Specialized Stumpjumper 1994

#1
Hejka.

Nie jest to ambitny projekt do którego części zbierałem długi okres czasu a rower który trafił mi się w całości. Już od dawien dawna marzyłem o Stumpjumperze. Mam nawet drugą ramę Stumpjumpera wraz z widelcem, nieco młodszą bo 1996 roku, którą pięknie odrestaurował mi Himayer ale ciągle czegoś mi brakuje aby złożyć rower w całość i tak wszystko leży odłogiem i czeka na komplet wszystkich gratów.

W tym przypadku trafił mi się piękny Spec w bardzo dobrym stanie i niemalże stu procentowej konfiguracji katalogowej z 1994 roku. W rowerze nie było oryginalnego wspornika kierownicy, chwytów oraz klocków hamulcowych. Nie jestem też pewien zacisków od kół ponieważ w Googlach widział, że motylki miały jeszcze takie czarne nakładki a moje są bez. Widziałem, że grupa Deore LX chyba pierwszy raz w 1994 wypuściła piasty z grubym korpusem i być może te szybko zamykacze wówczas były takie a nie inne. Później kształt tych zamykaczy w tej grupie już był nieco nowszy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Rower wychodził katalogowo w dwóch wersjach kolorystycznych. Pierwsza to najbardziej popularna i chyba sprzedawała się najlepiej (przynajmniej w Googlach najwięcej jest rowerów w tym kolorze) Grey Green a druga Bloody Red. Nie wiem czemu ale te czerwone rowery jakoś same do mnie lgną... na prawdę to czysty przypadek, że większość mam czerwonych, nie jest to również podyktowane tym że czerwony to szybszy ;-)
Ramka zrobiona jest z rurek Tange Prestige podwójnie cieniowanych. Cały osprzęt to Deore LX 7 Speed łącznie z piastami, także fajnie bo rower skonfigurowany w jednej grupie. Co do kasety nie jestem pewien czy była klasyfikowana jako LX bo z tego co wyczytałem jest to najzwyklejsza i najtańsza kaseta w systemie HyperGlide. Jestem natomiast pewien w stu procentach, że była wstawiana katalogowo.

Koła oryginalne Specowe oznaczone jako Z21 ubrane w katalogowe opony Cannibal S 26x195, które mimo wieku o dziwo zachowały się w super stanie. Bieżnik jest jak nowy, natomiast boki nie kruszą się wcale. Oponki mają taki fajny charakterystyczny dla Speca szary kolor. Nadają się do jazdy co nie jest częstym zjawiskiem w przypadku leciwych gum. Myślę, że najsłabszym punktem Naszych retro sprzętów z tamtych lat były właśnie opony i obręcze.

Na obecną chwilę rozebrałem do czyszczenia cały napęd. Widać, że od nowości nikt za bardzo nic przy tym rowerze nie robił (może to i dobrze) bo nawet nie ma śladów od kluczy. Suport jest jak nowy, nie ma żadnej rysy nawet od klucza. Wymieniłem mostek, bo ktoś w tym Specowym (ale nie katalogowy z tego modelu) przekręcił za mocno boczną śrubę i miałem spory problem ze zdjęciem tego mostka. Poza tym był bardzo krótki więc i tak nie mógłbym tak jeździć. Wstawiłem Ritchey-a Force Lite-a 130mm długości i jest spoko. Ramka ma mały rozmiar bo 16,5 cala więc muszę mieć most nieco dłuższy aby siedzieć wygodnie.

Wstawiłem nowe chwyty, również Ritchey-a. ale niestety czarne co gryzie się z oryginalnym siodłem, które jest szare jak i oponami. Docelowo będę szukał szarych chwytów lub zmienię siodło na Flite-a. Wyczyściłem również opony jakimś płynem do jasnych opon o nazwie Bike on Wax czy jakoś tak. Efekt widoczny był gołym okiem ale jednak nie doczyściły się idealnie. Na bieżniku są miejsca, których płyn mi nie doczyścił. Wszystko robiłem w wannie więc i miałem ciepłą wodę do zmywania. Może ponowię próbę.... się zobaczy. Gdybyście używali tego płynu to trzeba uważać na napisy bo w moim przypadku nieco się starły.
W planach mam również wyjęcie i przesmarowanie mufy suportu, sterów, piast oraz wymianę klocków hamulcowych bo te już z gumy zamieniły się plastik i szkoda rysować obręczy. Chciałbym również wymienić same linki bez pancerzy ponieważ te są jeszcze oryginalne SIS SP. Może doradzicie czy to dobry pomysł? Generalnie linki chodzą w pancerzach dobrze więc można by było profilaktycznie wymienić tylko linki aby zachować oryginalne pancerze Shimano?

Rower generalnie nie będzie wisiał na ścianie bo jest w super stanie a planuję na nim jeździć w suche dni w sezonie wiosenno-letnim. Na pewno nie jednemu z Was się to nie spodoba bo egzemplarz na prawdę ładnie się zachował ale jazdy na nim chyba nie będę mógł sobie odmówić :-) Katowany na pewno nie będzie.

A tak wygląda na zdjęciach:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Co do jakiś dalszych planów to na obecną chwilę gryzę się trochę z myślami bo z jednej strony szkoda zmieniać fabryki skoro jest w takim stanie a z drugiej strony diabełek mówi idź w stronę Toma Ritcheya bo masz fajną bazę... No ale to czas pokaże. Mam nadzieję, że rower Wam się podoba. Ciężko już dzisiaj o taki fajny egzemplarz, nieskalany ręką dorastającego dziecka oraz nowoczesnymi zamiennikami osprzętowymi typu widelec Suntora.


Pozdro i spełnienia marzeń w nadchodzącym Nowym Roku. Miejmy nadzieję, że będzie lepszy od obecnego i znikną wirusy inne dzikie węże z tym związane. Dużo fajnych części i rowerów w Nowym Roku Wam życzę!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#2
Mnie najbardziej wpienia jak są powkładane do rowerów jakieś manetki st-ef czy inne revoshift, bo Niemcowi przestały działać, tam nie czyszczą manetek, zakładają od razu jakieś padło najtańsze i później trzeba sobie szukać manetek, a tanie nie są...

A rower? Rzeczywiście w dobrym stanie, nie wiem ile za to zapłaciłeś, ale ja mógłbym dla takiego złamać swój dogmat 300 złotych max i dać 350 😁🙃😅
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#4
DOMAN pisze:
2020-12-27, 18:58
A rower? Rzeczywiście w dobrym stanie, nie wiem ile za to zapłaciłeś, ale ja mógłbym dla takiego złamać swój dogmat 300 złotych max i dać 350 😁🙃😅
No zapłaciłem nieco więcej bo i pośrednik coś musiał zarobić ale 350zł? Kurde niska wycena :-) Jak masz jakieś legalne źródła z takimi cenami to chętnie wezmę jeszcze kilkanaście sztuk w takim stanie jak ten Spec do kolekcji :-) Rowerem w cenie jednego lub dwóch podzespołów aż grzech pogardzić :-)

skolioza pisze:
2020-12-27, 19:33
Kurde! Prawie nowy ten rower z wyglądu! Gratulacje!
Co do chwytów możesz na próbę dać przezroczyste a jak nie to faktycznie szare albo... Ciemnoczerwone ;-)
Dzięki Dyrekcjo! Wiem, że Spec nie Twój klimat ale rowerek na prawdę w fajnym stanie i do tego w miarę lekki. W tej konfiguracji ze zdjęć, bez łańcucha bo zapomniałem zabrać żeby założyć waży 10,4 kg. Jeszcze na nim nie jeździłem ale może być fajnie.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#5
Ładniutki Specek. No i zawsze średnie ramy na małych kiszkach tak od 16 do 18 korzystniej wypadają niż jakieś liliputy czy wielkoludy. A Spec to mi się zawsze podobał taki full czyli jakiś FSR na LX chyba z 1994 albo 1995 ale nie pamiętam już jaki to był model? Czy po prostu to był FSR?
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#6
Małe ramki są zgrabniejsze, akurat u mnie fart że 16-18 to moje rozmiary do jazdy. Jeżeli podobał Ci się ten ze zdjęcia poniżej to rocznik 1994. W katalogu jest Stumpjumperem z dopiskiem FSR. Wiesz może jaka była geneza tej nazwy FSR? Teraz mi przyszło coś takiego do głowy jak F (front) S (suspension) R (rear)... Ciekawe czy to o to im chodziło. W sumie jakaś logika w tym jest bo Stumpy z przednim amortyzatorem miały dopisek FS (front suspension?) hm... :-)
Obrazek

http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 6&t=264109
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#8
Skeevo pisze:
2020-12-29, 00:26
Małe ramki są zgrabniejsze, akurat u mnie fart że 16-18 to moje rozmiary do jazdy. Jeżeli podobał Ci się ten ze zdjęcia poniżej to rocznik 1994. W katalogu jest Stumpjumperem z dopiskiem FSR. Wiesz może jaka była geneza tej nazwy FSR? Teraz mi przyszło coś takiego do głowy jak F (front) S (suspension) R (rear)... Ciekawe czy to o to im chodziło. W sumie jakaś logika w tym jest bo Stumpy z przednim amortyzatorem miały dopisek FS (front suspension?) hm... :-)
Obrazek

http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 6&t=264109
Tak, właśnie ten mi się tak podobał. Także z jednego powodu/mojej obsesji wówczas - mimo że Spec to miał górne ciągi linek.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#9
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-29, 00:48
FSR - Future Shock Rear. Tak było pierwotnie w materiałach Speca o ile pamiętam.
Dzięki za info. Miałem dzisiaj szukać jakiś informacji na ten temat bo mnie jakoś Mentos tym zaciekawił.

Mentos tzn. że wolisz dolne prowadzenie linek?
Moim zdaniem dolne jest o wiele gorsze ze względu na to że wycierają się miski od pancerzy oraz lakier na widelcu przy skręcaniu kierownicą. Mam tak w dwóch Cannonach i Konie Cinder Cone z 1992 roku, którą aktualnie staram się złożyć. Fajnie że tych linek nie ma u góry bo jest schludniej ale walor użytkowy jest trochę słaby.

Jedna z rzeczy która podoba mi się w Kleinach i nowoczesnych rowerach to linki puszczone w ramie. To jest na prawdę fajna sprawa.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#10
Właśnie odwrotnie, ja lubiłem górne prowadzenie linek, dolne/brudne mi się nigdy nie podobało i nie rozumiałem dlaczego tak to niektórzy producenci uparcie robili od 1992 gdy się do przedniej zmieniarki pojawił górny ciąg.
PŁACĘ ZŁOTEM ;-) Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#12
Długość mostka to 130mm. Nie jest oryginalny, byłem zmuszony założyć inny ponieważ ktoś w nim przekręcił za mocno boczna śrubę bo kręciła się w kółko. Po wyjęciu z kartonu chciałem ustawić kierownicę i okazało się że nie można jej również skręcić aby kiera się nie ruszała podczas jazdy.
Spec ma calową główkę i zastąpiłem Ritchey-em wraz z przejściówką zrobioną ze sterówki 1,1/8, Rzeźba ale docelowo będę szukał mostka calowego.

Jak kupiłem rower to założony był ten mostek ze zdjęć poniżej, też Speca ale to nie jest mostek jaki widnieje w katalogach z 1994 roku. Wydaje mi się że sobie ktoś wymienił na krótszy i z wysokim wzniosem. Katalogowy jest zupełnie inny, Nawet chyba aluminiowy a nie stalowy.
Obrazek
Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#13
Skeevo pisze:
2020-12-29, 15:23
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-29, 00:48
FSR - Future Shock Rear. Tak było pierwotnie w materiałach Speca o ile pamiętam.
Dzięki za info. Miałem dzisiaj szukać jakiś informacji na ten temat bo mnie jakoś Mentos tym zaciekawił.
Co do FS, FSR czy FSX to przypomniałem sobie, że mam ładną rzecz, która by pasowała do takiego Speca z 1994 roku ;-)

Obrazek
IMG_20201130_230452_279 by Exquisite Cycles, on Flickr
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#15
mentos pisze:
2020-12-30, 22:11
ale pewnie nie calową ;-), do sprzedania?
Pewnie, że 1 1/8" ;-) Ale to właściwie Mag 21 SL Ti + trochę plastiku więc pewnie podmiana korony i sterówki na 1" nie stanowiłaby problemu. Co do sprzedaży to wciąż się waham, bo z jednej strony nie mam go właściwie do czego użyć (jakoś nie wierzę żeby miał wpaść mi w ręce Epic Ultimate czy Stumpy FSR ;-) ) ale z drugiej sam w sobie jest taki piękny...
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#17
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-30, 22:04
Skeevo pisze:
2020-12-29, 15:23
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-29, 00:48
FSR - Future Shock Rear. Tak było pierwotnie w materiałach Speca o ile pamiętam.
Dzięki za info. Miałem dzisiaj szukać jakiś informacji na ten temat bo mnie jakoś Mentos tym zaciekawił.
Co do FS, FSR czy FSX to przypomniałem sobie, że mam ładną rzecz, która by pasowała do takiego Speca z 1994 roku ;-)

Obrazek
IMG_20201130_230452_279 by Exquisite Cycles, on Flickr

Piękna rzecz :-) szkoda tylko że nie jest calowy. Nie wiem czy bym ogarną to u siebie aby podmienić sterówkę. Zbyt ubogi warsztat...
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#18
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-30, 22:22
mentos pisze:
2020-12-30, 22:11
ale pewnie nie calową ;-), do sprzedania?
Pewnie, że 1 1/8" ;-) Ale to właściwie Mag 21 SL Ti + trochę plastiku więc pewnie podmiana korony i sterówki na 1" nie stanowiłaby problemu. Co do sprzedaży to wciąż się waham, bo z jednej strony nie mam go właściwie do czego użyć (jakoś nie wierzę żeby miał wpaść mi w ręce Epic Ultimate czy Stumpy FSR ;-) ) ale z drugiej sam w sobie jest taki piękny...
Z Magiem 21 to ma tyle wspólnego, że ma calowe górne golenie o tym samym rozstawie. Spec kupił od RSa wycofaną już dawno technologię RS-1 (tłumik, układ tulei ślizgowych), dodał regulację z Maga 20 i sprzedawał jako coś wspaniałego. W rzeczywistości to nawet nie był nawet Mag 21. Ba - to nawet nie był Mag 20 - o Magu21 Sl Ti nawet nie wypominając. Główne różnice to:
- już na pierwszy rzut oka widać, że Mag 21 SL Ti ma aluminiowe górne golenie. Tu jest chamska stal. Nie trzeba być specjalistą żeby to zauważyć.
- Mag 21 ma sprężynę negatywną - tego patentu RS Specowi nie chciał sprzedać, bo to odróżniało bardzo udanego Maga 21 od tragicznych w pracy RS-1 i równie beznadziejnego Maga 20/30. Spec nie dość że jest absolutnie nieczuły na małe nierówności, to jeszcze na każdym dłuższym zjedzie pieni się w nim olej - i całość wali jak oszalała przy powrocie. Do pracy Maga 21 bardzo, bardzo mu daleko.
- ten amor ma znacznie mniejsze odległości między ślizgami niż Mag 21. Golenie górne wchodzą dużo płycej w dolne niż w Magu 21 (dlatego zresztą dolne golenie są takie cieniutkie w dolnej części - są puste, podczas gdy w Magu 21 golenie górne + tłumik dochodzą niemal do haka). To znowu scheda po systemie tulei ślizgowych z RS-1 (w Magu 20 tuleje były jeszcze inne). Przez to jego sztywność jest nieporównywalnie gorsza od 21. Nie pomogło tu nawet podwyższenie dolnych goleni przez Speca - amor i tak gnie się jak spaghetti i do Maga znowu mu bardzo, bardo daleko.
Jeździłem na wielu widłach. Tym się kiedyś jarałem jak nastolatek Hustlerem, jednak okazało się, że jest jednym z najgorszych . Twierdzenie, że to w rzeczywistości to samo co bardzo udany Mag 21 Sl Ti to naprawdę mocne nieporozumienie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#19
Temu Specowi daleko do Ultimate-a i chyba nawet wizualnie średnio by spasował ten FS. Chyba lepiej w tym rowerze wyglądałby Mag21 z 1994 roku z teflonowymi goleniami i czarną podkową. Ten na dole jest w moim posiadaniu ale niestety też 1.1/8. Nie mam warsztatu na takie konwersje, a takie rzeczy jak prasy itd.. , musiałbym szukać po jakiś warsztatach i się prosić o zrobienie bo oczywiście nikt na pewno nie będzie miał czasu na takie pierdoły, na których od razu na grubo nie zarobi $$$.
Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#20
Czajnik ostatnio przerabiał temat wymiany rury sterowej na cal w koronie od Maga. Trochę z tym miał zabawy.
Wiedz tylko, że w mojej ocenie szkoda do tego amora Speca pakować koronę od Maga. To wg mnie kiepski pomysł. Jeśli już, to rura powinna być wymieniana w oryginalnej koronie. Wynika to z tego, że Spec stosował zupełnie inny sposób realizacji wyprzedzenia widelca niż RS. RS bardziej pochylał swoje widelce, podczas gdy Spec stosował koronę bardziej wypuszczoną do przodu bez tak dużego pochylenia. Dlatego amory speca zwyczajnie wyglądały lepiej, bo nie wyglądały jak "pogięte". Korona od RS będzie tu fizycznie pasować, ale amor pod nią nie będzie miał już tego specowego sznytu - z daleka będzie widać, że coś jest nie tak.
Generalnie uważam też - abstrahując od tragicznej pracy sztućca - że ten FSX nie do końca będzie pasować do Twojego roweru. To nie jest wideł, który wszędzie fajnie siedzi. Twoja rama według mnie wymaga czegoś żywszego. Popatrz na zdjęcie poniżej. Nie do końca fajnie to siedzi.
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#22
focker pisze:
2020-12-31, 22:14
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-30, 22:22
mentos pisze:
2020-12-30, 22:11
ale pewnie nie calową ;-), do sprzedania?
Pewnie, że 1 1/8" ;-) Ale to właściwie Mag 21 SL Ti + trochę plastiku więc pewnie podmiana korony i sterówki na 1" nie stanowiłaby problemu. Co do sprzedaży to wciąż się waham, bo z jednej strony nie mam go właściwie do czego użyć (jakoś nie wierzę żeby miał wpaść mi w ręce Epic Ultimate czy Stumpy FSR ;-) ) ale z drugiej sam w sobie jest taki piękny...
Z Magiem 21 to ma tyle wspólnego, że ma calowe górne golenie o tym samym rozstawie. Spec kupił od RSa wycofaną już dawno technologię RS-1 (tłumik, układ tulei ślizgowych), dodał regulację z Maga 20 i sprzedawał jako coś wspaniałego. W rzeczywistości to nawet nie był nawet Mag 21. Ba - to nawet nie był Mag 20 - o Magu21 Sl Ti nawet nie wypominając. Główne różnice to:
- już na pierwszy rzut oka widać, że Mag 21 SL Ti ma aluminiowe górne golenie. Tu jest chamska stal. Nie trzeba być specjalistą żeby to zauważyć.
- Mag 21 ma sprężynę negatywną - tego patentu RS Specowi nie chciał sprzedać, bo to odróżniało bardzo udanego Maga 21 od tragicznych w pracy RS-1 i równie beznadziejnego Maga 20/30. Spec nie dość że jest absolutnie nieczuły na małe nierówności, to jeszcze na każdym dłuższym zjedzie pieni się w nim olej - i całość wali jak oszalała przy powrocie. Do pracy Maga 21 bardzo, bardzo mu daleko.
- ten amor ma znacznie mniejsze odległości między ślizgami niż Mag 21. Golenie górne wchodzą dużo płycej w dolne niż w Magu 21 (dlatego zresztą dolne golenie są takie cieniutkie w dolnej części - są puste, podczas gdy w Magu 21 golenie górne + tłumik dochodzą niemal do haka). To znowu scheda po systemie tulei ślizgowych z RS-1 (w Magu 20 tuleje były jeszcze inne). Przez to jego sztywność jest nieporównywalnie gorsza od 21. Nie pomogło tu nawet podwyższenie dolnych goleni przez Speca - amor i tak gnie się jak spaghetti i do Maga znowu mu bardzo, bardo daleko.
Jeździłem na wielu widłach. Tym się kiedyś jarałem jak nastolatek Hustlerem, jednak okazało się, że jest jednym z najgorszych . Twierdzenie, że to w rzeczywistości to samo co bardzo udany Mag 21 Sl Ti to naprawdę mocne nieporozumienie.
To ciekawe co napisałeś o tym wydłużeniu dolnych goleni. Nie zwróciłem na to uwagi nawet gdy Mag i FSX leżały obok siebie. Zakładam, że Spec, mając na uwadze to wszystko co przytoczyłeś (mniejsza odległość pomiędzy ślizgami, itd.) chciał jakkolwiek ratować sytuację ze sztywnością? Bo widelec jest faktycznie jak plastelina - przy hamowaniu widać gołym okiem jak chowa się pod ramę, a w skrętach standardowo klocki trą o obręcze i nie jest to wina koła.

Co do samej pracy nie będę podnosił tego wątku, bo znasz moje zdanie ;-)
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#23
skolioza pisze:
2020-12-31, 23:08
Tu (czy to Spec, czy Mag) nawet nie trzeba prasy w gruncie rzeczy a po prostu całej korony z calową rurą - jej przekrecenie to 4 śruby
Tylko znaleźć taka...
Tak - tylko korony Speca są zupełnie inne niż stosował RS (w czym jest różnica opisałem powyżej). Ten FSX kiepsko będzie wyglądać pod taką koroną. Powaga - przetestowane na własnej skórze.
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-31, 23:09
Co do samej pracy nie będę podnosił tego wątku, bo znasz moje zdanie ;-)
Wybacz stary - w swoich postach napisałeś już tyle bzdur i nieprawd o mojej osobie wynikających z własnej niewiedzy na temat tego co robię, jak i na czym jeżdżę itp - że tego tematu ciągnąc nie zamierzam.
Natomiast na takie merytoryczne bzdury jak stawianie znaku równości między FSX a Mag21 Sl Ti wstyd nie zareagować.
Ostatnio zmieniony 2020-12-31, 23:22 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#25
skolioza pisze:
2020-12-31, 23:21
Nawet nie chodziło mi o dopasowywanie widelca do roweru, czy robienie miksu z mieszaniem koronami, a o samo zwrócenie uwagi że niekoniecznie od razu trzeba brać się za przeprasowywanie rury, jeśli nie ma na to warunków
BTW najladniejsze moim zdaniem widelce Speca to były szare FSy z przezroczystymi harmonijkami Pewnie to właśnie one te widelce robiły ;-)
No to chyba coś źle zrozumiałem.
Wg mnie najładniejszym FSem jest jednak pierwszy - z dolnymi goleniami w surowym aluminium, obrabianymi CNC + podkowa i korona obrabiane CNC. One miały w sobie coś fajnego - bardzo mi się podobało choćby to, że czarna podkowa i czarne gumy tworzyły taki fajny kontrast z goleniami i koroną. A może to tylko sentyment, bo to był mój pierwszy wideł :)
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#26
focker pisze:
2020-12-31, 23:13
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-31, 23:09
Co do samej pracy nie będę podnosił tego wątku, bo znasz moje zdanie ;-)
Wybacz stary - w swoich postach napisałeś już tyle bzdur i nieprawd o mojej osobie wynikających z własnej niewiedzy na temat tego co robię, jak i na czym jeżdżę itp - że tego tematu ciągnąc nie zamierzam.
Natomiast na takie merytoryczne bzdury jak stawianie znaku równości między FSX a Mag21 Sl Ti wstyd nie zareagować.
focker zobacz proszę na post, który z faktycznym zaciekawieniem napisałem w odpowiedzi na Twoje rzeczowe porównanie, a potem na Twoją infantylną i emocjonalną odpowiedź powyżej, zupełnie nie w temacie. Życzę Ci w 2021 r. żebyś był trochę mniej zapatrzony w siebie, bo wiedzy jak widzę Ci nie brak ;-)
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#27
ExquisiteCycles pisze:
2020-12-31, 23:36
focker zobacz proszę na post, który z faktycznym zaciekawieniem napisałem w odpowiedzi na Twoje rzeczowe porównanie, a potem na Twoją infantylną i emocjonalną odpowiedź powyżej, zupełnie nie w temacie. Życzę Ci w 2021 r. żebyś był trochę mniej zapatrzony w siebie, bo wiedzy jak widzę Ci nie brak ;-)
Cóż mi pozostaje w kontekście kolejnej tak celnej oceny mojej osoby? Chyba tylko życzyć dokładnie tego samego. Wszystkiego dobrego :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#29
Nie ma co się sprzeczać Panowie. Spec na razie zostanie w specyfikacji katalogowej i nie będę szukał widelca. Moim zdaniem każda zmiana tego stanu rzeczy wiąże się z innymi zmianami aby w całości tworzyło to fajny efekt. Zmieni się widelec, zaraz trzeba będzie zmienić mostek, potem kiere, sztycę itd.. a to fajny klasyczny rower górski i uważam że nie ma tutaj co cudować aby nie przekombinować.
Chciałbym tylko jakiś fajny calowy mostek, ewentualnie chwyty no i może jakieś fajne obręcze Mavica M231 CD z tą szarą anodą i chyba wsio. Mam kilka rowerów i nie chcę też powielać poprzedników.
Moim zdaniem model jest tuningowo mało rozwojowy że tak powiem... Raz że calowa główka, sztyca 26.8 co też jest problemem bo ciężko upolować coś fajnego w tym rozmiarze.
Podobają mi się w nim te szarości opon, siodła, chwytów (katalogowo) fajnie to Specialized wykomponował. Zazwyczaj jest tak że katalogowej rowery są nudne i chce się je zmieniać ale ten na mój gust do tej grupy nie należy.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

Re: Specialized Stumpjumper 1994

#30
focker pisze:
2020-12-31, 23:03
Poatrz na zdjęcie poniżej. Nie do końca fajnie to siedzi.
Obrazek
Nie pasuje tutaj wcale, cały rower jest skrzywdzony tymi anodami itd.. Jest przykładem tego czego nie chcę robić... A też nie trzeba było nic zmieniać. Sztywniak co prawda ale kolorki ten full pewno miał podobne.

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900