#7
O, pewnie, że warto ją dopieścić, co do niej mój plan jest bezkompromisowy - piaskowanie i malowanie na identyczny kolor - i mogę go długo szukać lakiernika który będzie mógł mi to zrobić, ale nie zrezygnuję z tej barwy!
tam gdzie jest ta czarna taśma(pod łańcuchem) pod spodem jest trochę rdzy.. po drugiej stronie taśma jest dla towarzystwa, jest mustwo rys, nie ma części (większości) naklejek, chociaż to akuram mi się podoba. Docelowo chcę idealną powłokę lakierniczą i z przodu emblemat Wheeler'a (mam go ale nie przyklejam, póki nie będzie nowego lakieru) i nic więcej, jeśli będzie wyglądać smutno/pusto to zamówię gdzieś napisy Wheeler i 3800, reszty na pewno nie. Co do tego roweru - to dla mnie ideałem jest wheeler E-1 tytanowy - taki jak ten Fockera (zdaje się ) - chociaż nie wiem czy ja bym go nie zrobił tytanowo - srebrny, a nie tytanowo-czarnym?

Póki co plan może się opóźnić, o ile wylicytuję tegoKuwahara - o którym wspomniałem w jakiejś poprzedniej wypowiedzi. Znalazłem go szukając roweru do przeszczepu kół i napędu, ale tak się w niego wpatrzyłem, że mam wrażenie, że może się stać moją maszyna na górskie bezdroża.
Ostatnio zmieniony 2012-11-21, 09:34 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.

#8
Docent, pojechałeś...
korba to nawet nie shimano :-). Swoją drogą jestem z niej baardzo zadowolony, porysowania mi się jedynie nie podobają... a Alivio (stare) było początkowo.

Nad pedałami Richeya się zastanawiałem ale staneło na author'ach A-comp 03.

#9
Fajny ten kuwahar, masz dobre oko. Malowanie w pajęczynki jest super, zdjęcia tego nie oddają, ale na żywo wygląda to znakomicie. Wewnętrzne prowadzenie linki, mufy, handbuilt, kompletny lx, robi wrażenie, trzymam kciuki, by Ci się udało wyjąć go za małe pieniądze.
Ze sztycą będzie walka, ale dasz radę.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#12
wydawało mi się, że pisałeś o niebezpieczeństiw wyrwania przewodu, przewód który w znacznej części swojego przebiegu jest ramie trudniej urwać.
Chociaż z pewnością i tak najgodzej jest przy kierownicy...

#13
to prawda, byłem świadkiem wyrwania kabla z klamki i to powoduje moją... może nie niechęć ale sceptycyzm, zwłaszcza na dłuższe wypady
Natomiast sama hydraulika w przypadku takowych dłuższych jest dla mnie o tyle kontrowersyjna że ciężko ją naprawić w warunkach polowych Linkę po prostu wymienisz, pancerz w razie W przeważnie można skrócić, a grzebanina z zarabianiem końcówek, zalewaniem odpowietrzaniem na środku łąki jakoś do mnie nie przemawia...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Witam po krótkiej(?) nieobecności.
Czas, w którym nie pisałem na forum można podzielić na dwie części.
Pobyt w Nancy. Skąd chyba raz pisałem i zamieściłem zdjęcia tamtejszego śmiesznego retro sklepu.
No i czas kiedy kosztem roku akademickiego - jeździłem po masywie śnieżnika, górach bialskich i ryhlebskich horach.
Ten drugi "kawałek czasu" pokazał mi pewien problem w moim wheelerze. Kiedy długo jadę w ciężnikm terenie, zwłaszcza z plecakiem, ręce mnie zaczynają solidnie boleć. Choci tu oczywiście o brak amortyzacji. Zastanawiam się co rozsądnego mogę z tym zrobić!
Z metod darmowych i nieinwazyjnych przyszło mi do głowy obniżenie ciśnienia w dętkach, koła mam w rozmiarzei 2.2 albo 2.1 (w każdym razie, wielkie balony), więc raczej nie powinno to znacząco zwiększyć prawdopodobieństwa przebicia.

Poza tym chętnie poeksperymentowałbym z mostkami z tłumieniem. Pamiętam, że w zasobach forum było jakieś zdjęcie roweru z czymś takim. Tylko teraz nie wiem gdzie to było. Czy ktoś może się podzielić ze mną swoim doświadczeniem?

Czy dobrze myślę, że szukając amorka o skołu 60-80mm do ramy z główką 1-no calową, ale takiego żeby dobrze działał i ważył gdzieś do 1600-1800gram jestem na przegranej pozycji?

W czasie mojej niskiej aktywności zauroczyłem się ramami Cannondale.

Pozdrawiam

zdjęcia postaram się jutro rano wrzucić

#17
Z calowymi amorami nie jest takk źle - trzeba tylko trochę determinacji.
Są amory z wymienną rurą sterową - np. stare RST czy Bombery. Można kupić calową rurę z przejściówką i ją zamontować.
http://www.sklep-milou.pl/RST_rura_ster ... -1160.html
Takie widły jednak rzadko się zdarzają.

Można też od biedy zanieść nierozbieralną koronę do ślusarza z prasą hydrauliczną i też da sobie radę z wymianą rury.

Jeśłi chodzi o ramy Cannondale - to jak dla mnie tylko w zestawie z widelcem tej samej firmy :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
Mi chodzi o geometrię cannonów - nie liczyłem tego, ale mam przecucie, że jest niezła - mam na myśli aspekt wytrzymałości, względnie stosunku ilośc_ materiału do wytrzymałości. Oceniam to tak zupełnie niefachowo. Jeśli ktoś się zna lub jest tu jakiś inżynier-mechanik to może mnie poprawić (jeśli się mylę!). Ja niestety musiałbym sobie to wszystko wyprowadzać z jakiegoś formalizmu mech. klas., chyba inżynierowie mają jakieś sztuczki na to :-)
No i jeszcze szlifowane spawy!
No i jeszcze jak taki cannon jest wypolerowany i nie ma lakieru - to osiąga taką piękną czystość formy...

http://allegro.pl/show_item.php?item=1840157994
Ten jest zaniedbany, ale myślę, że można by z niego zrobić coś pięknego. Mam nadzieję, że znalazł dobry dom.

Focker,
co do amorków jestem zupełnym amatorem, nigdy nie miałem amortyzowanego widelca(ani ramy), jeśli mnie pocieszasz, że nie jest tak źle, to będę szukać. Moje interakcja z amorkami jest taka, że jak widzę jakiś dziwny lub duże zgrupowanie to przypomina mi się, że zawsze na forum w kwestii amorków wiesz wszystko jeśli ktoś o coś zapyta to odpowiedz brzmi spytaj fockera no i jeszcze ta Twoja galeria z amorkami mi się przypomina.

#19
a może będziesz chciał koło grudnia pozbyć się jakiegoś swojego jedno calowca? Piszę o gudniu bo do tego czasu muszę być bardzo oszczędny. Wówczas będę mógł Ci uczciwie zapłacić.

#21
Jeśłi tak Ci odpowiada geometria Cannondale'a to weź pod uwagę to, że zestaw rama/widelec tej firmy będzie miał geometrię dokładnie taką, jak założył producent, czyli wg niego optymalną - z odpowiednimi kątami główki i podsiodłówki. Plus ogromny.

Co do calowego widelca - chyba nawet takiego nie posiadam.
Poza tym z założenia dzieci się nie sprzedaje :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#23
Właściwie, w idei wstawienia amortyzatora kryje się jeszcze jeden bonus.
Jeśli narzekam na zbyt duże obciążenie w rękach, to po podniesieniu przodu o powiedzmy te 8cm (skoku), zyskam inny rozkład sił - bardziej obciążone siedzenie :-)

Macie doświadczenie z piankowymi chwytami, lepiej pochłaniają drgania niż żelowe?
cron