#61
focker pisze:W razie czego mam całkiem fajny srebrny mostek Ritcheya. Pytanie tylko, czy będziesz szedł w srebrne rurki.
Masz gdzieś zdjęcia do tego mostka Ritcheya na 1 cal? Jaka długość? No i cena :-)
Pisałem na PM, ale nie wiem dlaczego nie mogę nic wysłać...

pzdr. Piotrek

#62
Po remanencie wyszło mi, że mostki na cal mam dwa.
Obydwa nieużywane, obydwa Ritchey
Górny: CroMo Force Lite (bez naklejek, ale to na pewno ten model) 130mm kąt około 5 stopni.
Dolny: Alu, 100 mm, spory kąt, ponad 20 stopni.
Któryś Ci leży?
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-13, 21:44 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#63
Jako że problem z widelcem chyba rozwiązałem (udało mi się kupić wideł 1 cal ahead), podobno z roweru diamondback model nieznany (napiszę i wstawie fotki jak przyjdzie), powoli zaczynam składać rower. Założenie jest takie, aby był gotowy na 21 marca 2016 r :)
W międzyczasie kupiłem kilka części. Rower generalnie będzie zbliżony do specyfikacji fabrycznej, tzn. deore xt 739 tam gdzie mi się uda

Jako pierwszą dostałem przerzutkę przednią 739 TS. O ile się zorientowałem jest dość niepospolita, więc i stan nie jest idealny, ale za to taka była w oryginale

Obrazek


Mam też tylną deore xt739, stan dużo lepszy, praktycznie niewielkie ślady używania

Obrazek


No i klamkomanetki - odstępstwo od oryginału, bo w orygibale były kalmki i manetki osobno. Klamki avida, a manetki shimano, ale jakieś dziwne, W 1996 r., z którego jest ten rower, katalogowo jako klamkomanetki pod canti były właśnie te co mam, XT 738

Obrazek


Rower nie będzie ortodoksyjnie retro. Postanowiłem, że części, których nie widać na pierwszy rzut oka jak suport, linki, wieszaki do canti czy stery będą współczesne, chyba że trafię jakieś z epoki w świetnym stanie. Rower ma przede wszystkim jeździć, a więc pakowanie na siłę jakichś drogich retroszpejów nie ma zasadniczo sensu.

Aha, nie napisałem najważniejszego, rower będzie srebrno czerwony, żadnej czerni, poza oponami, które jednak będą z beżowym bokiem :)

#65
jeronimojamis pisze:
Rower nie będzie ortodoksyjnie retro. Postanowiłem, że części, których nie widać na pierwszy rzut oka jak suport, linki, wieszaki do canti czy stery będą współczesne, chyba że trafię jakieś z epoki w świetnym stanie. Rower ma przede wszystkim jeździć, a więc pakowanie na siłę jakichś drogich retroszpejów nie ma zasadniczo sensu.
patrząc na to co masz to już wypas idzie
www.velotech.pl

#66
focker pisze:Któryś Ci leży?
Kurcze nie wiem... Myślę, że wrócimy do tematu jak złożę rower. Mam mostek na 1 1/8 cala 130 mm, który był z ramą i mam do niego adaper. Rozwiązanie prowizoryczne, ale będę mógł się zorientować co do geometrii.
focker pisze: No i ten brak wieszaka.
Nie bardzo rozumiem. Wieszak w ramie do tylnego hamulca jest, tylko sprytnie ukryty przy zacisku, jutro zrobie dokładne zdjęcie. patent jest świetny, jeszzce takiego nie widziałem :)

No chyba że chodziło Ci o wieszak przedni, który jakoś szczególnie przeszkadza.

Co do regulacji canti to fakt, przeraża mnie, ale... chciałem mieć canti :)

#67
A to ok. Na zdjęciach nie zauważyłem tego wieszaka. I cos mi sie ubzdurało,ze rama jest z 1997 i stała na 739. Moj błąd. W razie jakbyś potrzebował hamulców, suportu czy fajnych wieszaków do kantów z epoki, to mam na wydaniu.
Klamkomanetki 738 są co prawda z 1997 roku (byly oferowane jako alternatywa dla 739, jesli ktos nadal chcial mię kanty- w 1996 r. katalogowo byly manetki 737) ale w sumie to są drobne niuanse i przy tak fajnym rowerze zupełnie bez znaczenia. Poza tym 738 są dużo ładniejsze od 737.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#69
Jako że problem z widelcem chyba rozwiązałem (udało mi się kupić wideł 1 cal ahead), podobno z roweru diamondback model nieznany (napiszę i wstawie fotki jak przyjdzie), powoli zaczynam składać rower.
Tak pisałem jeszcze dwa dni temu i niestety dzisiaj wielka KUPA :evil: Widelec przyszedł, stan faktycznie idealny ale... sterówka nie cal a 28,6 mm. Sprzedający chyba miał przymknięte oczy, jak mierzył... na szczęście cena była bardzo niska, że nawet nie opłaca się odsyłać. zostanie do następnego roweru. Generalnie z widelcami na 1 cal jest straszna kicha... Nawet pod stery klasyczne jest tego jak na lekarstwo... a na ahead po prostu nie ma... Na razie zostaje zatem quadra, aż nie znajdę czegoś przyzwoitego...

#75
Po przerwie dalszy ciąg prac. Ostatnio mam bardzo mało czasu, więc składanie idzie wolniej. Termin jaki sobie zalożyłem, tj. 21.03 mam nadzieję, że uda mi się oganąć.

Kupiłem zacisk podsiodłowy Suzue... ze zdjęc wyglądał na niewielki, a przyszła taka wajcha, że można mocować koła do traktoru. Na szczęście nie najgorzej wygląda :-)

Obrazek


Zamontowałem suport (współczeny LX) oraz przednią przerzutkę. Przy okazji widać efekt malowania tylnego trójkąta

Obrazek



A tu już rower na kołach :-) Udało mi się kupić koła na piastach tył/przód xt/stx, obręczach Mavic 221 i 231 oraz szprychach DT. Jest też prowizorycznie wsadzony wideł od Skoliozy, który jednak wymaga wyciągnięcia zapieczonego mostka. Zdecydowałem o zmianie sterów na klasyczne skręcane, bo amor który był w rowerze tu nie pasował, a kupno sztywnego widła pod ahead 1 cal to jak wygrać w totka :-)

Obrazek


Obrazek


Jak się jutro ogarnę, to wystawie dwa widły do zbycia - 1 1/8 cala ahead diamondback, oraz Quadrę 1 cal ahead. Na tą drugą wiem że już jest kilku chętnych, pomimo jej agonalnego stanu :-)

#77
jeronimojamis pisze:Po przerwie dalszy ciąg prac. Ostatnio mam bardzo mało czasu, więc składanie idzie wolniej. Termin jaki sobie zalożyłem, tj. 21.03 mam nadzieję, że uda mi się oganąć.

Kupiłem zacisk podsiodłowy Suzue... ze zdjęc wyglądał na niewielki, a przyszła taka wajcha, że można mocować koła do traktoru. Na szczęście nie najgorzej wygląda :-)

wywal to nie rób wiochy z tak ładnej i klasycznej ramy
www.velotech.pl

#78
Wajche zawsze mozna troche urznac, przeca metal jest pod gumka, chcoc klimat ma :) ale wiadomix, to tylko maly detal, juz po poskladaniu mozna go zamienic na inny raz-dwa i skoncza sie lamenty co poniektorych wybrednych :P

#79
wywal to nie rób wiochy z tak ładnej i klasycznej ramy

hehe, wiedziałem, że się przyczepicie do zacisku :-) kupiłem go za 7 zł plus przesyłka, więc na razie zostanie.
Jest to kawał żelastwa, waga 99g, ale za to jak trzyma :-P