Witam serdecznie i prosze o opinie

#1
Witam serdecznie, niedawno zupelnie przypadkowo za kilka dyszek uratowalem przed wywiezieniem na zlomik rower marki favorit. Niestety malo sie orientuje jaki to model, ma kilka zjawiskowych czesci ale tez kilku brakuje np. Tylnej przerzutki:(. Nie mam pojecia jak sprawdzic rok produkcji, jedyna data jest na oponach Barum( 1955 ). Czy moze ktos na podstawie zdjec mi troche pomoc w identyfikacji i okresleniu czy jest warty odnowienia czy raczej wykorzystac serce roweru(rame, widelec) i zrobic cos wspolczesnego w starym stylu. Bede wdzieczny za odpowiedz. Pozdrawiam Piotr
Załączniki
image.jpg
image.jpg

#4
Dziekuje, nie spieszy mi sie. Szukam informacj i kontaktu z ludzmi, ktorzy siedza w temacie. Tez mam sentyment do kolarzowek, ktore byly moim mlodzienczym marzeniem. Jako mlodzik dostalem kiedys Jaguara ale ukradli mi go w serwisie;(. Chciabym go odrestaurowac, ale to zalezy od kosztow i dostepnosci potrzebnych czesci. Nie wykluczam odsprzedania ale to raczej w ostatecznosci. Jakbym mial zrobic cos byle jak to lepiej jak ktos z sercem sie tym zajmie;). Generalnie bede wdzieczny za wskazowki i porady. Pozdrawiam Piotr

#5
ho ho
elegancki rowerek, dobry stan, to były dosyć wygodne turystyczne rowerki, dziś wielu takie pożąda
a w Ameryce są modne i wiele manufaktur robi takie a'la retro np. http://www.bikerumor.com/2013/02/25/nah ... -ano-more/
Poszukaj w necie u czechów,
tak na szybko możesz wstawić favoritę - https://www.google.pl/search?q=przerzut ... B530%3B298
to taki bardziej wypasiony odpowiednik polskiego Albatrosa,
Ps. po czesku rower to kolo
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#6
No nie wpadlbym na to, ze po czesku rower to kolo;) a zrazu wiecej w sieci favoritek sie pojawilo. Dalej bede wdzieczny za info gdzie oprucz alle...gro, szukac czesci i jaka pojsc droga, zeby zachowac styl( w miare odrestaurowac) ale zeby rower byl tez bezproblemowo uzytkowy a nie tylko eksponatem i pomnikiem dawnej swietnosci kolarzowek z czasow wyscigow pokoju;)

#7
Domyslam sie, ze tak jak napisales dovectra to model turystyczny, dlatego jeden blat z zebami na korbie i brak przedniej przerzutki. Zal, ze ktos zdjal tylna i jakiej teraz szukac? Napewno bedzie problem z kolami bo raz, ze szprychy pordzewiale a dwa ze jedna rawka jest mocno zeszlifowana w jednym miejscu przy oponie. Czy wrzucic wiecej fotek poszczegolnych czesci roweru w celu ulatwienia podpowiedzi co dalej czynic?

#8
reke sobie dalbym uciac ,ze ten rower nie jest z lat piecdziesiatych ;-)
a napewno nie osprzet :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#9
Ja tym bardziej nie mam pojecia bo zwyczajnie sie nie znam. Jedyna data jest na oponach Barum 1955. Sprawa oczywista dla mnie jest, ze ludzie musza cos zmienic, wymienic bo to normalne. Dlatego interesuje mnie co zachowac, co zmienic itp. Napewno stare sa linki bo sa w takim dziwnym pancerzu z wyczuwalnymi wzdluznymi paskami.

#10
Tam gdzieś muszą być numery ramy - na ich podstawie będzie łatwo ogarnąć rok.

Zapleść koła to żaden problem, nowe szprychy byłyby nawet wskazane. Z rawką może być trudniej ale to kwestia czasu, najmniejszy problem to chyba przerzutka.
Bardzo podobne jak nie takie same będą graty polskiego ZZR'u potem Rometa, jak dobrze wyczaisz to może da radę znaleźć jakiegoś "dawcę"

Szukaj gratów na Allegro, OLX, ostatnio na Facebook'u wyrastają "Giełdy". Dość mocna jest grupa z Wrocławia. Do tego zostaje opcja szukania po złomach jednak jest to żmudne ale... jakbyś akurat miał chwilę.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#14
Dowiedzialem sie ostatnio, ze:
Malowanie ( naklejki, emblemat) to pierwsze modele Favoritki, co do reszty czekam na wiesci.
Zmartwilo mnie, ze:
Dwa serwisy we Wroclawiu ( w tym jeden prowadzony przez bylego kolarza, powiedzialy, ze urzytkowo to nie ma sensu bo nowoczesne rowery lepsze, odnawiac nie bo bardzo drogo wyjdzie i nie warto
Trzyma mnie, ze:
Chcialbym w przyszlosci( niedalekiej) pojechac w wyscigu klasykow, takich jak L'Eroica lub podobnym.
Marzenie......?

#15
Demonspit pisze:Dwa serwisy we Wroclawiu ( w tym jeden prowadzony przez bylego kolarza, powiedzialy, ze urzytkowo to nie ma sensu bo nowoczesne rowery lepsze, odnawiac nie bo bardzo drogo wyjdzie i nie warto
nie wszystko mierzy się pieniądzem, ale trudno podejścia sentymentalno-romantycznego, tudzież choćby zrozumienia dla niego oczekiwać od sklepów czy serwisów, które mają sprzedać to co maja

W aspekcie praktycznym renowacja starego samochodu też się nie opłaca, bo nie będzie nigdy jeździł jak współczesny, nie będzie spełniał norm, nie będzie miał miliona systemów, ni zaoferuje takiego komfortu, bezpieczeństwa, niezawodności etc
Pytanie, czy aby na pewno po to się klasyki odnawia....
Demonspit pisze:Chcialbym w przyszlosci( niedalekiej) pojechac w wyscigu klasykow, takich jak L'Eroica lub podobnym.
Marzenie......?
Ktoś z forum sie przymierzał, także całkiem realne
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Jeśli wybrałeś się z tym do serwisu a szczególnie do Harfy (tak wnioskuję po dawnym kolarzu) to nie dziwię sie że Ci odradzili. To tak jakby pojechać 15 letnim autem do Aso. To tzw wymieniacze.
Jeśli chcesz coś z tym zrobić to raczej musisz się nastawić na prace własną a nie serwisy.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#19
Ojjj, zeby to bylo drewno to jakies pojecie w tym temacie mam;) cierpliwosci mi nie brakuje, gorzej z czasem.......no i wez tu sie naucz nowych rzeczy na starosc, ech. Co zrobic? Nie znajde to bede sie dopytywal na forum i faktycznie samemu bedzie trzeba dzialac;)

#21
Demonspit, ja mam niemal identycznego favorita :-). Remontowałem go 1,5 roku, poszło w niego sporo ponad tysiąc zł, ale warto było. Jak chcesz ustalić rocznik to na mufie suportu masz wybite coś takiego>
Obrazek

Pierwsze dwie cyfry to rok, potem logo F i nr seryjny.

Ja nie remontowałem favorita ortodoksyjnie na wszystkich oryginalnych częściach, z tym że wymieniłem tylko to co zgniło. W efekcie na rowerze się bardzo przyjemnie śmiga długie trasy, ma to typowo turystyczną geometrię. Aha, waga gołej ramy to 2248g, ale nigdy nie doszedłem z jakich to rur jest lutowane.

Przeglądnij:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=2986
https://picasaweb.google.com/1129172118 ... 1566/Retro#
A tu fotorelacja z Tripa
https://picasaweb.google.com/1129172118 ... osowyBiesy

Ogólnie rower bardzo mi przypasował, a ból dupy co niektórych forumowiczów na jego temat bawi mnie jak mało co :P. Jak byś potrzebował pomocy przy renowacji, czy informacji na temat favo to pisz :-).
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#22
Dzieki, napewno bede sie kontaktowal. Nie chce spierniczyc sprawy, wiedza i doswiadczenie innych sie przyda.
Podziele sie najnowszymi informacjami pochodzacymi z ojczyzny Favoritki, niestety dla mnie w jezyku angielskim a moj rocznik to rosyjski mial obowiazkowy w szkolach;) :

Dear Piotr,

thank you for your photos. Your bike is very nice. If you are interested in historical cycling, this is very nice piece to maintain in original shape.

Your bike is definitely from the fist half of fifties 1951-1955, we believe it comes from very first years of production (1951-1953). The year of production you can not read easily from serial number on the bottom of the frame as until the year of 1955 they used non-standard numbering.

The lighting, dynamo and cover under the rear gears are not original, otherwise everything else seems original. This is probably the model F1 or F6.

We recommend to find rear original chain gear shifter somewhere on internet, especially on Czech forums you can be successful. In Czech language please look for “řežízková přehazovačka Favorit”. Enclosed you will find photo of the gear shifter.

Good luck with your bike! And hopefully you will show up with your bike on one of our events!

Kind regards,

#23
Po błotniczkach śmiem twierdzić że jest to F6 (tak samo jak moja), F1 to były krótkie sportowe ramy. Co do przerzutki to można szukać na czeskim aukro, u nas też się trafiają. Napęd tak jak czech pisze nie jest oryginalny. Tu masz skan jak wyglądał F6 wychodząc z fabryki.
Obrazek


Jak masz pieniądze to można by go przywrócić do stanu fabrycznego, ale chromowanie (takie porządne z miedziowaniem) jest koszmarnie drogie.

Mógłbyś mi zmierzyć średnicę wewnętrzną podsiodłówki? Ja mam 26,0mm albo nawet i 26,2 (nie jestem pewien bo mufę mam pozaginaną) a to w prostej linii oznacza nikopol :-) Co zresztą waga potwierdza.

Inną zaletą jest fakt że bez większego problemu można założyć opony 700x23c na te obręcze komunistycznego standardu 27 cali.
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#24
Wstepny plan mam taki, ze ramy nie chce malowac. Chcialbym zostawic slad zebu czasu i oryginalny lakier. Oczyscic dobrze zakonserwowac ogniska rdzy i jakos zabezpieczyc calosc. Czesci chyba co mozna to wypolerowac ale bez chromowania. Zdobyc tylna przerzutke, pasujaca czasowo do modelu. Zastanawiam sie nad korba, teraz ma jeden blat ale raczej nie oryginalny, wiec do wymiany. Czy kupic pasujacy z jednym blatem czy pokusic sie na wersje na dwa blaty i szukac przedniej wajchowej przerzutki? Mysle tak poniewaz tylna przerzytka z tamtego okresu chyba ma maly zakres i wiecej niz 4-5 zebatek z tylu nie pociagnie, a jak bym dal z przodu dwa blaty to zawsze troche wiecej przelozen.

#25
Ten oryginalny lakier jest bardzo ładny, wystarczy go przepolerować ręcznie pastą tempo i będzie jak nowy. Do polerowania reszty szpeja polecam pastę autosol i najlepiej polerkę elektryczną, bo ręcznie nie osiągniesz takiego efektu.

Tu masz korbę z epoki i to w ładnym stanie, na dwa rzędy. http://allegro.pl/korba-obrot-eska-lata ... 29649.html
Przerzutka to raczej model pwb Ci zostaje, bo znalezienie oryginalnej Union to chyba cud będzie. Tak wygląda oryginalna do tego roweru>
Obrazek


Przerzutki wajchowe ZZR się trafiają w polsce, z tym że większość w jakichś odjechanych cenach typu 150zł. Trzeba być cierpliwym.
Trek Singletrack 990
https://picasaweb.google.com/112917211818073211566

https://www.facebook.com/Rowerowy-M%C5% ... /timeline/ Zapraszam do serwisu! :)

#26
Jeszcze raz dziekuje. Zastanawiam sie nad tylna przerzutka, czy polowac na stara sprezynowa typu Union czy lepiej troche nowsza? Podobno w tych starszych slabym punktem jest sprezyna, ktora peka.
cron