Marzocchi XC

#1
Mam prośbę do bardziej doświadczonych użytkowników forum o opisanie poszczególnych modeli XC.
Który najlepszy XC 500, 600, 700? Jakie wady a jakie zalety tych pięknych widelców :-P
Ten model mnie szczególnie interesuje co to jest dokładnie, jest wyraźnie inny od reszty na allegro. Korona, regulacje od przodu...
http://allegro.pl/marzocchi-xc-r-world- ... 50390.html
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#3
:mrgreen:
Adamello pisze:Miałem takiego XCR jak byłem mały. Dałem ponad 8 stuf w sklepie. Jak przeprowadzałem na nim pierwszy tuning to wyjąłem zawleczki spod tych pokręteł i tak mi ebło w garażu, że cały olej miałem na suficie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lodzermensch

#4
XC do modelu 500 włącznie miały uszczelki 24mm. Trudno je obecnie dostać.
XC od modelu 600 włącznie orz XCR miały uszczelki 26 mm. Ich też już zaczyna brakować - trzeba zadzwonić do Gregorio, ale z tego co kojarzę, to już są na wykończeniu.
Ogólnie fajne amory, ale:
- miały dość niską sztywność boczną (choć chyba i tak były sztywniejsze od Magów)
- szybko puszczały im uszczelki.
Na tą drugą wadę radą jest zamontowanie sprężyn - np. z jakiegoś motocykla. Dzięki temu żywotność uszczelek rośnie - ale także zwiększa się masa amora. Po zamontowaniu sprężyn trzeba tez pamiętać o odpowiednim poziomie oleju - zbyt wysoki poziom zwiększy mocno progresję amora. Poziom oleju przy sprężynie musi uwzględniać to, że ze w komorze powietrzno-olejowej jest dodatkowe ciało obce (musi być odpowiednio niższy niż w przypadku samego powietrza).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
Dzieki przydatne info.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#7
Żeby nie umknęło wklejam post Doktora Resora z obserwowanych
focker pisze:XCR był najniższym modelem powietrzno-olejowym. Niżej były jeszcze tylko elastomerowe Zokesy.
W czasie, gdy na rynku był XC500 nie było jeszcze XCR - jego odpowiednikiem był XC51.
XCR pojawił się dopiero jak na rynku był XC600 i w niezmienionej niemal formie był oferowany także za czasów XC700 - jako budżetowy amor powietrzno-olejowy. Zwróć uwagę, że nie jest wycinany CNC tylko kuty i zamiast drogiej anody ma na dolnych goleniach zwykły lakier.
a dla oka....
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#10
Wiadomo szefie :mrgreen:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
cron