Docencie - mam nadzieję, że sie nie obrazisz, ale masz niezwykłą tendencję do stwarzania problemów z rzeczy najprostszych. Mi do głowy by nie przyszła nawet część tych rzeczy o których piszesz ;) .
Ale po kolei:
W "Install Lower Tube Assembly" jest napisane: "Pour 2 ml of RedRum on top of the air pistons."
Rozumiem, że te 2ml mam wlać na koniec tego:
pomyliłeś "top" z "bottom".
Top do dokładnie część tłoka powietrznego ponad uszczelką powietrzną. Krótko mówiąc - nie lejesz oleju do regulatora tłumienia, tylko przez górne otwory (od korków) do komory powietrznej. Amen.
Dalej w "Refill Fluids" jest napisane, żeby "Pour 5-10cc of RedRum into each leg." Na obrazku obok pokazują nawet jak to jest wlewane. Teraz to hmm - rozumiem, że te poprzednie 2ml mam wlać bezpośrednio do tego zawora powietrznego bo inaczej to nie miałoby sensu - bo jak nie bezpośrednio tylko gdzieś obok to zostałoby to nasmarowane tym 10ml co wlewam w dolną komorę..? Ale hmm - mam to 10ml wlewać tylko w prawą czy też w lewą..? Pisałeś, że "W SL/Race z prawej goleni wylatuje tylko kilka ml RedRumu, a z XC/100 ponad 100ml. " czyli wnioskuję, że tylko w prawą... :)
Wlewasz po równo olej w jedną i drugą goleń jak na zdjęciu w celu smarowania ślizgów. Bo masz wersję Sl, nie XC.
Amen.
Odnośnie RedRumu jeszcze - wczoraj wizdiałem w sklepie taki 5WT oraz 7,5WT. Jak się ma to do tego: "W instrukcji jest napisane, że do gąbek może być Redrum albo 15 WT (jednakowo w SL jak i XC)" - tzn chodzi mi o to, że czemu zamiennikiem RedRumu ma być coś innego 15WT?
Redrum to w rzeczywistości bardzo gęsty olej - żeby nie spływał szybko poślizgach. Dlatego od biedy zamiast niego można stosować 15WT. Ja mimo wszystko polecam Redrum, bo to olej stworzony wyłącznie w jednym, konkretnym celu.
Z tego co pamiętam to jeszcze wspominałeś focker, żeby gąbki z uszczelek nasączyć RedRumem. Czyli po prostu wyciągnąć je i do słoika z RedRumem czy lepiej nie wyciągać tylko strzykawką..? Pytam bo nie wiem czy jak wyciągnę to będę np w stanie to włożyć z powrotem... (uszczelki jednak wymieniam po zimie, więc póki co musze na tym co mam pojechać i upewnić się, że strata powietrza to nie wina tej co mi się wydaje).
Nasącz gąbki strzykawką jak już są na miejscu. Jeśli najpierw nasączysz a potem będziesz chciał je włożyć, to większość Redrumu Ci spłynie z gąbki przy próbach wciśnięcia ustrojstwa na miejsce. Bez sensu.
Dodatkowo pisałeś, żeby wlać RedRum do komór powietrznych (dlatego potrzebne było odkręcenie górnych korków). Ok - tyle, że tego w manualu się już nie doszukałem, więc pytanie - ile tego..?
Tego chyba już nie trzeba tłumaczyć? :)
No i na koniec - w sumie się powtarzam - do czego w takim razie ten Judy Butter..? Mam nim nasmarować lagi czy też jakoś dolne golenie przed włożeniem lag (bo jak się lagi nasmaruje to wkładając uszczelki go ściągną - tak było wczoraj u staszka...)..? Rozumiem, że wszelkie oringi, czyli z tego co poniżej:
Tak jak już Ci pisałem. Judy Butterem smarujesz w SIDzie tylko oringi i uszczelki w celach łatwiejszego montażu i nadania poślizgu w pierwszej fazie ruchu. Nie smarujesz ślizgów, bo one są smarowane Redrumem, a nie Judy Butterem. Amen
Stara Judy to trochę inna konstrukcja - inaczej się ją serwisuje.
Te dwa duże gumowe elementy zezdjęcia to nie uszczelki ani tym bardziej oringi. To dolne odbijaki. Ich nie smarujesz, bo nie ma to sensu. Nie smaruj tez oringów w nakrętkach zaworków, bo będą tylko syf zbierać. Oringi wewnątrz dolnych nakrętek warto przesmarować. Najważniejsze są uszczelki główne wewnątrz i oringi komory powietrznej (których nie zdecydowałeś się jednak ruszać).
Czyli podsumowując... mając rozkręcone to w takiej postaci jak obecnej...:
1. czyścimy golenie i lagi (golenie to anwet benzyną sobie może pozwolę...?)
2. nasmarować delikatnie judy butterem lagi przed włożeniem z powrotem i mniej delikatnie golenie w środku
3. nasączyć gąbki z uczelek redrumem
4. wlać 2ml redrumu do zaworka..?
5. nasmarować uszczelki z dolnej części lag (te co na zdjęciu powyżej) judy butterem
6. poskładać dolne części lag (uszczelki itd), włożyć w golenie i odwrócić do góry nogami, wlać po 10ml redruma do każdej z nich (albo tylko do prawej..?)
7. dokręcić dół, obrócić normalnie i wlać od góry do komór powietrznych redruma (ile?)
8. skręcić górne korki i napompować (zaczynając od głównych komór)
I tyle..? Sorki za zamieszanie, ale jak zicher to zicher - będzie na wieki dla potomności (manual a nie amorek, bo ten pewnie umrze w końcu) ;)
Trzymaj benzynę z daleka od amortyzatorów, szczególnie powietrznych. Bóg Cię pokarze jeśli będziesz takie świętokradztwa jeszcze komuś proponować.
Komorę negatywną pompujesz według własnych potrzeb. Każdy woli inaczej, dlatego RS początkowo nie podawał wartości. Musisz metodą prób i błędów samemu dojść ile Ci potrzeba. Na początek spróbuj napompować tyle, ile dałeś u góry (to jest amor z dwiema komorami pozytywnymi - przy jednej komorze zaczynać można od połowy ciśnienia w komorze pozytywnej). Jak Ci będzie po rączkach telepać przy odbiciu, to dopompuj. Jeśli będzie za bardzo nurkował i będzie za miękki w pierwszej fazie - spuść. Było to już tez tłuczone na forum. Amen.
Ani uszczelka ani gwint nie wygladaja na uszkodzone, wiec przypuszczam, ze to jednak zaworek. Jakis pomysl jak to wymienic i na co (albo skad taki wziac)?
Najpierw zalej komorę powietrzna Redrumem - to ją powinno uszczelnić, bo miałeś tam sucho jak pieprz. Tłukliśmy ten temat już kilka razy. Jeśli nie będzie poprawy, to wtedy będziemy się martwić.
Strasznie się ten temat rozrósł.
Następnym razem nie rozgrzebujesz takich rzeczy na kilka miesięcy, tylko rezerwujesz dwie godziny i robisz od początku do końca.