Cześć,
ponieważ Skolioza po moim powitaniu stwierdził, że same ogólniki to wrzucam opis stali na początek. Rower złożony na szybko w potrzebie pojechania czymś do Dolska.
Rama: Univega Alpina 5.3
Widelec: Manitou Answer 2,
Mostek: no name (ale z tytanu
Stery: na razie o nich nie piszę, ponieważ mam już calowe tiso do założenia,
Kierownica: Azonic,
Klamki: Tektro,
Manetki: XTR M900 na obejmach od STXów,
Koła: Mavic 217 sunset, DT Swiss Comp, XTR M900 (przód i tył)
Kaseta: XT 738,
Przerzutka przód: XT 738,
Przerzutka tył: LX,
Hamulce: WTB canti,
Korby: RF Turbine z blatami Stronglighta,
Siodełko: Flite
Sztyca: hmmm, accent ( 'vega ma fi 26mm więc nie łatwo o coś fajnego...)
no i jeszcze parę kolorowych śrubek do kompletu
#2
Piękności.
No i wreszcie ktoś z Mazowsza, kto pokazał swój rower.
No i wreszcie ktoś z Mazowsza, kto pokazał swój rower.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#3
Dzięki. Choć jego koła pierwszy raz zakręciły się w Wielkopolsce I to był błąd. Trzeba było szybciej składać i nie łazić i szukać na gwałt kawałków do calowych sterów... )
#4
ciekawe ile taka ramka wazy;> na pewno stery calowe?? dopiero co sprzedalem niedawno Alpine chyba CX? z 91r (generalnie identyczna jak Twoja el mo, byla na pelnym deore mt62 z thumbami;) - owalizowane rurki, cos tam naklejka mowila o jakims tange, haki te same, sztyca wchodzila spokojnie 26,6, ale stery ritchey logic na 99% byly ouwersajz (widelec duo track), na gwincie (zostala mi z niego zreszta faja 25,4mm sygnowana concept)
moglbys pokazac na fotkach;) te canti wtb - strasznie jestem ciekaw co to za wynalazek :)
ps. kaseta nie przypadkiem 737? a fd 737 lub 739 ?
ladny, stonowany rowerek
ps2. skad wytrzasnales NOWE obrecze x217 ??;)
moglbys pokazac na fotkach;) te canti wtb - strasznie jestem ciekaw co to za wynalazek :)
ps. kaseta nie przypadkiem 737? a fd 737 lub 739 ?
ladny, stonowany rowerek
ps2. skad wytrzasnales NOWE obrecze x217 ??;)
#5
Fajny, surowy wygląd. Robi wrażenie.
Mam tylko dwa pytania - górne golenie w Manitou 2 są stalowe czy aluminiowe? Na zdjęciu wyglądają jak aluminiowe pokryte anodą, ale może to tylko złudzenie.
Mostek na pewno jest tytanowy? Stalowe i tytanowe mostki dość podobnie wyglądają. Przy wątpliwościach pomaga przyłożenie magnesu ;)
Mam tylko dwa pytania - górne golenie w Manitou 2 są stalowe czy aluminiowe? Na zdjęciu wyglądają jak aluminiowe pokryte anodą, ale może to tylko złudzenie.
Mostek na pewno jest tytanowy? Stalowe i tytanowe mostki dość podobnie wyglądają. Przy wątpliwościach pomaga przyłożenie magnesu ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#6
Elmo - jak widać ogólniki można bardzo dobitnie skonkretyzowac
Rower jest bardzo fajny - z jednej strony klasyczna, spokojna przy współczesnych trendach geometria, do tego włożony jeden z ładniejszych klasycznych widelców, a z drugiej strony ma ta maszynka w sobie jakąś zadziorność Może to wzajemne położenie kiery i siodła? nie wiem, ale prezentuje się zacnie
Przychylam się do Zimnego o lepsze foto hamulców - także ciekaw ich jestem Szczerze - nie obraziłbym się w ogóle na więcej fotrk z detalami
Czy na lagach górnych widelca masz oznaczenia Eastona? wiem że robili lagi do wersji IV, ale czy do wcześniejszych?
I na koniec wielki szacun - mało kto waży się stanąć w wyścigowe szranki na takim klasyku!
Rower jest bardzo fajny - z jednej strony klasyczna, spokojna przy współczesnych trendach geometria, do tego włożony jeden z ładniejszych klasycznych widelców, a z drugiej strony ma ta maszynka w sobie jakąś zadziorność Może to wzajemne położenie kiery i siodła? nie wiem, ale prezentuje się zacnie
Przychylam się do Zimnego o lepsze foto hamulców - także ciekaw ich jestem Szczerze - nie obraziłbym się w ogóle na więcej fotrk z detalami
Czy na lagach górnych widelca masz oznaczenia Eastona? wiem że robili lagi do wersji IV, ale czy do wcześniejszych?
I na koniec wielki szacun - mało kto waży się stanąć w wyścigowe szranki na takim klasyku!
#7
Właśnie wróciłem z lochów i mam zjęcia WTB-ków. Kupiłem je kiedyś w worku za 20 PLN bez sprężynek, więc niekompletne. Potem sobie leżały, leżały i doszedłem do wniosku, że trzeba do nich dodać sprężynki z V-ek i będzie OK. Są upiorne do regulacji, bo odkręcając nakrętkę całość lata we wszystkich wymiarach... Niebieski nakrętki M6 są niestandardowe, oryginalnie były stalowe.
Obręcze są nowe ale na 36 - mam taki zaprzyjaźniony sklep i od czasu do czasu coś tam sie uda odkopać. Problemem były piasty na 36 ale jedna wpadła przypadkiem z całym rowerem (tył) a przód pochodzi z Częstochowy. Do tego są fajne kolorowe nyple naprzemian niebieskie i fioletowe, żeby pociągnąć temat sunsetów.
Główka na 100% calowa
Mostek jest naprawdę z tytanu - to czuć w ręku - najprawdopodobniej z byłego USSR.
Obręcze są nowe ale na 36 - mam taki zaprzyjaźniony sklep i od czasu do czasu coś tam sie uda odkopać. Problemem były piasty na 36 ale jedna wpadła przypadkiem z całym rowerem (tył) a przód pochodzi z Częstochowy. Do tego są fajne kolorowe nyple naprzemian niebieskie i fioletowe, żeby pociągnąć temat sunsetów.
Główka na 100% calowa
Mostek jest naprawdę z tytanu - to czuć w ręku - najprawdopodobniej z byłego USSR.
#8
A i lagi - tu słowo wyjaśnienia. Oryginalnie dwójka ma lagi stalowe. Jednak te były zespawane już z resztą widelca i z pomocą przyszedł model Comp z aluminiowymi. Na szczęście Amerykanie nie wprowadzają zmian zbyt często i wnętrza obu są właściwie wzajemnie wymienne.
#11
Rama niestety nie została dla mojego dobrego samopoczucia zważona od pewnego czasu przestałem się aż tak bardzo przejmować wagą na rzecz ogólnego charakteru. Myślę, że ok. 2 kg to ona waży - kupiłem ją w komplecie ze stalowym widelcem. A teraz szczegóły - szpilki to są te nowe Dartmoor czy jakoś tak - na imbus, pasowały kolorystycznie i są tanie jak barszcz (chyba po ok. 12 PLN/szt). Klocki Koolstopa, chwyty LizardSkins gumowe (w ostatnim momencie zorientowałem się, że ich nie założyłem, więc tylko takie miałem pod ręką...), sprężynki do V-ek giętę w ręku - na szczęście nie są zbyt wysokich lotów, więc się łatwo poddawały A opony Hutchinson Cobra coś tam XC Marathon ok. 560 gr / szt. Koła nadal ważę
Kaseta rzeczywiście 737
Kaseta rzeczywiście 737
#12
Dokładnie - Manitou i Manitou 2 miały stalowe golenie. Manitou 3 i 4 alu - w wersji czarnej i złotej. Dlatego mnie to trochę zdziwiło. Ale one faktycznie wszystkie zasadniczo do siebie pasują. Z tym, że M i M2 miały regulację naprężenia od dołu i brak wspornika wewnątrz goleni, a M3 i M4 miały wspornik i regulację naprężenia od góry, więc wnętrze było inne. Trzeba było chyba trochę przy tym pogrzebać, żeby połączyć.el mo pisze:A i lagi - tu słowo wyjaśnienia. Oryginalnie dwójka ma lagi stalowe. Jednak te były zespawane już z resztą widelca i z pomocą przyszedł model Comp z aluminiowymi. Na szczęście Amerykanie nie wprowadzają zmian zbyt często i wnętrza obu są właściwie wzajemnie wymienne.
Manitou 4 też ma aluminiowe lagi z Eastona
A na marginesie, jeśli chodzi o wnętrze tych Manitou - Comp (uboższa wersja M3) miała trochę inne elastomery niż M3. Jeden długi kawałek, podczas gdy M3 - kilka krótkich kawałków. Ale różnicy w działaniu nie zaobserwowałem ;) Inna była też regulacja naprężenia - M3 miał pokrętło, a Comp regulację wewnętrzną, pod korkiem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#13
no właśnie o to mi chodziło że robili do wersji IV - że w czwórce one były Nie byłem pewny wersji wcześniejszych, ale już wątpliwości rozwiane z okłademel mo pisze:Manitou 4 też ma aluminiowe lagi z Eastona
tak zapytam - Allegro od niejakiego Szkodnika? a Corrado nie wierzył że można trafić i uchlastał mocowania z klamekManetki: XTR M900 na obejmach od STXów,
#14
Manetki mam od 100 lat kupowane osobno bez klamek. Obejmy to może jednak z Alivio... W każdym razie dla tych obejm warto kupić manetki jak się trafiają - oprócz XTR-ów powinny pasować też chyba do XT-ków.
#15
no i jeszcze warto pochwalic ten kolor a la "tytanowy" - kojarzy mi sie z marin team, albo raleigh m1000 tomac, czy nawet moratim ;)
#16
U mnie z wiarą słabo , pracowałem u księży i tam ją straciłem:)skolioza pisze:no właśnie o to mi chodziło że robili do wersji IV - że w czwórce one były Nie byłem pewny wersji wcześniejszych, ale już wątpliwości rozwiane z okłademel mo pisze:Manitou 4 też ma aluminiowe lagi z Eastonatak zapytam - Allegro od niejakiego Szkodnika? a Corrado nie wierzył że można trafić i uchlastał mocowania z klamekManetki: XTR M900 na obejmach od STXów,
Lodzermensch
#17
pasują niemal do wszystkich manetek sprzed roku 93 włącznieel mo pisze:Manetki mam od 100 lat kupowane osobno bez klamek. Obejmy to może jednak z Alivio... W każdym razie dla tych obejm warto kupić manetki jak się trafiają - oprócz XTR-ów powinny pasować też chyba do XT-ków.
#18
biedny Michal - "zly dotyk", czy nie chciales dolozyc na auto proboszcza? ;]corrado1111 pisze:U mnie z wiarą słabo , pracowałem u księży i tam ją straciłem:)
#19
rowerek bardzo ładny :) co prawda korby to nowa szkoła na isis ale kolorek niczego sobie i jak nowe. obręcze to wymiatają od razu - ten tęczowy motyw zawsze mnie kręcił. sztyca jeszcze z pewnością czeka na bardziej godnego następce.
a zacisk sztycy to kolejny w zbiorach forumowiczów bo o i le się nie mylę zimny coś się ostatnio podniecał że ma takie cudo.
geometria rowerka zajefajna. klameczki to takie CNC co warzą ok 130g zapewne, hmmm?
mało zdjęć!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
a zacisk sztycy to kolejny w zbiorach forumowiczów bo o i le się nie mylę zimny coś się ostatnio podniecał że ma takie cudo.
geometria rowerka zajefajna. klameczki to takie CNC co warzą ok 130g zapewne, hmmm?
mało zdjęć!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)
#20
To bardzo długa historia , w jeden wieczór tego się nie da opowiedzieć:)zimny pisze:biedny Michal - "zly dotyk", czy nie chciales dolozyc na auto proboszcza? ;]corrado1111 pisze:U mnie z wiarą słabo , pracowałem u księży i tam ją straciłem:)
Lodzermensch
Re: Univega Alpina 5.3
#21ZAJEBISTAel mo pisze:
Rower złożony na szybko w potrzebie pojechania czymś do Dolska.
Re: Univega Alpina 5.3
#22hit00r pisze:ZAJEBISTAel mo pisze:
Rower złożony na szybko w potrzebie pojechania czymś do Dolska.
Lodzermensch