zastanawiam się nad producentem co robił ramy MTB na początku lat 90tych, ale z następującą geometrią: wysoka główka, krótka rurka łańcuchowa i niezbyt długa pozioma. Jakieś pomysły? Może być średnia półka
trochę mi się kojarzy mt racing, może mondia? jakieś pomysły? coś jeszcze bardziej ewidentnego?
#4
...i niezbyt krótka górna, a i tył mocno przeciętny (bynajmniej nie krótki)
no ale poza tym to kandydat idealny
no ale poza tym to kandydat idealny
#6
no patrzęPiotr pisze:popatrz sobie na skoty przełomu wieku najpierw...
http://retromtb.pl/pdf/scott00.pdf
ale co to ma wspólnego z tematem postu, gdzie wyraźnie stoi
chyba że przełom wieków nastąpił u ciebie 10 lat wcześniej - rok 90 miał istotnie wysoką główkę, ale cały czas przeciętny tył i długośćzastanawiam się nad producentem co robił ramy MTB na początku lat 90tych,
#7
co to znaczy króka linia łańcuchowa ?? co to znaczy niezbyt długa pozioma, jakieś bzdury , wtedy wszystko było byle jakie
#9
przełom wieku i rok 90 ...to samo jest , zresztą Ty typujesz idealnie ....w temacie
może popatrzymy w katalog z roku 1990 - http://www.retromtb.pl/pdf/scott1990.pdf Boulder i Windriver, wysoka sterówka, nie za dluga górna rura - przy 18" standard - 565 mm, niestety tylny trójkąt 429 mm tylko 4 mm dłuższy niż aktulanie - to jest krótki tył !!! jak na te czasy , nawet w opisie chwalą sie ze to krótki tył .
Mój Raleigh ma główke nizszą, krótką rure poziomą ale długi tył , jest róznica ??? zajebista a jest o ceal wększy .
no ale ja niestety żle typuje .
może popatrzymy w katalog z roku 1990 - http://www.retromtb.pl/pdf/scott1990.pdf Boulder i Windriver, wysoka sterówka, nie za dluga górna rura - przy 18" standard - 565 mm, niestety tylny trójkąt 429 mm tylko 4 mm dłuższy niż aktulanie - to jest krótki tył !!! jak na te czasy , nawet w opisie chwalą sie ze to krótki tył .
Mój Raleigh ma główke nizszą, krótką rure poziomą ale długi tył , jest róznica ??? zajebista a jest o ceal wększy .
no ale ja niestety żle typuje .
#10
to się nazywa kreatywne przedstawianie faktów dla własnych celówprzełom wieku i rok 90 ...to samo jest
co do geometrii wg mnie:
- górna rura 565mm przy 18" jest przeciętną, średnią a nie krótką o jaką było zapytanie
- tylny trójkąt 429mm nie jest nawet przeciętny (gdzie zakres przeciętności to u wielu producentów 420-425mm), jest zwyczajnie długi! Tylko 4mm lub aż 4mm (i to do przeciętności) - przy geometrii roweru ma się to nieco inaczej niż przy np wytyczaniu 5 hektarowej działki
Także reasumując - dalej nie zgadzam się z tym typem
#11
mozesz sie nie zgadzać , geometria tych dwóch modeli idelanie odpowada na zapytanie wystarczy porównać rowerki z tych czasów.
przełom wieku, miałem na myśli przęłom mtb poczatek 90 rocznika , wtedy to przełamało sie goemetrie właśnie atb na mtb , skracano tylny trójkąt, obnizano sterówki, wydłużano górną rure.
Pytanie było o poczatek lat 90 tych to jest to , a jak nie to pokaż inne .
Z podobnego rocznika nawet Scott Montana miał dłuższy tylny trójkąt, co oznacza to co pisano nawet w katalogu - krótszy - 429 mm - po niemieckiemu.
górna rura przeciętna ....a czego oczekujemy ?? kąty sa takie że ta dł rury jest bardzo dobra, geo skraca baze , ta dł pózniej była stosowana przez bardzo wielu producentów, jako dł racingowa dla 18 ".
i tyle w temacie .
Owszem z poczatku 90 tych lat mam estaya teraz, i przy 18 " ma bardzo krótki tył , Sbike, Alpinestar i podobne , ale maja krótkie rury sterowe niestety.
jakos nie widze innych przykładów
przełom wieku, miałem na myśli przęłom mtb poczatek 90 rocznika , wtedy to przełamało sie goemetrie właśnie atb na mtb , skracano tylny trójkąt, obnizano sterówki, wydłużano górną rure.
Pytanie było o poczatek lat 90 tych to jest to , a jak nie to pokaż inne .
Z podobnego rocznika nawet Scott Montana miał dłuższy tylny trójkąt, co oznacza to co pisano nawet w katalogu - krótszy - 429 mm - po niemieckiemu.
górna rura przeciętna ....a czego oczekujemy ?? kąty sa takie że ta dł rury jest bardzo dobra, geo skraca baze , ta dł pózniej była stosowana przez bardzo wielu producentów, jako dł racingowa dla 18 ".
i tyle w temacie .
Owszem z poczatku 90 tych lat mam estaya teraz, i przy 18 " ma bardzo krótki tył , Sbike, Alpinestar i podobne , ale maja krótkie rury sterowe niestety.
jakos nie widze innych przykładów
#12
Piotrze
pytanie było o ramę mającą jednocześnie wysoką główkę, krótki tylny trójkąt i krótką górną rurę
Podałeś przykład ramy z wysoką główką, przeciętną górną i długim tyłem - słabo żeby popadać w zachwyt, dlatego się nie zgadzam
Chodzi mi natomiast po głowie Raleigh, ale nie taki stary jak Twój, tylko z lat 93-94 - tylko muszę dotrzeć do geo...
pytanie było o ramę mającą jednocześnie wysoką główkę, krótki tylny trójkąt i krótką górną rurę
Podałeś przykład ramy z wysoką główką, przeciętną górną i długim tyłem - słabo żeby popadać w zachwyt, dlatego się nie zgadzam
Chodzi mi natomiast po głowie Raleigh, ale nie taki stary jak Twój, tylko z lat 93-94 - tylko muszę dotrzeć do geo...
#13
qrwa ale te ramy odpwoiadają na pytanie, popatrz na inne modele w katalogu i porównaj, zresztą co ja sie będe nerwował , są mądrzejsi ...
podziekował
podziekował
#14
no ale jak nie ma pomysłów na połączenie tych wszystkich cech to nawet taka opcja jak ze szkotem jest cenna. Bo nie ukrywam, wysoka główka jest najważniejsza, jeśli reszta cech jest przeciętna to jeszcze ujdzie. Co do 429 to nie umiem powiedzieć czy jest to norma 90'tego czy raczej ciut długa rura... grunt, że nie 450 czy 470
ps już patrzę na Raleigh. też o tej marce myślałem ale jakoś za tą myślą nie poszedłem.
optimum to było by góra c-c do 54(max 55, ale może być mniej!) , główka t-t20, ogon c-c 41-42.5, no i powiedzmy, że podsiodłówka 46-50. Może być estay, chyba niektóra miały wysoką główkę, nie? ale oczywiście te wymiary są jakieś dziwne, więc jak by ktoś miał inne pomysły typu "wszystko w normie + wysoka główka" to też chętnie się dowiem!
ps już patrzę na Raleigh. też o tej marce myślałem ale jakoś za tą myślą nie poszedłem.
optimum to było by góra c-c do 54(max 55, ale może być mniej!) , główka t-t20, ogon c-c 41-42.5, no i powiedzmy, że podsiodłówka 46-50. Może być estay, chyba niektóra miały wysoką główkę, nie? ale oczywiście te wymiary są jakieś dziwne, więc jak by ktoś miał inne pomysły typu "wszystko w normie + wysoka główka" to też chętnie się dowiem!
#15
Wysokie główki pozostawały jedynie w rowerach ATB i typowych mieszczuchach, reszta miała coraz niższe bo wchodziły amortyzatory
Raleigh też miał już niską główke.
co do tyłów to 429 było tak jak pisałem, potem znormalizowało sie na 425, e-staye miały krócej, no i Gary, ale te znowu miały długą poziomą.
przy rozmiarach powyżej 46 cm , rura pozioma raczej będzie powyzej 56 cm, co ciekawe, w moim Raleghu który jest wysoki - aż prawie 21" rama , pozioma jest bardzo długa - prawie 575, ale kąty są takie , zwłaszcza przód, że rower jest bazowo krótki do kierownicy, ba nawet za krótki jak dla mnie ..
Raleigh też miał już niską główke.
co do tyłów to 429 było tak jak pisałem, potem znormalizowało sie na 425, e-staye miały krócej, no i Gary, ale te znowu miały długą poziomą.
przy rozmiarach powyżej 46 cm , rura pozioma raczej będzie powyzej 56 cm, co ciekawe, w moim Raleghu który jest wysoki - aż prawie 21" rama , pozioma jest bardzo długa - prawie 575, ale kąty są takie , zwłaszcza przód, że rower jest bazowo krótki do kierownicy, ba nawet za krótki jak dla mnie ..
#16
Jak może być estay, to były takie budżetowe modele Wheelera z dość wysoką główką i tylem jak pamiętam 420mm Tylko nie wiem jak górna rura...
Krótki tył i góra to Alpinestars estay, ale główka niewysoka
A Raleigha miałem na myśli dokładnie tego - modelu nie pamiętam, lata 93-94, osprzet Deore LX
Wysoka glówka, normalny tył, normalna góra
Soro chyba też takiego mial...
Krótki tył i góra to Alpinestars estay, ale główka niewysoka
A Raleigha miałem na myśli dokładnie tego - modelu nie pamiętam, lata 93-94, osprzet Deore LX
Wysoka glówka, normalny tył, normalna góra
Soro chyba też takiego mial...
#19
ten różowy może, natomiast ten czarny kiedyś gościł u mnie - rama 17"c-c główka jak w 21 co najmniej