Żeby nie robić OT w temacie mojej Principii w tym miejscu podzielę się zdjęciami moich tytanowych wozideł sprzed lat. Rozstałem się z nimi co prawda jakieś 5 lat temu, ale coś tam w głowie jeszcze zostało więc w razie potrzeby służę wiedzą na ich temat. Osprzęty miały raczej zmiksowane i w miarę nowoczesne, ale ramy rodem jeszcze z poprzedniego tysiąclecia.
Są to:
-sporych gabarytów RALEIGH MTI 1000 John Tomac series
-oraz skrajnie mały jak dla mnie Litesped Unicoi
Szczęśliwie przygoda z tytanem nie trwała zbyt dlugo i raczej już do rowerów z tego materiału nie wrócę, ale fakt faktem cos tam w nich było i po kilku latach łezka się w oku zaświeci.
Galeria znów na niemieckim serwerze: http://fotos.mtb-news.de/sets/view/34594
pzdr
adamello
#2
no cóż -rowerki co najmniej czadowe! Przy okazji to dzień dobry -śledze twoje rowerowe produkcje już kilka lat :) Możesz rozwinąć myśl ,że do tytanu nie wrócisz >? Jest to kwestia priorytetów waga/sztywność czy wynika to z innych aspektów ? Mała dostępność /wysoka cena ?
#3
Ja rowerów nie produkuję, czasami sobie tylko włoski z opon wycinam by były "nieseryjne" albo śrubki maluje na czerwono by nie rdzewiałyrurokura pisze:śledze twoje rowerowe produkcje już kilka la
Pewnie znajdzie się grono, które przedstawi zaraz przeciwargumenty, ale moje zdanie w temacie tytanu jest niezmienne. Może kiedyś, gdy większość rowerów robiona była z lepszej czy gorszej stali, aluminium dopiero wchodziło na rynek, a carbon był do obejrzenia na targach to tytan był czymś ekstra. Lżejszy od stali, dosyć sztywny, bardzo komfortowy no i odporny na korozję. Ale obecnie został wyparty przez tańszy, lżejszy i przede wszystkim sztywniejszy carbon. A to że ma "duszę" i jest nieśmiertelny (tak w teorii i przenośni bo mi tytanowa szosa pękła ) jest dla mnie w ogóle nieistotne. Nie wyobrażam sobie używać GŁÓWNEGO mojego roweru dłużej niż 2 lata. Dla przykładu: w lutym kupiłem u dystrybutora ramę SPECIALIZED EPIC MARATHON 2010 z papierami, gwarancją itd. W ciągu najbliższego miesiąca zamierzam w nią ingerować zewnętrznie (marzy mi się przeszczep główki z cannona żeby zamontować lefciaka, ale do tego chyba się nie posunę... jeszcze). Z pewnością zmienię kolor i coś tam może uszczypnę "niepotrzebnego", ale drugi sezon w tych samych barwach nie pojeżdżę.rurokura pisze:Możesz rozwinąć myśl ,że do tytanu nie wrócisz >? Jest to kwestia priorytetów waga/sztywność czy wynika to z innych aspektów ? Mała dostępność /wysoka cena ?
Taki juz ze mnie zimny drań
#4
Ale co było nie tak z tymi tytanowymi ramami, które używałeś?
Dość dawno choruję i zastanawiam się nad właściwościami.
Skolioza pisał, że trafił na bardzo wiotki egzemplarz.
Jakie były Twoje odczucia?
Dość dawno choruję i zastanawiam się nad właściwościami.
Skolioza pisał, że trafił na bardzo wiotki egzemplarz.
Jakie były Twoje odczucia?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#5
Wracając na chwilkę do rowerów z I postu - maszynki ładne, choć przyznam że Raleigh jakoś nigdy na kolana mnie nie rzucał Litespeed za to jak najbardziej, zwłaszcza że gro ram Ti dostępnych w latach 90 to były właśnie konstruowane na specjalne zlecenia Litespeedy (lub jak kto woli Litespeed spawał ramy dla różnych firm)
A co do samego Ti - bardzo liczyłem na zaciekłą dysputę Adama z Punkiem, jednak argumentacja Adama jak na razie IMO nie zadaje poważnego ciosu tytanowi jako takiemu Widać Panowie mają zdecydowanie różne priorytety
A co do samego Ti - bardzo liczyłem na zaciekłą dysputę Adama z Punkiem, jednak argumentacja Adama jak na razie IMO nie zadaje poważnego ciosu tytanowi jako takiemu Widać Panowie mają zdecydowanie różne priorytety
#6
Zacznijmy od tego jaka jest waga tych sztuk:focker pisze:Skolioza pisał, że trafił na bardzo wiotki egzemplarz.
Jakie były Twoje odczucia?
Raleigh ok 1850g 22,5" nowa
Litespeed ok. 1850g 18" (softtail) używana
Szoska jakieś niemieckie "niewiadomoco" ok 1450g w rozmiarze 58cm - używana
Raleigh był nawet sztywny, nie odczułem na niej takich "dramatów" jak na 2 pozostałych. Moze dlatego że nowy... Po prostu normalna szara rama bez wodotrysków, wsiadasz (z krzesła ) i jedziesz.
Litespeed wykonany 100 razy lepiej-ładne spawy, jakiś emblemat z herbem, dumne naklejki ale jazda to jakieś nieporozumienie. Może była zmęczona? Po prostu powyżej prędkości 25km/h nie dało się jechać "bez trzymanki" bo kiera latała na boki jak szalona. Oczywiście depnięcie w korby też wyginało tył. Z szosowym NO NAME'EM było podobnie. W zwiazku z tym wysunąłem pewną teorię że może jednak były już zmęczone bo byłem nie pierwszym ich właścicielem. Poza tym to stare konstrukcje i pewnie w tej dziedzinie pozmieniało się na lepsze.
Z tego co wiem rama Punka jest nowoczesna i moze naprawiono juz te istotne niedocągnięcia. Jak dla mnie na retrobike'a można sobie jakąs tytanówkę zapodać i się z nią zestarzeć lub nawet położyć do trumny. Na co dzień wolę jednak coś bardziej praktycznego.
pzdr
adamello
#8
Spoczko spoczko.
Sprawdzić trzeba.
25 w poniedziałek będę w Krakowie - szykuj się :)
Sprawdzić trzeba.
25 w poniedziałek będę w Krakowie - szykuj się :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#10
Służbowo i to na tylko na chwilkę - więc ok. 16.00 uderzam już do Łodzi.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#11
Skolioza, podjudzasz do utarczek słownychskolioza pisze:bardzo liczyłem na zaciekłą dysputę Adama z Punkiem
A poważnie mówiąc każdy ma swoją własną wizję roweru i jeśli Adamello uważa, że tytan to nie jego bajka, ja mu wierzę. Jest na tyle doświadczonym rowerzystą, że do niczego nie muszę go przekonywać. Jego wiedza jest bardzo duża w tym zakresie.
W moim rowerze nie występują żadne z wymienionych przez niego wad, więc mamy różne doświadczenia. Wg mnie tytan bije na głowę inne materiały (oczywiście nie jeździłem na wszystkich), czego wynikiem jest taka a nie inna konfiguracja mojego bika. Niestety jeżdżąc na alu czy carbonie nie mogłem powiedzieć, że ów materiał odpowiada mi w 100%, zawsze było jakieś "ale". Przejście na tytan nie było dla mnie kamieniem milowym. To był kwintylion kamieni Różnica in plus jest olbrzymia. Co najważniejsze udało mi się zbilansować sztywność, zdolność pochłaniania drgań i masę roweru.
#12
klasa.
pozwolilem sobie podkrasc fotke obecnej inkarnacji unicoi'a:
oraz wspominany wczesniej marin team:
pozwolilem sobie podkrasc fotke obecnej inkarnacji unicoi'a:
oraz wspominany wczesniej marin team: