1 cal z gwintem na ahead?

#1
czy jest możliwa taka kombinacja i czy to się sprawdzi?

widelec z rurą na jeden cal - bardzo długi gwint, rama z główka na 1 cal, stery nabijane, mostek ahead z podkładką z 1 1/8 na 1. możliwe to jest wogóle? to ma być rower miejski na ramie szosowej i chciałbym zastosować własnie taką kombinacje. najbardziej zastanawia mnie kwestia rura gwintowana/mostek :-?

#2
jakie stery Yves - skręcane z gwintem, czy ahead?

- jeśli ahead to nie widzę problemu Redukcję do mostka możesz nawet zrobić z niepotrzebnej rury stalowej z widelca 1 1/8 (tylko trzeba ją rozciąć aby pracowała wraz z mostkiem przy ściskaniu) Wbijasz gwiazdkę i zakładasz jak zwykłego aheada

- jeśli stery skręcane to większy nieco klopot, bo nakrętki górne częstokroć nie są "przelotowe" (mniejsza średnica u góry niż na dole) W takim wypadku możesz obciąć rurę na potrzebny wymiar i zastosować reduktor, coś takiego, tyle że 1" -> 1 1/8"
http://www.allegro.pl/item942584829_red ... aniej.html
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
Trzymać to będzie na pewno.
Polecam redukcję z aluminium.
Problem widzę tylko jeden...w miejscu gdzie będzie (powyżej podkłaek) dolna krawędź mostka będzie jeszcze gwint czy gładka rura..?
Jeśli załapiemy gwint w miejscu gdzie występuje największe zginanie to bym się bał.. zalaży jeszcze jak długi mostek.
Jeśli gwint zaczyna się powyżej to lepiej.

#5
Jesli masz gwint na widelcy to mozesz dać tylko stery na gwint !!!!!
Mostek ahead nie będzie trzymał się na gwincie !!!!!

Mozna zrobic tak - zalać gwint jakąś zywicą albo płynnym metalem - byle by to było twarde i nie kruszyło sie i wtedy dać mostek ahead - słysząłem ze ktossobie tak zrobił - na własne życzenie .
Albo, dajesz stery na gwintm dajesz przejściówke - redukcje mostak z systemu gwint - ahead i tu możesz dać nawet mostek ahead 1/1.8 '' i to jest sposób najbezpieczniejszy do rowerka na miasto.

Albo załóż mostek fajke i po kłoppocie, mało tego jest ??
www.velotech.pl

#6
kurcze....
widelec ma baardzo długi gwint więc pewnie mostek bedzie zaciskał na całej długości gwintowaną część. ale nie czaję dlaczego muszą być stery gwintowane? przecież rura ma jeden cal z gwintem, na to założe tuleję redukcyjną i na to mostek 60mm na dwie śruby. co do trzymania w ryzach rura-mostek myślę że da radę. ale jestem ciekwa co z odcinkiem gdzie rura gwintowana bedzie przechodzić przez miski sterów. jak nazbieram klamotów to zobaczymy. chciałbym tylko usłyszeć konkretne za i przeciw. a stery już kupiłem :/ jakieś proste co prawda ale już po ptakach.
no jak nie da rady albo zaliczę jakąs glebę to wtedy stery gwintowane i fajka.

wentyl - rozumiem, że powinienem się obawiać złamania rury sterowej na gwincie w miejscu dołu mostka? aż tak słaba jest gwintowana konstrukcja :shock:

ale sie teraz zniechęciłem :(

#7
na pewno to co pisze Piotr to reguła poprawności sztuki i brania za nią odpowiedzialności - z tym nie ma dyskusji i cokolwiek zrobisz inaczej zrobisz na własną odpowiedzialność
Z drugiej strony gdybyś chciał wiedzieć co zaleca producent raczej byś nie pisał tego tematu bo to oczywiste
Do rzeczy:
Ja w czasach szkolnych, gdy głód jazdy był przeogromny, czasu sporo, a funduszy brak, jeździłem z widelcem gwintowanym i systemem Ahead Dzwona nie miałem, nic się nie luzowało, nic się nie złamało etc Nie pamiętam, czy stery wypadały w całości na części gwintowanej czy nie, mostek na pewno był na gwincie na całej powierzchni
Rygy obecnie jeździ tak samo (z Twoim mostkiem i Unishoxem) i też nie słyszałem aby coś nie grało
Ja sam dla siebie nie miałbym obiekcji przed założeniem Aheada na gwint (z resztą rozważałem to jeśli nie udałoby mi się dogwintować widellca)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#8
No dobra.

Wg sztuki by wilk syty i owca cala : redukcja ma miieć gwint wewnętrzny...:).

Ale tylko jeśli przez stery przechodzi niegwintowana rura. Ty jednak masz gwint. Pal sześc osadzenie miski górnej, najwyżej można dorobić ciaśniejszą stożkową tuleję, ale...
Rura ma 25,4..a na gwincie juz mniej..ok 25-25,2 max, za to wewnątrz gwitu 24..a wśrodku 22,2..? tak..?
No to masz ściankę poniżej 1mm, i to z karbem bo gwint jest karbem w materiale..
To ja się boję...
Wyjściem może być też wprasowanie tulei do wewnątrz rury, ale trzeba by ją dorabiac-wciskać ew. kleić.

Sam mam ten problem, kupiłem ostatnio AMP na 28 cali, remontuję go. I ma gwintowaną rurę ledwo starczającą a chciałbym zrobić to na ahead bez wymiany rury. Zastanawiam się nad spawaniem, ale z mufą.
Stosowanie sklepowej przejściowki nie ma sensu bo nie ma jak ściągnąć sterów ,poza tym bez sensu waży.
Chyba, że ktoś ma max.niskie ale rasowe stery gwintowane na zbyciu..?
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 19:43 przez wentyl, łącznie zmieniany 1 raz.

#10
Pare lat temu tak miałem :) Ale raczej bym odradzał, przy plastikowym klinie ciężko się demontowało stery no i jednak gwintowana rura ma cieńszą ścianke.
A co do patentu z przedłużaniem rury to przerabiałem ostatnio temat u kumpla. Sklepowa przejściówka/przedłużka (aluminiowa bo stalowa waży w cho...e) i w niej nabita szyszka ze śrubą przelotową (patent stosowany w rowerach do skakania żeby przepuścić pancerz hamulca przez rure sterową). Szyszka ma na tyle dużą dziure, że można wsadzić klucz imbusowy 6 do skręcenia całości.
http://www.allegro.pl/item939949943_bik ... in_ow.html

#12
Cześć

Nie chcę zaczynać nowego tematu więc odkopie stary :) [ żeby nie dostać reprymendy, że było itd itp]
Mam stery 1' chciałbym założyć mostek AHEAD. Nie chcę zbyt dużo kombinować i chciałbym użyć przejściówki.

Pytanie mam takie - czy do tej przejściówki używa się jeszcze jakiś podkładek tak jak w aheadzie?
Czy mostek po prostu skręca się tymi dwoma śrubami mocującymi?
Chodzi mi o to aby było to możliwie pewne i bezpieczne mocowanie.

#16
tak no o przykręceniu chciałem napisać aby zaznaczyć, że nie jest ze mną aż tak zle :) no i wiedziałem że predzej czy pozniej ktoś napisze :) jednak predzej :))

To jak już rzucam takimi lamerskimi pytaniami to czy przez adapter można regulować wysokość kierownicy?
Czy tak jak w ahead jest ustawiona na stałe i tyle?

#17
Cudaki bo sobie zęby powybijacie.Na gwintowaną rure nie przykręcać mostka ahead ścianka jest za cięka i może na gwincie strzelić
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#18
ale ja nie chcę na gwincie przykręcać aheada tylko przez redukcję i zastanawiam się czy tą redukcję można wysuwać (góra, dół) aby dobrać sobie odpowiednią wysokość kierownicy.

Re: 1 cal z gwintem na ahead?

#21
YvesMoi pisze:czy jest możliwa taka kombinacja i czy to się sprawdzi?

widelec z rurą na jeden cal - bardzo długi gwint, rama z główka na 1 cal, stery nabijane, mostek ahead z podkładką z 1 1/8 na 1. możliwe to jest wogóle? to ma być rower miejski na ramie szosowej i chciałbym zastosować własnie taką kombinacje. najbardziej zastanawia mnie kwestia rura gwintowana/mostek :-?
Piotr czytaj
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31