Witam
Jak już gdzieś pisałem kupiłem "nowy stary rower".
Rower miał poważne problemy z układem korbowym (odpadajaca lewa korba), luz na suporcie.
Udało mi się wykręcić suport i prosiłbym o pomoc w dobraniu nowego dla korby STX-RC FC-MC36, mufa 73 mm.
Specjalnie chciałbym go dobierać od zera a nie jako zamiennik wymienianenego suportu gdyż:
na rurze jest slad, wgłebienie , wyżlobienie od korby. Teraz nie wiem czy jest to wina tak ogromnego luzu osiowego, możliwe ze były również popękane miski suportowe (nie wiem czy pękły przy wykręcaniu czy takie już były).
Jako że jest to mój pierwszy wykręcony w życiu suport nie pogardzę poradami lącznie z tymi jaką firmę wybrać jako nowego dostawcę suporu (taniego i porządnego :).
#2
Ja w swoim Specu wymieniałem wkład suportu. To stary na wiankach wywaliłem, a dałem nowy Nexelo na łożyskach maszynowych, 2mm krótszą oś mam (2mm to jeszcze w granicach toleracji jest), dałem 39 zł w sklepie i wszystko git jest.
#3
ja od ręki mam dostęp tylko do Shimano BB-UN 26
Stary suport wyglada dosyć porządnie (BB-LP 26 - patrząc na oznaczenie ten stary to nie jest może odpowiednik tego nowego?)nawet zastanawiałem się na próbą wymiany w nim łożysk (o ile są tam łożyska a nie cuda wianki).
Dane odczytane z dokumentacji korby wskazują, że oś powinna być 113 mm ( zakładam że odległość łańcucha 50mm), więć wszytsko wskazuje że stary suport był dobrze dobrany i chyba siedział tam od nowości a problem z korba - tzn jej pozycją i kłopot z nieokreślonymi ruchami w płaszczyznach w których niepowinna się poruszać wynikał z luzu osiowego suportu i pękniętych misek.
Stary suport wyglada dosyć porządnie (BB-LP 26 - patrząc na oznaczenie ten stary to nie jest może odpowiednik tego nowego?)nawet zastanawiałem się na próbą wymiany w nim łożysk (o ile są tam łożyska a nie cuda wianki).
Dane odczytane z dokumentacji korby wskazują, że oś powinna być 113 mm ( zakładam że odległość łańcucha 50mm), więć wszytsko wskazuje że stary suport był dobrze dobrany i chyba siedział tam od nowości a problem z korba - tzn jej pozycją i kłopot z nieokreślonymi ruchami w płaszczyznach w których niepowinna się poruszać wynikał z luzu osiowego suportu i pękniętych misek.
#4
jeśli mufa 73, oś 122,5
to z tego co sam szukałem pozostaje bb un55 od shimano - fajny ale niestety ~60zł.
generalnie na tą mufę słabo z zamiennikami.
to z tego co sam szukałem pozostaje bb un55 od shimano - fajny ale niestety ~60zł.
generalnie na tą mufę słabo z zamiennikami.
#5
iii tam. Oś 122 to do starych korb, kompaktowych sprzed microdrive
To stx już jest pod krótsze osie, czyli 113 mm. Choć jeśli np. używasz młynka od wielkiego dzwona, to możesz dać krótszy.
Różnica między tymi neco śmeco un26 a dobrym suportem un5x jest w żywotności. Po miesiącu jazdy łapały luzy i pożerały piach jak te głupie. Te 3 dychacze warto więcej dać, moim zdaniem.
To stx już jest pod krótsze osie, czyli 113 mm. Choć jeśli np. używasz młynka od wielkiego dzwona, to możesz dać krótszy.
Różnica między tymi neco śmeco un26 a dobrym suportem un5x jest w żywotności. Po miesiącu jazdy łapały luzy i pożerały piach jak te głupie. Te 3 dychacze warto więcej dać, moim zdaniem.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
kurde blaszka......
Własnie kupiłem un26 na 113 mam nadzieję że rozmiar bedzie pasował, szkoda ze nie napisaliscie wczesniej
Postanowiłem isc za swoja intuicją, katalog korby mnie upewnił że 113 strczy z mufą 73 był problem i brałem poprostu to co byłona miejscu w rowerowym.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NO I KISZKA !!!
Pierwsza w zyciu wymiana suportu w sumie sie udała...
Ale zasugrowałem się tym suportem ktory tam był i tym co było w karcie korby i jest masakra.
Prawa korba czasami nawet ociera o rurę łańcuchową - musiał ktoś tak jeździć b przerzutki są od to wyregulowane a na rurze są ślady.
Kurka wodna...
O ile przedłużyć powinienem oś?
10 mm? więcej?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juz nic nie rozumiem... w manualu jest też podana długość 113 mm.............
Własnie kupiłem un26 na 113 mam nadzieję że rozmiar bedzie pasował, szkoda ze nie napisaliscie wczesniej
Postanowiłem isc za swoja intuicją, katalog korby mnie upewnił że 113 strczy z mufą 73 był problem i brałem poprostu to co byłona miejscu w rowerowym.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NO I KISZKA !!!
Pierwsza w zyciu wymiana suportu w sumie sie udała...
Ale zasugrowałem się tym suportem ktory tam był i tym co było w karcie korby i jest masakra.
Prawa korba czasami nawet ociera o rurę łańcuchową - musiał ktoś tak jeździć b przerzutki są od to wyregulowane a na rurze są ślady.
Kurka wodna...
O ile przedłużyć powinienem oś?
10 mm? więcej?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juz nic nie rozumiem... w manualu jest też podana długość 113 mm.............
#9
Dziwne. Ale kupiłeś suport na 73mm?
Tylne widełki som symetryczne? Może rama jest przekrzywiona...
Tylne widełki som symetryczne? Może rama jest przekrzywiona...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#10
Kupiłem na 73
Czy rama jest krzywa... nie wiem
Spróbuję s;rawdzić jeszcze kwadraty (wiecie jaki powinien być wymiar w korbie?)
Mogę spróbować założyć inna korbę od biedy. Mam jeszcze na zimówce czarnego LX.
Jak się kurna nie uda, wydłuże oś myśle ze 10 mm to minimum absolutne.
Czy rama jest krzywa... nie wiem
Spróbuję s;rawdzić jeszcze kwadraty (wiecie jaki powinien być wymiar w korbie?)
Mogę spróbować założyć inna korbę od biedy. Mam jeszcze na zimówce czarnego LX.
Jak się kurna nie uda, wydłuże oś myśle ze 10 mm to minimum absolutne.
#11
Szerokosc mufy nie ma znaczenia,oś dobiera się do korby i linii łańcucha (średnica rury podsiodłowej),oś 113 mm musi pasować do stx-rc,jeśli obciera to jest krzywa korba albo rama.Trzeba założyc lx .Lewa korba daleko jest od widełek i czy się prosto kręcą?
#12
No nie wiem czy nie ma znaczenia...
dziwną prawidłowość odkryłem przy LX M560, ktory dla 68 fabrycznie był zakładany na 113, a na 73 - 118...
ale fakt faktem, że przy za krótkiej osi obie korby powinny stukać o ramę - w końcu powinny być symetrycznie w takiej samej odległości od niej
dziwną prawidłowość odkryłem przy LX M560, ktory dla 68 fabrycznie był zakładany na 113, a na 73 - 118...
ale fakt faktem, że przy za krótkiej osi obie korby powinny stukać o ramę - w końcu powinny być symetrycznie w takiej samej odległości od niej
#13
Przed zlotem zmienialem suport lx na xt obydwa 113 mm korba mi siadla inaczej, musialem wyraźnie regulowac przednia przerzutke
#14
Korby wydaje mi sie ze kreca sie rowno.
Lewa odrobine dalej od ramy moim zdaniem jest.
Po zmianie na Lx sytuacja identyczna.
Mam ok 3 mm luzu miedzy rura lancuchowa a korba co sprawia ze moze ona ocierac o rame.
Juz nie mam pomyslow.
Lewa odrobine dalej od ramy moim zdaniem jest.
Po zmianie na Lx sytuacja identyczna.
Mam ok 3 mm luzu miedzy rura lancuchowa a korba co sprawia ze moze ona ocierac o rame.
Juz nie mam pomyslow.
#15
Fabrycznie miałem rowery na czarnym lx z osią 110 mm ( na 68 i 73) a katalogowo ma być 107 lub 113 !?