#2
Jak dla mnie to te rowery są taką esencją starego MTB - sztywna rama, sztywny widelec, wszystko pospawane bardzo elegancko, rurki wąskie przy których opona 1.95 wygląda jak gigantyczny balon. Super. Dać jakąś pełną grupę z epoki i będzie bajerancki rower. W sieci znajdziesz katalogi.

ps
i mostek koniecznie crmo bo ten to wygląda jak jakaś doklejona bulwa

#5
albo podjedź do kajaka - 50zł pewnie za to weźmie. wlutuje Ci nowe gwinty, tylko będzie musiał sobie potem to lokalnie podmalować. Jakbyś chciał robić lakier na nowo to daj znać koniecznie, mam ramę którą chcę na taki kolor pomalować (odmalować) wyszło by taniej jakby razem to robić

#7
o ciekawe, ja już 2 razy miałem ramy w stalowym kolorze i zawsze się okazywało, że jednak jest to lakier, w prawdzie w kolorze stali ale lakier, jak się przejechało papierem ściernym to się okazywało, że oryginalny kolor stali jest odrobinkę inny

#9
ile takie malownie moze kosztowac?
Jeszcze nie wiem co z nią zrobić. Mam trekinga z grupą LX 563 w ładnym stanie - jest to jakaś opcja.
Bo tak pozatym to jestem amatorem w temacie:)

#10
to nie jest lakier , jedyne co może na tym być to lakier bezbarwny
a wg mnie jest to jakaś metoda obróbki [ wykończenia powłoki ] stali
a tych metod jest na pewno sporo

#11
noski i cienkie rurki robią tu rower. No i czorny lx. Jacob dobrze radzi, mostek crmo. Jaki tam rozmiar sztycy jest? Może cr-mo sztycę od jasia tu wsunąć?

Ja bym to czerwone v ustrojstwo won pognał, i - tak, wiem, nudny jestem - czorne kanty lx na chromowane wsuwki przywrócił. Kmanetki lekkie płaskie małe 563 i fruwa furka jak marzenie.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#12
sztyca 29.4

Nie no jesli miałbym go robić to wylatuje wszystko poza ramą i widelcem. A vbrejki pierwsze wylatują (sprzedam bo stan jak nowe:))

Tylko kupiłem pod wpływem impulsu (bo to przeciez ultimate:)) i jak przyprowadziłem do domu to się przeraziłem bo to praktycznie nie jeździ - osprzęt w stanie śmietnikowym. Tylne kółko to mavic na stx, ale przód to jakiś szit. Więc to też trzebaby zakupić.

I tak myślę co robić z nią - znalzłem delikatne wgniecenie, ta powłoka to jakiś kosmos. Ale z drugiej strony te detale urzekają:)

Obrazek


geometria też fajna - rower niski a długi - czuje się, że to nie do niedzielnych wycieczek.

#13
jak ostatnio byłem w słoneczną pogodę w izerach to tak się rozglądałem na czym to ludzie jeżdżą, no i jedyne co mi w oko wpadło to właśnie jakiś heavy czy sunn (już nie pamiętam) na pięknych wąskich rurkach. Miał nowe czarne oponki, przez kontrast wyglądały na jakieś 2.3. Osprzęt to było chyba stx/stx rx/737 tego typu klimat.

#15
tutaj pasuje elegancko STX SE, Deore , lub nawet XT.
zrób go tak aby był elegancki i zarazem lekki w swojej konstrukcji... mnie urzekają cr-mo ramy na sztywniaku jak każdy detal podkreśla lekkość roweru - całosć konstrukcji

pokaz tą dziure od bidonu , może tylko ktoś wyrwał nitonakrętke i wystarczy jż po prostu wstrzelic nową


Te ramy ppokryte są bezbarwną powłoką , szkoda niszczyć oryginału spawarką
www.velotech.pl

Re: Heavy Tools

#21
kapelusznik pisze:Kupiłem taki rowerek. Rama Heavy Tools na Tange Ultimate. Osprzęt szaleństwo ale ramka ładna i bardzo lekka.
Ktoś kojarzy co to?

Potwierdzam, ramka świetna i bardzo lekka, bez problemu zbudujesz na niej rower w ok. 10kg

Sugerując się katalogiem i pozostałościach czarnych napisów, ustrzeliłeś model equipe r1 rancing z 1994r, w oryginale stał na xtr. Osobiście posiadam model r3 racing na takiej samej ramie (posiada czerwone napisy) i stał na xt

Jaki masz rozmiar ramy? ważyłeś ją ?

link do katalogu

#23
kapelusznik pisze:rozmiar to chyba 18" - podsiodlowa 46cm, górna 590.
na dolnej skośnej rurze w okolicy główki sterów masz naklejkę z rozmiarem ramy, odczytaj wartość (jest podana w mm.) i wszystko będziesz wiedział.

Co do stanu ramy, w łatwy sposób możesz ją odnowić, pomalowana jest lakierem bezbarwnym, używając rozpuszczalnika nitro łatwo usuniesz starą powłokę, potem polerowanie i ponowne lakierowanie.

#24
Miałem kupić ten rower ale odstraszył mnie stan tej ramy, swoje przeżyła. Koleś mi mówił że grzał tylny trójkąt by wyjąc zapieczoną sztyce. No ale myślę że cię cena skusiła. Powodzenia w budowie.
Bocian

#25
Jeszcze nie mam pewności czy będę budował coś z tego.
Faktycznie podgrzewał okolice podsiodłówki - lekko lakier przyciemniał - ale to zeszło bez trudu.
Myślę, że mimo wszystko niedużym kosztem można jej przywrócić młodość:)

#26
kapelusznik pisze:Jeszcze nie mam pewności czy będę budował coś z tego.
Faktycznie podgrzewał okolice podsiodłówki - lekko lakier przyciemniał - ale to zeszło bez trudu.
Myślę, że mimo wszystko niedużym kosztem można jej przywrócić młodość:)
Buduj, buduj - rama jest tego warta, wagowo to bomba! a ponadto heavy tools to żadkość, i tak masz proste zadanie, usuń za pomocą rozpuszczalnika stary lakier i za pomocą pasty ściernej, filcu i wiertarki wypoleruj całą ramę bardzo dokładnie. Zobaczysz jaki to da efekt! ten stop jest bardzo wdzięczny na takie zabiegi.

Nie wiem na czym polega fenomen stali rurek TANGE ULTIMATE, ale jest on bardzo odporny na korozje i moim zdaniem bliżej mu do stali nierdzewnej niż do zwykłego cr-mo, na dobrą sprawę wystarczy po dokładnej polerce zabezpieczyć pastą z woskiem np. tempo i można zrezygnować z lakierowania. Jednak zabieg ten trzeba powtarzać co 0,5 roku.

Sam osobiście usunełem lakier z takiej ramy w miejscu tylnego trójkąta (przy łańcuchu) i po roku śladów korozji można z lupą szukać - po prostu jej nie ma.

Większość ram na TANGE ULTIMATE, które widziałem to była właśnie goła stal i lekki bezbarwny klar - lakier.

#28
tomasz333, czy na Twoim litery na ramie też są jakby wycięte z jakiegoś plastiku i naklejone indywidualnie? Wygląda to jak jakaś amatorska robota.

Masz może plik graficzny z logo HT?:)

#29
piękne
a może ktoś ma linkownie do katalogów,
bo coś w sieci słabo mi idzie szukanie
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
cron