Amor Rock Shox JUDY SL 26"

#1
Hej,

zabrałem się ostatnio za wymianę podzespołów w moich dwóch kółkach i zakupiłem amorka Rock Shock Judy SL poprzez OLX (link niżej, w linku zdjęcia):
https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-jud ... tmJYF.html
Obrazek


Z opisu wynikało:
Jeden z górnych korków został przeze mnie sklejony i przy próbach "na sucho" wygląda że jest wszystko OK. Aczkolwiek skleiła się też regulacja naprężenia sprężyny i jest ustawiona w jednej pozycji. Brak pokrętła do regulacji tłumienia ale zwykły imbus wystarczy aby ustawić sobie pożądane tłumienia.
W związku z tym, co powinienem zrobić? Wymienić korek? Może ktoś z Was posiada części do tego potrzebne?
Słyszałem o pewnym zaklinaczu uginaczy, nijakim Fockerze - może Doktor pomoże? :mrgreen:

Położyłem amora na stole i wypłynęło kilka kropli oleju z górnej części amora, najprawdopodobniej z nakrętki. W związku z tym chyba należałoby przeprowadzić serwis amortyzatora, a SoloTM opowiadał, że nawet taka zielonka jak ja powinna sobie z tym poradzić. Mógłby ktoś pomóc?
Rockrider 5.2 - czas na upgrade ;)

#3
Te siwe korki to słaby punkt tego modelu. Miałem kiedyś SL-kę i dokładnie taką samą usterkę. Podczas jazdy wylewał mi się olej przez ten korek. Dostanie takiego korka może być problemem, więc będziesz chyba musiał kombinować ze sklejaniem ale szukaniem zamiennika z innego amortyzatora. Ja nie dotrwałem i sprzedałem amortyzator ale ponoć korki pasowały ze starych amortyzatorów RST. Niestety tego nie sprawdziłem bo nie miałem cierpliwości żeby szukać.
'92 Kona Cinder Cone
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Kona Kula
Ruski Tytan

#5
Focker rzuci okiem i będzie wiedział jaki rocznik ;) Może uda się dostać top cap jak się rocznik i nr seryjny ustali, no chyba, że Dr Resor będzie miał w szufladzie ;)

#6
O korkach raczej zapomnijcie jak chodzi o dostanie na podmiankę... Słaby element tego modelu jak Skeevo pisał i praktycznie niedostępny
Ja swoją Judytę z tego wypustu mam w zasadzie od nowości i używam bardzo rzadko, ale miałem okazję ją rozbierać i przy okazji tego serwisu sprawdzić korki (chyba właśnie ktoś z forum miał wtedy z nimi problem i szukaliśmy rozwiązania) Gwintem pasują korki od RST z rocznikow około Mozo-461 etc, musiałbym sprawdzić (bo trzymam te korki na zapas) tylko czy z serii Mozo (większa średnica) czy z serii 461 (mniejsza średnica)
Natomiast to może też być jakiś punkt wyjściowy a nie rozwiązanie - amory RST o których mowa nie miały kąpieli olejowej, więc pytanie czy bez dodatkowego uszczelnienia nie podciekałyby pomiędzy główną częścią korka a regulatorem
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
Tam masz jett'a który miał lagi mniejszej średnicy niż judy. Z drugiej strony lagi są stalowe a nie alu więc może akurat będą takie same korki.

Swoją drogą to rozejrze sie w garażu bo miałem gdzieś judy na części.

#14
Pokrętło od Jetta nie pasuje do Judy. Sprawdzone empirycznie.
Problem z korkami wynika z tego, ze były one zbyt mocno dokręcane. Powinno to być robione praktycznie bez użycia siły. Pierwsze wersje to w ogóle się dokręcało tylko ręką. Także jak już zanabędziesz korki, to nie dokręcaj ich za mocno, bo problem powróci.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Kiedyś próbowałem zrobić taki przeszczep z nowszego modelu do starszego i z tego co pamiętam to coś było nie tak. Albo średnica albo gwint nie pasowały.
Na forum jest temat z dorabianiem takiego korka z aluminium. Warto poszukać. Taki korek byłby wieczny.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
Czy jest szansa na znalezienie korka do tego amora? Czy jest ktoś w stanie pomóc?
Mam rower w rozsypce, a chciałem skorzystać z ostatnich dni sezonu jeszcze pod koniec wrzesnia ;)
Rockrider 5.2 - czas na upgrade ;)

#28
No ale kolega ma już korek oryginalny, chociaż bez działającej regulacji. Więc nie widzę sensu zastępowania jednego drugim, tym bardziej z krótszym gwintem. Wymiana na wersję z aluminum - jak najbardziej.

#29
Z pierwszego posta wynika, że korek jest pęknięty i został tylko sklejony. Tak ja to przynajmniej zrozumiałem. W takim układzie nowy korek bez regulacji byłby lepszy, ale gwint musi być dłuższy.
Ostatnio zmieniony 2018-09-12, 08:06 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .