Uszczelki Marzocchi 26mm (XC 600/700/R DH3)

#1
Doszła do mnie informacja (niepotwierdzona przeze mnie niestety), ze niejaki Kali z Variobike ma kontakt z firmą, która wycina mu uszczelki 26mm do Marcoka Podobno trwalsze niż oryginalne

Wrzucam dla zainteresowanych do ew weryfikacji, zwłaszcza że Gregorio nawet jeśli jeszcze jakieś uszczelki ma, to paruje je w sety z innymi niekoniecznie niezbędnymi pierdoletami i sprzedaje za molto piniędzy
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
kupując łożyska do kół zapytałem o uszczelki do XC700 i dwie sztuki nabyłem oraz zapytałem o 30 i tu jest dużo większy wybór niż przy 26
do dwóch tygodni założę, a po miesiącu okaże się czy są coś warte

oryginał ma wymiar 26x35x6
simmering Corteco 26x35x7 wyższy o 1mm, ale powinno się dać docisnąć siegerem (oznaczenie 12000470B)
koszt 9.50 szt. na alledrogo są po 8.50 https://allegro.pl/listing?string=simme ... e-1-2-0310
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
20170317_162102[1].jpg

#5
skolioza pisze:te Corteco nie są przystosowane do części obracających się (wyjścia z mostów , skrzyń biegów etc)? jesli tak to pytanie czy będą trzymać przy innym rodzaju ruchu
bardziej kwestia materiału, dopasowania wymiaru i konstrukcji warg itp.
w zasadzie nie ma znaczenia, czy metal po wardze będzie ślizgał się wzdłuż, czy w poprzek
jak ma wytrzymać to wytrzyma, a w moim przekonaniu da radę na 99.9%

zwykle simmering puszcza ze względu na utratę właściwości dociskających sprężyny, zużycie/zmęczenie wargi uszczelniającej lub jej uszkodzenie mechaniczne np. ziarenkiem piasku
nawet jak co sezon trzeba będzie zmieniać, to z korzyścią dla amorka - zmieni się olej przy okazji


uszczelniacze zaworowe w silniku - zasada ta sama - materiał uszczelniający dociśniety sprężynką
tu przykład zastosowania w maglownicy - na listwie mamy ruch posuwisty i czasami dużo większe ciśnienie - nominalnie 100atm do 3atm w XC700
Obrazek


konstrukcja tego corteco (widok odwrócony do faktycznego ułożenia w amortyzatorze)
Obrazek


jedynie górna część uszczelki w marzocchi jest fabrycznie wywinięta do góry, a w corteco wywinięcie wargi kurzowej uzyska się to po nałożeniu lub można wyciąć... żeby uniknąć ryzyka zawinięcia do wewnątrz przy ugięciu amortyzatora
spokojnie można zastosować simmering bez wargi kurzowej - marzocchi ma drugą uszczelkę do tego przewidzianą

simmering z wargą kurzową i bez - widok przekrojowy góra z prawej, dół z lewej
Obrazek
Obrazek


to corteco jest BASL z wargą kurzową i można poszukać BA bez górnej wargi kurzowej (B1RD nie ma "gumy" na korpusie i się nie nadaje)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




typów simmeringów jest wiele i nawet nie przyglądałem się dokładnie oryginałowi, bo dostępny był tylko jeden zamiennik
a skoro jeden, to nie było nad czym się zastanawiać co wybrać
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#6
no to uszczelki wymienione - jeśli coś nie tak to mnie poprawcie
olej do pełna pod zaworek przy wciśniętych rurach, ciśnienie 3.5bara 5.1psi

uszczelki gładko weszły trochę dociśnięte siegerem
Obrazek
Obrazek


na fotce widać sprężyny - na razie nie wstawiałem, ale można
wymiar fi12, 142mm + 2mm plastikowa podkładka z dziurką na tłumik
Ostatnio zmieniony 2017-03-19, 22:07 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 2 razy.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#8
dokładnie 3.5cm jest w instrukcji i nawet jest obrazek
na szybko bez mierzenia wciskam rurę, wlewam do pełna, zaworek, pompka
rura wychodzi 4-5cm jeszcze, więc jest ciut mniej niż przewiduje instrukcja

porównanie uszczelek i oryginał przekrojony
ciśnienie trzyma, a za tydzień testy w terenie - spokojnie będzie trzymać

Obrazek
Obrazek


widać dokładnie powierzchnię styku dość szeroką w oryginale
corteco ma tą przewagę, że jest sprężynka dociskająca i dodatkowa warga kurzowa, a w oryginale jak coś wpadnie to może zrobić ryskę i wyciek murowany
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#9
35mm jest przy WCIŚNIĘTYCH goleniach - nie po napompowaniu. Przy nalaniu do pełna uszczelki polecą po kilku jazdach.
Poza tym w przypadku zamontowania sprężyny musi być jeszcze niższy poziom oleju (musi go być mniej). Sprężyna przecież zmniejsza dodatkowo komorę powietrzną. Ja przy przeróbce XC700 Gerwazego dałem 50mm i z tego co mówił Gerwazy, to amor nie dobijał.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#15
czajnikmtb pisze:patrzyłem na aukcje i jest coś takiego
corteco 12014419 24x35x7 za 18.70 ... BAVILDSL ciekawe jaka to konstrukcja
wstapię jutro lub pojutrze do swojego sklepu z oryginalną uszczelką 24 - zobaczymy co zaproponuja


edycja:
jeśli wymiar pasuje to się nada http://www.e-simmering.pl/pl/p/Uszczeln ... 4419B/4714
http://www.e-simmering.pl/info/index/pa ... /preview/1

ORYGINALNA USZCZELKA MA WYMIAR 24x34x6

24x35x7 CORTECO 12014419
Standardowy typ BA z dodatkową wargą przeciwpyłową (SL) przeciw umiarkowanemu lub średniemu zabrudzeniu z zewnątrz.
Obrazek

Powierzchnia zewnętrzna elastomerowa. Z dodatkową wargą przeciwpyłową.
Materiał: FPM (Viton&#174;) - Guma vitonowa (fluor) stąd w oznaczeniu BAVILDSL
Zakres temperatur: od -20°C do 200°C
Odporność: oleje i smary mineralne, węglowodory alifatyczne i aromatyczne, oleje syntetyczne, woda do 100°C


26x35x7 CORTECO 12000470B
Wykonanie BASL jak wyżej
Materiał NBR - Guma akrylonitrylowa &#8211; butadienowa
Zakres temperatur: od -30°C do 100°C
Odporność: oleje i smary mineralne, oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, węglowodory alifatyczne, woda, rozcieńczone roztwory zasad i kwasów do temperatury 50°C


26x35x7 CORTECO 01019875B
Wykonanie BASFx2 - podwójna warga olejowa (właściwa i ochronna) bez przeciwpyłowej
Materiał NBR jak wyżej


a co do 26, to aktualnie mam jeżdżące 4szt- stary oryginał, nowy oryginał, corteco BASL i corteco BASFx2
jakieś 300-400km przejechane w tym 34km w półmaratonie... ale dohamowywałem na zjazdach z uwagi na błoto, śnieg i kulki gradu... masakra
dam znać co padnie pierwsze (dzieciaki może jeżdzą mniej, ale opony zużywają szybciej, więc z amortyzatorem może być podobnie)
Ostatnio zmieniony 2017-04-26, 08:53 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#16
uszczelka olejowa na 24mm do XC400/500 ma oznaczenie 24x34x6/8
średnica wewnętrzna 24, zewnętrzna 34 i grubość 6 i do 8mm ma wywinięta warga

w sklepie z oryginałem w ręku dostałem: NAK 24x34x5.5
jedna warga na dole bez dodatkowej kurzowej

inne to CORTECO 20026419 o wymiarach 24x34x7
lub coś z aukcji
http://allegro.pl/uszczelniacz-simering ... 73802.html
http://allegro.pl/simmering-24x34x7-cor ... 37664.html
http://allegro.pl/uszczelniacz-corteco- ... 65436.html
....
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#17
jezu chłopie lece ci piwo :D ale się rozpisałeś :D
mam trochę mentlik w głowie
muszę sobie to poukładać ale bardzo dziękuję za sugestie i propozycje mam nadzieję że inni też skorzystają a jak już będę tak daleko że będę swój amorek rozbierać to powiem co i jak

#18
Czesc. Mam marzoccha xc 51WC na goleni 24 mm i jako ze moje uszczelniacze mialy dosc zakupilem corteco pod wymiar 34/24/7... ale niestety sie nie sprawdzaja bo puszczaja olej na golen. Z tego co sie dowiedzialem to one maja pracowac w ruchu obrotowym a nie posuwisto-zwrotnym... po drugie wytrzymuja cisnienie chyba do 1 bara wiec to odpada.. pisze po to zeby ktos nie popelnil tego bledu co ja!! Probowalem w kilku firmach co dorabiaja uszczelniacze ale uslyszalem ze takiego to mi nie dorobia :( no i pojawia sie problem bo oryginalow brak...

#20
26 nadal trzymają
wkordek pisze:zakupilem corteco pod wymiar 34/24/7
one maja pracowac w ruchu obrotowym a nie posuwisto-zwrotnym...
wytrzymuja cisnienie chyba do 1 bara wiec to odpada..
może te corteco akurat tak, a ja mam do 24 NAK 24x34x5.5 i niedługo je założę do XC 400 - zobaczymy, czy się sprawdzą
w sklepie, w którym kupuję simmeringi, łożyska itp. zawsze dobierają mi zamiennik po wymiarze i wyglądzie orginału


padły mi w ubiegłym tygodniu oryginały - niezmienione i załołożone ponownie po wymianie oleju po jakichś 300km
wywaliło olej przy dobiciu na podjeździe na schodkach - rozstaw stopni był taki jak kół roweru - oba koła dojechały do stopni i zanurkowaliśmy - uszczelki podzękowały
na wymianę poszły 3szt. bo dobijając rurką jedną musiałem odkształcić i faktycznie od razu przy pompowaniu już przy 30psi puściła olej - dokupiłem i zakładałem już bez jej wbijania a dociskając pierścień siegera i go zatrzaskując dookoła - trzyma i ma już za sobą jakieś 30km leśnymi duktami ze średnią 23 km/h

teraz w trzech są corteco 12000470B po 9zł i w jednym corteco 01019875B po 15zł
rowery przejeżdzają po 80-200km tygodniowo i raczej nikt ich nie oszczędza, a po wakacjach się okaże czy zamienniki się sprawdzają


mój 13-latek już się przyzwyczaił do nowego roweru i prawie codziennie słyszę, czy pojedziemy na górki do parku (1km od domu)
także ja i amortyzator nie mamy lekko - żeby zjechać, to trzeba podjechać - i tak w kółko

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#21
Pojawila sie szansa. Mam kolesia co dorobil mi uszzelniacz pod wymiar i dedykowany do ruchu tlokowego i ma wytrzymuje cisnienie 50 barow..jak zaloze zdam relacje
Załączniki
20170522_204609.jpg

#24
właśnie padła w XC700 corteco 01019875B po 15zł, więc lipa
w sklepie poprosiłem o wyszukanie czegoś innego i wziąłem po 21zł za szt. corteco 25x35x7 DUO

corteco 12000470B po 9zł jakby się pociła, ale może już jestem przewrażliwiony

wkordek, jak za miesiąc będą trzymać, to będę chętny na 2-3 zestawy D26
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#25
corteco 25x35x7 DUO trzymają bezproblemowo - para kosztuje ok. 42zł
wymiar wewnętrzny na 25 (nie 26) powoduje, że obie wargi bardziej przylegają i obie mają sprężynki
nieoszczędzane wytrzymały sezon (czerwiec-wrzesień) w tym 4 półmaratony


czarny oryginał, brązowy zamiennik
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#28
założyłem i na razie trzyma problemem jest że uszczelka nie jest za sztywna i będę musiał dać jeszcze podkładkę pod pierścień segera żeby ją ciśnienie nie wyrzuciło

#29
kombinowałem z podkładką ale nie puszczała mnie wysokość więc przełożyłem orginalną podkładkę aluminiową ta która jest pod uszczelką i dałem ją nad założyłem pierścień napompowałem i trzyma pozostało włożyć do rowera i zrobić test podczas jazdy :-P

#30
Ta podkładka jest dość ważna i dobrze, żeby coś takiego było pod uszczelką. Ona przejmuje uderzenia idące od tulei ślizgowych przy powrocie widelca i rozkładają je na cały obwód uszczelek. Jeśli jej nie będzie, to może dojść do uszkodzenia uszczelek, bo dość wąskie tuleje ślizgowe będą uderzać w uszczelki na relatywnie małej powierzchni. Siły będą więc spore. W Magu te podkładki są dużo cieńsze - więc może wziąć podkładki od Maga na dół i te Twoje na górę (albo na odwrót)?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron