#2
Ten mit czy prawdziwy czy nie(kiedyś rozpętałem wojne alu vs. Cr-mo więc nie rozwijam) opiera się głównie na tym jaką średnicę mają rurki i grubość ścianki. No i stal ma inną granicę plastyczności i jeszcze kilka innych parametrów.
Żebyś poczuł to musiałbyś mieć rurki wycieniowane na maxa, co do sztycy to im większa jej średnica tym sztywnijsza przez co "twardsza". Mostek cr-mo jest ładny ale na tłumienie drgań większy wpływ ma kierownica a dokłaniej jej cieniowanie.
Miałem azonica 302g alu gruba ścianka zmieniłem na ritcheya prolite wydmuszka 147g i lekki ritchey znacznie tłumi drgania i różnica jest odczuwalna.
Ja bym jak już to kiere zmienił ale i z tym różnie bywa, poczekaj na maniaków stali bo ja się na stalowych wyrobach to tak dokładnie nie znam i sztycy cr-mo nie miałem.

#6
Piotr pisze:ale stal stal;i nierówna , najlpeiej tłumią najlepsze produkty
Eeee. Skąd takie twierdzenie?

Hubert sie szkoli w google i jest coraz lepszy:
Hubert pisze:Ten mit czy prawdziwy czy nie(...) opiera się głównie na tym jaką średnicę mają rurki i grubość ścianki.
Ja bym się skłaniał do jego twierdzenia ;-)

#7
Ja też jestem zdania że stalowa sztyca nic nie da. Nie bałbym się nawet stwierdzenia że paradoksalnie niektóre aluminiowe lepiej by amortyzowały. Subiektywnie cieżko to wyczuć więc pozostają jedynie laboratoryjne testy.
Kiedyś widziałem porównanie sztyc różnych marek i bardzo się zdziwiłem jak niektóre aluminiowe bardziej się uginały w tył od carbonowych. Mało która firma cieniuje sztyce, zwykle maja jednakową średnicę i przekrój.
Głowę daję że lekka aluminiowa kierownica bardziej się nadda od stalowej. Ze sztycą raczej będzie tak samo. Tak się utarło że stal "pracuje" i tłumi ale nie o to tu chodzi.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#8
Gerwazy pisze:
Piotr pisze:ale stal stal;i nierówna , najlpeiej tłumią najlepsze produkty
Eeee. Skąd takie twierdzenie?

Hubert sie szkoli w google i jest coraz lepszy:
Hubert pisze:Ten mit czy prawdziwy czy nie(...) opiera się głównie na tym jaką średnicę mają rurki i grubość ścianki.
Ja bym się skłaniał do jego twierdzenia ;-)
pisząc o najlepszych produktach mam na myśli najlepsze produkty a nie stal na wage - logioczne

poza tym sztyca np 31,8 i mająca ścianke np 0.5 będzie gorzej tłumiła niż sztyca 27,2 ze ścianka 0,7 ale wysunieta o 10 cm wyzej niz 31,8, no raczej tu tłumienia nie ma tylko gięcie rury na dziurach pod tyłkiem, a drgania tłumi rama a nie kokpit czy sztyca .
www.velotech.pl

#9
Nałogowo pakowałem kiedyś do rowerów cr-mo sztyce zoom od jasia, więc się wypowiem w imieniu swojego zadka.
Otóż kazał wam przekazać, że różnica jest wyczuwalna kolosalnie. Na korzyść sztycy cr-mo.
Aczkolwiek, w cienkich sztycach com je pchał do gtków (26,x) bardziej, niż w tej krweskiej alpinie, gdzie jest 30,6...
Niemniej, jak kto waży te 47 kilo, to równie dobrze może mieć sztyce z bambusa. I tak różnicy nie wyczuje, ot, co.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#10
najważniejsza dobra rama w stali, wtedy to jest wygoda i poezja. stalowa sztyca cięzka dość a dużo wcale nie daje więc lepiej wsadzić lekką alu i tez bedzie wygodnie bo wagę zaoszczędzoną lepiej pchać w wygodne gelowe siodło a nie flite :P najlepsze zestawienie to stalowa ramka i gięty sztywny wideł też z tego stopu, wtedy czuje się pure mtb, jest wygodnie, nie ma straty energii, obala wszytskie mity, wtedy dopiero można porównać z alu,,,wiadomo też tłumienie zależy np od geo, takie ramki racingowe są dośc długie i wtedy tłumienie jest większe niż krótkie zwinne sztywne. taki paradox bo jak może być długa rama (scott, gary fisher) sztywna i zwinna, a nieraz to były najwyższe modele z napisem "pro", "racing" do tego z krótką główką sterową 10-12cm ?? ahhh wracając do tematu bo się rozpisałem to własnie ze sztyca tak jak pisałem stalowa nie ma zbytniego sensu, ja tego nie poczułem a mostek to stalowy może i tłumi jak jest długi ze 120mm minimum i zerowy kąt ma bo jakieś krótsze fajki w górę skierowane to nic nie tłumia a ważą swoje kilogramy. szroka kiera i jest tłumienie dopiero i najlepiej jak waży też niewiele. PS i mi się zaświeciło dlaczego może (?) długie ramy nadają się do ścigania, chyba lepiej się wspinają na szczyty, lepszy kontakt z podłożem jest jak w góre się jedzie stromo, koła nie uciekają. takie coś mi zaświtało :D
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#17
YvesMoi do mnie przemowil :) ma racje ze lepiej dac lzejsza, alu i ciezsze siodlo :)
bo jak widac po wypowiedziach tlumienie sztycy cro-mo byc watpliwie, a 100 gramow urwe i moze przekrocze 11 kg :)

#21
Piotr pisze:na LB podobny temat ..jakie tam pierdoły pisza .....też , kierownice pracują , mostki pracują w sumie cały rower pływa jak płaszczak przy dnie ......
Tak naprawdę to przede wszystkim pracuje rowerzysta, rower jest wręcz mordowany :-D
-- 0
-- \ - /\ -
(O) ^ (o)

#22
tak ale jak mi gosć pisze ze mostek pracuje góra dół i kierownica pracuje bo sie wygina to porażka..... wszleka praca tych elementów moze doprowadzić do pękania wcześniej czy pózniej , wszelkie wyginanie sie kokpitu nie prowadzi do precyzyjnego prowadzenia sie roweru, zmieniłem teraz szose ze starszej cr-mo na alu, specjalnie zrobiłem ful sztywno , kosmiczna różnica w prowadzeniu na zakrętach i ciągnięcia na stojąco
www.velotech.pl

#23
Mialem kiedys kiere easton ct2 jak mialem zalozone rogi to moglem ja skrecac bez wiekszej sily bylo to dosc wyraźnie widoczne, tak wiec wiem ze karbon moze pracowac :)

#27
___widelec tłumi drgania gdy jest delikatnie wygięty, najlepiej widać na widelcach od starych ukrain, a gdy jest prosty jak sosna to z tłumienia nie ma.
napalił się jak szczerbaty na suchary
cron