Scott Ultimate CST 1993

#1
Przedstawiam rower który udało mi się niedawno kupić i którym będę zajmował się w najbliższym czasie. Jest to Scott Ultimate CST z 1993 roku, tutaj: http://pokazywarka.pl/ifcxzg/ zdjęcia zrobione przez poprzedniego właściciela.

Udało mi się znaleźć jakiś czas temu na ebayu katalog scott 1993, w którym jest ten rower:

Obrazek


Z tamtej aukcji ukradłem również resztę zdjęć katalogu: http://pokazywarka.pl/bykmmz/

Mój egzemplarz ma rozmiar 19 cali c-c, czyli największy z dostępnych, bardzo mnie to cieszy, bo nie będę musiał dokupować kilometrowej sztycy, wystarczy ta co jest.

Cel to doprowadzenie roweru do stanu używalności, na razie udało się odblokować zapieczoną sztycę (zalałem środkiem penetrującym i po 2 dniach sprawdzania wytrzymałości ritchey-nitto na skręcanie, zapieczenie puściło). Odrdzewiłem też łańcuch, który o dziwo prawie nie jest wyciągnięty.

Obrazek


Chwyty to oryginalne Scott AT-4 Pro, myślałem że są brudne, ale okazało się że były spleśniałe i nie dało się tego zmyć mydłem. Ale jak pleśń, to użyłem odgrzybiacza do łazienek w sprayu, teraz wyglądają bdb.

Obrazek


Do zrobienia jeszcze dużo rzeczy, amory ani drgną, prawa manetka chodzi byle jak, w lewej baryłka jest ukręcona. No i ta rdza, biała farba jeszcze ujdzie ale szara z tyłu ramy tak sobie - może będzie trzeba dać zarobić koledze z forum :) Teraz rower jest w rozsypce:

Obrazek


Ogólnie rower wygląda ma mało jeżdżony ale dużo przechowywany :) , komponenty nie zużyte ale w wielu miejscach korozja. Tak czy siak fajna sprawa bo to mój pierwszy retromtb z prawdziwego zdarzenia :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-15, 22:35 przez tiomek, łącznie zmieniany 1 raz.

#2
O, w tym katalogu jest więcej modeli niż w moim, który zeskanowałem Pewnie to wersja na rynek niemiecki - oni często mieli modele robione pod siebie tylko

Co do samego roweru- do Unishocka przygotuj sobie podnośnik samochodowy i licz się niestety z tym ze górne golenie poniżej lini wsunięcia w dolne będą zardzewiałe a więc amor niemożliwy do reanimacji....

Chętnie bym się na nim przejechał jak go złożysz tak nawiasem - nie mialem jeszcze okazji na takim zawieszeniu
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
Wiem właśnie, widziałem w którymś temacie unishocka rozkładanego podnośnikiem :)

To jak już rower będzie sprawny może umówimy się na test ride :)

A takie pytanie, skąd brać elastomery? Do unishocka jeśli będzie reanimowalny i do dampera.

#5
Ratowanie złomu powoli postępuje, koła: http://pokazywarka.pl/xcjqg8/

Podpicowałem i dałem oponki od elziomallo. Obręcze fajne, bo napisane na nich 395g (ciekawe ile ważą na prawdę), ale niestety w tylnej pojawiły się gdzieniegdzie mikropęknięcia przy otworach. Tak się zastanawiam, czy warto zamienić obręcze tył z przodem, czy to raczej bez sensu? Przynajmniej piasty chodzą fajnie, na razie do nich nie będę zaglądał.

#9
Rozebrałem amora, jeszcze nie czyściłem, ale wydaję mi się, że górne golenie są do odratowania, zobaczymy.

Obrazek


Po rozłożeniu zauważyłem, że w dwóch miejscach farba jest popękana, jakby elementy przesunęły się względem siebie. Czy to możliwe i jest niebezpieczne przy używaniu? Do rozbierania użyłem podnośnika samochodowego, ciężko szło, więc siły na pewno były duże.

Obrazek


Obrazek

#10
Ślady ciągnięcia na samych hakach pokazują, że lekko nie było :)
Zmontuj całość i zobacz, po/w trakcie jazdy czy szczeliny się powiększają.
Wg mnie wszystko powinno być ok - ale kontroluj często sytuację.
Te elementy są ze sobą zespolone na zasadzie muf - więc nie powinno dojść do gwałtownego rozłączenia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
Dopchnąłem to pukając gumowym młotkiem, szczelin już nie ma. Będę to kontrolował, dzięki za info. Co do haków, no faktycznie, skręcałem je osią na śruby, myślałem, że normalne dokręcenie wystarczy a tu jedna strona wyskoczyła mi z haka. Dopiero jak skręciłem na granicy urwania gwintu, było ok :)

#13
Właśnie wiem, widziałem, spróbuję naprawić ten co mam. Boję się, że jakbym kupił nowy, skończyło by się na wymianie 50% roweru, żeby stan pasował do stanu amora ;)

#14
Hmmm... porównując katalogi Scott'a '93 - ten Twój i ten dostępny w pdf na forum:
w Twoim najwyżej jest Ultimate CST, w klasie Racing, dostępny na XTR lub DX,
w klasie Performance widzę tylko Unitrack ST na sztywnej ramie,

w tym forumowym w klasie Performance są Unitrack CC oraz DH - ten drugi na amortyzowanej ramie (+ XT),
podobny do Twojego Ultimate - sądzicie że to te same ramy?
(oba są na Tange Prestige)
--
Cypis

#16
Cypis pisze:Hmmm... porównując katalogi Scott'a '93 - ten Twój i ten dostępny w pdf na forum:
w Twoim najwyżej jest Ultimate CST, w klasie Racing, dostępny na XTR lub DX,
w klasie Performance widzę tylko Unitrack ST na sztywnej ramie,

w tym forumowym w klasie Performance są Unitrack CC oraz DH - ten drugi na amortyzowanej ramie (+ XT),
podobny do Twojego Ultimate - sądzicie że to te same ramy?
(oba są na Tange Prestige)
Służę materiałem porównawczym, egzemplarz w 100% oryginalny, foto z ogłoszenia, nie robiłem jeszcze własnych ;-)

Obrazek
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#17
Dobry pomysł z przepleceniem koła, często zdarza mi się kupić koło z mikro pęknięciami po jednej stronie. Będę to stosował :-)

Niestety porzucam składanie roweru, ramę już ktoś kupił, mam nadzieje, że z forum i pochwali się złożonym na niej rowerem.

siedem3, jak będziesz miał rower u siebie, daj znać jak działa to zawieszenie.

#19
Rower mam już od 2 tygodni ale brak czasu na zajęcie się nim. Zawieszenie wymaga serwisu, przód i tył pracują max 1cm :-) Standard :-) Na początku grudnia trafi na stół operacyjny :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#20
Kupiłem tą ramę. dzisiaj wykręciłem suport, zdemontowałem zewnętrzną część tylnego amortyzatora. Do środka nie moge sie dostać. skorodowane połączenie. Z tym się uporam. Zastanawia mnie czy w tej ramie okolica suportu to ruchomy element tylnego zawieszenia, bo tutaj może być największy problem.

#22
RobertBanach pisze:Kupiłem tą ramę. dzisiaj wykręciłem suport, zdemontowałem zewnętrzną część tylnego amortyzatora. Do środka nie moge sie dostać. skorodowane połączenie. Z tym się uporam. Zastanawia mnie czy w tej ramie okolica suportu to ruchomy element tylnego zawieszenia, bo tutaj może być największy problem.
Tak, ruchomy. Przede mną w najbliższym tygodniu taka sama operacja.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#23
tiomek pisze:Fajnie, że się za to zabrałeś:) Suport był zapieczony?
Suport był ok. mam bardzo dobre klucze i dobre środki penetrująco odrdzewiające. Dodatkowo suport XTRa ma dość głęboki wpust na klucz dlatego ten siedzi bardzo pewnie i można użyć potrzebnej siły.

dzisiaj będę walczył z tym ruchomym suportem w wolnej chwili. Tak się zastanawiam czy nie zostawić tego złożyć rower i poczekać aż suma drgań po kilkunastu kilometrach tego nie rozrusza.

#24
suma drgan szybciej rozrusza sama rurke i peknie ;), tam powinny byc takie tuleje slizgowe z tworzywa, musisz rozkrecic dolna belke na tylnych widelkach,. odkrecic i wymontowac damper, i wtedy to ruszysz, nawet jakims malym lewarkiem rozepchnac na boki, aby zeszlo z mufy

#26
Zdemontowałem tylne zawieszenie. ściągacz do łożysk poradził sobie z tym, choć łatwo nie było. Teraz tylko aluminiowe nakrętki w tylnym damperze. Tutaj powstał zimny spaw i chyba trzeba będzie je zniszczyć, aby dostać się do środka.
Załączniki
ultimate1.jpg

#27
elastomeru pewnie i tak juz w nim nie ma, wiec zamocz caly damper w czyms do odrsdzewiania na dobe i dobrym kluczem do suportow wukrecisz dolna nakretke, jak ja zniszczysz to pewnie uda sie dorobic, ale co oryginal to oryginal

#28
nie ma szans na odkręcenie, powstał "zimny spaw". Trzeba to rozwiercić. Na szczęście tylny damper ma te same nakrętki co amortyzator scotta Unishox a mam takie dwa, więc jeden pójdzie na dawcę....Będę potrzebował nowego elastomera, może ktoś wie gdzie mogę takowy szukać?

#29
na ebayu ;) daj rozmiary elastomeru i twardosc, kolezanka skrzyplocz wstawiala link do producenta w pl, te wieksze wymiary dostaniesz tam bez klopotu, z malymi wiekszy problem, a jak masz czesci zamienne to wierc smialo, byle cylinder nienaruszony zostal,

#30
Podpinajac sie od tematu bo wmiare "swierzy "
Kupiłem Scott Ultimate CC (dałem 75 euro duzo czy mało??)

W moim jest tylko amortyzator przedni
i z nim mam problem, najpierw był zapieczony ale wpadłem na pomysł z podnosnikiem i jakos wydarłem (w temacie tez ktos wspominał o takim sposobie)
rozkreciłem chciałem wyczyscic sprezynki... a tam... miazga jadna peknieta na 4 czesci a druga na 3

Szukam i szukam nie moge nigdzie znalesc takich sprezyn moze za słabo szukam :?:

Sprezyny maja wymiary mniejwiecej ~150mm na ~20-21mm
Czy da rade gdzies cos takiego kupic??
jesli nie to bede musiał wsadzic w tuleje cos zeby podniesc przód ramy: :-(
z góry pod góre przez błoto i asfalt aby do przodu :)