#4
[center]
Obrazek

[/center]
Breezer Thunder - 1992

Specyfikacja:

Rama - CR-MO Ritchey Logic Super Tubing - Tange (rozmiar 19", kolor Midnight Blue/ Moonglow Pearl)
Przerzutka przód - Shimano Deore XT (FD-M735)
Przerzutka tył - Shimano Deore XT (RD-M735)
Mechanizm korbowy - Shimano Deore XT (FC-M730SG)
Suport – Shimano Deore XT (BB-UN70)
Kaseta – Shimano Deore XT (CS-HG90-7) 12-28T
Łańcuch – Shimano Deore XT (CN-HG91)
Piasta przód - Shimano Deore XT (HB-M730-F)
Piasta tył - Shimano Deore XT (FH-M732)
Obręcze - Ritchey Vantage Expert (32H)
Opony - Panaracer Smoke 2.1
Klamkomanetki - Shimano Deore XT (ST-M095)
Hamulce - Shimano Deore XT (BR-M734)
Mostek - Breeze (z wew. prowadzeniem linki hamulca)
Kierownica - Ritchey
Stery - Ritchey Logic
Siodło - Avocet Racing
Sztyca - Ritchey
Chwyty - Ritchey
Pedały - Shimano Deore XT (PD-M735)

Dodatki - Breeze Hite-Rite

Waga kat. - 12,02 kg

[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-08-24, 20:59 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 18 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#6
Rowerek szczęśliwie dotarł.
Udało się go wstępnie złożyć i obejrzeć jako całość.

Wkrótce zostanie rozebrany do ostatniej śrubki i trzeba będzie podjąć pewne decyzje.

Ogólnie stan bardzo dobry, jest to rower prawie bez przebiegu. Widać to szczególnie po powierzchniach roboczych obręczy.
Oryginalny moim zdaniem w 100%.

Nie był prawidłowo magazynowany i ma trochę otarć, tudzież jedną wgniotkę. Tą będzie trzeba wyciągnąć pullerem. Prawdopodobnie zlecę to komuś bo sam nie chce spieprzyć sprawy.

Na szczęście stał w suchym pomieszczeniu, brak jakichkolwiek oznak korozji czy nalotu rdzy.
Zajrzę dzisiaj co się dzieje w mufie suportu, ta prawdę powie.

Prawdopodobnie będzie trzeba tu i tam poprawić lakier, naklejki. Skontaktuję się w tej sprawie z Mistrzem, niech oceni i zobaczymy co najlepiej z tym zrobić. Wgniotka mogłaby zostać zaszpachlowana, jeśli w grę wchodziłoby lakierowanie.
[center]
Obrazek


Obrazek


Obrazek

[/center]
Ostatnio zmieniony 2018-08-24, 21:05 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#8
Hmm - ta wgniotka była w opisie? jaka duża? pytam, bo to jednak rzecz mniej błaha jak otarcie czy rysa lakieru
Jeśli stan wizualny jest ok (a tak wygląda) to zostawiłbym ori lakier, ew z zaprawkami - mimo wszystko to pod kątem kolekcjonerskim wg mnie większa wartość niż rama po restauracji (widać np autentycznie niski przebieg / dbałość o sprzęt, w odmalowywanej ramie lalkę można i ze szrotu zrobić)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
skolioza pisze:Hmm - ta wgniotka była w opisie? jaka duża? pytam, bo to jednak rzecz mniej błaha jak otarcie czy rysa lakieru
Jeśli stan wizualny jest ok (a tak wygląda) to zostawiłbym ori lakier, ew z zaprawkami - mimo wszystko to pod kątem kolekcjonerskim wg mnie większa wartość niż rama po restauracji (widać np autentycznie niski przebieg / dbałość o sprzęt, w odmalowywanej ramie lalkę można i ze szrotu zrobić)
Wgniotka jest spora. To tak jakby płaskim śrubokrętem z końcówką 10 mm ktoś wgiął rurę na głębokość 2 mm (no może nawet trochę przesadzam). Znajduje się na górnej rurze, w środkowej części. Nie jest głęboka. Nie ma pęknięcia nawet lakieru w tym miejscu. Na pewno rura nie jest krzywa, itp. Ot dostała strzała. Wiem, że rama jest cieniowana i w środkowej części rury górnej ścianki są cienkie. Rama miała tą wgniotkę już wtedy gdy poprzedni właściciel kupił ten rower, był to chyba 2010 rok.

Zostałem o niej poinformowany, dostałem bardzo wiele zdjęć wszelkich uszkodzen, nawet tych drobnych, muszę przyznać że sprzedający bardzo rzetelny, pakowanie też bez zarzutu, paczka pancerna, podwójny karton, każdy element osprzętu umieszczony w oddzielnym pudełku.

Likwidacja tej wgniotki może być o tyle problemem, że będzie trzeba to zrobić spawając drut do ramy, punktowo. Metoda PDR klejowa może tu nie chwycić, mała powierzchnia wgniotki. Oczywiście uprzednio rurę będzie trzeba lekko podgrzać.
Ostatnio zmieniony 2018-02-28, 20:32 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#12
Ta wgniotka to tylko "ból estetyczny" no ale u mnie nie przejdzie.

Poczekajcie no poszperam za tym zdjęciem.
[center]
Obrazek

[/center]

Widać dwa okrągłe uszkodzenia lakieru, a po prawej wgniotka.
Przyznam, że ma zdjęciach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości ale jednak.
Ostatnio zmieniony 2018-08-24, 21:07 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 3 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#13
Nie lubiłem dolnych ciągów nigdy, ale wówczas nie było jeszcze górnych chyba (od 1992?) W każdym razie ładniutki naprawdę, gratuluję.

Co do od wgniotki to od główki albo od podsiodłówki powinny być dziury tak by wejszły te narzędzia które się używa do wypychania w samochodówce. Pewnie najlepiej było by zacząć od tego. Widziałem też jakieś takie przeciskarki do rur czy cuś takiego co nawet wgniotki wyciąga. Poza spawami rurę masz zapewne cieniowaną więc nie powinno to dla fachowca robić problemu po delikatnym podgrzaniu by lakieru nie uszkodzić. Fachowcy od detailingu tez mogą doradzić.

A mam pytanie takie, bo kiedyś się zastanawiałem oglądając katalogi z Breezerami po co ta sprężyna pod siodłem - to były takie ówczesne myk-myki?

Co on ma za buciki takie semislicki środkiem?

#14
mentos pisze:Nie lubiłem dolnych ciągów nigdy, ale wówczas nie było jeszcze górnych chyba (od 1992?) W każdym razie ładniutki naprawdę, gratuluję.

Co do od wgniotki to od główki albo od podsiodłówki powinny być dziury tak by wejszły te narzędzia które się używa do wypychania w samochodówce. Pewnie najlepiej było by zacząć od tego. Widziałem też jakieś takie przeciskarki do rur czy cuś takiego co nawet wgniotki wyciąga. Poza spawami rurę masz zapewne cieniowaną więc nie powinno to dla fachowca robić problemu po delikatnym podgrzaniu by lakieru nie uszkodzić. Fachowcy od detailingu tez mogą doradzić.

A mam pytanie takie, bo kiedyś się zastanawiałem oglądając katalogi z Breezerami po co ta sprężyna pod siodłem - to były takie ówczesne myk-myki?

Co on ma za buciki takie semislicki środkiem?

Hite Rite to wynalazek umożliwiający zmianę wysokości siedziska podczas jazdy :-) :mrgreen:
[center]
Obrazek


Obrazek

[/center]
Opony to Specialized Crossroads III. Bieżnik nie nosi śladu zużycia, aż dziwne. Oryginalne opony powinny być zdaje się Panaracer Smoke. Będą :-P
Sparzyłem się z tymi oponami bo zamówiłem jakiś czas temu Dart + Smoke, a potrzebuję tu Smoke + Smoke. Z Alpiny nie zabiorę :oops: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2018-08-24, 21:09 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 2 razy.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#15
Górny przebieg linek w ramach pojawił się już w roku 91, o ile nie 90 (za pomocą rolki odwracającej ciąg bądź innych patentów - bo pierwsze przerzutki z górnym ciągiem pojawiły się w ofercie producentów osprzętu w roku 92) - jednak u niektórych producentów taki a nie inny "routing" nie wynikał z dostępności komponentów a z filozofii (patrz np Cannon czy GT z małymi wyjątkami)
Także w tym wypadku akurat dolne prowadzenie jest zamierzonym zabiegiem
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
nie ruszaj wgniota i nie lakieruj, masz zgodność z oryginałem i z historią udokumentowaną jaki stan, takich rzeczy się nie robi jak się jest koneserem, chyba że popierdólką.
Odnawiana rama nie ma już żadnej koleckjonerskiej wartości bo była już w nią ingerencja, obniża to a nie podwyższa wartość ..
www.velotech.pl

#17
Piotr pisze:nie ruszaj wgniota i nie lakieruj, masz zgodność z oryginałem i z historią udokumentowaną jaki stan, takich rzeczy się nie robi jak się jest koneserem, chyba że popierdólką.
Odnawiana rama nie ma już żadnej koleckjonerskiej wartości bo była już w nią ingerencja, obniża to a nie podwyższa wartość ..
Celem renowacji jest renowacja. :-D
Rower ma wrócić do fabrycznego wyglądu. Rozumiem podejście Piotrek ale mi nie o to chodzi.
Lakier, choć niezły, jest mocno matowy. Breezer`y nie były matowe.
Spróbuję lekko przepolerować fragment, może to wystarczy, zobaczymy co zdziała Ultimate Compound. Zaprawki proste bo na ciemnym lakierze potrafię je zrobić. Nie chciałbym ruszać oryginalnego lakieru ale jeśli będzie taka potrzeba to trudno, chodzi mi tu o np. klar, nie bazę.
Rower ma mieć wartość dla mnie, a żeby tak było musi prezentować się znakomicie.

To zdjęcie, które wstawiłem nie uwidacznia wad roweru. Pracy jest bardzo dużo. Wczoraj polerowałem korbę przez 5 godzin. Oj była mocno zharatana (niezużyta, ale porysowana). Nie wiem czy uwierzycie ale właśnie tyle to zajęło czasu. Wkrótce zainwestuję w miniszlifierkę Dremel bo łapy odpadają.
Tylko, że tym razem polerowałem także blaty, śrubki, podkładki, wszystko.
Później wstawię fotę "przed" i "po".
Ostatnio zmieniony 2018-03-01, 19:14 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#18
skolioza pisze:Górny przebieg linek w ramach pojawił się już w roku 91, o ile nie 90 (za pomocą rolki odwracającej ciąg bądź innych patentów - bo pierwsze przerzutki z górnym ciągiem pojawiły się w ofercie producentów osprzętu w roku 92) - jednak u niektórych producentów taki a nie inny "routing" nie wynikał z dostępności komponentów a z filozofii (patrz np Cannon czy GT z małymi wyjątkami)
Także w tym wypadku akurat dolne prowadzenie jest zamierzonym zabiegiem
Jest też taki mały detal, który bardzo mi się podoba.
Dolne linki puszczone są pod ramą w dość dużej odległości od niej, szczególnie przy mufie korby.
Wygląda to ciekawie, powiedziałbym nadaje industrialnego klimatu. Zresztą podobnie jak Hite Rite.
Jest tu w tym Breezer`ze kilka takich smaczków.

Korba przed:
[center]
Obrazek

[/center]
Korba po:
[center]
Obrazek

[/center]

Mogłem pokusić się o zlikwidowanie absolutnie wszystkich uszkodzeń ale wymagałoby to zdjęcia bardzo dużej ilości materiału, więc zostawiłem tak.
Ostatnio zmieniony 2018-08-24, 21:11 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#21
skolioza pisze:korba robi wrażenie :shock:
Samo polerowanie czasochłonne. Prawdziwą masakrą było jednak czyszczenie zębów na blatach. Wydawało się, że to zwykły zaschnięty smar, ot na zdjęciu nie wygląda to szczególnie. Tu nie chciała działać moja wspaniała nafta. Musiałem drapać plastikową twardą szczotką. Nie można używać papieru i druciaka bo zęby korby są prawdopodobnie hartowane powierzchniowo i drapiąc metalem lub papierem zetrzemy utwardzoną warstwę. Poza tym, zębów ścierać nie chcemy.
Ostatnio zmieniony 2018-03-01, 19:22 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#23
90s_fan pisze:Prawdziwą masakrą było jednak czyszczenie zębów na blatach. Wydawało się, że to zwykły zaschnięty smar, ot na zdjęciu nie wygląda to szczególnie. Tu nie chciała działać moja wspaniała nafta.
Obrazek


Miałem już wiele rowerów zasyfionych tak że drapiąc śrubokrętem nie można było nawet zarysować warstwy zaschniętego smaru. Ten preparat i twardy pędzel dały wszędzie radę, na bardzo zaschnięty smar działa namoczenie w tym na kilka minut. Nic nie wyżera, jest bezpieczny dla uszczelek i innych gumowych elementów. Ładnie zmiękcza twardą skorupę, którą później łatwo zmyć pędzlem. Dla oszczędnych można zlać płyn przez jakieś sitko i użyć jeszcze kilka razy, koszt takiej butelki dyszkę, i nie śmierdzi więc w mieszkaniu można działać. Rąk też nie wyżera jak pirania.
Kiedyś się mi zapomniało i zostawiłem rd 737 namoczoną do połowy w tym płynie na jakieś trzy dni, poza lekką zmianą koloru na polerowanych częściach nic się nie stało, lekko się polerka jakby utleniła.
Ostatnio zmieniony 2018-03-01, 19:39 przez corrado1111, łącznie zmieniany 1 raz.
Lodzermensch

#24
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:Prawdziwą masakrą było jednak czyszczenie zębów na blatach. Wydawało się, że to zwykły zaschnięty smar, ot na zdjęciu nie wygląda to szczególnie. Tu nie chciała działać moja wspaniała nafta.
Obrazek

Miałem już wiele rowerów zasyfionych tak że drapiąc śrubokrętem nie można było nawet zarysować warstwy zaschniętego smaru. Ten preparat i twardy pędzel dały wszędzie radę, na bardzo zaschnięty smar działa namoczenie w tym na kilka minut. Nic nie wyżera, jest bezpieczny dla uszczelek i innych gumowych elementów. Ładnie zmiękcza twardą skorupę, którą później łatwo zmyć pędzlem. Dla oszczędnych można zlać płyn przez jakieś sitko i użyć jeszcze kilka razy, koszt takiej butelki dyszkę, i nie śmierdzi więc w mieszkaniu można działać. Rąk też nie wyżera jak pirania.
Mam Akrę, ale nie wpadłem na to żeby jej użyć :oops:
Ostatnio myłem nią blok silnika i głowicę.
No to wypróbuję :-)
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#26
Skoro rower ma wrocić do fabrycznego wyglądu to takie polerowanie na lustro nie powinno nastąpić.
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Specialized S-Works M5 ,Merida Scultura 909,

#27
To nie jest lustro.

Proszę spójrz tutaj, tak wygląda podobna korba gdy jest nowa:
[center]
Obrazek

[/center]
Rowerek Gerwazego.

Ja kończę pracę na papierze wodnym 2500, później jeszcze tylko pasta Aluchrom.
Tym sposobem lustra nie ma. Zdjęcia mogą być mylące.
Kiedyś wspominałem o tym, że przedobrzać nie będę bo fabrycznie te korby nie były wykańczane na lustro.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#28
To elegancko. Swoją drogą widać różnicę w uzębieniu. Twoja korba wyglada jakby miała już sporo nakulane km...
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Giant MCM 2 ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Specialized S-Works M5 ,Merida Scultura 909,