https://picasaweb.google.com/1117673733 ... 3435913970
Konstrukcja tego stwora jest dość ciekawa, rzekłbym - ekstremalna, robił ją jakiś masochista z tendencjami samobójczymi. Wideł o skoku 35mm (może było więcej, ale nie wygląda, aby było na to miejsce) zaniedbany, a dokładniej zardzewiałe sprężyny, łatwo mogą samodzielnie zdecydować o opuszczeniu swojego właściciela, gdyż są JEDYNYM elementem trzymającym lagi dolne z górnymi (pomijam kabel od canti, chyba, że kogoś przy wybitych zębach pociesza fakt, iż koła szukać nie musi). W dolnych goleniach powkręcane są gwinty na sprężynę, a w górnych najprawdopodobniej są one wprasowane w lagi:
Ten pasek w połowie lag to prawdopodobna pozostałość po prasie, są takie dwa obok siebie.
https://picasaweb.google.com/1117673733 ... 5149996018
Laga dolna po wykręceniu "systemu amortyzacji"
https://picasaweb.google.com/1117673733 ... 0490582690
I sam element skręcający z jednej z lag, który udało mi się oddzielić
https://picasaweb.google.com/1117673733 ... 3055207586
W tym momencie już wszyscy wiedzą: powierzchnią ślizgową w lagach dolnych są... lagi dolne! Badum tssss! A najprawdopodobniej napisałem, gdyż można jeden z nich obracać (ma miejsce na imbusa) lecz wyjąć się nie da. Jedyne co zmienia się wraz z jego użyciem, to odległość na jaką sprężyna się wkręca, żeby obie lagi były na równej wysokości. Taka regulacja drodzy państwo, jakby ktoś jednak chciał mieć kiedyś koło krzywo ;].
Ustrojstwo ma/miało kilka wad:
-generalny minimalny przechył w lewo i tutaj chyba winowajcą jest sterówka - nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu na szczęście (opcja regulacji może się przyda

-prawa laga wyprzedza lewą (mała różnica, poprawa nie powinna znacząco osłabić stali)
-śmierdzący syf w środku
-lekka rdza na sprężynach (bardzo lekka - inaczej nie byłoby tego postu).
Dlaczego w ogóle zawracam sobie nim głowę? Powody dwa - lubię się babrać w g*#nie a drugi to ciekawostki, które warte są chociaż przejrzenia. Poza tym, póki działa, niech jeździ, często okazji nie będzie miało, jak zacznie przeszkadzać i kasy zostanie to zmienię.
JEDNO JEDYNE PYTANIE BRZMI:
-czy smarować to zwykłym smarem czy macie jakieś inne pomysły, żeby się to nie zużyło za szybko a sprawnie działało? I MA BYĆ TANIO. Dolne golenie to jakiś nie magnetyczny stop, wygląda na alu, a górne z pewnością chrom na cr-mo.