Przedstawiam następny projekt, tym razem Gary Fisher. Rower przeszedł u mnie remont i z grata zrobił się przyzwoity rower. Większość części jest jeszcze seryjna. Mimo wieku nieźle sobie radzi w terenie
waga 10,6kg
specyfikacja:
Rama: Gary Fisher Mt Tam
Widelec: Rock Shox SID Long Travel 80mm, zmienione korki powietrza na schrader
Stery: Aheadset SA 1 1/8
Hamulce: Avid Single Digit 5
Klamki: Avid SD-1.9L
Manetki: Shimano Deore XT SL-M750 3x9
Korba: Shimano Deore XT FC-M750
Pedały: Shimano PD-M770
Pancerze i linki: Shimano
Chwyty: boplight
Przerzutka przód: SHIMANO XTR FD-M901
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M952
Kaseta: Shimano Deore XT CS-M750
Suport: shimano
Łańcuch: Shimano XT CN-HG93
koła: Bontrager Race 26"
Szprychy DT Swiss cieniowane
Opona przód: IRC Mythos XC 26x2.1 F
Opona tył: IRC Mythos XC 26x2.1 R
Dętki: continental
Zaciski kół: Bolt-On
Kierownica: -
Mostek: Hope 90mm
Sztyca: Ritchey WCS 31,6 400mm
Zacisk: Accent execute
Siodło: Selle Italia Flite Titanium, obszyte nową skórą
W planach mam kilka koniecznych zmian. Na pewno sztyca bez offsetu taka jak była fabrycznie, kierownica gdyż obecna jeszcze stalowa, nowe chwyty do zestawu, nowe klocki hamulcowe (obecne nie hamują prawie w ogóle )
#2
Daj jakieś normalniejsze foty bo tu nie wiele widać
Sam rower wydaje się być fajny
10,6 kg to nie za optymistyczna wersja ?
Bardziej bym obstawiał około 11 kg ale ja się nie znam
Sam rower wydaje się być fajny
10,6 kg to nie za optymistyczna wersja ?
Bardziej bym obstawiał około 11 kg ale ja się nie znam
#3
Części były ważone i wyszło dokładnie te 10650g tyle, że z policzoną aluminiową kierownicą, ta założona teraz jest bardzo chwilowa
Fotki będą jak znajdę chwilę czasu
Fotki będą jak znajdę chwilę czasu
#4
Faktycznie ciężko coś powiedzieć na podstawie wykazu części i jednej foty która niewiele pokazuje
Ale ciekawość rozbudziłeś, czekam na więcej zdjęć
Ale ciekawość rozbudziłeś, czekam na więcej zdjęć
#5
Niech mi ktoś potwierdzi bo nie wierzę, fd-m901 ma pojemność 8-26 t ?
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/M ... 1.JPG.html
Rower bardzo mi się podoba, patrząc w specyfikacji roweru korba jest 44/32/22 a przerzutka jak wyżej, zastanawiałem się jak to działa. Ja mam dokładnie tą samą korbę u siebie i zastosowałem fd-m751 ( oś 110,5 ) i jest ok. Czy fd-m901 nie ma problemu z przerzucaniem 32-44 ?
/edit
Bo jeśli z 32 na 44 jest ok, to jaka jest max różnica środek-góra ( właśnie 12 t czy więcej ) i to samo pytanie o mała-środek. Pytam bo ciekawy jestem jaką fikuśną korbę ona obsłuży przy pojemności 26 t...
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/M ... 1.JPG.html
Rower bardzo mi się podoba, patrząc w specyfikacji roweru korba jest 44/32/22 a przerzutka jak wyżej, zastanawiałem się jak to działa. Ja mam dokładnie tą samą korbę u siebie i zastosowałem fd-m751 ( oś 110,5 ) i jest ok. Czy fd-m901 nie ma problemu z przerzucaniem 32-44 ?
/edit
Bo jeśli z 32 na 44 jest ok, to jaka jest max różnica środek-góra ( właśnie 12 t czy więcej ) i to samo pytanie o mała-środek. Pytam bo ciekawy jestem jaką fikuśną korbę ona obsłuży przy pojemności 26 t...
#6
Pojemność zmieniarki 8-26T oznacza że minimalna różnica pomiędzy najmniejszą a największą koronką w korbie nie może być mniejsza jak 8 zębów a maksymalna różnica pomiędzy nimi nie większa jak 26 zębów
U mnie FD-M901 bez problemu obsługiwała korbę 29-44, 24-36-48 a także 28-44-54
U mnie FD-M901 bez problemu obsługiwała korbę 29-44, 24-36-48 a także 28-44-54
#7
Czyli lipa ... należy zważyć cały rower i wtedy wyjdzie realna masa.rkopec16 pisze:Części były ważone i wyszło dokładnie te 10650g tyle, że z policzoną aluminiową kierownicą, ta założona teraz jest bardzo chwilowa
Fotki będą jak znajdę chwilę czasu
I to nie na jakiejś wadze domowej tylko wiszącej nie made in China
#9
Dorzucam więcej zdjęć. Waga dokładnie 10657g z ważonym każdym komponentem (jeśli to w ogóle istotne w retro rowerze ) bez koszyka, z inną obejmą i aluminiową kierownicą których nie ma na zdjęciach.
Przerzutka xtr działa idealnie z tymi zębatkami, nie widzę powodu, dla którego miałaby nie działać.
Przerzutka xtr działa idealnie z tymi zębatkami, nie widzę powodu, dla którego miałaby nie działać.
#11
Dzięki Mam jeszcze kilka planów odnośnie tego roweru, ale to wszystko kwestia dostępności fajnych części. Na pewno będzie jeszcze ulepszany
#12
zastosuj sztyce z offsetem "0" bo taklie ustawienie siodła nie jest zalecane, powoduje zbytnie przeciążenie łódek sztycy.
#17
Też chciałem to napisać ale mnie wyręczyłeśrkopec16 pisze:za podróbkę podziękuję
WCS Carbon za 100 zł
Czekaj i może się doczekasz.
Aczkolwiek NOWY Thomson pasował by ładnie z mostkiem Hope'a
Ogólnie rower ładnie ulepiony po mimo nie zgodności z epoką
Porób zaprawki żeby ta rama nie świeciła tymi odpryskami.
#18
Ja też pomyślałem o thomsonie. Wszędzie tego pełno jednak, i dlatego gdyby udało się trafić to tune albo use alien siadłyby aż miło.
#19
heh, nie pomyślałem o tym, a poza ceną idzie na oko poznać ?rkopec16 pisze:za podróbkę podziękuję
#22
Accent. Accent najlepszy ;)
A poważnie - bardzo fajny rower wyszedł. Szukałbym tylko przedniej przerzutki XTR szaraka 953 i jakichś fajnych korb.
A poważnie - bardzo fajny rower wyszedł. Szukałbym tylko przedniej przerzutki XTR szaraka 953 i jakichś fajnych korb.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#23
Gary wyszedł mega! fajnie się zgrało z sidem i resztą bardzo mi się podoba ten projekt z racji że nie jest przesadzony
Re: Gary Fisher Mt Tam '99
#25Niebawem spora aktualizacja. przez ten rok zmieniła się praktycznie połowa roweru