hej, wie ktoś czym różnią się w/w przerzutki ? wizualnie to samo - wózek ten sam, napis na wózku ten sam..
pozdrawiam
#2
737 ukręcały się (albo przynajmniej łapały luzy) przy głównej śrubie, więc w 739 ją poszerzono. Śruba jest dłuższa - górna część przerzutki szersza.
Ostatnio zmieniony 2018-01-22, 23:10 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#4
Jakbyś miał obie w ręku to widać wyraźnie, 737 łapała luzy i w 739 to poprawili.SoloTM pisze:737
https://i.ebayimg.com/images/g/LcAAAOSw ... -l1600.jpg
739
http://www.retrobike.co.uk/forum/downlo ... p?id=60182
kurcze ciezko zauważyc
Lodzermensch
#6
nie jestem pewien czy zdjęcie 737 w poście powyżej jest właściwe, czy nie jest to czasem 739
tu jest 737 na bank - widać wąski korpus
https://ssli.ebayimg.com/images/g/yUIAA ... -l1600.jpg
a tu dla porównania szeroki korpus 739 z podobnej perspektywy
https://spplthumb.blob.core.windows.net ... 351933.jpg
Mam nadzieję ze tu różnica bardziej rzuca się w oczy
tu jest 737 na bank - widać wąski korpus
https://ssli.ebayimg.com/images/g/yUIAA ... -l1600.jpg
a tu dla porównania szeroki korpus 739 z podobnej perspektywy
https://spplthumb.blob.core.windows.net ... 351933.jpg
Mam nadzieję ze tu różnica bardziej rzuca się w oczy
#7
A to nie jest przypadkiem taki korpus jak w STX RC?skolioza pisze: tu jest 737 na bank - widać wąski korpus
https://ssli.ebayimg.com/images/g/yUIAA ... -l1600.jpg
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#8
generalnie wąski korpus był w wielu zmieniarkach - w LXie, w STX (SE i zwykłym na pewno, czy RC nie pamiętam), z czasem w większości grup zmieniano go na szerszy, zwłaszcza jeśli przerzuty miały obsługiwać 8s (dla 7s wąski korpus widać starczał, przy zwiększonym zakresie pracy przerzutki po dołożeniu dodatkowego biegu już nie - a przynajmniej zwiększenie szerokości korpusu zbiegło się +/- w czasie z ósemkowaniem grup)
#9
no to oby sie w moim nie ukręciła śruba bo mam 737, a kasetę 9 rz 11-32 obsługuje bez zająknięcia na oryginalnych kółeczkach
#10
Oczywiście że obsłuży - przecież 737 była dedykowana dla napędów 8s, a te mają tą samą szerokość co 9s
Ukręcić też się nie ukręci, po prostu szybciej złapie luz (krótsza śruba = mniejsza powierzchnia podparcia ślizgu)
Ukręcić też się nie ukręci, po prostu szybciej złapie luz (krótsza śruba = mniejsza powierzchnia podparcia ślizgu)
#11
Taka ciekawostka, nie wiem czy wiecie ale istniał też model 738, sam taki miałem.Nie był bity numer ale zaklejony był ten 737 na wewnętrznym pantografie taką małą srebrną naklejką z numerem RD-M738. Ta już miała szerokie ogniwo śruby mocującej. Widać musieli się szybko połapać że odelżenie tutaj konstrukcji było błędem a zostały im pantografy jeszcze z nabitym 737 to zakleili, taka przejśćiówka. Teraz taka to byłby prawdziwy kolekcjonerski model bo bez nawiercania małych dziurek nie da się do 737 przełożyć górę od 739 .
#12
A to cenna informacja jest. Faktycznie ciekawe.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: Deore xt rd-m737 vs rd-m739
#13Mam takową 737 na szerokiej śrubie mocującej. Moja oprócz tego detalu od 739 różni się mocowaniem/zaciskiem linki. Jest wyższe i nie ma wprasowanego stalowego gwintu. Ma nadwymiarowy zrobiony w aluminium, a w środku jest stalowa redukcja gwintu. Tzw sprężynka. Wygląda na oryginał.
Re: Deore xt rd-m737 vs rd-m739
#14Tak, faktycznie jak się przypatrzyłem te 739 miały do mocowania linki defacto nakretkę wciśniętą od drugiej strony, takie bardziej toporne rozwiązanie. Te 737 na szerokiej śrubie miały wciąż stalowy insert/gwint a'la sprężynka wkręcony w alu. To właśnie te miały naklejki srebrne 738 zaklejający wytłoczkę 737, ale do dziś pewnie wszystkie te naklejki już poodpadały, no i nie ma ich w katalogach oficjalnie. Za to są oficjalnie poprawione klamki 737 czyli 738 (inne monitorki) i te początkowo też miały tylko srebrne naklejki 738 zaklejające 737, ale później już 738 tłoczyli, no i były w katalogu oficjalnie. Mam chyba takie z uchowaną naklejką na jednej klamkomanecie. Poszukam i wrzucę fotę dla potomnych
PŁACĘ ZŁOTEM Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm