#31
Lukanio pisze:Całość waży mnie niż 6kg
jak zaczniesz rozpatrywać długość sakwy jako dźwignię z punktem podparcia pod siodłem to siła oddziaływania na sztycę będzie dużo większa

weź do ręki np. kij od szczotki i zawieś sakwę przy dłoni, a następnie stopniowo ją odsuwaj
w pewnym momencie okaże się, że nie jesteś w stanie utrzymać 6kg na 50cm kiju (siła działającą poprzez ramię - dźwignię)

na tej zasadzie - podczas jazdy i pożądnym tąpnięciu 6kg sakwa może chwilowo na sztycę zadziałać masą np. ??? 60, 100, 150.... kg ???
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
Załączniki
ramię.png

#32
Słuchajcie jeżeli faktycznie by pękało pod tym od torby to by się to działo i inni by to pokazywali. Sporo moich znajomych jezdzi na takich torbach podsiodłowych i nic się nie dzieje, a niektórzy warzą ode mnie wiele więcej. Są zwolennicy bagażnika i bikepackingu.
A na ramie od Cannondale'a właśnie wygodnie się jezdzi bo jest bardzo sztywna i nie odczułem żadnej różnicy między stalą a aluminium.

#34
Co to jest BIKEPACKING :!: :?: :shock:
Nie można użyć polskiego określenia ?
Ja to chyba już za stary jestem bo irytują mnie wszystkie debilizmy językowe - Unpacking , Apdejt , Target ... itp.

#36
Nie widzę też problemu, żeby bagażnik domontować ;) Akurat mniejsze przeciążenia oddziaływały by na wspornik tak jak Cezary za ilustrował ;-) Lecz uwierzcie mi że ten zestaw jest bardzo stabilny i nie przeszkadza w prowadzeniu w terenie a co najlepsze jest lekki.

#37
jak już musisz jeździć z torbami, to pakuj najcięższe przedmioty przy sztycy, lekkie na końcu.
I tak mam obawy czy rama nie pęknie. Widuje się raz poraz pęknięcia ram przy sztycy w rowerach z bagażnikem na sztycy.
Rozważ o ile Ci to nie przeszkadza, jakiś wspornik mocowany przy hakach kół.
Otwory w ramie są. Wystarczy rurka alu fi 8mm, trochę pokombinować, i będzie ok

#38
Mam bagażnik, powiem że przekonaliście mnie co do powrotu do niego :-P lecz sakwa raczej zostanie i będzie po prostu przymocowana do górnej części bagażnika i za sztycę i wtedy nie ma szans by coś pękło ponieważ będzie cały ciężar na bagażnik oparty.

#40
Takie rozwiązanie jakie stosuje Lukanio jest bardzo wygodne na kilkudniowe wypady organizowane na szybko, sam tak jeżdżę z tym, że na stalowej ramie.

Na dłuższe wyprawy bez ciśnienia sakwy są dużo wygodniejszym i praktyczniejszym rozwiązaniem ale akurat te torby na sztyce zostały stworzone z trochę innym przeznaczeniem - miały umożliwić przewożenie bagażu na rowerach nieprzystosowanych do tradycyjnych bagażników i sakw.
W ten sposób można zamienić przecinaka MTB w rower do podróżowania i rywalizować w wyścigach ultra jak Tour Divide czy Transcontinental.
Zobaczcie jakie tam ludzie mają jeździdła:
http://bikepacker.com/2017-tour-divide-rigs/
http://bikepacker.com/2016-tour-divide-rigs/
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#43
@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.

#44
RS pisze:@Lukanio, tobołki na kierownicy masz złapane tylko jakimiś trokami, czy używasz uprzęży?

Na szałcie widziałem dyskusję o mocowaniu bagażnika. Ja wywaliłem oryginalne (pręty z aluminiowymi klockami do regulacji) i dorobiłem na wymiar z ceownika alu.
Mój bagażnik to jakaś niskobudżetowa chińszczyzna pod marką Merida, ale jakoś się trzyma. Początkowa waga - 700g, a po usunięciu zbędnych elementów i zmianie mocowania - 540g. Oprócz zmiany wagi jest jeszcze taka zaleta, że jest mniej śrubek, które mogą się poluzować i całość wydaje się sztywniejsza.
Jeśli chcesz, to mogę ustrzelić jakąś fotę mojego patentu.
Używam torby na kierownicę TOPEAK LOADER FRONTLOADER

Chętnie zobaczę twój patent

Edit: U mnie wygląda tak
Obrazek

#51
focker pisze:Coś za duży skok w tym widelcu. Te amory ze skokiem 50mm nie były tak podniesione do góry.
Możliwe... nie wiem nie był jeszcze w serwisie lecz pracuje w porządku, fakt faktem nawet po osłonce widać że skoku jest za dużo. Rower prosto od Adamella więc powinno być w porządku

Piotrze rower jest cały czas użytkowany czy błoto czy sucho, na zimę powoli go zaczynam szykować ta czerwień na bieli będzie mega :P

#53
Lukanio pisze: rower jest cały czas użytkowany czy błoto czy sucho, na zimę powoli go zaczynam szykować ta czerwień na bieli będzie mega :P
To ładnie ci lakier spuchnie od tego syfu bo Cannondale nie lubią wilgoci a tym bardziej soli :!:

#54
Adamello pisze:Ja z amorem nic nie grzebałem - totalnie nie moja bajka, a headshok to już w ogóle...
Spokojnie nic się nie dzieje ;-)

Michał a żeby chociaż u mnie ktoś wysypał na drogę czy chodnik gram soli to już całkiem bogactwo phi! :lol: Nie mieszkam w mieście gdzie walą soli od groma tylko na wsi gdzie za domem mam pola i lasy. A na poprzednim cannondale'u przejezdziłem praktycznie całą zimę ;-) w środku po przepłukaniu specjalnym preparatem zaglądałem kilka razy kamerką i nic nie było dziwnego i niepokojącego co mogło by przykuć moją uwagę. Nie mów że ty nawet w zimę nie wychodzisz na rower z domu przy takich terenach, bo to już woła o pomstę do nieba :evil: :-P

#55
Taką radę otrzymałem od starych blacharzy. Nie zostawiać sprzętu mokrego w ciepłym pomieszczeniu bez dobrej wentylacji, tym bardziej kiedy sprzęt przywitał się z solą. Ma być możliwie najbardziej sucho, chłodno i przewiewnie. Rada dotyczyła samochodów, szczególnie tych wszystkich "igieł" z ocieplanych garaży w nowoczesnym budownictwie, ale myślę że tak samo sprawdzi się w przypadku rowerów ze stopów stalowych.

#56
z fattym jest faktycznie coś nie tak. Nie wiem czy tłumik pozwoli na aż tak duży wysów. W tych amorach normalna sprawa to zmniejszanie się skoku. Trzeba robić tzw. reset łożysk. Ale w drugą stronę, dziwne.
natomiast sam rower super, pamiętam jak kumpel dostał F2000 z 1997. Był to chyba 2-3 letni rower. Ten sam kolor+XTR 950 Wtedy to był szał pał.
Ta sylwetka ramy+mostek to klasyka gatunku. Kiedyś takiego sobie sprawię.
Wszystkie te współczesne carbony nie "jadą" przy tej ramie. I dosłownie i w przenośni.

#57
Lukanio - możesz wykręcić tłumiki zrobić mu zdjęcie?
Jeśli z tłumikiem wszystko jest ok, to on staje się ogranicznikiem skoku. Tylko jeśli z tłumikiem jest coś nie tak, to skok może się wydłużyć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#58
focker pisze:Lukanio - możesz wykręcić tłumiki zrobić mu zdjęcie?
Jeśli z tłumikiem wszystko jest ok, to on staje się ogranicznikiem skoku. Tylko jeśli z tłumikiem jest coś nie tak, to skok może się wydłużyć.
Żeby odkręcić pierwszą warstwę to potrzeba mi klucza wypustowego na 2 bolczyki, jak znajdę to odkręcę, chyba że masz klucze to serwis tego typu nie powinien sprawić mi trudności lecz i tak w planach jest całkowite wysłanie do serwisu.

#59
https://www.olx.pl/oferta/cannondale-ko ... 347f945859
+ wizyta u spawacza, żeby dorobił rączkę. Można też spiłować górę i zrobić tak, żeby narzędzie można było użyć kluczem płaskim. Ja przez pewien czas miałem taki klucz zrobiony z rury sterowej (idealna średnica) i dawał radę.
Ewentualnie jak już weźmiesz ode mnie graty co do których się zadeklarowałeś to w paczkę włożę taki klucz - ale proszę wtedy o szybki zwrot, bo dość często go używam.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .