Piton GS Delirum wcielenie 2.0

#1
Witam po dłuższej nieobecności na forum.
Zgodnie z obietnicą dziele się już obfotografowanym przez Maciej Urbanik nowym rowerem.
Rama będąca sercem projektu już gościła na forum pod tym tematem. Z racji, że poprzedniej jesieni 2gi raz połamałem względnie współczesną ramę No Saint Angel, jej dla odmiany dość retro osprzęt mógł trafić na odpowiedni kręgosłup.
Bezradne poszukiwania jakiejś fajnej ramy pod V przerwał Szpila, oferując swoją stalówkę.
Rama jak ulał na mnie, fajna geometria, nawet kolor spasował. Przy okazji spełniłem dawne marzenie o poskładaniu stalówki (wcześniej byłym przekonany, że pozostaje mi zamówienie u np. Rychtarskiego) Historia o tyle ciekawa, że jakieś 9 lat temu na forum bikeholików pytałem się o stalową ramę Marina z bikershopu jako do roweru na maratony. Widać byłym skazany na stal.

Rower w założeniu nie miał być ascetycznym retro utrzymanym wedle konkretnego rocznika, kierowałem się za to kilkoma założeniami:
-XTR 95*
-korba na kwadrat
-V-Break z ceramicznymi obręczami
-napęd 2x8 na BCD 64/104 mm

Specyfikacja:


Koszyk na bidon Specialized Rib Cage MTB x2 alu śruby
Hamulec przedni XTR BR-M951
Hamulec tylny XTR BR-M951 + alu śruby
Klamki Hamulcowe XTR ST-M950
Pancerze i linki Alligator i-link + Shimano
Kaseta Sunrace 8 spd 11-32T
Łańcuch Shimano CN-HG-70
Korby:
-Ramiona FC-M739 175 mm (pająk przycięty o mocowanie zintegrowanej koronki)
-Suport Shimano BB-UN55 113
-Średnia tarcza 40T FSA
-Mała tarcza 26T TA Specialzed
Przerzutka przednia XTR FD-M952
Przerzutka tylna XTR RD-M951 GS
Widelec RS SID Team '04 z manetką
Rama Pitton DS Delirium
Gripy ESI
Kierownica Syntace Duraflite 25,4 x 600mm
Stery Chris King No Thread
Pedały PD-540
Siodlo Selle Italia SLR XP
Sztyca Tuner 27,2 x 350mm
Zaciski kol XTR
Podkładki a2z 5 + 2,5mm
Mostek Syntace F99 25,4 x 120mm
Opony Specialized Capitan 2.0
Detki Continental
Kolo przednie:
-Piasta XTR HB-M950
-Obręcz Rigida 420 Carbide
-Szprychy x32 cieniowane
Kolo tylne:
-Piasta XTR FH-M950
-Obręcz Rigida 420 Carbide
-Szprychy x32 cieniowane

Całość waży 10,4 kg

Fotki:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-05-04, 20:02 przez Hinol, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#3
Blat ma 40 zębów, o ile za tirami nie da się z tym ganiać, to w terenie długo nie ma potrzeby zrzucać na młynek.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#4
w opisie jest 4oT na blacie, ale mi się nie podoba korba. takie przeróbki nei wychodza na dobre.
pozatym znośnie, trzyma się kupy jakoś ;-)
tez mam taka tarczę 4OT i zakładam ją do roweru xc razem z 29t to świetne połączenie.
fajna waga Ci wyszła jak na stalówkę i amorka jest zacnie
Ostatnio zmieniony 2017-05-04, 20:10 przez YvesMoi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#5
Idealnie by było dorwać jakaś fajną korbę z pająkiem 110/74 mm i na to wrzucić blaty 40 i 26. To plan na dalsza przyszłość.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#7
czego by sie tu czepic :?:
moze plastikowego koszyczka i odstajacej linki na przednim V"ku

generalnie sie podoba tak w pierwszym jak i w drugim wcieleniu
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#9
Ładnie ci wyszedł ten Pitol :mrgreen:
Patrząc na kolor ramy ... aż się prosi o niebieskiego SID'a 1999-2000 :!:
Przepięknie by wyglądał.
Z tą korba ładna rzeźba ale nie razi i skoro działa to super sprawa :-)
Od razu mi się przypomniał mój Scapin ... :-/ , stal jest jednak niezastąpiona.
Rower poskładany ze smakiem - TO NAJWAŻNIEJSZE :!:

#10
Rower jako całość dopracowany, ładny - widać pasję. Ale jako "ascetyczny" ma kilka rozwiązań i części, które rażą. Przednia przerzutka 952 nie nadaje się do zestawu zębatek, które sobie skomponowałeś. Jeździłem na niej długo, ścigałem się z powodzeniem i przy 44T nie było idealnie, przy 42 gubiła się. Z 40T... nie widzę tego.

Do wymiany kaseta, łańcuch, pedały. SID rocznikowo też nie ten choć jakością działania znacznie przewyższa starsze modele. Tak czy siak sprzęt ma cieszyć właściciela i kij w oko reszcie ;-)
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#11
Przerzutka na samym zdjęciu jest minimalnie za wysoko, na szybko przed sesją dostała nową redukcję i została za wysoko przykręcona. Natomiast całkiem sprawnie sobie radzi z przerzucaniem łańcucha. Tu w sumie wygrało "chce mieć szarego XTR" nad rozsądkiem kupienia czegoś nowszego, pod taki rozstaw zębatek.
Kasety będę bronić, na poprzednim "sanrejsie" 4 lata jeździłem i jeszcze sobie dobrze radzi w kurierskim rowerze.
Co do łańcucha, fakt, można by tam coś bardziej szlachetnego wrzucić. Zobaczę jak ten szimanoch się będzie sprawował.
[center]Sztywne jest lepsze[/center]

#15
zacna maszyna. Ale. Patrze na całość, korba mi nie pasuje, patrze na zdjęcie z korbą, super, ciekawa przeróbka, wygląda fajnie. Wracam do zdjęcia całości i znów, sie krzywie.
Chyba srebrny pająk psuje efekt, w sumie cała korba czarna była ładniejsza do tej ramy.

#18
Co do korby w pełni się zgadzam, czarny była by o niebo lepsza. Tego XT wyrwałem za grosze, więc się nie zastanawiałem. Jedna z opcji to anodowanie ramion na czarny kolor, albo trafie na coś o czarnych ramionach oraz na pająku 110/74 i na tym zbuduje nowy zestaw ;-)
[center]Sztywne jest lepsze[/center]