Jamis Diablo LE 1996

#1
Po wstępnym powitaniu tutaj :

http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=102114#102114


przedstawiam zdjęcia na razie samej ramy, którą będę odnawiał metodami domowymi.
Zdjęcia nie są idealne. Wracając z pracy jest już ciemno, lepsze foty dam w weekend.
Lakierowania na razie nie będzie, może kiedyś. Rower ma być w stanie „do użytkowania”, ale ma lśnić :)

Mam wątpliwości co do osprzętu. Chciałbym raczej skompletować osprzęt w stanie, w jakim był fabrycznie. Nie wiem, czy była to grupa 737 czy 739. Kłopot mam też z manetkami. O ile klamkomanetki XT raczej nie problem znaleźć, o tyle manetki XT (a w rowerze raczej na pewno były manetki), to nie mam pojęcia jakich szukać :(

W necie raczej nie ma zdjęć oryginału. jest kilka, ale np. z wymienionymi hamucami...


Poniżej kilka zdjęć

Obrazek


Obrazek



Tutaj są najgorsze uszkodzenia i cały element idzie do malowania (kolor mam już dobrany)
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Tutaj też nie wygląda wesoło, zwłaszcza stan naklejek :(

Obrazek



Tutaj zdjęcia w lepszej rozdzielczości
http://www.fotosik.pl/u/jeronimo1/album/2270799

#4
jeronimojamis pisze:Szukałem, ale wg retrobike w 1996r. nie było manetek w grupie XT oznaczonej jako sl-m 739. Były tylko klamkomatetki ST-M739. Manetki, jakie występowały w tej grupie to były ST M 008

cała grupa : http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/M ... T.jpg.html

w 1995 i wcześniej tym bardziej nie było grupy 739
Pytanie aktualne, co to za manetki 3x8?
No własnie o tych m008 mówiłem jako pozagrupowe, to są takie manetki jak w klamkomanetkach m737/m738.

A te sl-m739 to działają o niebo lepiej i precyzyjniej.
Lodzermensch

#6
Tak, macie racje, ale 739 i 740 to lata późniejsze niż powstał rower. Choć i tak pewnie skończę na klamkomanetkach 739, boj jak widzę dostanie klamek avida 2.0 graniczy z cudem :)

#8
Z klamkami wcale nie jest tak trudno - mi trafiły się dwa komplety w ostatnim czasie a wiem że pokazywało się ich więcej na allegro.

Ja celowałbym w zestaw SL-M740 + Avid - imo taki zestaw ma dużo plusów względem klamkomanetek.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#9
Dzisiaj zabrałem się za przegląd amortyzatora. Sam nie wiem, jaki to model, ale podejrzewam, że jest to chyba Rock Shox Quadra 21. Rocznikowo chyba podobny do roweru. Sterówkę ma 1 cal.

Po odkręceniu lewej nakrętki na lewej goleni kluczem 22mm coś się wysypało...

Obrazek


Początkowo myślałem, że są 4 elastomery, 3 krótkie 25 mm i jeden długi 40 mm

Obrazek


Obrazek


Jednak po odkręceniu korka w prawej goleni, której stan był lepszy, okazało się ze elastomery były 4 i wszystkie o długości 25 mm

Obrazek


Ostatecznie wszystko poszło do kosza.

Obrazek


Jako że wałki elastomerowe są na szczęście dostępne na allegro, zamówiłem
na tej aukcji wałeczek : http://allegro.pl/pur-walek-poliuretan- ... 79879.html

Muszę też skombinować długi klucz imbusowy, aby przeprowadzić pełen serwis, tj. oddzielić dolne golenie od górnych. Mam nadzieje, że reanimacja się uda i przynajmniej na razie amor zostanie.

Dla zainteresowanych podaje wymiary wałka elastomerowego, długość 25mm, średnica 20 mm, średnica otworu 4 mm.

#16
jeronimo
a jaka waga? ramy?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#19
focker pisze:Warto wiedzieć, że elastomery do rowerów w zależności od wagi jeźdźca mają zazwyczaj 55 ShA (lekki jeździec), 65 ShA (średnia waga) lub 85 ShA (ciężki jeździec).
Zamowilem jednak 25 cm o twardosci 75 ShA, bo stwierdzilem ze przy mojej wadze 85 kg 55 ShA bedzie za miekki. We wtorek powinna dojsc paczka, wiec bede cial i wiercil.

#21
Można kupić rurę calową za 40zł z adapterem (są na allegro) i zmienić rurę przy pomocy prasy. Nie jest to duży problem.
http://allegro.pl/rst-rura-sterowa-1-a- ... 61293.html
http://allegro.pl/rst-rura-sterowa-1-gw ... 64470.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#25
Piotr pisze:tylko trzeba wiedziec że rury prasowali termicznie
Jasne. Tylko nawet Gregorio, autoryzowany przedstawiciel Marzocchi, wymienia rury sterowe przy pomocy prasy. Póki nie wymieniasz rury czwarty czy piaty raz i robisz to z głową, to nic nie powinno sie dziać. Nie do wszystkiego da sie zastosować technologie producenta - do cięcia rur sterowych np. nikt nie używa lasera itp.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#27
jeronimojamis pisze:
dovectra pisze:jeronimo
a jaka waga? ramy?
Dokładnie 2240 g z miskami sterów Dia Compe.
Szczyt lekkości to to nie jest ale jak na stał nie jest chyba tragicznie😊
dzięki
to nie jest źle, klasa średnia.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#28
Dalszy ciąg walki z amortyzatorem. Po zakupie elastomeru o którym pisałem wyżej, nadszedł czas na jego przycięcie. NIestety okazało się, że wałek zakupiony na aukcji nie ma 20 mm średnicy, a 21 mm. I o ile to nie problem, bo do goleni wejdzie nawet 23 mm, to po zamocowaniu elastomeru w korku okazuje się, iż korek nie wkręca się w goleń :(

Obrazek


Obrazek



Na tym zdjęciu widać to dokładnie. suwmiarka pokazuje 21,5 mm a to za dużo, żeby wkręcić korek w gniazdo. Czeka mnie szlifowanie elastomeru... na szczęście obrabia się dość łatwo przy pomocy papieru ściernego.

Obrazek


no i nie mogę dostać długiego imbusa 5 mm., żeby oddzielić górne golenie od dolnych...
ehh biednemu zawsze wiatr w oczy :)