#363
wieszak mu wypadł do połowy ... dlatego je wycofano i zastapiono ty,i z pełnymi ramionami dla bezpieczeństwa.

Ale rama piękne malowanie ma , czy to ten DH wersja czy jakiś inny , a moze to wogóle nie był Scott tylko coś innego ?
www.velotech.pl

#364
corrado1111 pisze:Bo jak to mawiano, włoszczyzna to do zupy:), sorry nie bijcie.
ale o co chodzi :?: :?: :?:
spojrz na rower po lewej ;-) jak pieknie rozwiazana sprawa wieszaka :idea:
ten co prawie zgubil linke to na jakims wynalazku jedzie / jechal :->

Piotr ...ten po prawej to mozesz byc pewien ,ze nie Scott a.......myslalem ,ze wiesz bo tam u was w Krakowie to podobno same kultowe w tamtych czasach jezdzily ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#368
Gerwazy ,,, campa była zawsze biżuterią , ale do tyrania shimano sie nadawało, zawsze , wszędzie i w każdych warunkach , no i cena ....i dystrybucja, która była absolutnie na poziomie dna .

powiedzmy sobie prawde w oczy , Campa na ściane, Shimano do błota :mrgreen:
www.velotech.pl

#371
Gerwazy pisze:Piotr przyjedź na zlot w przyszłym roku weź najlepszy rower na Szimano, zobaczymy który lepiej na ścianę się nadaje :mrgreen:
Osprzet sam nie jedzie , ja już na emeryturze rajdowca jestem , nie ścigam sie ani nie gonie
www.velotech.pl

#372
Wiesz ja swoje lata świetności mam raczej z tyłu a nie z przodu, w dodatku nigdy się nie ścigałem, ale jakoś się tocze ;-)

Campa daje rade - przyjedź na zlot, popróbujesz sam zobaczysz.

#374
Takie hamulce jeszcze nie gościły w tym wątku, czas więc po temu najwyższy:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Występowały w rocznikach 1990 i 1991 w grupie Euclid, ale też jako opcja w niższej Centaur.
Niewykluczone, że Centaury miały uproszczone łożyskowanie na osi obrotu - jest to wprasowana
brązowa tuleja która obraca się bezpośrednio na pivocie.
Natomiast wg schematu załączonego do tych hamulców pomiędzy pivotem ramy a hamulcem powinna być jeszcze jedna
tuleja.
Możliwe więc że to była rzecz która odróżniała hamulce z najwyższej i niższej grupy osprzętu.
Taka tuleja występowała w późniejszych hamulcach Icarus i Record O.R.

Ten typ hamulców widoczny jest na zdjęciu Kleina na poprzedniej stronie tego tematu
Ostatnio zmieniony 2016-02-02, 22:22 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.

#376
prawda, choć trudno nie odnieść wrażenia że nawiązują stylistyką do BR-M732, które pojawiły się wcześniej.
Campagnolo w 1989 lansowało U-brejki, nie mieli jeszcze wtedy cantilewerów, te prezentowane wyżej były chyba pierwsze, choć w katalogu 6/90 w którym je pokazano pojawiła się też wersja "compact" :
Obrazek

#377
skolioza pisze:ładne
??????? piekne chciales powiedziec ;-) chociaz w sumie to tez banal ;-)
gratuluje kolekcji :idea: jeszcze chwilka i bedzie kompletna

...........................................................................................................

prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#378
marcin74 pisze:
skolioza pisze:ładne
??????? piekne chciales powiedziec ;-) chociaz w sumie to tez banal ;-)
gratuluje kolekcji :idea: jeszcze chwilka i bedzie kompletna

...........................................................................................................

prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Zboki.
Lodzermensch

#380
marcin74 pisze: prawie reke bym sobie dal uciac ze juz je miales w swoich zbiorach :idea: nooo moze nie NOS jak te ostatnie ( w sensie Euclid) :oops: :oops: :oops:
Pamięć masz dobrą więc nic nie groziło by Twojej ręce ;-) Owszem wiszą takie (tylko czarne) w Cinelli TNM:
Obrazek


A wracając jeszcze do U-brejków które były jedynymi hamulcami MTB w ofercie Campagnolo w 1989 roku, to widać wyraźnie jak Campa już wtedy nie trafiła w rynek ze swoim produktem.
Japoński konkurent miał w ofercie zarówno hamulce typu U jak i cantilever i na przełomie lat 80/90-tych wiele rowerów miało U-brejka z tyłu, ale bardzo niewiele było rowerów które miały ten typ hamulca z przodu (ta forum z tego co kojarze przewinął się tylko Wheeler, jeśli się mylę proszę mnie poprawić).

Tymczasem jeśli jakiś producent rowerów w 1989 roku chciał sięgnąć po osprzęt Campagnolo nie miał wyboru i musiał dac 2x u-brejka. I takie rowery były, ale w ogromnej większości były to maszyny włoskie. Wiem tylko o 3 firmach zza oceanu które miały 2xU od Campy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kto wie, czy reklama hamulców Dia-Compe nie nawiązywała właśnie do produktów Campagnolo:
Obrazek

#382
Jak wyglądał pierwszy wprowadzony do sprzedaży model tylnej przerzutki Campagnolo Euclid?
Myślę że tak:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Dlaczego? Odpowiada przerzutce ze zdjęć w katalogu 9/88 - nie ma śruby regulacyjnej naciąg linki sterującej, kółka nie są jeszcze na łożyskach kulkowych jak było w katalogu 4/89. Poza tym ma ozdobne zaślepki na śrubki regulacyjne i śrubę mocującą do ramy. Takich ekstrawagancji potem już nie było....

#383
nooo tak jedni skupuja zlom a drudzy Nos´y ;-)
piekna sztuka ..a za gumowe zaslepki nalezy sie Oskar w branzy rowerowej :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#385
Z kronikarskiego obowiązku zamieszczam fotografie nieco późniejszej przerzutki z grupy Euclid.
Odpowiada ona wersji z katalogu 4/89 z tą różnicą że posiada już baryłkę do regulacji naprężenia linki, której były pozbawione jeszcze egzemplarze widoczne na katalogowych stronach. Od wyżej prezentowanej odróżniają ją kółeczka na łożyskach kulkowych, no i brak wspomnianych "ekstrawagancji" w postaci ozdobnych zaślepek-nakładek ;-)
Konstrukcja wózka, łożyskowanie sworzni było jeszcze, nie ma co ukrywać - prymitywne, takie jakie być może sprawdzało się w grupach szosowych ale nie w MTB w błocie.


[center]
Obrazek

Prezentowane już kiedyś zdjęcie ukazujące wnętrze tej wersji przerzutki[/center]

Dopiero od 1990 pojawiły się zmiany na lepsze, ale off-roadowe wersje przerzutkek Campy nigdy nie doczekały się np. uszczelnień na sworzniach, które u konkurencji były standardem już na pewno w 1990 roku (XT M730) a być może także wcześniej.

[center]
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
[/center]

#387
Punkxtr pisze:Ach te kółeczka na konusach! :-)
Dzielo sztuki uzytkowej !!!
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#388
Dziś foty ostatniej z czterech (wg mojego stanu wiedzy na dzień dzisiejszy) wersji topowych hamulców Record OR, która odpowiada tej pokazanej w katalogu na 1994 rok.
Zastosowano inne niż we wcześniejszych mocowanie klocka hamulcowego, i trzeba przyznać jeśli chodzi o stronę wizualną zmiana była jak najbardziej na plus. Ale też od strony technicznej nie można jej nic zarzucić - rozwiązanie jest sprytne - kloc trzymany jest pewnie i solidnie, a możliwości regulacji we wszystkich płaszczyznach nieograniczone. Konstrukcja samego trzpienia dość wyrafinowana, bo wymagała uzyskania wycinka sfery wewnątrz tak aby półkuliste elementy trzymające klocek dokładnie przylegały do odpowiadających im powierzchni w otworze trzpienia. Na moje laickie oko wymagało zastosowania specjalistycznego frezowania, którego ślady są widoczne jak się dobrze przyjrzeć.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Obrazek

#389
Wyglad super, dzialanie pewnie gorzej...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike