#2
jak coś jest amelinowe i ma kolor to anoda
jak coś jest stalowe i czarne to prawdopodobnie oksydowane jest
jak coś jest ze złota i ciemne to jest rodowane

rocznik 1999 chyba :)

#3
Było wiele amorów, które miały aluminiowe, czarne golenie - Rondy, Manitou 3 czy R7, teraz RS Pike. Tak samo było ze złotymi goleniami w RST - które były stalowe, a złotawy kolor chromu był chłytem marketingowym. I w inną stronę - Marzocchi i Rock Shox stosowali warstwę chromu na aluminiowe golenie w najlepszych amorach. Występowały więc też aluminiowe i jednocześnie srebrne (chromowane) górne golenie. Zasady nie ma - kolor to niedoskonały wyznacznik materiału.

Ten Judy XC akurat ma górne golenie stalowe oksydowane. To jest rocznik 2000. W 1999 XC miał golenie aluminiowe, złote.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Dzięki:) Jak ma stalowe golenie to raczej ciężki jest, tak myślę. A jak wypada w porównaniu do Z2 BAM? Który lepszy, wygodniejszy w serwisowaniu, lepiej pracuje?
W czym rzecz - w kącie kurzy się rzeczony marcok w świetnym stanie, od jakiegoś czasu restauruję endorphinę. I tak się zastanawiam czy nie popełnię faux pas jeżeli wrzucę do tej ramy bombera. W katalogu endorphina stoi na judy xc i za takim się rozglądam. No i mam dylemat, co robić.
Ostatnio zmieniony 2015-10-31, 13:52 przez michal5150, łącznie zmieniany 1 raz.

#5
system Hydracoil z Judy był wzorowany na otwartej kąpieli stosowanej w Bomberach. Jest bardzo podobny te tego, co Marzocchi zastosował w Bomberach Z3 i niższych. Sama koncepcja jest jednak też podobna do tego, co było w Z2 - czyli umieszczenie tłumika w pełnej, otwartej kąpieli olejowej, która jednocześnie tłumi i smaruje system. Bomber Z2 z z dość skomplikowanym tłumikiem, ma skuteczniejsze tłumienie, bardziej odporne na pienienie się oleju. Tutaj Judy jest bardzie podobna do wspomnianego Z3, ale płynność skoku, bezobsługowość są na podobnym poziomie. Wszystko chlupie w oleju, więc nie trzeba zbyt często robić serwisu. Amor wybacza zaniedbania serwisowe bardziej niż obecne konstrukcje (choć bez przesady oczywiście - co jakiś czas trzeba olej wymieniać). Sztywność tez jest podobna - Bomber ma bardziej masywne dolne golenie i golenie górne o średnicy 30mm (Judy ma 28,6), jednak Judy ma górne golenie dużo dłuższe. Z masą też nie ma jakiejś ogromnej różnicy - pomimo, że Judy ma stalowe golenie golenie, to masa wychodzi około 2kg. Z2 BAM ze stalową rurą wychodzi ze 150 gram mniej. Za to górne golenie stalowe są praktycznie nie do zniszczenia. Super sprawa z punktu widzenia trwałości.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Focker a z jakiego materiału są wykonane górne golenie w Z2 Atom Bomb (aluminiowa rura sterowa)? To jest stal zabarwiona na złotawy kolor?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#8
Dzięki za info.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron