Zmiany, zmiany, zmiany czyli nowe wcielenie Fat-a

#1
Tak więc wrzucam z lekkim opóźnieniem zdjęcia Wickeda. Dostał grupę Suntour Microdrive, która została zabrana z Xizanga, opony Smoke oraz mostek i kierownicę Controltech. Tytanowy widelec zastąpiła quadra 21. Nadal poluję na oryginalny Fat unicrown na a-head i to jest mój podstawowy cel na najbliższy czas jeśli chodzi o retro. Tymczasem czekam na widelec z Raeligh-a i zobaczę jak się na stalowym sztywniaku śmiga.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#3
Radek jak zawsze z grubej rury!
o ramie i osprzęcie nie ma co mówić - wiadomo wszak co to Zapytam tylko gdzie się podziały stery XCPro do kompletu?
a jak idzie o quadrę, to przyznam ze wybór jak do roweru tej klasy co najmniej zaskakujący... widelec jest ładny, kolorystycznie gra fajnie etc ale w sumie jakoś bardziej widziałbym tu Maga SL Ti ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
A mi się wydaje, że Quadra tu pasuje.
W końcu to Quadra R (Race). Nie był to wcale tani widelec - kosztował podobne pieniądze co Mag21.
A Maga21 SL Ti to do gabloty tylko. Jego wiotkość, łamliwość słaba płynność skoku są powszechnie znane.

Sam rower wygląda świetnie.
Pozazdrościć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Witam, korby microdrive wymagją krótszych osi niż standardowe, w Wicked jest węższy suport, 68mm więc jeśli dobrze pamiętam ośka ma 117mm, ale muszę to zweryfikować. Wersje grease guard microdrive na 68mm są częściej spotykane niż na suport 73mm, które są praktycznie nie do zdobycia. Posiadam też oś microdrive na 73mm, która mi była potrzebna do Xizanga ale trzymam ją jako totalny unikat, drugiej nie udałoby mi się zdobyć gdybym się tej pozbył.

#7
skolioza pisze:Radek jak zawsze z grubej rury!
o ramie i osprzęcie nie ma co mówić - wiadomo wszak co to Zapytam tylko gdzie się podziały stery XCPro do kompletu?
a jak idzie o quadrę, to przyznam ze wybór jak do roweru tej klasy co najmniej zaskakujący... widelec jest ładny, kolorystycznie gra fajnie etc ale w sumie jakoś bardziej widziałbym tu Maga SL Ti ;-)
Miałem nawet na oku calowego maga sl i niedrogo ale machnąłem ręką. Ja nie znam się ( czyt. jestem leniwy i nie chce mi się grzebać) na retro widelcach a serwis maga jest dla mnie za skomplikowany. Jak patrzę na schemat to już mi się słabo robi. Jak mam już wydać kolejne pieniądze to tylko na oryginalny widelec od Fat-a.

XC pro zostały w innym Xizangu jako że tutaj mamy 1 cal. Pewnie mógłbym gdzieś wydłubać calowy XC Pro ale w tym rowerze powinien być a-head stąd ten CK.

#8
Chyba za bardzo nastraszyłem w moim temacie potencjalnych serwisantów Maga ;) A to w sumie dość prosty amor do rozebrania - trzeba tylko o kilku rzeczach wiedzieć. Jakby co - służę pomocą, choćby on-line.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
Z góry wielkie dzięki, widelce olej-powietrze przerażają mnie swoją konstrukcją. Szczerze mówiąc jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o widelce amortyzowane i uciekam w sztywne, które to również bardzo lubię.
A jak otworzyć tę quadrę? Chodzi dobrze tylko zastanawiam się jak ją ugryźć w przyszłości. Przeglądałem instrukcję ale nie do końca jarzę co w końcu trzeba najpierw odkręcić. To chyba jakaś paranoidalna niechęć do zagłębiania się w tajniki amorów :lol:

#10
Na początek dość często możesz smarować elastomery smarem bez litu - odkręcasz górne czarne korki, wyjmujesz elastomery i smarujesz.

Żeby go w całości rozkręcić musisz mieć długi klucz 5mm. Wyciągasz elastomery, wkładasz do środka klucz i odkręcasz normalnie wspornik elastomerów. To samo z drugiej strony i już możesz wyciągnąć górne golenie z dolnych. Czyścisz, smarujesz smarem bez litu i składasz.
Klucz możesz zrobić u pierwszego lepszego ślusarza - bez spawania chyba się nie obejdzie.

W instrukcji masz Quadrę z 1993r i pozostałe - nie patrz na tą z 1993, bo ona ma zupełnie inną konstrukcję, a w jej opisach można się pogubić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
focker pisze:W końcu to Quadra R (Race). Nie był to wcale tani widelec - kosztował podobne pieniądze co Mag21.
źle mnie zrozumiałeś - nie mówię że był tani, nie o to tu idzie Po prostu w przypadku Quadry ten racing mnie nie przekonuje,( na zawodach go nie widywałem, podobnie z resztą jak STXa RaCing ;-)) jest to w katalogach RS niższa póła niż Mag i jakoś nie licuje mi z hi-endową ramą i osprzętem Na takiej samej konstrukcji Manitou bym np słowa komentarza nie napisał, choć prostota też aż z nich bije ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#12
A mnie nadal mimo wszystko ta Quadra w zółtym kolorze nie przeszkadza.
Właśnie przez ten kolor - a'la Judy SL. W wersji R kosztowała w 1996r. dokładnie tyle samo co Mag21 (299$ - cena sugerowana przez RS). I nie ważne, że Mag to był wtedy już dogorywający staruszek.
Choć nigdy to nie był TapMadl, to i tak dla mnie jest tu ok.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#13
Rower bardzo fajny... nie wiem co się tej Quadry uczepiliście.... ona wygląda jakby była wyjęta 1-wszy raz z pudełka (podobnie jak większość komponentów). :shock:
Poza tym ten widelec ma być w tym rowerze tymczasowo :mrgreen:

#16
Ej no kurczę, ja się jej nie uczepiłem!
przecież w I poście napisałem ze
widelec jest ładny, kolorystycznie gra fajnie etc
jedynie dostrzegam w nim pewną dysproporcję w stosunku do klasy reszty roweru (sory, dla mnie quadra, czy to racing czy nie zawsze będzie widelcem ze średniej półki Ładnym, dobrym trwałym, ale ze środka stawki A Fat, nawet najprostszy, zawsze będzie prezentować półkę wysoką, podobnie jak XCpro)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#17
no tak widze że kolega sie postarał zrobić rower na igłe, ale :

za króka linka do przerzutki tył i naklejka nie z naszego forum - to tylko dwie uwagi reszta miodek, choć z drugiej strony amor w kolorystyce bardziej zbliżonej do kolorystyki roweru zrównboważyłby całość, chociaż w żółtej zwraca jednak uwage od razu.
www.velotech.pl

#18
Nie mam nic na swoją obronę co do linki, jak wspomniałem widelec planuję zmienić na sztywny a ten już będzie w kolorze ramy. Co do naklejki, zestaw dostałem w ramach uznania za najlepszy rower zlotu od ludzi z którymi widzę się przynajmniej raz w miesiącu i znam prawie dwa lata więc nie wypadało mi ich nie umieścić. Pojeżdżę z wami to też sobie retromtb nalepię ;-)

#19
Piękności. Ten rower to, jak czytam, najlżejsza rama. Dlatego jestem po stronie Radzieja, gdy mówi, że założy tam sztywny widelec.
Przy czym zaznaczam, że ja do tej quadry nic nie mam, bo jest git. Idealny kolorek do team-screamów...
Więc, jak będziesz szukać na nią kupca, to polecam się życzliwej pamięci :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#21
Dzięki za dorbe słowo Aldek, miałem właśnie zapytać jak byś rozwiązał sprawę z wymiarem na cal ale Skolioza mnie ubiegł. Niestety, widelec jest dawno zaklepany.

#22
W podobnym kolorze Adamello miał ostatnio Indy Sl (który swoją drogą był montowany to najwyższego sztywnego ATXa Gianta z 1997r ;).
Ale chyba już się sprzedał.

A co do omawianego roweru - sztywny wideł też będzie tu fajnie pasował i też popieram tą koncepcje, choć z racji fanatyzmu amortyzatorowego mimo wszystko nie mam nic przeciwko bujawce z przodu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
docent pisze:Czy wiadomo na jakim tru temperze jest rama ,ile waży i jaka jest średnica sztycy?
True temper od późnych lat 80 zaczął wytwarzać zestawy rur specjalnie dla Fat-a zaprojektowane przez Chrisa Chance który miał z tą firmą dobre układy. Zestawy rur nie mają konkretnej nazwy jak "GTX" czy "OX" bo były tylko dla Fat City i każde inne do konkretnego modelu. Jest to trzykrotnie cieniowana stal 4130. W niektórych miejscach jest tak cieńka że naprawdę trzeba uważać np przy sciskaniu przedniej przerzutki żeby nie zgnieść rurki, która ma grubość puszki od piwa (co już poprzedni właściciel zrobił, nieznacznie na całe szczęście). Pomimo tego rama waży 4.8 funta czyli równo 2kg. Tak sobie więc przez to że tylne widły wogóle nie są cieniowane co ma dodać sztywności i sprawiać że rower lepiej podjeżdża. Sztyca - nic nie może być proste do zdobycia w tym rowerze, oczywiście w dziwnym wymiarze 26.4 mm.