Alpinestars cro-mega DX 91

#1
Całkiem spontanicznie i wbrew wielu okolicznościom stałem się posiadaczem tej bestii. No nie mogłem go zostawić:) Stwierdziłem, że to dobra okazja aby spróbować tej konstrukcji.
Zgodnie z informacjami od poprzedniego właściciela rower powinen być 100% katalogowy (poza chwytami).
Stan też jest niezły - napęd niezajechany, koła niewytarte. Jedynie brudny, trochę porysowany, lekkie powierzchniowe ślady korozji (wewnątrz podsiodłowej czysto), manetka nie chce się słuchać... takie detale.

ramka 45 c-c

Będzie czyszczenie (oblepiony czymś czarnym jest) polerka, smarowanie a potem w błoto:)
Ze zmian to najchętniej dałbym inne klamkomanetki - takie ze wspomaganiem, ale to jeszcze do rozważenia.
fotki będą lepsze z czasem

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

Troche mało o tym wiem. Kto robił te rurki? Gdzieś czytałem, że 92 to True Temper.
Niby problemem były pękające mostki od spodu na spawach - ten wstępnie wygląda ok.
Ostatnio zmieniony 2015-04-22, 17:20 przez kapelusznik, łącznie zmieniany 1 raz.

#3
kolejna sprawa - sztyca jest trochę zrysowana. Do tego stopnia, że nie widze oznaczenia max wysunięcia. Ile można przyjąć minimum rury siedzącej w ramie?

Znany jest jakieś źródło pancerzy slr 5mm? Jasiu już nie ma. W ostateczności dam suntoura.

#8
Fajna ta Cro-Mega. Trzymam kciuku za postępy w odnowie :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#9
Dałem nowe fotki w pierwszym poście - stan po pierwszym myciu.
Jak widać nie jest źle:) Szkoda, że opony w stanie agonalnym, bo bieżnik jeszcze pozwalałby sporo poszaleć.

#11
Bardzo fajny stan. Oponki pewno trafisz jakieś inne lub nawet takie same. Czasem się na allegro spotyka laczki Riczeja.

Mekp, moja ramka wymaga wkładu więc jakąś wielką okazją nie jest jakby nie patrzeć. Dla kogoś takiego jak Himayer, który doprowadziłby ją do ładu takową na pewno by była. Mimo wszystko cieszę się że mi się trafiła bo rozglądałem się od dłuższego czasu za czerwonym Specem i do tego upolowałem jeszcze rocznik, który mi odpowiada.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#12
Stan powierzchowny jest bardzo fajny. Zabezpiecze przed rdzą i będzie spoko.
Dobra wiadomość - manetka po nocy w benzynie już fajnie klika:)
Oponki na razie będą czarne.

Mekp - w pewien sposób jesteś odpowiedzialny za zarażenie mnie alpiną;)

#13
kapelusznik pisze:Mekp - w pewien sposób jesteś odpowiedzialny za zarażenie mnie alpiną;)
Bo Alpiny są fajne :-)

Kapelusznik a weź na próbę zrób przymiarkę opon z czerwonym bokiem. Coś czuję, że fajnie może to wyglądać. :)

A tutaj Alpinka w naszym ulubionym malowaniu :-)
Źródło: Retrobike.co.uk - http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=92530

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#14
hehe.. skeevo dokładnie, nasz kolor!
generalnie malowania alpiny są genialne, nawet po 25 latach grafika robi wrażenie.

oponki z czerwonym bokiem przeznaczone są już do innego rowerka, którego remont spowolni ze względu na alpine:).. ale i tak przymiarka będzie:D

#17
Bart pisze:Podjaralem się. Zaczynam szukać ramy... :-P

Bart nie musisz długo szukać. Na allegro są dwie kompletne Alpiny.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#22
Wolę kupić ramę i samemu coś sklecić. DX jakoś mi się nie widzi.
Szczerze i uczciwie - Alpinestars ma jasno napisane na ramie na jakim osprzęcie powinien stać
Z innym osprzętem w takiej ramie trzeba IMO delikatnie i to raczej w kierunku komponentów "tjuningowych" niż innych grup Sh, a na pewno trzeba zachować podstawy grupy deklarowanej na ramie
Jeśli DX ci nie leży to odpuść ramy z tą sygnaturą - zostaje Ci wówczas Almega XT albo rozwiązanie o którym sam myślałem kiedyś - biała Cromega LX postawiona na czarnym LXie (jedyny chyba upgrade pomiędzy osprzętami SH który w Alpinestarsie nie razi a wręcz dodaje)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#25
skolioza -widzę, że jesteś podobnie zboczonyw kierunku poprawności jak ja;)
Jakie linki tutaj polecałbyś dać? suntoury ok?

Myślę też o wymianie klamkomanetek. W chyba nowszym dx były takie fajne ze wspomaganiem i tym odwrotnym układem dźwigni(nie wiem jak to się nazywa)- mam to w treku i może tutaj też by zagralo?

#28
4mm wygląda smutno w szerokich przelotkach;)
mam kawalki slr, może wystarczy.
jak trafię rapidfire w dobrym stanie i sensownej cenie to użyje tutaj. Wspomaganie ma małe znaczenie, ale jak przesiadam się między rowerami z różnymi manetkami to początkowo się gubię:)
cron