#91
Tina pisze: NA starym rowerze mialam z regoly z przodu srednia zebatke (sprawdzilam teraz, miala 34 zeby), a z tylu jezdzilam na 13, ew 11, ale to juz na krotkie odcink, bo bylo ciezkoi. Wczoraj na nowym rowerze ustawilam 11 z tylu i srednia 32 z przodu. i machalam nozkami jak dziecko :-D
Hmm, dziwne. Bo jeżeli wygląda to tak:
- stary rower: 34/13=2,61
- nowy rower: 32/11=2,9
to powinno być ciężej kręcić. To przełożenie, które masz obecnie w nowym rowerze, na starym wyglądałoby mniej więcej tak - 38/13=2,92, czyli przednia zębatka byłaby większa, czyli jednak ciężej do kręcenia.

#92
Ja mysle , ze to kwestia nowych elementow i przeczyszczonych starych plus nowe smarowanie. Ten rower praktycznie sam jedzie. Moze tez geometria ramy jest lepsza? Nie mam pojecia, ale trase, ktora normalnie 30 min mi zajmuje przelecialam w 20 i do tego z tym machaniem nozkami a'la malpka :mrgreen:

#93
Jeżeli chcesz mieć zapas przy pedałowaniu (większa prędkość) to zrób tak, jak radził Aldek - zmień środkową na 36t zamiast obecnej 32t.
W swoim rowerze właśnie tak zrobiłem - z przodu mam tylko dwie zębatki - 36 i 24, z tyłu kaseta 11-30 i w zupełności wystarcza.

#94
Tina pisze:nowe smarowanie. Ten rower praktycznie sam jedzie
dokładnie - uczucie zarąbiste po pełnym serwisie napędu
opory toczenia, na które masz wpływ to:
- suport
- łańcuch
- kółka tylbej przerzutki
- bębenek
- obie piasty
- dobra opona z niskim oporem toczenia i z odpowiednim ciśnieniem (asfalt max z opisu na oponie)
w praktyce widać różnicę pomiędzy rowerami jak jest lekko z górki i jedzie się bez pedałowania - czasami ktoś zostaje z tyłu i nawet dokręcenie ze dwa razy mu nie pomaga

brałbym 44 ... a może 46
miasto i asfalt zawsze jeżdzę na blacie 46, a jak jest trochę kręcenia dopiero łańcuch spada na 36 - środkowa zębatka starcza raptem do prędkości około 25km/h, tak żeby nie przesadzić z kadencją i nie kręcić na pusto
nie zawsze musisz zejść do 11, czy 12, ale mi się trafia z blatem 46 zejście do końca kasety (mam taki jeden odcinek na trasie do domu rodziców) - licznik pokazuje prędkość 42-46km/h i to jest maks co jestem w stanie wycisnąć
może gdybym ogolił nogi ;-)



pod tym linkiem zobaczysz jak to wygląda na obrazkach i w tabelkach http://home.earthlink.net/~mike.sherman ... =None&HL=1
z wykresu przy kadencji 80 na zębatce np.
36 i 12-28 masz zakres prędkości 12-37 km/h - gdzie przy 34/12 masz maks 35km/h
44 prędkość w zakresie 15-45 km/h, gdzie na kasecie ostatnie 12 jest to 37-45 km/h

przykładowy obrazek z neta jak wygląda powyższy link - kaseta, korba, rozmiar opony...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-05-20, 21:20 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#95
Dziekuje panowie.
Pomysl Aldka jest dobry, nawet bardzo dobry.. tylko ze ja juz kupilam zebatke 32T i teraz to sie moge.. no wlasnie, drugiej podobnej juz nie bede kupowac. Jak juz to wole ta najwieksza zmienic.
CEzary dziekuje za linka, fajna ta stronka jest. podstawilam moje ustawienia i teraz wiem przynajmniej co osiagne zmianami.

#96
Tina pisze:podstawilam moje ustawienia i teraz wiem przynajmniej co osiagne zmianami
zerknij jeszcze na prowadzenie łańcucha - prowadzenie korba/kaseta , z której części kasety będziesz korzystać na środkowej i zewnętrznej zębatce korby - wyeliminujesz te przełożenia, gdzie masz duży przekos łańcucha

Obrazek


jeszcze jeden link http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB= ... 1.5&UN=KMH
z takim obrazkiem - trybiki można przesuwać myszką do odpowiadającej im wartości zębów
Obrazek


ta sama strona i porównanie 44 do 42 http://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB= ... 8&UF2=2050
zobacz co się stanie jak zmniejszysz kadencję z 90 do spacerowej 60-siątki
okaże się, że na najmniejszą masz do 12km/h, środkową w zakresie 10-18, a największą od 15km/h czyli na miasto ogarniasz pięcioma dolnymi zębatkami z kasety - przy ruszaniu wystarczy stanać tylko na pedałach, wkręcić się na obroty, pstryk, pstryk i masz 30 na liczniku
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#97
Cezary, wszystko to prawda (dzięki za linki, fajne te tabelsy i kalkulatorsy), ale jednak na początek doradzałbym 42 jako duży blat. Z czasem można to zmienić na 44.
Mówimy tu bowiem o początku rowerowej drogi, moim zdaniem wrzucanie od razu za dużego blatu skończy się jazdą na granicy przekosu.

Zresztą, do takich "miejskich" zabaw na spidzie lepsze są korby nie na 94 mm (czyli pięć śrub w rozstawie taki jaki jest u Tiny), lecz klasyczne kompakty 110. Wtedy 46 jest w zasadzie standardem, a środek możesz sobie ustawić 38.

W dodatku zębatki (w odróżnieniu od martwego już niestety standardu 94 mm/5śrub) ciągle są produkowane i jest ich od groma na rynku.

Na bandytę można rozważyć wtedy zrobienie wariantu 2x7, choć korba 110 wygląda wtedy dość przaśnie. Niemniej, ujeżdżając wariant 46/36 oraz podtuningowaną kasetę 2x7 (30 zębny blat zamiast największej 28, na wypadek gdyby jakaś góra na Mazowszu nagle wyrosła :-) ), osiągnąłem swoje optimum w takim właśnie miejsko-wiejskim pomykadle.
To napisawszy muszę oczywiście dodać, byś się tymi korbami na 110, droga Tino, na razie nie przejmowała, jak sobie złożysz drugi albo trzeci rower, przyjdzie czas na takie kombinacje :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#100
Dziekuje panowie za pomoc :-)
Wlasnie bylam na jezdzie przetestowac, jak przerzutka radzi sobie z tarcza 44T i wrzcala na najwyzsza tarcze bez problemu. Patrzylam i na 1, 2 i 3 zebatce jade bez jakichkolwiek oporow, na 4 czuje dopiero wrzucenie wyzszego biegu ;-)
Wrzucam zdjecie calosci na ustawieniu tylu na 4 zebatce.

Mysle po tym malym tescie, ze 44T nie bedzie zbyt obciazajaca. Jutro sprawdze jeszcze, jak sie 44t u mnie na dluzszej trasie sprawdzi .
Załączniki
IMG_20170521_182033776p.jpg

#101
Moze to glupie pytanie ale ...
Czy lancuch moze spadac z zebatki przez to, ze ta jest mocno juz uszkodzona? Brakuja niektore zeby, inne sa mocno zjechane. To zebatka 44t ktora byla juz zamontowana na korbie i ktora chce wlasnie wymienic. Poza tym pare razy jakby lancuch mi przeskoczyl podczas jazdy przy nacisnieciu na pedaly. Przy zebatce 32t ktora jest nowa nie mam takich kwiatkow. Nigdy nie mialam tak dobitej zebatki i nie wiem nawet jaki ma to wplyw na jazde. Czy moze problemem jest zbyt duza zebatka i przy tych komponentach ktoremam daje taki efekt?

#102
Tina pisze: ...
Czy lancuch moze spadac z zebatki przez to, ze ta jest mocno juz uszkodzona?
...
Poza tym pare razy jakby lancuch mi przeskoczyl podczas jazdy przy nacisnieciu na pedaly...
Tak, to najprawdopodobniej kwestia zużycia blatu.
Niezbyt zdrowo dla łańcucha.

#105
Niestety nie mam teraz jak sprawdzic, ale wydaje mi sie ze 113mm - ale glowy sobie za to uciac nie dam :-D
To jest oryginalny support ze Scotta jaki byl zamontowany na tej rami

#106
Niestety nie zapisalam sobie dlugosci supportu i w tej chili nie mam czasu na rozmontowywanie tego. To raczej 113mm jest. Wrzucam jeszcze jedno dokladniejsze zdjecie. Odleglosc zebow najwiekszej przerzutki od pionowej rury 38mm
Załączniki
IMG_20170522_211039408p.jpg

#111
zrzuca na zewnatrz na 3-4 zebatce. Co dziwne, teraz gdy wrzucam na sucho na najwieksza przerzutke i zmianiam tyl od najmniejszej do 4 to nie zrzuca wcale lancucha. Tak jakby pod obciazeniem tylko to sie dzialo.

#115
Wydaje mi się, że 44 możesz kupić, bo chyba w tych korbach były też takie tarcze (jeśli ilość zębów Ci pasuje).
Gdyby się okazało, że problemy sprawia też linia łańcucha, to być może wtedy trzeba będzie pomyśleć o krótszym suporcie. Tym bardziej, że wygląda na to, iż blat będzie często w użyciu.

#116
Panowie, dziekuje za pomoc :-)

Mam nadzieje, ze unikne zmiany supportu, bo ten XT co byl z rama chodzi lepiej od niedawno kupionego nowego supportu na 110mm (kupilam jak jeszcze mialam nadzieje na uratowanie DB, a tam byl wlasnie tej dlugosci support). Wiec jakby zrzucalo dalej, to support mam do potestowania.

#117
Tina pisze:    
zrzuca na zewnatrz
to nie wina suprtu, czy blatu, a regulacji przedniej przerzutki
dokręć ogranicznik, żeby przerzutka nie dochodziła do samego blatu, bo wtedy właśnie przerzuca łańcuch na zewnątrz

przerzutka ma przesunąć łańcuch do blatu, a zębatka sama go wciągnie na siebie
jak przerzutka wychyla się za daleko i wkłada łańcuch na blat, to może go przerzucić
to najlepiej ustawizz podczas jazdy będzie granica pomiędzy kiedy blat zaciągnie łańcuch, a kiedy będzie tylko chroboliło
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >