Ruszyłem z renowacją Alpinki.
[center]
[/center]
Alpinestars Cro-Mega LX - 1992
Specyfikacja:
Rama - CR-MO Tange (rozmiar 20,5")
Przerzutka przód - Shimano Exage 500 LX (FD-M500)
Przerzutka tył - Shimano Exage 500 LX (RD-M500)
Mechanizm korbowy - Shimano Exage 500 LX (FC-M500)
Suport – Shimano Exage 500 LX (BB-CS20)
Kaseta – Shimano Exage 500 LX (CS-HG50) 13-30T
Łańcuch – Shimano (CN-HG50)
Piasta przód - Shimano Exage 500 LX (HB-RM50)
Piasta tył - Shimano Exage 500 LX (FH-RM50)
Obręcze - Ritchey Vantage Sport
Opony - Alpinestars TKO - Technical Knock Out 26x1,90
Klamkomanetki - Shimano Exage 500 LX (ST-M050)
Hamulce - Shimano Exage 500 LX (BR-M510)
Mostek - Alpinestars
Kierownica - Alpinestars
Stery - YST CS-707SW 1,25x26 TPI
Siodło - Avocet Racing
Sztyca - Alpinestars
Chwyty - Alpinestars Foam
Pedały - Alpinestars by Wellgo
[center]
[/center]
Zrobiłem kilka zdjęć już po rozłożeniu roweru. Cieszy brak pęknięć ramy.
Gwinty ok, choć zdjęcie korby od strony napędu było bardzo ciężkie, gwint do ściągacza wogóle nie istniał.
Korbę zdjął specjalista, przyznam że sam nie mogłem sobie z tym poradzić. Korba jednak nadaje się do śmietnika. Ocalało tylko lewe ramię.
Gwinty wyczyszczone i sprawdzone. Lakier wstępnie przepolerowany, uzupełnione głębokie ubytki. Okazuje się, że biała perła jest wredna w robieniu zaprawek, na pewno nie uda się tego zrobić idealnie, wolę jednak ciemne kolory.
Na zdjęciach to połowa drogi jeśli chodzi o zaprawki. Na białą bazę pójdzie jeszcze biała perła.
Ramę zakonserwowałem. Zwykle do środka stosuję Cortanin F oraz wosk w sprayu z weżykowym aplikatorem. Ten pierwszy środek sprawdza się też na zardzewiałe gwinty. Gwint korby wyglądał kiepsko, teraz lśni.
Będzie trzeba zastanowić się na nowym lakierem, decyzję odnośnie tego zostawię na sam koniec.
Mam w okolicy dobrą lakiernię proszkową, jednak samo lakierowanie to banał, najtrudniejsze będzie wykonanie odpowiednich naklejek.
Tutaj wykonano je idealnie:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=212106
[center]
[/center]
Kupiłem już pierwsze części. Do śmietnika lecą stery Stronglight X16. Jak dla mnie wogóle tu nie pasują.
Zastąpią je stery Tange:
[center]
[/center]
Opony to rzecz bardzo ważna i zamówiłem jedyne słuszne opony.
Nie zdradzam, jakie to opony, niech będzie to przez chwilę mała tajemnica.
Zorientowani w temacie na pewno odgadną jakie to będą "klasyczne, jedynie słuszne gumy"
Podpowiedź:
Jak twierdzi producent z tymi oponami "Weekendy nigdy nie będą już takie same". :):):)
GWIAZDA - Alpinestars Cro-Mega LX `92
#1Ostatnio zmieniony 2018-03-24, 11:12 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 22 razy.