Univega Alpina 5.7 Formula 969 Race Lite Double Butted , górna i dolna rura Power Bi-axial Oval, czyli cuda nad cudami.
Dodatkowo dolne rurki tylnego trójkata w systemie MM czyli Max Mudroom.
Główka na 1" , no mam widelec taki całe szczescie gdzieś w szpejach.
Same rarytasy i to w jednej ramie Univegi.
Rozmiar liczony przez Univege to 16" do osi poziomej rury, do końca 18".
Długość ok 570 czyli racing pełną gębą.
Czarna błyszcząca w przyzwoitym stanie.
Dobra, rama była brudna , wyśmigana złotolem i już jest wstępnie odczyszczona, śmignięta pastą polerską miejscami , dlatego ma już przyzwoity wygląd.
W najbliższych dniach prace konserwatorskie dokończe , aby świeciła na wystawie.
Rocznik 94 ??? sądze po naklejce ubezpiecznia, ale moge sie mylić.
Pare fotek wstępnych
#2
katalog 94 masz na stronie, ale tam 5,7 jest dwu kolorowa - może 93?
ja zawsze chciałem się przejechać na tym cudzie co się Boralyn nazywał, ale nie dane mi było..
ja zawsze chciałem się przejechać na tym cudzie co się Boralyn nazywał, ale nie dane mi było..
#3
mnie też, zresztą ile takich było ???
normalnych w krakowie mało, a co dopiero.
Ano własnie dlatego sie pytam o rocznik, pewnikiem moze wczesniejszy, ale ... szukamy.
normalnych w krakowie mało, a co dopiero.
Ano własnie dlatego sie pytam o rocznik, pewnikiem moze wczesniejszy, ale ... szukamy.
#4
taaaaaaaaa okazuje sie że obydwie Univegi mają pokręcone przody, czyli przód czarnej jest w czerwonej, a czerwona przodu nie ma bo to chyba 97 rocznik i tam był amor RST montowany.
Reasumując przełozyłem conieco do czarnej coby kompletna była i jest rama + stery + widełki i ....... własnie, mostek to raczej nie Univega, choć kierownica napewno, ale sie coś wykombinuje aby miodek był.
Czyli spróbuje odpalić 5.7 na LX-ie czarnym, albo Stx jeszcze nie wiem.
Reasumując przełozyłem conieco do czarnej coby kompletna była i jest rama + stery + widełki i ....... własnie, mostek to raczej nie Univega, choć kierownica napewno, ale sie coś wykombinuje aby miodek był.
Czyli spróbuje odpalić 5.7 na LX-ie czarnym, albo Stx jeszcze nie wiem.
#5
pisałeś że tu jest główka calowa a w czerownej 1 1/8" - obie są na 1 1/8, czy obie na cal w takim razie?
no i katalog 94 mówi że 5.7 było na LXie, choć z czarną ramą może on średnio wyglądać Może XT 737?
no i katalog 94 mówi że 5.7 było na LXie, choć z czarną ramą może on średnio wyglądać Może XT 737?
#6
5.7 ma główk na 1", 500-s na 1.1/8" , koleś włożył czarny widelec do czerwonej i wsadził stery 1" w 1.18' , ha , zgubiło go to że na dole był duzy luz, jakiś partacz techniczny hehehehehehehe , ale po wnikliwej obserwacji i w trakcie prób wszystko wróciło do normy, ładne te ramki, ładna robota
Ostatnio zmieniony 2010-11-08, 08:53 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
#9
Kupiłeś taki rower, ale na popielatej ramie , i sprzedałeś sporo drozej, na Allegro był już przeszabrowany jak widziałem, a szkoda że sie nie decydowalem na zakup jego na giełdzie wcześniej, a szkoda, miała górnociągi
abstarkując coś tam wypolerowałem, coś dokręciłem , koła przyłożyłem iiiiiiiiiiii okzauje się że geometria ramy jest zbliżona do Kony ! przód jest minimalnie niższy za sprawą widelca ( ok 1.5 cm ) , ale reszta długość ok.
szukam sztycy w rozmiarze powinno być chyba 26.0 jakiejś przyzwoitej, kolor obojętny, długosc , raczej długa.
zdjecia - rowerek na kołach ( nie do niego ) i pare dupereli przymierzałem.
abstarkując coś tam wypolerowałem, coś dokręciłem , koła przyłożyłem iiiiiiiiiiii okzauje się że geometria ramy jest zbliżona do Kony ! przód jest minimalnie niższy za sprawą widelca ( ok 1.5 cm ) , ale reszta długość ok.
szukam sztycy w rozmiarze powinno być chyba 26.0 jakiejś przyzwoitej, kolor obojętny, długosc , raczej długa.
zdjecia - rowerek na kołach ( nie do niego ) i pare dupereli przymierzałem.
Ostatnio zmieniony 2010-11-08, 22:40 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
#10
niestety sprzedalem taniej niz kupilem, ale zostalo mi kilka drobnych szpejow (np.klamki, ktore dostam Marcin)Piotr pisze:Kupiłeś taki rower, ale na popielatej ramie , i sprzedałeś sporo drozej
mozliwe ze miala gornociagi ale co z tego skoro wole dolne? (poza tym to byla dosc mala rama nawet jak na 17" ~56cm rury gornej)
#11
no ,,,,, nie wnikam jak tam handel .
ale ta ma po rurce , osiach 570 długości, a pisza ze to ma byc niby 16, jest dłuższa o 0.5 cm od Lava Dome.
na razie przymierzam co moze pasować do niej bo rama nawet nie jest zniszczona , choc błysku oryginalnego lakieru nie da sie wydobyć
ale ta ma po rurce , osiach 570 długości, a pisza ze to ma byc niby 16, jest dłuższa o 0.5 cm od Lava Dome.
na razie przymierzam co moze pasować do niej bo rama nawet nie jest zniszczona , choc błysku oryginalnego lakieru nie da sie wydobyć
#12
Fajny!
W ogóle, jak popatruję tutaj i gdzieniegdzie, to te univegi to fajne rowerki były.
Ja bym, jeśli w ogóle coś mogę tutaj powiedzieć, to jeszcze coś błękitnego na tej ramce uwiesił (ale nie anodziaka). To połączenie błękitno czarne jest zgrabne wielce.
Może gripy? Albo opony z błękitnymi bokami od Toma R.
W ogóle, jak popatruję tutaj i gdzieniegdzie, to te univegi to fajne rowerki były.
Ja bym, jeśli w ogóle coś mogę tutaj powiedzieć, to jeszcze coś błękitnego na tej ramce uwiesił (ale nie anodziaka). To połączenie błękitno czarne jest zgrabne wielce.
Może gripy? Albo opony z błękitnymi bokami od Toma R.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#13
Aldek, teoretycznie już przymierzyłem takie cuda, do tego niebieskie nyple i mamy nutke rozjaśniającą czarność, ale ........ wszystko zależy od tego czy rozmiar podpasuje, zwłaszcza przód, czy nie za nisko będzie, sie sprawdzi w najbliższym czasie.
Mam jeszcze opcje niebieskiej Magury z tych pierwszych z długimi klamkami....
Ah, mostek na bank Univegowski jest , sie dopatrzyłem startego napisu.
Mam jeszcze opcje niebieskiej Magury z tych pierwszych z długimi klamkami....
Ah, mostek na bank Univegowski jest , sie dopatrzyłem startego napisu.
#15
500-s ??czy nie ładniejszy ?? no jest ładny, metalik tylko amora mu brak na razie, jakiś bomber 65 -70 skoku i by śmigał.
A propo, niestety moje amporki AMP nie pasują do tych ram ubolewam nad tym pantograf nie przechodzi pod rurą , ale pewnie przyjdzie taki dzień że znajdą swoją rame...
Na razie to sztycy nie ma ani jeden ani drugi i DB jest.
A propo, niestety moje amporki AMP nie pasują do tych ram ubolewam nad tym pantograf nie przechodzi pod rurą , ale pewnie przyjdzie taki dzień że znajdą swoją rame...
Na razie to sztycy nie ma ani jeden ani drugi i DB jest.
#18
nie za wygodny się robisz jak będę w okolicy mogę zaglądnąć, ale nie obiecuję że nastąpi to w najbliższych dniach
#19
eeeeeeeeeeee nie , po prostu masz pod drodze do domu, a ja w tych godzinach co ja mam wolne Ty masz zajęte, moge ewentualnie podjechać do miasta gdzieś rankiem, no bo pózniej to wiesz że siedze do 19.
#21
Tak sobie dzisiaj po Ojcowie spacerowałem rodzinnie i myslałem i wymysliłem że hamulce 650 powinny być ok srebrne :
Do tego mam już na oku ładne klameczki.
Przerzutka tył no tutaj chodzi mi XT po głowie
przód korba by się też znalazła XT, DX albo coś koło tego srebrna, koła prawdopodobnie będą zmienione piasty na LX srebrne , obręcze zostaną czarne, w sumie została mi do przemy.slenia przerzutka przód na 28.6 typu xt, dx z górnym ciagiem ( oczekuje propozycji cenowej , jakby kto miał ) a moze jakiś Suntour i manetki, tutaj bym opcjował górnociagi XT albo DX.
Trudny wybór , miał być cały LX czrny 93 , ale z hamulcami jest mina bpo stare ramy miały szerzej piwoty pod szeroki obręcze , a ja nie chce dawać zbyt szerokich ( cr 18 ma 22 mm ) bo będzie wygladało nie tak.
I takie mam dylematy majsterkowicza.
Do tego mam już na oku ładne klameczki.
Przerzutka tył no tutaj chodzi mi XT po głowie
przód korba by się też znalazła XT, DX albo coś koło tego srebrna, koła prawdopodobnie będą zmienione piasty na LX srebrne , obręcze zostaną czarne, w sumie została mi do przemy.slenia przerzutka przód na 28.6 typu xt, dx z górnym ciagiem ( oczekuje propozycji cenowej , jakby kto miał ) a moze jakiś Suntour i manetki, tutaj bym opcjował górnociagi XT albo DX.
Trudny wybór , miał być cały LX czrny 93 , ale z hamulcami jest mina bpo stare ramy miały szerzej piwoty pod szeroki obręcze , a ja nie chce dawać zbyt szerokich ( cr 18 ma 22 mm ) bo będzie wygladało nie tak.
I takie mam dylematy majsterkowicza.
#22
O Suntourze zapomnij - w zasadzie można powiedzieć że nie robili górnego ciągu
Thumby XT widziałeś - są na sprzedaż/zamianę, przerzutkę 28,6 górnociąg DXa M561 też mogę 'wydać"
Thumby XT widziałeś - są na sprzedaż/zamianę, przerzutkę 28,6 górnociąg DXa M561 też mogę 'wydać"
#23
szkoda ze sie z piastami LX pospieszyłem .
Niestety coś mi wpadło w oko jeszcze ( absolute spitzenklasse ) i na razie poskładam tak jak jest, czyli przerzuta przód pójdzie LX z dłuzszym wózkiem pod 46(8)/36/26, reszta ? klamki niby sa zamówione piekne rzadkości, hample wypolerowane, przeutka tył też w miare , no i piasty ide oglądać do piwnicy co jest na stanie ala coś 90-93.
Niestety coś mi wpadło w oko jeszcze ( absolute spitzenklasse ) i na razie poskładam tak jak jest, czyli przerzuta przód pójdzie LX z dłuzszym wózkiem pod 46(8)/36/26, reszta ? klamki niby sa zamówione piekne rzadkości, hample wypolerowane, przeutka tył też w miare , no i piasty ide oglądać do piwnicy co jest na stanie ala coś 90-93.
#24
no to doszły klameczki , wagowo nie grzeszą , no ale ...........są, zresztą na rynku wielkiego wyboru nie ma coś.
Klamka jest ogumowana więc w paluchy ciepło bedzie i nie bedą sie ślizgały na deszczu i pocie.
Klamki Suntour, ale na dole bite Dia Compe, w komplecie pancerze i oryginalne linki, po prostu zajebiscie do hampli tych co są w planie, mam nadzieje że działanie będzie zgodne z planowanym
Teraz jeszcze poszukuje manetek , albo góra, albo dolno ciągi i w zasadzie na razie rowerek prawie wyposazony.
Dzisiaj dostał korbe LX-a srebrną 42/32/22, przerzutka tył LX czarna.
Jeszcze zastanwaim sie nad piastami, w sumie czarne LX -y pasują mi , ale ..........
Klamka jest ogumowana więc w paluchy ciepło bedzie i nie bedą sie ślizgały na deszczu i pocie.
Klamki Suntour, ale na dole bite Dia Compe, w komplecie pancerze i oryginalne linki, po prostu zajebiscie do hampli tych co są w planie, mam nadzieje że działanie będzie zgodne z planowanym
Teraz jeszcze poszukuje manetek , albo góra, albo dolno ciągi i w zasadzie na razie rowerek prawie wyposazony.
Dzisiaj dostał korbe LX-a srebrną 42/32/22, przerzutka tył LX czarna.
Jeszcze zastanwaim sie nad piastami, w sumie czarne LX -y pasują mi , ale ..........
#25
te klamki to ta spezialclasse piekielne rzadkości?
bez urazy ale przesadzasz, Adamello miał kilka kompletów i jesteś co najmniej trzecim z forum który je ma co innego jakby to xcpro było... ech
bez urazy ale przesadzasz, Adamello miał kilka kompletów i jesteś co najmniej trzecim z forum który je ma co innego jakby to xcpro było... ech
#26
#28
wiem kto ma oddyseya klamki, jedna peknieta do pospawania , ale nie licze na zakup od tego gościa bo on jest niesłowny i kreci w kółko , a znany w Krakowie jak licho z tego.skolioza pisze:fajne bez dwóch zdań! I nowe Ale po opisie spodziewałem się co najmniej oddysseya
jutro sprawdze w sumie jak zadzaiał to co mam.
Po wiem szczerze , że chce zrobic ten rowerek lekki w miare i zależy mi na wadze , dlatego miotam sie z komponentami.
#29
#30
z powodów wiadomych - finanse niestety manetki beda takie jak na fotce, trafi sie coś ciekawego będzie zmianka.