#3
Z tym Bontragerem jest trochę inaczej niż z pozostałymi firmami.
Bontrager to odrębna firma w ramach konsorcjum Treka. Oni dostarczają swoje produkty Trekowi (i innym firmom z konsorcjum - Garemu F, Kleinowi itp). Sprzedają też swoje szpeja w dużej ilości odbiorcom detalicznym.
Icon to była marka produkowana (albo inaczej - oferowana, bo z produkcją to wiadomo jak jest) przez Treka dla Treka. Podobnie jak Coda przez Cannondale czy Concept przez Univegę. Szpeja te raczej nie były oferowane detalicznie - głównie jako wyposażenie seryjne rowerów.

Także mogło się zdarzyć, że w tym samym roczniku rowery Tereka miały szpeja i Bontragera i Icona.
Ostatnio zmieniony 2011-09-22, 12:07 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Z coda-cannondale tez nie mozna dokladnie stwierdzic co/kiedy. Z moich obserwacji: -korby wykonywane przewaznie przez Sugino (lata 90te, nie liczac np. Coda Magic, rowniez wycinana maszynowo CODA Tarantula nie wyglada na Sugino), ale pozniej i obecnie sa to raczej produkty od FSA (czyli wlasciwie najwiekszego swiatowego producenta mechanizmow orbowych pod wieloma markami)
-piasty: poczatkowo sachs (te cale coda 500), pozniej mogly byc wykonywane np przez Formule (duze podobienstwo piast serii expert, pozniej wind do produktow markowanych jako Scott) i oczywiscie kilka modeli spod reki DT Swiss
-wczesne hamulce canti i klamki (mk. II) to produkcja Dia-Compe

trudno tez okreslic producenta: tarczowek, chwytow, siodel (niby velo ale moze tez viscount jak u scotta?),

Bontrager to rownie ciekawa i niezbadana historia; np. piasty ktore wykonywala fabryka Chris Kinga (wyzsze szosowe modele, nizsze moga byc rownie dobrze od Alexrims, dziadostwo na kulkach)
Obrazek

#6
jedna z wersji CK:
Obrazek



wersje DT:

Obrazek

Obrazek


Dt zreszta z firmy dosc kultowej i niszowej (drogiej) stalo sie obecnie dostawca podzespolow dla wszystkich duzych marek - Speca, Gianta, Scotta (tu tez wspolpraca w dziedzinie widelcow i damperow). W sumie fajnie, ze mozna juz coraz czesciej trafic na kola sygnowane jako giant albo wtb, w rzeczywistosci posiadajace niezawodne sprzeglo DT ONYX :)

#8
Obrazek


zero podobienstwa do jakiegokolwiek produktu formuli. Predzej giant mph albo grimeca... poza tym coda expert z tego co mi sie udalo wyczytac jest na mineralke, a wszystkie formule byly na dot'a (zreszta giant mph tez)
Obrazek

#10
Siodło CODA miałem w ręku ostatnio, wyglądało na produkcję Selle Italia. Made in Italy było i FeC Alloy na prętach.

Bergamont- Tatoo
Co do Corrateca to Zzyzx w ostatnich latach chyba, ojciec ma z końca lat 90-tych Cortateca i m.in. korby są tam z Picona.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#11
zimny pisze:Z coda-cannondale tez nie mozna dokladnie stwierdzic co/kiedy. Z moich obserwacji: -korby wykonywane przewaznie przez Sugino (lata 90te, nie liczac np. Coda Magic, rowniez wycinana maszynowo CODA Tarantula nie wyglada na Sugino), ale pozniej i obecnie sa to raczej produkty od FSA (czyli wlasciwie najwiekszego swiatowego producenta mechanizmow orbowych pod wieloma markami)
-piasty: poczatkowo sachs (te cale coda 500), pozniej mogly byc wykonywane np przez Formule (duze podobienstwo piast serii expert, pozniej wind do produktow markowanych jako Scott) i oczywiscie kilka modeli spod reki DT Swiss
-wczesne hamulce canti i klamki (mk. II) to produkcja Dia-Compe

trudno tez okreslic producenta: tarczowek, chwytow, siodel (niby velo ale moze tez viscount jak u scotta?),

Bontrager to rownie ciekawa i niezbadana historia; np. piasty ktore wykonywala fabryka Chris Kinga (wyzsze szosowe modele, nizsze moga byc rownie dobrze od Alexrims, dziadostwo na kulkach)
korby to jest prawie pewne że od japońców, na allegro są teraz takie jedne i widać wybity napis SUGINO, wszystkie obrabiane i wycinane to 100% amerykańce,
jeszcze warto wspomnieć, że CODA do '94 roku miała całkiem inne logo niż to co znamy
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#12
Widzę, że bardzo ciekawy temat się rozkręca;)

Ja mogę tylko dodać, że Marin w swoich rowerach używał komponentów Marin Lite, ale to było dawno temu ;)
W moim IFT została mi sztyca plus jakiś czas temu upolowałem siodełko Marin Lite, ale kto to produkował nie mam pojęcia.

#14
No to ja dołożę swoje 3 grosze.

Amortyzatory:
Scott robił amory pod swoją Unishock. Chyba sam je robił.
Giant oferował amory Zorbers robione chyba przez Suntoura
Trek oferował amortyzatory Mogul robione przez Showę.
Kastle oferował pod swoją marką amory robione przez Marzocchi
Specialized oferował pod nazwą Future Shock amory robione przez Rock Shoxa.
Univega oferowała amortyzatory Concept jednogoleniowe włąsnej produkcji. Wcześniej oferowała amory Concept robione przez AMP.
Moongoose oferował amory pod swoją marką robione przez AMP.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
@Skolioza, no rzeczywiście jest różnica, chociaż pytanie na ile te "niezależne" marki jak Coda były rzeczywiście niezależne. Czy różnica między komponentami Scotta czy Marina a Codą, Iconem, Hotem sprowadza się do marketingu? Czy może te drugie miały swoje biura projektowe i po prostu produkcja odbywała się w innych firmach?

A propos Cody-Cannondale'a, jak było z korbami Hollowgram?

#21
I grosik ode mnie: mostki i kierownice XtasY - niemiecka firma Humpert.

Ciekawa sprawa była też z hydro tarczówkami Grimeci - SYS 8 bodajże - najpierw wypuściła je Grimeca, chwilę później identyczny model wypuściło Shimano (XT - inny płyn roboczy) i SRAM. Shimano dementowało, że nie mają nic wspólnego z produktem Grimeci, ale pisano, że Grimeca była dla poddostawcą tych komponentów dla dużych firm w branży rowerowej.

Może mi ktoś wyjaśnić fenomen marki Tranz X ? Sztyce, zaciski, mostki, kierownice, rogi, mój Unibike ma ramę, którą też sprzedawano pod tą marką... To jakiś koncern w Chinach czy na Tajwanie?

Pamiętam jak Univega wypuściła egzemplarz jakiegoś swojego superbika właśnie na szpejach Tranz X co wywołało ogólny niesmak i rozczarowanie :lol:
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#22
polonezGLE pisze:I grosik ode mnie: mostki i kierownice XtasY - niemiecka firma Humpert.

Ciekawa sprawa była też z hydro tarczówkami Grimeci - SYS 8 bodajże - najpierw wypuściła je Grimeca, chwilę później identyczny model wypuściło Shimano (XT - inny płyn roboczy) i SRAM. Shimano dementowało, że nie mają nic wspólnego z produktem Grimeci, ale pisano, że Grimeca była dla poddostawcą tych komponentów dla dużych firm w branży rowerowej.

Może mi ktoś wyjaśnić fenomen marki Tranz X ? Sztyce, zaciski, mostki, kierownice, rogi, mój Unibike ma ramę, którą też sprzedawano pod tą marką... To jakiś koncern w Chinach czy na Tajwanie?

Pamiętam jak Univega wypuściła egzemplarz jakiegoś swojego superbika właśnie na szpejach Tranz X co wywołało ogólny niesmak i rozczarowanie :lol:
Większość tych komponentów o których piszecie robi, robił Kalloy - jedna z największych firm na Taiwanie i jakby sie to nie nazywało , nawet Ritchey kiedyś, to był to Kalloy jako bazowy producent.

Wystarczy katalog taiwański przglądnąć i takie tam cuda są że szkoda gadać , aż zdziwko bierze kto co produkuje.
www.velotech.pl

#25
mostki , sztyce dla cuba, marka - scarpe - to kalloy
siodła - scarpe - velo
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,