Jak kocha to kupiczajnikmtb pisze: ↑2019-03-18, 19:57Nie powiem że by tu siadły zielone miszeleny ;)
Ciężko dostać albo ceny kosmos...
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#123No można powiedzieć że mam skompletowaną grupę xtr
Udało się dostać w normalnych pieniądzach
Udało się dostać w normalnych pieniądzach
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#124Suport zamontowany,długość osi idealna,spodziewałem się że będzie za długi. Tylko mam klops,podczas wycieczki odkręciła mi się kontra z samościągacza...
nie posiada ktoś na zbyciu??
nie posiada ktoś na zbyciu??
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#125No to przykra niespodzianka Czasem się pojawiają na aukcjach ściągacze sh od starszych korb ale nie wiem czy będą pasować
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#126Pasują. Same kontry są takie same dla kwadratu i dla octalink. Co najwyżej czasem trzeba trochę wybrać materiału wewnątrz od strony śruby.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#127Będzie zmiana amortyzacji w endorfinie... Kupiłem Manitou SX-R rocznik 1999
Gość twierdził że do wymiany są uszczelki, ale okazało się po rozebraniu, dolny uszczelniacz z systemu TPC ze starości rozpadł się na kawałki. To było powodem wycieku oleju z Tłumika TPC . Druga sprawa to za krótka rura sterowa o jakieś 4 cm...I tu z pomocą przyszła nowa praca Mam dostęp do prasy hydraulicznej, i na drugiej zmianie kiedy nie ma kierownica można coś pokombinować
Znalazłem stalową, bo jak zobaczyłem ile kosztuje aluminiowa rura sterowa... dałem sobie spokój
Uszczelniaczem poratował mnie Focker dając mi go osobiście
Rurę wprasowałem bez większego problemu
Jeszcze szukam informacji ile oleju trzeba nalać do tłumika żeby to działało
Jeszcze się dowiedziałem że mam tytanowe piwoty
Gość twierdził że do wymiany są uszczelki, ale okazało się po rozebraniu, dolny uszczelniacz z systemu TPC ze starości rozpadł się na kawałki. To było powodem wycieku oleju z Tłumika TPC . Druga sprawa to za krótka rura sterowa o jakieś 4 cm...I tu z pomocą przyszła nowa praca Mam dostęp do prasy hydraulicznej, i na drugiej zmianie kiedy nie ma kierownica można coś pokombinować
Znalazłem stalową, bo jak zobaczyłem ile kosztuje aluminiowa rura sterowa... dałem sobie spokój
Uszczelniaczem poratował mnie Focker dając mi go osobiście
Rurę wprasowałem bez większego problemu
Jeszcze szukam informacji ile oleju trzeba nalać do tłumika żeby to działało
Jeszcze się dowiedziałem że mam tytanowe piwoty
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#128Oczywiście prasowałeś rurę na gorąco podgrzewając koronę ...... jak powinno się robić .......
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#130Ja jestem sceptyczny co do każdego amortyzatora manitou
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#131Piotr, nic nie podgrzewałem :)
Czemu aż tak wam się nie podoba zmiana ??
Fakt rower jest teraz o jakieś 3 cm wyższy i na pewno powiecie że zaburzyłem geometrię....
Jak dla mnie jest ok, poprawiła się sylwetka podczas jazdy, już nie jestem tak pochylony jak przy JUDY.
Manitou to takie aż złe ??
Czemu aż tak wam się nie podoba zmiana ??
Fakt rower jest teraz o jakieś 3 cm wyższy i na pewno powiecie że zaburzyłem geometrię....
Jak dla mnie jest ok, poprawiła się sylwetka podczas jazdy, już nie jestem tak pochylony jak przy JUDY.
Manitou to takie aż złe ??
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#133Nic a nic :D
Za to z Fockerem pośmigaliśmy na enduro trails na Szyndzielni :D
Za to z Fockerem pośmigaliśmy na enduro trails na Szyndzielni :D
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#134No to rura wypadnie niebawem.
A Maniek fajnie pasuje jak na mój gust.
A Maniek fajnie pasuje jak na mój gust.
Lodzermensch
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#135Dedykowany wypust Judy kontra katalogowy Maniek średniej poły?
Dla mnie jednak Judyta, zwlaszcza jesli piszesz że Maniek wyższy :P
Dla mnie jednak Judyta, zwlaszcza jesli piszesz że Maniek wyższy :P
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#137Nie kochasz retro to już wiemy. Ale nie trolluj w retro tematach.
Lodzermensch
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#140Wiesz ja się nie śmiej tylko pamiętam ze montaże na wcisk wykonywano podgrzewając element do którego wciskano coś aby trochę rozprężyć materiał i lżej weszło, potem stygnie i gitara.
W latach 90 tych też wciskali na siłę ......... spoko .
Teraz geo masz jak koze .... brakuje koszyka i na plac po ...buraki ?
To rama do ścigania, stara niska pozycja racingowa a nie nowoczesne enduro.
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#141Dobra...
Więc tak Piotr... wiem że to rama typowo do ścigania, 80mm skoku z tego co było w judy było ok. Jednak dla mnie te 3 cm robi różnicę. Kręgosłup już nie ten, wiem co to ból bo leżałem w szpitalu jakiś miesiąc.Teraz sylwetka nieco podniesiona i wiem że to nie pasuje ale dla mnie jest wygodniej. Wiem że takie metody jak opisujesz stosowano wciskając rurę sterową, mogłem tak zrobić bo był dostęp do palnika. Bart chwyty kierownicy to na pewno nie jakieś badziewie za 5 zł. Już nawet nie pamiętam jakiej marki są owe chwyty. I z tego co pamiętam to kosztowany 49 zł...Rozumiem że nie wszystkim się zmiana podoba... Nie będzie to rower do pracy czy na targ, od tego mam inny sprzęt. Mi zamysł się podoba, wizualnie rower się ożywił,a że jest wyższy to mi w ogóle nie przeszkadza a Judy już znalazła partnera :)
Więc tak Piotr... wiem że to rama typowo do ścigania, 80mm skoku z tego co było w judy było ok. Jednak dla mnie te 3 cm robi różnicę. Kręgosłup już nie ten, wiem co to ból bo leżałem w szpitalu jakiś miesiąc.Teraz sylwetka nieco podniesiona i wiem że to nie pasuje ale dla mnie jest wygodniej. Wiem że takie metody jak opisujesz stosowano wciskając rurę sterową, mogłem tak zrobić bo był dostęp do palnika. Bart chwyty kierownicy to na pewno nie jakieś badziewie za 5 zł. Już nawet nie pamiętam jakiej marki są owe chwyty. I z tego co pamiętam to kosztowany 49 zł...Rozumiem że nie wszystkim się zmiana podoba... Nie będzie to rower do pracy czy na targ, od tego mam inny sprzęt. Mi zamysł się podoba, wizualnie rower się ożywił,a że jest wyższy to mi w ogóle nie przeszkadza a Judy już znalazła partnera :)
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#142Mnie sie to zestawienie bardzo podoba.
Pewnie dlatego, że większość Endorfin ma zamontowane Judy i wszystkie przez to wyglądają podobnie. Tu kolorystycznie amor pasuje, jednak wygląda inaczej niż wszystkie. Wg mnie jest fajnie. Nawet aż tak bardzo nie wystrzelił. Wysokość tego amora jest mniej więcej taka jak mojego Bombera Z2 którego tez miałem z Endorfinie ze skokiem 63mm. Poza tym akurat SX-R to był raczej wysoki model. Nawet piwoty miał tytanowe. Wyżej były tylko SX-Ti (różnica tylko w tytanowej sprężynie) i C/CL (karbonowe podkowy).
Co do wymiany rury - w gwoli ścisłości, to fabrycznie nie tylko podgrzew się koronę, ale także zmraża rurę sterowa ciekłym azotem. Wtedy wszystko wchodzi bez oporu. Jeśli jednak zrobisz to prasą raz, to nic złego się nie stanie. Sam tak miałem zrobione w jednym z amorów i absolutnie żadnych problemów, luzowania się itp. Dwa razy bym chyba jednak czegoś takiego z tą samą koroną nie zrobił.
Pewnie dlatego, że większość Endorfin ma zamontowane Judy i wszystkie przez to wyglądają podobnie. Tu kolorystycznie amor pasuje, jednak wygląda inaczej niż wszystkie. Wg mnie jest fajnie. Nawet aż tak bardzo nie wystrzelił. Wysokość tego amora jest mniej więcej taka jak mojego Bombera Z2 którego tez miałem z Endorfinie ze skokiem 63mm. Poza tym akurat SX-R to był raczej wysoki model. Nawet piwoty miał tytanowe. Wyżej były tylko SX-Ti (różnica tylko w tytanowej sprężynie) i C/CL (karbonowe podkowy).
Co do wymiany rury - w gwoli ścisłości, to fabrycznie nie tylko podgrzew się koronę, ale także zmraża rurę sterowa ciekłym azotem. Wtedy wszystko wchodzi bez oporu. Jeśli jednak zrobisz to prasą raz, to nic złego się nie stanie. Sam tak miałem zrobione w jednym z amorów i absolutnie żadnych problemów, luzowania się itp. Dwa razy bym chyba jednak czegoś takiego z tą samą koroną nie zrobił.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#143Racja, biję się w pierś
SX-Ra pomyliłem z Sixem, ten pierwszy to zaiste fajny widelec, choc moim zdaniem nie do tej ramy...
SX-Ra pomyliłem z Sixem, ten pierwszy to zaiste fajny widelec, choc moim zdaniem nie do tej ramy...
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#144Przy okazji wymiany amora okazało się że zgubiłem drugą nakrętkę z samosiągacza
No cóż poratowałem się srebrnymi z korby Ultegra, ale tym razem na kleju do gwintów
Tera będzie trzymać :)
No cóż poratowałem się srebrnymi z korby Ultegra, ale tym razem na kleju do gwintów
Tera będzie trzymać :)
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#145No to w końcu dorwałem,dzięki doktorowi resorowi
Podrzucił mi aukcję z JUDY SL z allegro lokalnie.Jak się później okazało, właściciel amora zadzwonił do mnie z zapytaniem czy będę w domu bo będzie przejeżdżać przez Pszczynę i może mi go podrzucić.Zgodziłem się bez namysłu. Jak się potem okazało ma sporą kolekcję sprzętu retro...Przerzutki,manetki,hamulce,korby itp. Przegadaliśmy chyba z 2 godziny
Pokazałem mu moje rowery i najbardziej podobały mu się scott i canon
Pojechał z bananem na twarzy
Co do amora to nie był bym sobą gdybym go nie rozebrał...
Jest w zaskakująco dobrym stanie,bez wycieków i luzów na goleniach,teflon bez najmniejszej skazy. Moim zdaniem nie był rozbierany bo na śrubach nie było śladów od imbusa i na gwincie był jeszcze klej do gwintów.
Zewnętrznie jedna strona jest odrapana w paru miejscach (do zrobienia)
Doszły jeszcze orginalne chwyty Scott
Podrzucił mi aukcję z JUDY SL z allegro lokalnie.Jak się później okazało, właściciel amora zadzwonił do mnie z zapytaniem czy będę w domu bo będzie przejeżdżać przez Pszczynę i może mi go podrzucić.Zgodziłem się bez namysłu. Jak się potem okazało ma sporą kolekcję sprzętu retro...Przerzutki,manetki,hamulce,korby itp. Przegadaliśmy chyba z 2 godziny
Pokazałem mu moje rowery i najbardziej podobały mu się scott i canon
Pojechał z bananem na twarzy
Co do amora to nie był bym sobą gdybym go nie rozebrał...
Jest w zaskakująco dobrym stanie,bez wycieków i luzów na goleniach,teflon bez najmniejszej skazy. Moim zdaniem nie był rozbierany bo na śrubach nie było śladów od imbusa i na gwincie był jeszcze klej do gwintów.
Zewnętrznie jedna strona jest odrapana w paru miejscach (do zrobienia)
Doszły jeszcze orginalne chwyty Scott
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#146Mam te chwyty w swoim i nie da się jeżdzić nawet w rękawiczkach :D napis dosłownie wbija się w łapy, a może to ja mam takie delikatne rączki? A Judyty zazdroszczę, ładnie się prezentuje.
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#147Focker to samo mówił o tych chwytach :)
Na razie założyłem ale nie miałem okazji przejechać się.
Na razie założyłem ale nie miałem okazji przejechać się.
Re: Scott endorphin PRO RACING 98
#149Może były stwardniałe, ale z pewnością też niewygodne
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .