#182
focker pisze:Droższe rzeczy zdarzało mi się ze Stanów sprowadzać ;)
Nie wątpię :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#185
Wcześniej były takie oponki:

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#190
Hejka.

W temacie Checkera bardzo dawno nic się nie działo, chyba ze 2 lata stał nie ruszany, nic w nim nie było robione. Ostatnio zachciało mi się na nim trochę pojeździć więc postawiłem zmienić kilka rzeczy w sumie z konieczności ale o tym za chwilę.

Jakiś czas temu wypatrzyłem na allegro taki komplet, wspornik + kierownica. Wspornik bardzo mi się spodobał z wyglądu więc nabyłem komplet za grosze dla wspornika gdyż kierownicę już takową posiadałem. Gdyby ktoś potrzebował takiej kierownicy od CP to chętnie oddam za wysyłkę i bronka.
Ten zestaw na pewno jest cięższy od tego który był wcześniej (kiera Force Lite + wspornik Tioga alu) ale waga nigdy przy tym rowerze priorytetem nie była.

Koniecznością do jazdy jest wymiana sterów więc wynalazłem na allegro nowe Ritchey-e Scuzzy Logic Comp na igiełkowych łożyskach. Nie wiem czy to retro ale nic sensowniejszego, nowego nie znalazłem na aukcjach a do nich byłem ograniczony. Stery Tioga Alchemy które obecnie są założone niestety nie skręcają jak trzeba, kulki są ok ale bieżnie już gorzej.

Jeżeli chodzi o przymusową wymianę, do jazdy muszę wymienić widelec gdyż Marcok mimo nowego oleju i nowych uszczelek dalej cieknie. Nasz były forumowy kolega miał zrobić serwis pierwsza klasa a wyszło trochę inaczej niż oczekiwałem... Całe szczęście że nie dałem się namówić na zakupienie całego zestawu naprawczego do Marcoka za ponad 200zł bo pewno Nasz kolega by na nim bardziej skorzystał ode mnie a mój Marcok i tak by ciekł.

Do póki nie ogarnę jakoś tego amortyzatora żeby działał jak należy to wstawię sztywny widelec w srebrnym kolorze nabyty od jednego z Naszych forumowiczy.
Rower po wymianie Marcoka na sztywniaka na pewno nie będzie wyglądał już tak fajnie więc postanowiłem założyć kilka czerwonych dodatków w postaci czerwonych śrubek, zacisków do kół, końcówek pancerzy oraz wieszaczków. Mam nadzieję, że te czerwone pierdółki uczynią ten rower trochę weselszym.

Obrazek
009

Obrazek
007

Obrazek
003

Obrazek
002

Obrazek
004

Obrazek
005

Obrazek
006

Obrazek
008


Rower może nie urywa d**y w porównaniu do innych na forum ale mnie tam się podoba, jeździ się też super. Obecnie wygląda tak:

Obrazek
001

Nie zwracajcie uwagi na opony bo one są chwilowo założone i wylecą jak tylko podmienię widelce.


Pozdro.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#193
skolioza pisze:kurde, szkoda tego marcoka....
to nie jest przypadkiem ten, który wyszedł ode mnie i serwis niekoniecznie był mu potrzebny (nie pamiętam dokładnie, miałem tych czerwonych xc700 hmmm kilka jednocześnie, ale był też taki jeden z nowymi uszczelkami i olejem, który poszedł w świat ;-))
a kokpit uważam że mu ładnie pasuje :-)
No szoda Ojcze ale mam nadzieję, że ktoś mi go naprawi i będzie jeździł :-)
Z tego co wiem, ten Marcok kiedyś należał do Ciebie :-) Być może poprzedni właściciel a zarazem sprawca tego że amorek nie działa jak trzeba wyciągnął nowe uszczelki bo ja uszczelki nowe mu wysyłałem aby mi je założył.
Baster pisze:Super jest ta rama... kumpel ma taką w idealnym stanie i nie chce się jej pozbyć a już prawie dwa lata namawiam go, że chętnie bym się nią zaopiekował.
Twój kumpel ma złożony na niej rower? Jeżeli tak to chętnie bym zobaczył, mało tych rowerów w necie.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#194
Baster pisze:Super jest ta rama... kumpel ma taką w idealnym stanie i nie chce się jej pozbyć a już prawie dwa lata namawiam go, że chętnie bym się nią zaopiekował.
Twój kumpel ma złożony na niej rower? Jeżeli tak to chętnie bym zobaczył, mało tych rowerów w necie.[/quote]

Niestety rama leży szczelnie zabezpieczona i ciągle czeka.

#196
Jak będą uszczelki to się chętnie nim zajmę, ale dopiero pod koniec stycznia.
Ogólnie polecałbym to, co zrobiłem ostatnio Gerwazemu - czyli wstawienie sprężyn stalowych. To mocno wydłuża żywotność uszczelek kosztem ok. 150-200 gram dodatkowej wagi.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#199
Mam ogromną prośbę - jeśli ktoś ma jakieś stare uszczelki do XC700, niech zmierzy ich średnicę zewnętrzną oraz wysokość. Na samej uszczelce chyba też powinno być napisane 26/xx/yy. Może uda się znaleźć jakieś zamienniki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#200
skolioza pisze:Skeevo, może Doktor Resor by go uleczył? O uszczelki jakbyś potrzebował mogę zapytać w Secesji, kiedyś mieli od ręki....
Jeżeli to nie jest kłopot i nie zburzy harmonogramu dnia to możesz spytać czy są dostępne i w jakiej cenie. A jeżeli te moje są nowe bo przecież nowe kupowałem to nie będą dobre? Uszczelka to zawsze jest główna przyczyna wycieków?
focker pisze:Jak będą uszczelki to się chętnie nim zajmę, ale dopiero pod koniec stycznia.
Ogólnie polecałbym to, co zrobiłem ostatnio Gerwazemu - czyli wstawienie sprężyn stalowych. To mocno wydłuża żywotność uszczelek kosztem ok. 150-200 gram dodatkowej wagi.
Focker dzięki za chęć pomocy, na pewno skorzystam. Waga dla mnie nie stanowi problemu jeżeli ma to zwiększyć żywotność i poprawić pracę tego amortyzatora. Nie ukrywam że oprócz tego cieknącego oleju to ten amorek jest tak prze serwisowany że dla mnie to on działa jak sztywny widelec bez względu na którym stopniu regulacju jest ustawiony. Nie pamiętam gdzie to wyczytałem ale prawdopodobnie na forum, że ten Marcok lepiej działa od Mag-a ale na pewno nie dotyczy to mojego egzemplarza :-(
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#202
focker pisze:Mam ogromną prośbę - jeśli ktoś ma jakieś stare uszczelki do XC700, niech zmierzy ich średnicę zewnętrzną oraz wysokość. Na samej uszczelce chyba też powinno być napisane 26/xx/yy. Może uda się znaleźć jakieś zamienniki.
Oznaczenie na uszczelkach: 26 35 6/8. Średnica zewnętrzna jest trochę większa - po zmierzeniu suwmiarką wychodzi 35,2mm. Może z Maga da się zaadoptować? Mają wymiary 25,4/35/7.

#203
Kiedyś zrobiłem taki przeszczep i nawet wszystko hulało, tylko opór na uszczelkach był trochę większy. Problem jednak w tym, że uszczelek do Maga tez już nie ma.
Bardziej myślałem o tym:
http://allegro.pl/uszczelniacze-simmeri ... 29178.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#204
Opis nie odpowiada uszczelkom ze zdjęcia. ARI504 mają wymiary 48x58. Natomiast opis i wymiary dotyczą wersji jak mniemam ARI076 a to są uszczelki pyłowe, nie olejowe:

http://www.rooader.pl/produkt/uszczelni ... ri076.html

Najlepiej zapytać sprzedającego, co tak naprawdę sprzedaje, bo potem można się zdziwić po otrzymaniu paczki.

Z olejowych są jeszcze ARI075, ARI052 ale mają za dużą średnicę zewnętrzną - 37mm, i są za wysokie - ok. 10mm.
Ewentualnie można pokombinować ze zwykłymi simeringami, ale nie tymi najtańszymi:

http://allegro.pl/uszczelniacz-01013970 ... 77672.html

Może po konwersji na sprężyny, bez ciśnienia, pożyją trochę dłużej w amortyzatorze.

#205
Dlatego pytałem się o wymiary, żeby pogadać ze sprzedawcą.
Co do Corteco - z doświadczenia wiem, że uszczelniacze do wałków obrotowych bardzo kiepsko się nadają do amortyzatorów rowerowych typu XC700. W takim amorze nawet po zamontowaniu sprężyny ciśnienie w komorze jest tak duże, że od razu cieknie.
37 x 10,5 to w ogóle można zapomnieć. Nie wejdzie ani na szerokość ani na wysokość.

Dostałem odpowiedź od sprzedawcy - to uszczelki kurzowe, nie podejdą do naszych XC700. Słabo trochę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#207
Skeevo pisze: Rower po wymianie Marcoka na sztywniaka na pewno nie będzie wyglądał już tak fajnie więc postanowiłem założyć kilka czerwonych dodatków w postaci czerwonych śrubek, zacisków do kół, końcówek pancerzy oraz wieszaczków. Mam nadzieję, że te czerwone pierdółki uczynią ten rower trochę weselszym.
A ja mysle ze ze sztywniakiem bedzie swince calkiem do twarzy :idea: :->
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#208
michal5150 pisze:Na stronie Gregorio są jakieś uszczelki do Marzocchi o srednicy 26mm ze statusem "dostępne".

https://sklep.gregorio.pl/pl/p/MARZOCCH ... -D26/14739
A jak do nich dzwoniłem, to miało nie być. Tak czy inaczej, podobno są na wykończeniu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#209
U Skoliozy w Secesji były chyba po 60zł z tego co pamiętam.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900