CILO vitus 999 CR-MO

#1
miejscami kolory prawie jak... KL...

Obrazek


Generalnie całkiem ładna maszynka z przełomu 80/90

Rama posłuży jako baza roweru wyprawowego, mającego objechać świat (nie ja będę nim jechać oczywiście). Właściwie to projekt jest kontynuacją tego:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=2156
Opcja z ramą Nishiki zakończyła się niepowodzeniem ponieważ przy rurze łańcuchowej 42cm zdarzało się zahaczać o tylne sakwy piętami. Oczywiście można dobrać bagażnik itd ale jednak to jest zbyt poważny problem na tak długą wyprawę.
W tej ramie rura łańcuchowa ma aż 48cm :-)

Mankamentem ramy jest brak górnego mocowania pod bagażnik, ale z doświadczenia wiem, że ten problem jest niewielki i mega porządne "przejściówki" można zrobić łatwo (a jeśli ja mówię, że coś jest łatwe do zrobienia - to musi być naprawdę łatwe :-) )
Rama jest super wygodna, mało zwrotna i bardzo chętnie trzyma raz wybrany kurs (brzmi trochę jak nienasmarowane stery ale to kwestia geometrii). Przy okazji wpadło sporo niezłego szpeju :-) Pełna grupa Deore II (coś mam do niej szczęście) i chyba na niej go zostawię - zmienię jedynie canti na V :-) No i może stery Deore II na 735 - w XT są większe łożyska, ale za to te z mt62 jest łatwo dostać jak coś, przy okazji stery Deore II są od góry osłonięte gumą i żeby je nasmarować wystarczy tę gumę odchylić - górna miska sterów jest z gumy - mega dziwne...


Na wydaniu w pierwszej kolejności opony, canti br-mt62, korba też mt62(biopace, napisy, osłonka), klamki Tektro.
O kołach - przód to Ritchey stan bieżnika super - jak nowa, jedynie w jednym miejscu z boku trochę podniszczona (minimalnie) - jak co to zdjęcia lepsze porobię. Tył to continental - tu stan już jest zupełnie idealny! bok niebieski dziwna sprawa :-).


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 00:10 przez jacob, łącznie zmieniany 6 razy.

#3
aldek pisze:Piękny! Oltfeszyn MTB w najlepszym wydaniu.

Czemu chcesz zmieniać te opony?
No i pytanie masakrujące: czemu do diabła chcesz to tego cudaka wstawić v-ki?
Te stery to zostaw.
Jakby rower był dla mnie to bym nic nie ruszał (tzn wstawił bym klamki mt62). Jest super. Ale moim zadaniem jest poskładać rower skrajnie uniwersalny - taki aby wszędzie i wszystkim dało się go naprawić. Żeby wszędzie były do niego części. Dlatego Korba na 4 śruby i dlatego Vki. Trochę to zbrodania ale cóż zrobić. Szukając ramy cr-mo za rozsądne pieniądze z długim trójkątem mogę trafić tylko i wyłącznie na jeszcze piękniejsze cudeńka. A jednak dobrze by rower został ocalony chociażby w taki sposób

Dla pocieszenia dodam, że zastanawiam się nad kupieniem drugiego takiego:
http://allegro.pl/super-retro-rowerek-c ... 30208.html
i obwieszeniu go pełnym Deore II (sprzedałbym wówczas ramę z Kettlera Alu RAD i z niej bym wyciągnął mt62)

Te opony zupełnie nie nadają się na asfalt. Natomiast liczę, że ktoś będzie je chciał przygarnąć ;-)

Może kółka też pójdą do ludzi. chociaż obręcze Mavic M6 (co to jest?!) i piasty Deore II to może być przyzwoity zestaw na wiele tysięcy km, zwłaszcza jeśli wstawi się szprychy DT :-)

#4
No to tego drugiego cudaka daj na wyprawówkę (ma baga już), a ten zachowaj, i co się łamiesz.
Szczególnie, że ten drugi jest banalniejszy - nie ma już tego, charakterystycznego dla lat 80. wypuszczonego widła w przód.

A, i jak będziesz wydawać te opny - riczeja bym wziął, jak jest niesparciały.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#5
no aby tego drugie wziąć to musi trochę kasy wpaść. Faktycznie bym wtedy na wyprawówkę przeznaczył tego nowszego - nie zwróciłem uwagi na różnice w kącie główki i kształcie widła.

Zdjęcia oponek podeślę Ci jutro, teraz już światła nie ma :-) Oponki są w super stanie, ale sam ocenisz.

#6
Aldku, zasiałeś ziarno wątpliwości. Ziarno padło na... No w każdym razie Cilo zostaje u mnie :-)

Chcesz te oponkę R. ? :-)

Zdjęcia były robione gdy się już ściemniało. Nie widać do końca jak te kolory są genialne. Chyba kupię sobie jakiś film do slajdów i nim spróbuję oddać magiczną kolorystykę rowerku.

#12
Rowerek FLOWER Jacob POWER :-)

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#13
Adamello pisze:Mam oponke Schwalbe Black Shark Front z niebieskim boczkiem, kevlar, nówka. W sumie by tu pasowała kolorystycznie, z tym że to typowa opona MTB z początku nowego tysiąclecia a do wyprawówki to chyba co innego się montuje...
no właśnie rower jedank nie pójdzie na wyprawówkę - zostanie u mnie jako klasyk, do drobrych wycieczek i do jazdy mieście.

Za oponkami się rozejrzę ale jeszcze nie teraz - muszę dostać kasę na którą czekam ;-)


Skeevo, super ta grafika!

#14
album się wziął i skasował przy czyszczeniu mojej galerii - niebawem to naprawię, niebawem również zaprezentuję nową wersję CILO :-)
Ramy nie sprzedałem bo:
1) ma wgniotkę (poszła by tanio, poniżej tego ile jest dla mnie warta)
2) jest b. wygodna
3) ma długi tylny trójkąt i nie zahaczam nogami o sakwy
4) mam już dość jeżdżenia Rometem Universalem do pracy i na uczelnię.
Zostawiłem jeszcze Thumby i support a resztę dobrałem pod kątem zagospodarowania nieużywanego sprzętu, oszczędności finansowej i sprawności technicznej i wygody. Brzmi to pewnie na dość rozsądne kryteria optymalizacji, ale uważny czytelnik zauważy, że nie ma tu mowy o stylu, wyglądzie!
Osobom o słabych nerwach polecam dodać wątek do ignorowanych zanim jeszcze zaprezentuję miks współczesności z klasykiem z końca lat 80tych

#18
skolioza pisze:fajny wieszak z przodu
spróbuj jakieś kolorwe opony mu dać :-)
ten wieszak z przodu to w sumie nie działa - zobacz jakie tam są kąty, nie daje sie to wyregulować. Wieszak oryginalnie był z tyłu, w ramie która miała taki specjalny piwot do tego. Tutaj to jest rzeźba.

Jeśli chodzi o opony - jak się trafią to pewnie. Póki co priorytety są inne:

♣ usprawnienie przedniego hamulca,
♣ zmiana kierownicy na taką lekko zagiętą w stronę kierowcy (moje nadgarstki wolą taką opcję) nawet mam taką kierę czarną (może przerobię na srebrną) cr-mo tylko 22.2mm
♣ błotniki, bagażniki, system montowania plecaka, może nawet koszyk z przodu, dzwonek ;-)

#19
teraz wygląda jak typowa "podrasowana" padlina,w dodatku kolorowo hipsterska (w moich czasach mówiło sie pedalska :mrgreen: )

sam to zepsułeś :-/
śmietnik to nie retro!

#20
jacob pisze: zmiana kierownicy na taką lekko zagiętą w stronę kierowcy (moje nadgarstki wolą taką opcję) nawet mam taką kierę czarną (może przerobię na srebrną) cr-mo tylko 22.2mm
A może takie aero-niewiadomoco? :arrow:
Obrazek


Tak na serio to mam kierę ITM z końca lat '80 (była w takim zielono-żółtym Gitane). Geo roweru identiko jak to Cilo więc powinna podpasić.
Srebrna, dość szeroka na 25.4. taka wlaśnie zagięta trochę do tyłu. Może będę jutro we Wro to zostawie u mekpa albo gdzieś indziej. Za free.

#21
Adamie!
chętnie bym wypróbował aero-niewiadomoco - zupełnie poważnie. Ile sobie to cenisz? Ile za kierę, ile za klamki? ile za zestaw? I czy byś pożyczył do przymiarki za free?
A "zagięte" ITM za free bardzo chętnie przyjmę. Dzięki!
Zostawienie u Mekpa wydaje się dobrą opcją (o ile dla Mekpa to nie problem), bo ja jutro jestem mocno zajęty
smolar pisze:teraz wygląda jak typowa "podrasowana" padlina,w dodatku kolorowo hipsterska (w moich czasach mówiło sie pedalska :mrgreen: )

sam to zepsułeś :-/
nie zepsułem tylko zoptymalizowałem pod kątem użyteczności i kosztów. Jeśli forma wynika z funkcji to nie mogę inaczej jej nazwać niż idealną!

#22
Rozumiem że to jest rower typowo użytkowy ale oryginalnych korb i tak szkoda bo te nawet jak na rower do tyrania to po prostu nie bo wygląda jak z specjał z marketu. Niech to chociaż jakieś stare padliny będą w srebrnym. Reszta jest do przełknięcia. Jak te "wąsy" założysz to będzie niezły wynalazek z takim mostkiem. Sam rozważałem podobną kierę ale skończyłem na standardowym cyklo-krosie ale do tego potrzeba wysokiego mostka szczególnie przy starych ramach. Sam eksperyment z inną kierą niż MTB uważam za dobry.

#23
korby to alivio. kupiłem jak składałem wyprawowca dla kolegi. 4 śruby, możliwość wymiany blatów, współczesny standard, rozstaw 28-38-48, osłonka przed wkręcaniem się nogawek - dużo zalet użytkowych. ostatecznie do roweru kolegi poszła kobra turystyczno szosowa 3 blaty z największym takim wielgaśnym. No i zostałem z tą korbą za ponad 100zł (kupiłem w sklepie bo mi się śpieszyło), próbowałem puścić za 75zł przez allegro, a była praktycznie nowa, tylko test roweru - dookoła bloku. Nikt jej nie wziął przez 14 dni. Więc dałem sobie spokój. Natomiast retro korby mt60 rozchodzą się jak ciepłe bułeczki i przynajmniej na 90zł aukcja się kończy.
Reasumując rachunek był prosty. W świetle optymalizacji, to było jedyne rozwiązanie. Z resztą czarny bardzo dobrze tu pasuje ;-)

#25
przypominam,że jest tu taki dział,jak tyran,zatem przenies toto tam,bedzie zgodny z twoja "tanią filozofią"

Panowie,albo sie całujemy,albo mówimy szcerze????????!!!!
śmietnik to nie retro!

#26
Idąc jednak dalej zasadą optymalizacji czemu ograniczać się tylko do korb? Ja bym sprzedał jeszcze thumby bo dobrą cenę za nie idzie dostać i zamienił na jakieś TY 20 czy GS70 - działa tak samo. Przerzutkę też na coś w niższym standardzie i będziesz dobrą stówę do przodu albo i lepiej. Ja zupełnie nie mam z tym problemu bo rower ma być funkcjonalny i wiadomo, ciężko jest finansowo czasami. Ale na litość boską nie czarujmy się że to będzie fajnie wyglądać.

#28
Co do Thumbów to myślałem nad GS200. Ale coś w stylu GS200 to się zawsze znajdzie, a Deore II warto mieć w zapasie - tu akurat zapas jest zamontowany na kierownicy. Ja Thumby baaardzo wysoko cenię i dlatego nie chcę się ich pozbywać.

A GS200 są technicznie nieco gorsze, czuć, że dźwigienka jest z plastiku, część siły idzie na jej odkształcenie plastyczne, to jest wyczuwalne i trochę denerwujące dla kogoś kto się z Aluminiowych DEORE II przesiadł.

Np w dźwigience w TY tego nie czuć co ciekawe, jest o wiele sztywniejsza (jak będę potrzebować gdzieś tych Deore II to nie wykluczone że TY20 tu wrzucę)

Nie widzę taniej filozofii w rozsądku i optymalizacji. A kategoria jest zgodna z wytycznymi forum - rama jest stara. Smolar, to że lubię konserwatorskie podejście w niektórych przypadkach to nie znaczy, że tylko takie cenię ;-)
W dziale rowerów do tyrania zdjęcia Cilo się znajdą jak w jakimś błocie wyląduje :-) Co by pasował do konwencji tamtego wątku
cron