Cannondale M700 1993

#1
Chciałbym przedstawić Szanownemu Gronu mojego Cannona:

Marka: Cannondale
Model: M700
RData urodzenia: kwiecień 1993
Kolor: Czerwony
Widelec:
- Fabrycznie: Pepperoni.
- Obecnie: Rock Shox Magnesium 10.
Koła:
- Fabrycznie: prawdopodobnie oryginały (w kiepskim stanie gumy i obręcze).
- Obecnie: Obręcze Mavic XM317 w kolorze czarnym + czarne szprychy + zielone nyple. Opony Hutchinson Python.
Sztyca podsiodłowa:
- Fabrycznie: prawdopodobnie oryginalnie z pierwszego montażu.
- Obecnie: Ritchey Pro V2.
Kierownica:
- Fabrycznie: prawdopodobnie oryginalnie z pierwszego montażu.
- Obecnie: Czarna Tioga.
Osprzęt:
- Fabrycznie (i w dniu zakupu): Deore LX serii M560 po całości + manetki Shimano Deore Top-Mount Competitions Shifters = wszystko jak w katalogu.
- Było po pierwszych zmianach: Deore LX serii M560 po całości z wyjątkiem: hamulce V-brake Deore LX M569 + klamki i manetki Deore LX M569.
- Obecnie: Deore LX serii M560 po całości z wyjątkiem: hamulce hydrauliczne Magura Move + manetki Deore LX M569 + kaseta XT 8 biegów + łańcuch XT.
Osprzęt dodatki:
- zaciski piast: zielone KCNC.
- zacisk sztycy: zielony KCNC.
- kółka przerzutki: zielone KCNC.
- pedały: Shimano SPD.
- rogi: zielone Onza.
- siodło: (uzupełnić)

Historia:
Rower u mnie w posiadaniu od 2012 roku. Kupiony na allegro od handlarza w dobrej cenie, który sprowadził go z Niemiec (podobno przeleżał sporo czasu w jakimś magazynie...). Oryginalnie pochodzi ze sklepu Anacortes Cyclery w stanie Waszyngton (zachodnie wybrzeże) - zostawiłem oryginalna naklejkę jako "smaczek" ;) Stan pozakupowy (oprócz przetarć na ramie i stanu kół) wręcz perfekcyjny. Mały stopień zużycia osprzętu wskazywał na niewielki przebieg.
Od czasu zakupu przeprowadziłem kilka zmian, opisanych powyżej.

Plany:
Nowy osprzęt prawie skompletowany. Będzie trochę nowocześniej, ale jeszcze w "starym dobrym stylu" :)
- XTR serii M952 i M953
- Magura HS33 Tomac
- Jeździć i się cieszyć!

Fotki:

Po zakupie:
Obrazek


Obrazek


W "okresie przejściowym":
Obrazek


Obecnie:
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


PEŁNA GALERIA TUTAJ: http://fotofaktoria.pl/portfolio/93-cannondale-m700/
'93 Cannondale M700

#2
fajny kolorek ;)
raza manetki i dodatki KCNC i PRO :-|
z planow o ktorych wspomniales razic bedzie 950` ka
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#3
Jeśli to ma być wariacja nt retro (trochę tego i nowego) to ok.

Niemniej, drogi tomieku, weź porównaj sobie dwa te rowerki - w org konfiguracji, z zabójczym peperoni, w srebrze obrączkach, na fajeczce i klasycznych sterach, na czarnych ogryzkach (pycha!), flajcie i skinawalu, tam był ogień i pazur.
Oraz to nowe, tu tam karbon, magura, bujabulator, kacence, wiadomo.

No i wybierz w którą stronę iść. Uszanujemy to :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#4
Zdecydowanie lepszy w oryginale :) Niemniej jednak, pozazdrościć ramy w takim stanie. Przeważnie te roczniki sprzedawane w Polsce to już Mają ślady utleniania.

#6
Dzięki za szybkie odpowiedzi!
Oczywiście, jak to z gustami - jednemu sie podoba, drugiemu mniej...
Chciałem mieć cannona ze względu na geometrię ramy, która jest dla mnie optymalna. Poza tym te gładkie spawy... Rusza mnie estetyka wykonania.
raza manetki i dodatki KCNC i PRO :-|
z planow o ktorych wspomniales razic bedzie 950` ka
Manteki wylatują. Czekają już nówki sztuki M952. Full XTR tutaj będzie takim "smaczzkiem" o którym marzyłem od młodości. Uważam, że to będzie fajnie grało.
aldek pisze:Jeśli to ma być wariacja nt retro (trochę tego i nowego) to ok.
Dokładnie taki efekt chciałem uzyskać. Lubię "tuningować" sprzęt - także ten czterokołowy ;) Nie przeszkadzają mi "wtrącenia" z aftermarketu, chociaż ta sztyca podsiodłowa mogłaby być inna...
aldek pisze: No i wybierz w którą stronę iść. Uszanujemy to :-D
Wbrew pozorom, może być fajny temat. Zobaczymy co z tego wyniknie. Zawsze jestem otwarty na pomysły "Purystów" ;)
ak_kwlsk pisze:Zdecydowanie lepszy w oryginale :) Niemniej jednak, pozazdrościć ramy w takim stanie. Przeważnie te roczniki sprzedawane w Polsce to już Mają ślady utleniania.
W oryginale nie był doskonały. Rama posiada trochę zadrapań, ale tragedii nie ma.
skolioza pisze:Mag mnie nie razi, czarny LXdo tej ramy wygląda bajecznie podobnie jak czarne komponenty - ale ta nowizna... lepiej byłoby bez....
Tak jak pisałem. Ta magura jest mniej-więcej z okresu cannona. Jej obecnośc na rowerze jest tymczasowa, gdyż poluje na HS33 Tomaca (te czerwone). Znalazłem jedna aukcję na ebayu - zobaczymy czy coś z tego wyniknie... W każdym razie Tomac będzie według mnie lepiej pasował do eMki.
Myślę, że wypadną zaciski KCNC i wpadna oryginały XTRa z piastami.
Szary też będzie pasował do czerwonego ;)
Czarny LX zostanie "na wszelki wypadek" :)

Będe prowadził temat w miarę na bieżąco. Myślę, że na wiosnę poskładam całość, zwłaszcza, ze mam juz wszystkie graty M952/953.
Rozumiem, że niektóre osoby nie zgadzają się moją wizją, bo nie jest to klasyk w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie planowałem zostawiać cannona takim jakim go kupiłem. Lubię zmiany. Myślę, że będzie fajnie :)
'93 Cannondale M700

#8
focker pisze: Hmmm - m950 do tej ramy i do Maga? Trochę kiepsko rocznikowo się to spina. Wg mnie ciut za młody ten XTR.
Jest jakiś pomysł "przyszłościowy", żeby poszukac ramy F1000, ale na razie jestem bardzo zadowolony z M700.
Tak jak pisałem - dla mnie kompatybilnośc rocznikowa nie jest najważniejszym kryterium. M9XX jeszcze :się łapie" do "klimatu" według mnie.
focker pisze:Teraz za to fajnie się wszystko kolorystycznie i rocznikowo spina.
Katalogowo M700 wychodził właśnie na czarnym LX.
XTR jest dla mnie "kolejną zajawką" na bezsensowne wydanie kasy ;) Ale chciałem tego spróbować.
'93 Cannondale M700

#10
Dla mnie tak jAK stoi jest super nawet mimo wtracen nie retro. Takie uzytkowe retromtb.

Mag10 i xtr na 9 sp to mi się średnio podoba. Lepiej zostaw tego tak.jak jest i szukaj jakiejś ramy lub roweru bazy z pogranicza retromtb.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#11
aldek pisze:tego peperoni to dałeś tym z Brwinowa? Bo jak nie, to ja bym tego.
Pepperoni mam u siebie i na razie tu zostaje :)
mekp pisze:Dla mnie tak jAK stoi jest super nawet mimo wtracen nie retro. Takie uzytkowe retromtb.
Ufff! Nareszcie sie komus spodobał ;)
Rower jest UŻYTKOWY a nie gablotowy. W sezonie jeżdżę nim do pracy (średnio 27 km dziennie)
mekp pisze:Mag10 i xtr na 9 sp to mi się średnio podoba. Lepiej zostaw tego tak.jak jest i szukaj jakiejś ramy lub roweru bazy z pogranicza retromtb.
XTR jest juz cały skompletowany - czekam tylko na przesyłki, bo graty lecą z USA, z Holandii, z Niemiec... Wsadzam i latam na wiosnę :) Ramy na razie nie zmienię bo ta mi odpowiada. Tak jak wspomniałem - jest jakis pomysł na przyszłość o czerwonej ramie Cannondale F1000.
O takiej:
Obrazek


Na spokojnie. eMka ma latać. Z XTRem nabierze skrzydeł :)
'93 Cannondale M700

#15
Lukanio pisze:Ten mostek nie pasuje...
To znaczy? Możesz rozwinąć myśl?
Lukanio pisze:Jak ci sie jezdzi na takiej kozie ?
...że wysoko siodlo? Mam długie kończyny i jest dla mnie fajnie :)

Ogólnie mam juz jakieś przemyślenia (troche dzięki Wam moi drodzy):
XTR skompletowany. Kusi mnie, żeby poszukać ramy F900 lub F1000 i dopiero tam załozyć zestaw. Byłoby zgodnie z epoką...
Zawsze jakas pokusa...
Jak tak sobie coraz intensywniej myslę, to osprzęt M95X seria raczej nie znajdzie sie na obecnym M700. Pewnie zostanie tak jak jest (czyli czarny LX)
Same dylematy. Szkoda mi ewentualnie pozbywać się M700 w przypadku zakupu eFki (nie potrzebuje dwóch rowerów).
Grrr!
'93 Cannondale M700

#17
Odświeżam kotleta, bo najszła mnie pewna myśl...

Znalazłem "godną" ramę (mam nadzieję) pod szaraka, więc M700 zostaje na LXie (ucieszycie się na pewno).
Na tę chwilę waham się czy wydać worek pieniędzy na nowy frameset, czy też zostawić M700 i śmigać dalej...

Znając siebie - nie wytrzymam cisnienia i przyjdzie nowe (ze stajni Cannondale'a - rzecz jasna) :)
'93 Cannondale M700

#19
No dobra! Stało się!

Czerwony zmienił właściciela (poszedł w dobre ręce) :cry: (trochę mi smutno)

Ale, w związku z tym,
nadszedł czas na budowę nowego grata na uzbieranym XTRze (będzie w nowym temacie)

Obrazek



:!: Po czerwonym został mi widelec Pepperoni z mostkiem kierownicy (kolor czarny) oraz dwoma kompletami sterów (jedne używane, a drugi nowe) - jak ktoś chętny proszę info na pw.
'93 Cannondale M700

#20
Ten czerwony Cannon piękny!
Jeden z moich ulubionych kolorów :)
Moje ulubione napisy - bez udziwnień i skrzywień.
Na prawdę piękny!