Specialized Hardrock '98

#1
Planowałem już to od miesięcy, lecz dopiero w wakacje znalazłem na to czas i zabrałem się do pracy nad moim Specem. Chcę odbudować go gruntownie i przy okazji wsadzić jakieś lepsze części niż miał oryginalnie. Za mną jest już kosmetyka ramy :-)
Załączniki
frameset.jpg
wgarazu - Kopia.jpg

#2
Robiąc ramę wymieniłem wkład suportu (ze zwykłych wianków na łożyska maszynowe), oraz zrobiłem przegląd sterów. Oryginalną stalową kierownice zastąpiłem aluminiową 6061, tak samo zrobiłem z klinem mostka.
Ostatnio zmieniony 2015-08-17, 21:32 przez Jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
kierownica.jpg
suport.jpg

#4
Najpierw ramę dokładnie wyczyściłem ze wszelkiego brudu, następnie zająłem się rdzą i odpryskami. Miejsca gdzie nie było lakieru i była rdza dokładnie oszlifowałem, a potem pomalowałem dobraną farbą (podkład, kolor, bezbarwny), doszły jeszcze jakieś małe zaprawki. Na koniec ramę przepolerowałem pastą lekkościerną i jest oto taki efekt, wygląda jak nowa.

Mi się ten mostek spodobał właśnie przez to, że ma dwie śrubki, a nie jedną. Moim zdaniem jest to dużo wygodniejsze w demontażu. Aluminiowego klina nie kupowałem, wyciągnąłem go kiedyś z retro roweru dawcy.

#8
Klamkomanetki z grupy m550 są potworne, poza tym trochę staro jak na tę ramę imo. Może raczej stx? albo lx M56x. A AceraX trochę ciężka ale wcale nie taka zła grupa, w swoim praaadawnym wheelerze miałem i było zupełnie ok

#10
Bardzo długo jeździłem na starych Exage LX, Altus C10, 200 GS, Deore LX i przyzwyczaiłem się już do tego, że pod kierą na dole mam dwie dźwigienki do zmiany biegów. Wiem, że niektórym nie podoba się plastikowy wygląd M550, dla mnie są one po prostu wygodne w użytkowaniu. Mam ich nawet dwa komplety, w dwóch różnych wersjach. Ja natomiast nie lubię krótkich klamek, a takie są na przykład w Acera X.
Załączniki
klamaacerax.jpg
klamadeorelx.jpg
klamkomanetki.jpg

#11
M550 to fajna grupa, szczególnie lubie te kanty - łatwo sie reguluje i dzialaja dobrze. Ja uzywalem ich z klamkami dx, niestety m550 maja plastikowe klamki.

Ta acera ktora pokazujesz to chyba jakas nowsza, nie?

#19
Skoro juz tak się z tym pieścisz to kup farbkę do modeli Humbrol i podmaluj te sznyty na tej przerzutce ... będzie jak nowa.
Sam dokonuję podobnych zabiegów i można zdziałać cuda :lol: :lol: :lol: :lol:

#20
hit00r pisze:Skoro juz tak się z tym pieścisz to kup farbkę do modeli Humbrol i podmaluj te sznyty na tej przerzutce ... będzie jak nowa.
Sam dokonuję podobnych zabiegów i można zdziałać cuda :lol: :lol: :lol: :lol:
Tylko Humbrol się nadaje?
Lodzermensch

#21
corrado1111 pisze:
hit00r pisze:Skoro juz tak się z tym pieścisz to kup farbkę do modeli Humbrol i podmaluj te sznyty na tej przerzutce ... będzie jak nowa.
Sam dokonuję podobnych zabiegów i można zdziałać cuda :lol: :lol: :lol: :lol:
Tylko Humbrol się nadaje?
Nie ale polecam ci to co jest najlepsze i najtrwalsze.
Po za tym gama kolorów farb Humbrola jest dość spora a jak ktoś kumaty to może mieszać ze sobą uzyskując inne odcienie.

#22
hit00r pisze:
corrado1111 pisze:
hit00r pisze:Skoro juz tak się z tym pieścisz to kup farbkę do modeli Humbrol i podmaluj te sznyty na tej przerzutce ... będzie jak nowa.
Sam dokonuję podobnych zabiegów i można zdziałać cuda :lol: :lol: :lol: :lol:
Tylko Humbrol się nadaje?
Nie ale polecam ci to co jest najlepsze i najtrwalsze.
Po za tym gama kolorów farb Humbrola jest dość spora a jak ktoś kumaty to może mieszać ze sobą uzyskując inne odcienie.
Ok, dzięki.
Lodzermensch

#27
Jaro pisze:Ściągnąłem ją z roweru, który był na STX/Alivio, właśnie nie wiem gdzie dokładnie to sprawdzić jaki konkretnie to model.
Stx na 300%.
Lodzermensch
cron