#242
Jak dla mnie to mogło zapobiegać klinowaniu się łańcucha pomiędzy centralnym elementem korb (wchodzącym na kwadrat) a małą zębatką w skrajnych przypadkach. Wypusty zamykały przestrzeń, w którą mógł wchodzić łańcuch i się zaczepiać.
Otwory - dla zmniejszenia masy.

Podobny patent był też stosowany w małych zębatkach Sachsa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#248
Piotr pisze:No to jakby te klamki pracowały z v-breakami hehehehehe
Scott Boulder przemalowany, albo gorszy paskudnik, ale w sumie na LX-ie to mało modeli było
akurat ten LX który tam jest to przypadek (w 92 czarnego nie było a to jest na 100% rama 92 - tylko w tym roku były takie rozdzielone opory pancerzy na górnej rurze) Także ten LX wcale nie musi wyznaczać modelu
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#249
skolioza pisze:To ja pozwolę sobie pociągnąć jeszcze wątek C-dale'a
- czy jakaś inna firma stosowała do amortyzacji swoich rowerów widelce przypominające HeadShocka (tzn 2 sztywne lagi + bebechy w sterówce)
Pociągnę jeszcze starą zagadkę - widelce takie były stosowane przez uznanego producenta ram Ti - Merlina
Wedle znajomego francuza - posiadacza takowego - w środku siedzą bebechy Headshocka, a konstrukcja zowie się Fatti Pierwszy ujrzał światło dzienne w roku 1999
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#250
samo fatty to jest nazwa widelca produkcji cannona (lub dla niego przez jakiegos innego wytworce) - pelna nazwa brzmiala headshock fatty...

czy moze masz na mysli jakies inne "fatti"?
Obrazek

#251
Ten widelec wygląda na Fatty - ma takie same golenie, i system mocowania w rurze sterowej (opatentowany przez Cannondale), więc nawet jeśli się inaczej nazywa, to pewnie jest klonem Headshock'a. Ale mogę się mylić.
Z tego co pamiętam, to było kilka firm (małych manufaktur), które stosowały amory Headshock'a (1,5" główka i przystosowana geometria), więc to pewnie taki przypadek.

A jeśli chodzi o inne konstrukcje analogiczne do HS DeltaV/DD/Fatty/P-Phone, to pierwsza na tym polu była firma Action Tec. Amortyzator z 1991r (pierwszy Cannondale i jego pierwszy widelec Delta-V- 1992) bardzo zaawansowany technologicznie - sprężyna negatywna i specjalna sprężyna reagująca na zwiększanie się objętości oleju pod wpływem temperatury w czasie pracy amora (bolączka cartridge'y w RS). Możliwość szybkiej regulacji tłumienia (a może nawet zablokowania) w locie. Wchodził na rurę 1 1/8". Zwróćcie uwagę na jedną rzecz - mocowanie w rurze sterowej jakby na raz gwint i AHead. Ciekawe.

Univega ze swoim widelcem Concept była już omawiana w innym wątku - projekt niezależny od Canondale (inne łożyskowanie, inna główka ramy, całkowity brak kompatybilności) i złe założenia konstrukcyjne skutkujące niską trwałością. W teorii łożyska kompozytowe miały dawać możliwość kasowania luzów. W praktyce kazały się nietrwałe. Projekt upadł po roku lub dwóch pozostawiając szczęśliwych posiadaczy z ramami, do których nie pasuje żaden widelec ;)

Inna podobna konstrukcja to... trekkingowy Rock Shox I-Ride.
http://www.bikekatalog.pl/2008//?ppg=sh ... y&pid=3958
I RST MT
http://www.bike-eu.com/products/3297/rs ... nsion.html

No i z tego co pamiętam, podobne trekkingowe widelce robił też Suntour swego czasu - miały z tyłu śmieszną stabilizującą blaszkę wygiętą w kształcie litery V, łączącą pracujące elementy widelca.
Ostatnio zmieniony 2010-08-27, 10:24 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Załączniki
ActionTec1.jpg
Univega.jpg
Univega.jpg (10.75KiB)Przejrzano 8990 razy

#253
Kiedyś robił z tego co pamiętam też teleskopowe - nie zawiasowe. Bardzo podobne do przytoczonego RS I-Ride. Tutaj w rurze sterowej jest tylko tłumik i medium ściskane, a system pracuje na zawiasach. Tamte miały konstrukcję taką jak Headshock + blaszka stabilizująca. Kiedyś ich nawet szukałem po necie, ale były na tyle mało popularne, że zaginęły w czeluściach historii
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#266
No to teraz zagadka ode mnie. Pewnie nie sprawi wiele problemów - zobaczymy.
Do czego służy pokazany na zdjęciu dzyndzel po wewnętrznej stronie tylnego, górnego widelca od strony napędu?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Załączniki
P1060215.jpg

#270
Mówiłem, że nietrudne.
Jak się na nim podwiesi łańcuch od góry, to łatwiej jest założyć koło - nic się nie plącze, zawija itp. Takie przynajmniej było założenie.

I odpowiedź na zagadkę nr 2 - oczywiście, że Wheeler :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .