#31
Kurcze - nikt tu ochronki nie robi i nie robił - od kilku lat istnienia forum.
Nie podoba się - ok. Pisz ile wlezie. Ale rób to na poziomie.
To jest jedno z ostatnich forów, gdzie opinie są wyrażane z klasą, a nie stanowią prostackiego obrażania ludzi. Nie podoba się amor - pisz ile wlezie co Ci się w nim nie podoba, zaproponuj zmiany. Ale uszanuj koncepcję oponenta i daj sobie spokój z personalnym obrażaniem.

Przykro mi to mówić, ale forum od jakiegoś czasu schodzi na psy. Starajmy się je utrzymać na wysokim poziomie i merytorycznie dyskutować.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#32
Te dyskujsje zaczynają mi przypominać dawne czasy na pl.rec.rowery.
Wolałbym widzieć raczej posty w stylu - "fajna rama ale widziałbym tam niebieskiego sida i canti"

#34
Przykro mi to mówić, ale forum od jakiegoś czasu schodzi na psy. Starajmy się je utrzymać na wysokim poziomie i merytorycznie dyskutować.
a szkoda... w moim zamierzeniu istotą tego forum zawsze byla MERYTORYCZNA, KULTURALNA wymiana poglądów - nie osobiste wycieczki....

A co do Piotra - warn wygasa 26.II -choć przypuszczam że weźmie u kolegi górę święta obraza majestetu jednak...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#35
aldek pisze:
Co do Piotra, to też mi go tu brakuje. Ten to potrafił z jajem dołożyć do pieca.
:-D
Ech, prawda. Ja nie w temacie jestem za co mu się tak dostało, za całokształt czy jednorazowo pojechał po bandzie?

#36
Często takie marudy jak Piotr są dobrymi fachowcami , ponadto fotki strzelał fajne a i opisy tras dobre (zresztą "aksamitną" mnie na tyle zaciekawił, że się skuszę). Grunt to jazda. Nie da się go jakoś przeprosić? Ha ha haha...

#38
W dyskusji górę biorą opinie rozsądne :-) Fajnie.
smolar pisze:....jestem cham to piszę jak przystało,a Ty możesz ubierać w piórka,twoja wola
Mam wrażenie, że zdecydowana większość życzy sobie by inni używali piórek. Może Cię w końcu zmuszą :-) ciekawe czy tak się stanie

#39
fakt, że rower jest mocno kontrowersyjny, ale dla mnie jest takim pozytywnym przebłyskiem szaleństwa jak pojawiające się tu pare tygodni temu torówki z bagażnikami czy jakieś kulinarne szaleństwa typu 'wezme wszystko co mam w lodówce i zrobię sobie z tego obiad'.i dlatego mi się podoba, nie jestem ortodoksem (przynajmniej jeśli chodzi o mtb, szosa jest mi bliższa), pewnie jest kupa frajdy jak się jeździ.ten rower nie był robiony na wystawę ani do muzeum tylko jak sam właściciel napisał - do ciorania.
niech ciora :)

#40
Ciora jak dzika maciora ;-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#41
smolar pisze:pełna obraza forum,szkoda części....i nie pisz bzdur "under construction"...

aaa, co może jest istotne (kolega starless pytał),Pupa cię nie boli? :mrgreen:

jacob jak zwykle trzyma styl ;-)

kości26 ile masz lat,bo może to wszystko, to "rozmowa o niczym"?
Kryzys wieku średniego mnie nie dotknął jeszcze w odróżnieniu od innych jak widzę

#43
lekko offtopicznie....
kosci26 pisze:Te dyskujsje zaczynają mi przypominać dawne czasy na pl.rec.rowery.
Wolałbym widzieć raczej posty w stylu - "fajna rama ale widziałbym tam niebieskiego sida i canti"

No proszę, kolejny Kolega z "Dawnych Czasów Precla" :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#44
chrzanek pisze:lekko offtopicznie....
kosci26 pisze:Te dyskujsje zaczynają mi przypominać dawne czasy na pl.rec.rowery.
Wolałbym widzieć raczej posty w stylu - "fajna rama ale widziałbym tam niebieskiego sida i canti"

No proszę, kolejny Kolega z "Dawnych Czasów Precla" :)
Się bywało ale to już z jakieś 8 lat minęło od moich tam wizyt. Posty o odchudzaniu Stefanio się pamięta :-)

#45
Jako z
że tereska wzbudziła wiele kontrowersji a dodatkowo od zimy stoi w kącie i zaszła rdzą przyszła dziś chęć i pora by ją nieco odświeżyć i przygotować do nadchodzącej zimy:)
Przewidywane zmiany to przeróbka na singlespeeda na sztywnym widle.
Na razie zamysł następujący:
- sztywny wideł |Treka purpura.
- korba Bontragera + zębatka Race face 34
- Sztyca WCS, siodło Flite ( niestety to nowsze)
- Mostek Easton EA50
- kiera Trek System 3
- hamulce Xt 739
- klamki XT 739
- koła ??? Przód mogłby zostać ten który jest Pulstar + Mavic 120 ceramic ale tył koniecznie do wymiany. Najchętniej wrzyciłbym coś na LX czarnym i czarnych obręczach
- opony ?? Mam pod ręką zielone miśki ale jeszcze nie miałem czasu przyłożyć jak to się spasuje wydaje mi się że chyba nie bardzo ze względu na fiolteowe napisy i wideł. Chętnie dałbym cieliste ale nie mam :-(
Do tego jakieś zaciski i śrubki w purpurze i myśle że byłoby git.
Foto z przymiarki wstępnej w piwnicy w galerii (sorry za jakość)
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 8310766258
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 4000034962
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#47
W ramach walki z nudą rozpocząłem składanie. Efekty w galerii. Naszła mnie myśl że jednak przednie koło jest zacne i zostanie ale fajnie byłoby coś na tył dorwać podobnego bo że się jakiś pulstar na 121 pojawi to nie marzę nawet. Ogólnie to żal mi się tej ramki zrobiło dziś bo to kawał mojego życia bo mam ją z 10 lat a rok temu przysporzyła mi 15cm blizny na twarzy na resztę życia ale chyba jednak jej nie będe na razie odmalowywał bo to ma być rower do tyrania jesienią i zimą i z tego co zostało w warsztacie a jak go odmaluje to znowu będzie szkoda go męczyć zimą. Na tą chwilę by wyjechać brak:
- napinacza
- zębatki tył i podkładek
- niskich kominów
- powietrza z tyłu ;-)
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 0315743842
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#49
Rozszczep kasetę, chyba że jest ci jej żal. Popróbuj z różnymi zębatkami, może akurat któraś podpasuje pod długość łańcucha. Warto popróbować żeby pozbyć się napinacza. Jak budowałem swojego Monstera jako SS to parzyste zębatki podejść nie chciały a jak założyłem 15-tkę to jest idealnie. Ewentualnie jeszcze możesz poszukać czegoś takiego:
http://www.sjscycles.co.uk/chain-half-l ... -prod6982/
Ale trudno to dostać. Też są całe łańcuchy half link ale nie polecam bo drogie i ponoć straszna kicha, rwą się.
Warto bo bez napinacza jest znacznie ciszej - właściwie to bezgłośnie, fajniej i zawsze trochę lżej. Tanimi i dobrymi pojedynczymi zębatkami są Shimano DX do BMX-ów. Pamiętaj o linii łańcucha, w SS to podstawa żeby łańcuch nie spadał.

I jeszcze dodam, bardzo, bardzo mi się to podoba. Dużo lepiej mu z takim widelcem, SS to świetny pomysł. Jazda na sztywnym singlu to moja ulubiona rozrywka ostatnimi czasy. Że zacytuję klasyka kuchni- proste, genialne.

#50
Tak chyba zrobię jak Radziej pisze. Jako że chcę wykorzystać wszystko co się kurzy w piwnicy to kaset kilka zajechanych mam i na podkładki pójdą, do tego łańcuch ósemkowy w całkiem dobrym stanie. Spróbuję i bez napinacza a nóż widelec ;) Jak wrócę z roboty będę działał może się uda że dziś wyjedzie. Jedynie blat będzie do poprawki pilnikiem bo na nowym łańcuchu już skakał.

Powrót do korzeni :-)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#52
ujeżdżam singla na co dzień i nie do końca się Rad z Toba zgodzę:
- sam dobór zębatek przy nieregulowanych hakach nie uwzględnia wyciągania się lańcucha Przy intensywnej jeździe to nie jest IMO wartość pomijalna
- dobry napinacz nie musi być głośny, ale też nie będzie tani Ja polecam w każdym razie napinacze bez sprężynowe (takie które nie zwalniają łańcucha jak przerzutka kiedy jedziemy na wybojach)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#53
To prawda, dlatego jak się za bardzo rozciągnie to i tak trzeba wyrzucić. Używam KMC Inox i jak na razie nie rozciągnął się ani trochę. Po prawdzie codziennie i bardzo intensywnie nie jeżdżę.
Każdy nawet najcichszy napinacz będzie głośny w porównaniu do jego braku. Ale ja mam na tym punkcie kompletnego zajoba dlatego używam napinacza tylko kiedy nie mam wyjścia.
Zamiast wydawać pieniądze na drogi napinacz to już lepiej zainwestować w piastę White Ind. Eno

Edycja. Rozumiem że to ma być tani projekt i jak łańcuch nie podejdzie to zawsze można napiąć starą przerzutką. Działa, terkocze że hej ale póki to jest komiuter to aż tak bardzo mi nie przeszkadza. Jednak w wolnych chwilach uwielbiam przemieszczać się cicho jak ninja :-) Dla mnie to jest całe piękno singla.

#54
Zmontowałem hamulce. Z napędem będe walczył jutro chyba i jest szansa że wyjedzie. Już się nie mogę doczekać bo geometria jak się przysiądę jest rewelacyjna aż chce się cisnąć na pedała.
dzisiejsze zdjęcia z ponurej piwnicy:
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 2924458610
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#55
Właśnie skończyłem walkę. Efekt- na razie nie wiadomo bo nie było jazdy próbnej ale napęd złożony. Jazda próbna będzie rano. Niestety okazało się że obręcz tylna jest do wywalenia bo przywaliłem nią nie raz i zaczęła pękać. Ale nie przeszkodzi mi to sprawdzić jak się jezdzi. Łańcuch udało się spiąć bez napinacza, może jest trochę za bardzo napięty ale powinno się ułożyć. Konfiguracje - 32-14 na moją płaską okolicę myślę że będzie ok.

Fota na zachęte :)
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 6598653634
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#56
kosci26 pisze:Konfiguracje - 32-14 na moją płaską okolicę myślę że będzie ok.
ojoj, mięciutko, zwłaszcza jak na płaskie tereny
chyba że jeździsz bardzo kadencyjnie albo planujesz połykanie terenu

Rowerek jednak prezentuje się ładnie

PS ja u siebie mam 42-16 bo mam górkę po drodze do pracy - ale na płaskim mi brakuje...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#57
Właśnie jadę sprawdzić. Docelowo rower ma być katowany zimą w śniegu więc wtedy powinno być ok.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#58
Łańcuch faktycznie wygląda na napięty ale jak da się obrócić korbą bez większego wysiłku to powinno być w porządku. W innym przypadku łańcuch "pożre" twój napęd zanim się naciągnie :-) Ja codziennie jeżdżę na 46-18 i mam parę stromych podjazdów po drodze, tylko że ja masochista jestem. Na płaskim trzeba się nakręcić ale nie brakuje. A w Monsterze mam 34-15 na wszelki wypadek gdybym w teren się wypuścił. Standardowe i klasyczne ustawienie to 2:1 jakieś dwa obroty korbą, jeden obrót koła na jazdę po terenie. Czyli do mojej zębatki 34 z przodu standardem powinno być mniej więcej 17 w zależności od długości korby i wielkości opony ;-) . Ale jak wiadomo głównie zależy od tego gdzie i jak się lubi kręcić.

#59
Tereska przeszła kolejną drobną metamorfozę. Co prawda nie stało się to dziś bo przejeździła tak całą zimę bo w zamyśle to zimówka SS i sprawdziła się w tym zadaniu wyśmienicie. Oczywiście zaraz polecą gromy na mnie że co to za dziwadło ale trudno mie tak było z nią dobrze i wygodnie. Mostek Eastona zastąpił White do tego takie dziwadło TranzX które ma naśladować sysem VRO Syntaca. Do tego szeroka kiera Eastona. Sztycę zastąpiłem Titeciem i dałem to co mi zalegało z puprputy czyli dwa zaciski. Szkoda że nie miałem do przedniego koła ale możę kiedyś się jakiś upoluje. Napęd ma przełożenie 32/14 i na moje tereny jest idealnie. Zaskoczyłem się miło jak fajnie jeżdzi sięsinglespeedem. Samo wrażenie pedałowania jest nawet jakieś inne i do tego tarcza przednia która nie miałą już szans funkcjonować tutaj ciągnie łańcuych jak złoto :)
Fotki dzisiejsze tu i w prawo:
https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 5833942658
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress