Rower miejski - damka

#1
Nie wiem gdzie załozyć temat. Trochę nie pasuje do tematyki forum, ale wielu z was poważnie zajmuje się rowerami więc może pomożecie.

Szukam roweru dla mamy. Rower ma służyć do jazdy po mieście. Rower musi być lekki ponieważ codzinnie będzie wnoszony po schodach. Rama ważne, żeby była nisko i umożliwiała wyprostowaną pozycję. W miejskich z którymi miałem doczynienia zawsze bardzo wieotki był mostek - widelec, nie wiem czy te rowery tak mają?. Kilka razy spojrzałem na te popularne w sklepach to jakość jest bardzo słaba - a jednak chciałbym, żeby rower długo służył bezawaryjnie.

Rower nowy albo używka w dobrym stanie do lekkiego remontu.

Może podpowiecie jakie marki są warte uwagi albo i macie coś do sprzedania.

#2
batavus - np comanche.
GAZELLE,
PEUGEOT
koga
ale jeżeli lekki to tylko trekingi
miejskie holendry to klocki
a w trekingach rama damka jest przeważnie nie co wyżej niż w holendrze.
http://allegro.pl/rower-damski-batavus- ... 09943.html
http://allegro.pl/rower-damski-batavus- ... 30943.html
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#4
Na twoim miejscu dałbym sobie spokój z trekingami ,mieszczuchami , itp i kupił zwykłe atb czy mtb . Zmienił napęd na 1x7 czy 1x8 założył gripshifta i masz lekki bezawaryjny rower.
Wady w/w rowerów rowerów
-przed wszystkim waga
-w holendrach zmiana dętki to prawdziwa katorga , trzeba zdjąć błotnik, osłonę koła, osłonę łańcucha itd
-większość ma stalowe błotniki i każdy zjazd z krawężnika to "melodia" dla uszu
-dłuższa wyprawa to męczarnia
-moja Matula ma treking duński na amelinium i pod względem dłuższych wypraw odpada . Jedzie się jej za ciężko
-nexus 3 czy nexus 7 z allegro zazwyczaj są na wykończeniu albo co najmniej do serwisu
( stare dobre drei gangi bez problemu wytrzymywały po 30-40 lat)
Kupiłbym na twoim miejscu jakąś ramę za grosze, pomalował prochem na fajny kolorek, do tego jakieś ładne oponki, chromy i mamuśka wniebowzięta.

#8
sztopi
też tak chciałem matuli zrobić
ale jaki jest wybór w mtb rama damka??

są to najniższe modele z ramą - cegłą
Coś utrafić na ciEniowaniu cr-moly to cud...
a i tak w końcu skonczyło się na kolarce miejskiej peugeota
z 1983 roku.
wtryniłem 6 wielotryb, i śmiga matula - waga około 13 kg
z koszykiem i błotnikami i światłami
coś podobnego, nawet taka sama rama tylko uzbrojone
http://szosowe.pl/p/2013/09/rower-szoso ... 253739.jpg
http://damki.pl/photos/1252020416.jpg
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
cron