Spec Stumpjumper fsr 2002

#1
Muszę podziękować koledze Skeevo bez którego ten rower nie trafiłby w moje ręce. Wrzucił on link do działu obserwowanych. Od jakiegoś czasu planowałem coś nie retro, ale nie myślałem o fullach. Ten bardzo mi się spodobał. Po zamęczeniu Mekpa i Fokera mniej lub bardziej mądrymi pytaniami pojechałem odebrać go osobiście i jest:)
Piękny rowerek w super stanie.
Plany? Duke wymaga serwisu choć funkcjonuje, damper jest super. Lekka konserwacja i jeździć:)

Rower po zakupie - nawet go nie umyłem jeszcze:)
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek


Obrazek

#2
Piękny jest, rower marzenie :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#4
cardamon pisze:ładny... :oops:
Jeżeli taki ładny to skąd ten płacz? :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#6
Dla mnie te emo coś tam to wygląda jak zapłakana :-) ale ja się nie znam na tym internetowym slangu więc wybacz :-)

W każdym razie kolega ma fajny rower więc nie ma co się smucić, trzeba się cieszyć że nie trafił do jakiegoś rzeźnika ze skate parku.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#8
cardamon pisze:ładny... :oops:
oops?
Skeevo pisze: trzeba się cieszyć że nie trafił do jakiegoś rzeźnika ze skate parku.
skąd ta pewność;)
YvesMoi pisze: wiesz ile waży całość?
no niestety - 13kg żelastwa.
Rower jest poza oponami w specyfikacji katalogowej.

#10
snack pisze:
YvesMoi pisze:i ja chyba chcę takiego pomarańczowego cyclecrafta

a ten spec bardzo fajny, fajny klimat, tylko ciężki jednak :-/
był chyba taki cyc na allegro kiedyś, nie?

masa spora, można by z czasem pomyśleć np o lżejszych kołach bo te pewnie lekkie nie są.
W sumie to full.

#12
No jest czego zazdrościć :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#14
snack pisze:
a ten spec bardzo fajny, fajny klimat, tylko ciężki jednak :-/
e porównaj współczesne fulle za kupę kasy....
np http://www.vitalmtb.com/product/feature ... Models,235
waga ta sama a cene...
jak za auto
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#15
Wiesz - 150mm skoku i obniżona sztyca jednak do trochę innych zastosowań ten rower predestynuje.
Byłem ostatnio w Beskidach z jegomościami na takich rowerach. Łaskawie pozwolono mi zjechać na czymś takim z Klimczoka. To jest zupełnie coś innego. Ciężko to porównywać z rowerami do XC - nawet fullami.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Z tego co widziałem to współczesne stumpjumpery maja po ok 12-13kg.
No ale też większe koła, brain, wspomniane amortyzatory 130mm i wiele innych nowości doszło.
Nie ma co się oszukiwać. Przez te kilkanaście lat technologia poszła do przodu i można robić lżejsze komponenty.
Jednak nie przeszkadza mi to cieszyć się rowerkiem:)
Czekam teraz na uszczelki, olej - szybki serwis i zobaczymy jakie możliwości daje full.
Martwi mnie to co zobaczę po wyjęciu goleni z amorka. Olej chlupie, ale uszczelki są w tragicznym stanie i nie wiadomo co się tam mogło dostać.
Do tego wyczuwam delikatny luz na korbie (octalink). Dokręcić się już nie da, może to tylko luz na suporcie, ale obawiam się, że nie.
Ostatnio zmieniony 2015-09-22, 09:43 przez kapelusznik, łącznie zmieniany 1 raz.

#18
jak ogarnę Duke to zobaczę co z tą korbą.
Dzięki za informację - będe wiedział gdzie szukać.
Jeszcze nie mam planu konkretnego, czy zostawiać jak jest czy może trochę go doinwestować. Kusi, zeby dać właśnie jakąś fajną korbę, lepsze rurki - jest sztyca thompsona na allegro która by mi tu fajnie pasowała:)
Rozsądniej chyba jednak najpierw przekonać się czy full będzie mi pasował.

Ten damper ma niby propedal - faktycznie to działa? Czy raczej myśleć o wymianie na taki z blokadą?

#20
Po przytarganiu go, przejechałem się chwilę pod blokiem i zawieszenie sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Nie ma szarpania korby, bujania...nic z tego z czym w moim wyobrażeniu wiązał się full. Rower po prostu "płynął" po krawężnikach i dziurach:)

Przed większym testowaniem wolę wymienić olej w widelcu.

#22
Końcówka z dźwigienką? Miałem taką i pogoniłem. Niby taki patent powinien być ok, ale w rzeczywistości w niektórych zaworkach dźwigienka nie chciała się blokować. Trzeba było ją na siłę zamykać. Szybko też pojawiła się nieszczelność w głowicy, bo poleciał oring uszczelniający trzpień od dźwigienki (może dlatego, że dźwignię trzeba było na niektórych zaworkach zamykać na siłę). Niby 50 groszy taki oring kosztuje, ale to przelało czarę goryczy. Poza tym pompka jest za długa wg mnie. Teraz mam pompkę Rock Shox. Głowica z systemem zapobiegającym uciekaniu powietrza działa bezbłędnie, pompka jest mała, ma łamany wężyk (fajnie siedzi w plecaku w przeciwieństwie do Giyo). Jestem zadowolony.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#26
focker pisze:Końcówka z dźwigienką? Miałem taką i pogoniłem. Niby taki patent powinien być ok, ale w rzeczywistości w niektórych zaworkach dźwigienka nie chciała się blokować. Trzeba było ją na siłę zamykać. Szybko też pojawiła się nieszczelność w głowicy, bo poleciał oring uszczelniający trzpień od dźwigienki (może dlatego, że dźwignię trzeba było na niektórych zaworkach zamykać na siłę). Niby 50 groszy taki oring kosztuje, ale to przelało czarę goryczy. Poza tym pompka jest za długa wg mnie. Teraz mam pompkę Rock Shox. Głowica z systemem zapobiegającym uciekaniu powietrza działa bezbłędnie, pompka jest mała, ma łamany wężyk (fajnie siedzi w plecaku w przeciwieństwie do Giyo). Jestem zadowolony.
Dzięki za opinię. A co myslisz o:
https://www.decathlon.pl/pompka-do-wide ... 10286.html

wygląda tak samo jak RS a tańsza.

W sumie RS już idzie do mnie.

#30
Ty chyba nie widziałeś zakatowanych uszczelek ... te żółte gąbeczki potrafią być całe czarne od syfu :-|
Odnośnie korby - jeśli luz nie jest na wkładzie i wywalony jest wieloklin w korbie to jest na to prosty sposób żeby jej nie wymieniać.
Zdejmujesz ją smarujesz smarem wieloklin na suporcie.
Czyścisz wieloklin korby rozpuszczalnikiem żeby dokładnie odtłuścić.
Na wieloklin korby nakładasz kleju typu Poxipol albo Distal ... pamiętaj aby tłuste były śruby i gwinty.
Skręcasz to wszystko ile wlezie ostatecznie i po dobie w zależności od czasu wiązania kleju masz super sztywny zestaw :!: :!: :!:
PS - ile cie kosztował ten sprzęt w takim stanie :?: