Tina pisze:nowe smarowanie. Ten rower praktycznie sam jedzie
dokładnie - uczucie zarąbiste po pełnym serwisie napędu
opory toczenia, na które masz wpływ to:
- suport
- łańcuch
- kółka tylbej przerzutki
- bębenek
- obie piasty
- dobra opona z niskim oporem toczenia i z odpowiednim ciśnieniem (asfalt max z opisu na oponie)
w praktyce widać różnicę pomiędzy rowerami jak jest lekko z górki i jedzie się bez pedałowania - czasami ktoś zostaje z tyłu i nawet dokręcenie ze dwa razy mu nie pomaga
brałbym 44 ... a może 46
miasto i asfalt zawsze jeżdzę na blacie 46, a jak jest trochę kręcenia dopiero łańcuch spada na 36 - środkowa zębatka starcza raptem do prędkości około 25km/h, tak żeby nie przesadzić z kadencją i nie kręcić na pusto
nie zawsze musisz zejść do 11, czy 12, ale mi się trafia z blatem 46 zejście do końca kasety (mam taki jeden odcinek na trasie do domu rodziców) - licznik pokazuje prędkość 42-46km/h i to jest maks co jestem w stanie wycisnąć
może gdybym ogolił nogi
pod tym linkiem zobaczysz jak to wygląda na obrazkach i w tabelkach
http://home.earthlink.net/~mike.sherman ... =None&HL=1
z wykresu przy kadencji 80 na zębatce np.
36 i 12-28 masz zakres prędkości 12-37 km/h - gdzie przy 34/12 masz maks 35km/h
44 prędkość w zakresie 15-45 km/h, gdzie na kasecie ostatnie 12 jest to 37-45 km/h
przykładowy obrazek z neta jak wygląda powyższy link - kaseta, korba, rozmiar opony...