#33
Piękna rzecz. Choć to dla niektórych herezja, to dla mnie rowery z końca at 90-tych są najładniejsze. Tak samo grupa 739. Do tego sam mostek powala na kolana. Pozazdrościć.
Co więcej - chociaż Judy SL pasowałaby tu bardziej jeśli chodzi o klasę widelca, to koloryztycznie ta XC jest świetna. SLka by tu w ogólne nie siadała pod tm względem.
Rower idealny.
Co więcej - chociaż Judy SL pasowałaby tu bardziej jeśli chodzi o klasę widelca, to koloryztycznie ta XC jest świetna. SLka by tu w ogólne nie siadała pod tm względem.
Rower idealny.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#34
Dzięki za miłe słowa pod adresem Cinelki.
SL rzeczywiście kolorystycznie gryzł by się z resztą, a jeśli rower ma służyć do patrzenia a nie do jeżdżenia co jest właściwie już przesądzone, to wymiana amortyzatora nie miała by uzasadnienia. Trochę kusiło mnie żeby zmienić rurę sterową na amielinową jak radził Focker. Wtedy uzyskałbym -20dkg na amortyzatorze i -35dkg na wyrzuceniu stalowej kierownicy, więc całość wyszłaby 10,45kg bez specjalnych inwestycji a to już waga nie byle jaka.
Dam sobie jednak spokój, niech pozostanie w oryginale, tylko kierownicę muszę jakąś kupić i będzie git.
SL rzeczywiście kolorystycznie gryzł by się z resztą, a jeśli rower ma służyć do patrzenia a nie do jeżdżenia co jest właściwie już przesądzone, to wymiana amortyzatora nie miała by uzasadnienia. Trochę kusiło mnie żeby zmienić rurę sterową na amielinową jak radził Focker. Wtedy uzyskałbym -20dkg na amortyzatorze i -35dkg na wyrzuceniu stalowej kierownicy, więc całość wyszłaby 10,45kg bez specjalnych inwestycji a to już waga nie byle jaka.
Dam sobie jednak spokój, niech pozostanie w oryginale, tylko kierownicę muszę jakąś kupić i będzie git.
#35
yyy musze dluzej spac albo zaczac pic ....Gerwazy pisze:Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. .marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#36
Mówiłem z tym piciem.marcin74 pisze:yyy musze dluzej spac albo zaczac pic ....Gerwazy pisze:Cardamon rower nie był kupiony w PL, przyjechał z południa Europy
yyy tylko że ja miałem na myśli miski sterów a nie suportu. .marcin74 pisze: z przyziemnych rzeczy mam male pytanie
wspominales cos o miskach ritcheya jaka tam miales dlugosc oski ??? mniemam ,ze tez R
Lodzermensch
#37
corrado1111 pisze:Mówiłem z tym piciem.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#38
#39
Czyli zdecydowanie nieczęsta musi to mych machina... inaczej na pewno by gdzieś w internetach wypłynęła
#40
A ja cały czas się zastanawiam dlaczego ten rower nie wychodził na xtr? Bardzo wysokiej klasy rama, tytanowe komponenty i nie pasujący mi do tego xt. Jakieś pomysły?
#42
W Cinelli mogli nawet nie wiedzieć o xtr) Spece od mtb)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#43
Skoliozo, mam nadzieję rower który kupiłem na włoskim ebay nie był jedynym wyprodukowanym egzemplarzem który zginął Antoniemu Colombo
DOMAN Cinelli niegdy nie specjalizowąlo się w MTB, w 1991 roku zlecili zaprojektowanie całej kolekcji Gary Fisherowi, potem próbowali własnymi siłami aż w końcu zrezygnowali skupiając się tylko na szosie. Czemu nie na XTR? Nie wiem. Zwłaszcza że model nazywał się Pro Team.
Retromen. Wiedzieli. Od dawna
DOMAN Cinelli niegdy nie specjalizowąlo się w MTB, w 1991 roku zlecili zaprojektowanie całej kolekcji Gary Fisherowi, potem próbowali własnymi siłami aż w końcu zrezygnowali skupiając się tylko na szosie. Czemu nie na XTR? Nie wiem. Zwłaszcza że model nazywał się Pro Team.
Retromen. Wiedzieli. Od dawna
#44
Gerwazy pisze:Skoliozo, mam nadzieję rower który kupiłem na włoskim ebay nie był jedynym wyprodukowanym egzemplarzem który zginął Antoniemu Colombo
#45
Na żartach sie nie znacie)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#46
A to nie jest tak że rower gdyby stał na XTR byłby już nie horrendalnie a kosmicznie drogi ? Wszak różnica w cenie katalogowej jest bardzo duża.
Piękna maszyna..
Piękna maszyna..
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#47
W tamtych czasach XT tp była już wyczynowo-wyścigowa grupa. Wielu zawodników na niej jeździło, szczególnie w Polsce. To nie jest to samo co dziś - na pełnym XT były już bardzo drogie rowery, a XTR to było coś prawie że nieosiągalnego. To były trochę inne czasy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#48
Dość "nowoczesny" rower w sumie, ale za ramę, markę i unikalność... No wypas na maxa jednym słowem.focker pisze:W tamtych czasach XT tp była już wyczynowo-wyścigowa grupa. Wielu zawodników na niej jeździło, szczególnie w Polsce. To nie jest to samo co dziś - na pełnym XT były już bardzo drogie rowery, a XTR to było coś prawie że nieosiągalnego. To były trochę inne czasy.
Focker, a jak było z LX-em i DX-em w tamtych latach w PL-u? Startowano na nich w zawodach? Jak były postrzegane? Wiadomo, to nie XT. Ale były postrzegane jako ok, słabe, mocne, porażka, nie nadające się do szportu? Jak to wyglądało w praktyce w ocenie praktyków. Skoro DX był zaraz po XT to chyba nie było z nim tak źle. Choć czytając dziś internety wydaje się że dla wielu DX jest nieznaną grupą, każdy wie co to XT i LX, a z DX gorzej. Sam nie wiedziałem co do DX dopóki nie wgryzłem się w temat. Nawet za gówniarza kiedy dosiadłem swój pierwszy rower na Altusach wiedziałem że XT i LX to wypas na maxa, a o DX nie wiedziałem nic (podobnie i moi koledzy) aż do kilku lat wstecz. DX wydaje się być trochę taką niedocenianą grupą, a to przecież kawał dobrego i pancernego sprzętu.
#49
DX to już trochę inne czasy. DX już dawno nie było w katalogach Shimano w czasie, kiedy ja wsiąkłem w MTB . Każdy się ślinił do głupiego LXa - natomiast DX to był już śpiew przeszłości. Pewnie dlatego nie jest taki popularny - bo zszedł ze sceny zanim MTB dobrze zadomowiło się w Polsce. Myślę, że więcej do powiedzenia w temacie DX będą miały osoby, które przygodę z MTB zaczęły na początku lat dziewięćdziesiątych.
Co do LXa, to w w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych przyjęło się, że to najniższa grupa nadająca się do profesjonalnego ścigania. To też nie było byle co i przynajmniej ja, nastolatek, śniłem o czarnej przerzutce z tyłu.
Co do LXa, to w w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych przyjęło się, że to najniższa grupa nadająca się do profesjonalnego ścigania. To też nie było byle co i przynajmniej ja, nastolatek, śniłem o czarnej przerzutce z tyłu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#50
XT DX na poczatku lat 90 to byl kosmos w Polsce ...rowery tak samo drogie jak i nie dostepne dla zwyklego chlopaka .XTR praktycznie nie istnial nie wiem jak bylo na pierwszych MP ale na drugich (Forty Bema )
nikt z pierwszej dwudziestki nie mial XTR
nikt z pierwszej dwudziestki nie mial XTR
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#51
Focker chyba jesteśmy z podobnego rocznika.
Czyli po tym co mówicie można wnosić że DX nie stało się zbyt popularne u nas bo po prostu nie zdążyło... Ale jak marcin74 pisze, był to rarytas, w końcu druga grupa od góry. Ale żeby nie zaśmiecać tematu Gerwazemu bo jego maszyna na to nie zasługuje, może by tak stworzyć nowy temat gdzie kilka osób, które pamiętają początki MTB w Polsce mogłoby podzielić się historią z młodzieżą? :) Szczególnie w kontekście szpejów i jak się spisywały na trasach, jak były postrzegane itd. Taka wiedza dla przyszłych pokoleń :) Dobry pomysł? Po prostu, cholernie interesują mnie relacje ludzi, którzy na tym sprzęcie jeździli (lub chcieli jeździć), pamiętają dobrze te czasy itd. Jak ktoś jest chętny to można by jakoś tą wiedzę zgarnąć w jednym miejscu, na ile czas pozwala oczywiście.
P.S Jak wbije "drugie mistrzostwa polski mtb fort bema" w G to mi wychodzi takie cuś...
https://www.google.com/search?ei=G3QVWp ... XltQck2EJ0
Czyli po tym co mówicie można wnosić że DX nie stało się zbyt popularne u nas bo po prostu nie zdążyło... Ale jak marcin74 pisze, był to rarytas, w końcu druga grupa od góry. Ale żeby nie zaśmiecać tematu Gerwazemu bo jego maszyna na to nie zasługuje, może by tak stworzyć nowy temat gdzie kilka osób, które pamiętają początki MTB w Polsce mogłoby podzielić się historią z młodzieżą? :) Szczególnie w kontekście szpejów i jak się spisywały na trasach, jak były postrzegane itd. Taka wiedza dla przyszłych pokoleń :) Dobry pomysł? Po prostu, cholernie interesują mnie relacje ludzi, którzy na tym sprzęcie jeździli (lub chcieli jeździć), pamiętają dobrze te czasy itd. Jak ktoś jest chętny to można by jakoś tą wiedzę zgarnąć w jednym miejscu, na ile czas pozwala oczywiście.
P.S Jak wbije "drugie mistrzostwa polski mtb fort bema" w G to mi wychodzi takie cuś...
https://www.google.com/search?ei=G3QVWp ... XltQck2EJ0
#52
Zakładaj temat i się będzie kręcić
Popularność XT i LX natomiast upatrywałbym w tym że są cały czas w ofercie więc zakorzeniły się w świadomości znacznie bardziej. DX natomiast był w ofercie tylko 3 lata, i jak wieść gminna niesie był zbyt podobny do XT a znacznie tańszy, więc robił Shimano krecią robotę
Ale to tylko wycinek historii..
Popularność XT i LX natomiast upatrywałbym w tym że są cały czas w ofercie więc zakorzeniły się w świadomości znacznie bardziej. DX natomiast był w ofercie tylko 3 lata, i jak wieść gminna niesie był zbyt podobny do XT a znacznie tańszy, więc robił Shimano krecią robotę
Ale to tylko wycinek historii..
#53
Ja zaczynałem przygodę z rowerem mniej więcej w 1994 r. Pierwsze zachłyśnięcie się szpejem mtb to 96-97.DługiDżon pisze:Focker chyba jesteśmy z podobnego rocznika.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#54
Skolioza, a jaka jest cała historia? Możesz napisać tutaj http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=7220 ;)
#55
No to podobnie jak ja, bo chyba w 93 miałem swój pierwszy rower (Biria) na Altusach C10. Szału nie było, ale dla mnie to był mega wypas. Rocznik 81.focker pisze:Ja zaczynałem przygodę z rowerem mniej więcej w 1994 r. Pierwsze zachłyśnięcie się szpejem mtb to 96-97.DługiDżon pisze:Focker chyba jesteśmy z podobnego rocznika.