Rozbieram sida 2007, ale konstrukcja chyba taka sama jak w tych retro;)
Dobrałem się do korków w górnych lagach za pomocą rozwierconej nakrętki 15mm. Chciałem wyjąć sprężynę i coś ją blokuje od dołu. Podejrzewam ten dolny plastikowy korek. Próbowałem lekko podgrzać suszarką ale nic to nie daje. Co można z tym robić?
kolejna sprawa - tłumik ma wspornik szerokości 13mm a tylko końcówka 10mm na które nałożę "klucz". Powoduje to, że w celu wykręcenia korka muszę wcisnąć niemal cały wspornik - tak ma być?
#2
Czasem trzeba to mocniej pociągnąć, ale bez przesady - wychodzi raczej w miarę lekko. Podczas wyciągania wciśnij i trzymaj zawór spustowy od komory negatywnej (zakładam, że górny korek odkręcony).kapelusznik pisze:Co można z tym robić?
Nie o ile masz oryginalny kluczkapelusznik pisze:w celu wykręcenia korka muszę wcisnąć niemal cały wspornik - tak ma być?
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#3
Właśnie użyłem sporej siły i nic. Przemyłem izopropanolem, podgrzałem rurke z zewnątrz.... ani drgnie.
Ten oryginalny klucz ma wewnętrzny otwór 13mm? Na zdjęciach właśnie nie wygląda.
Ten oryginalny klucz ma wewnętrzny otwór 13mm? Na zdjęciach właśnie nie wygląda.
#4
Otwór wewn. ma 10,5 mm. Już wiem o co Ci chodzi. Tak, w tym przypadku musisz wypchnąć szaft. Całość opiera się de facto na o-ringach i nic go nie trzyma więcej. Jeśli podczas wyciągania trzymać wciśnięty zawór komory negatywnej, górny korek jest odkręcony to nie ma opcji, żeby nie wyszło.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#5
W ostateczności spróbuj jakimś miękkim patykiem delikatnie popchnąć wsporniki od góry goleni. Tylko nie używaj nic metalowego, bo możesz porysować gładzie goleni. No i bym to zrobił tylko w ostateczności i z dużym wyczuciem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#6
punkxtr
Żeby dostać się do tłumika muszę wcisnąć wspornik aż do momentu gdzie "klucz" wejdzie na przewężenie wspornika. Mały problem z tym, że jak wcisnę (nawet kluczem) to wydostaje się olej. Odpuściłbym ten tłumik, ale przez te moje próby wydostało się juz troche oleju.
Oczywiście górny korek odkręcony, zawór wciśnięty.
Trudne jest odpowietrzanie tego?
focker
Owinąłem drewniany patyk ręcznikami papierowymi i próbowałem pchać z konkretna siłą - zero reakcji. Wlałem tam odrobine oleju Srama i się moczy.
Może oring spuchł? Dziwna sprawa.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyjać sprężynę górą - ale wtedy oring przejdzie przez te gwiny i może się uszkodzić - a jeszcze nie wiem czy będę wymieniać.
Żeby dostać się do tłumika muszę wcisnąć wspornik aż do momentu gdzie "klucz" wejdzie na przewężenie wspornika. Mały problem z tym, że jak wcisnę (nawet kluczem) to wydostaje się olej. Odpuściłbym ten tłumik, ale przez te moje próby wydostało się juz troche oleju.
Oczywiście górny korek odkręcony, zawór wciśnięty.
Trudne jest odpowietrzanie tego?
focker
Owinąłem drewniany patyk ręcznikami papierowymi i próbowałem pchać z konkretna siłą - zero reakcji. Wlałem tam odrobine oleju Srama i się moczy.
Może oring spuchł? Dziwna sprawa.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyjać sprężynę górą - ale wtedy oring przejdzie przez te gwiny i może się uszkodzić - a jeszcze nie wiem czy będę wymieniać.
#7
Ok, po kolei. Powiedz najpierw jaki to dokładnie model amortyzatora.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#8
Sid Team 2004
dokładnie jak ten:
http://www.veloptimal.com/forum/gallery ... w=no_count
nawet manetka ta sama.
fot swojego nie dam bo już w kawałkach a dolne lagi czekają na lakier.
dokładnie jak ten:
http://www.veloptimal.com/forum/gallery ... w=no_count
nawet manetka ta sama.
fot swojego nie dam bo już w kawałkach a dolne lagi czekają na lakier.
Ostatnio zmieniony 2016-04-10, 10:11 przez kapelusznik, łącznie zmieniany 1 raz.
#9
W tym amortyzatorze nie musisz odkręcać dolnego korka od str. tłumika. Odkręcając górny korek cały tłumik wychodzi górą bez żadnego ooporu, ponieważ jest w zamkniętym cylindrze. Pod poniższym linkiem robiłem identyczny model: http://serwisbajka.pl/serwis-rock-shox-sid/
Taka jest fabryczna konfiguracja chyba, że miałeś coś kombinowane w środku.
Taka jest fabryczna konfiguracja chyba, że miałeś coś kombinowane w środku.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#11
Jak wyciągniesz cały kartusz, to od góry ruchem obrotowym "wykręcasz" górny korek - trzyma się na o-ringu. potem zlewasz olej, wyciągasz dolny tłumik. Odpowietrzanie jest myślę relatywnie proste, ale musisz mieć dużą strzykawkę z możliwością wkręcenia.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#12
Dobre. To my chyba jednak i innym modelu myśleliśmy :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#14
Włożyłem tam patyka, oparłem się na tym i poszło...
Na szczęście wszystko całe.
Nie wiem co z oringami. Nie wyglądają na wytarte, są gładkie, ale jakieś odkształcone - nie całkiem okrągłe.
photo hosting
Na szczęście wszystko całe.
Nie wiem co z oringami. Nie wyglądają na wytarte, są gładkie, ale jakieś odkształcone - nie całkiem okrągłe.
photo hosting
#15
Jak już wyjąłeś bebechy to musisz wymienić wszystkie o-ringi. To najlepsza praktyka jak uczy doświadczenie.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#16
#17
wg tej foty powinno być odwrotnie
http://fcdn.mtbr.com/attachments/weight ... ernals.jpg
duży odbojnik pod tłumikiem
http://fcdn.mtbr.com/attachments/weight ... ernals.jpg
duży odbojnik pod tłumikiem