#61
masz rację, wszystko ok :) Te obawy były stąd, że miałem kiedyś taki zestaw m952 w skocie g-zero karbonowym, tam obcierało i teraz wiem, że powodem było to, że zawieszenie uderzało w przerzutkę od góry. Samo ustawienie przerzutki w dolnej pozycji było ok.

#62
Obciąłem sobie śrubki :-D
Są to stalowe nierdzewki A4 Pro-Bolt, tak mnie naszło, żeby sobie takie zapodać. Jakość wykonania całkiem dobra, nie licząc kilku egzemplarzy m5 które miały niecentrycznie nacięte gniazda imbusa, oczywiście nadawały się do używania, ale nie powinno się to zdarzyć w stalowych śrubkach które kosztują tyle co tytanowe :-)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Rower jest już na wykończeniu, niedługo pewnie machnę jakieś fotki całości. :-D

#63
tiomek pisze:masz rację, wszystko ok :) Te obawy były stąd, że miałem kiedyś taki zestaw m952 w skocie g-zero karbonowym, tam obcierało i teraz wiem, że powodem było to, że zawieszenie uderzało w przerzutkę od góry. Samo ustawienie przerzutki w dolnej pozycji było ok.
fule......sz czasem niedopracowane, pamietam fule właśnie scotta gdzie właściciele szlifowali element wachacza bo coś tam nie grało

inna sprawa to ze czescio trzeba przymierzać , popatrzcie na przerzutki przód i kąt prowadzenia wodzika i obrys tarcz, powinno to być względem siebie równoległe a w 90% nie jest .
www.velotech.pl

#64
Te wszystkie współczesne systemy montażu FD to totalna porażka. Bywa tak że przykładowo da się zamontować tylko przerzutki Shimano bo Sram się nie mieści lub odwrotnie i człowiek nie ma nic do gadania. Wielokrotne już wyginałem, szlifowałem, coś tam obrabiałem - nie by odchudzić - tylko po to by to w ogóle pasowało.

A instrukcje obsługi (jak pisałe wcześniej) to w kosz-jak się ma pewną wiedzę rowerową to robi się na logikę i wyczucie - ma działać a nie tam jak producent sobie gdyba.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#65
Początkowo wydawało mi się, że muszę dodać podkładkę niecałe 2 mm pomiędzy mocowaniem na rurze podsiodłowej, a przerzutką. Po dokręceniu jej suportem była tam przerwa. Jednak ostatecznie to olałem i teraz karbon jest minimalnie dociągnięty w kierunku podsiodłówki, plus jest taki, że przerzutka jest bliżej lewej strony i możliwe też, że jest bardziej sztywno - jest jakby napięcie wstępne karbonu :-)

A tak w ogóle, to ta przerzutka jest nowa, a już ma luz przód-tył :-?


Korzystając z resztek dzisiejszego światła dziennego, zrobiłem kilka fotek roweru :-)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Więcej zdjęć tutaj: https://picasaweb.google.com/tiomek/Ral ... pCr1uTVgAE

#66
tiomek pisze:A tak w ogóle, to ta przerzutka jest nowa, a już ma luz przód-tył
No bo to jest genialny wymysł shitmano - tzw. klekot. Się nie ma co dziwić. Przynajmniej lekka jest...

Rower bardzo ładnie wyszedł, ale widać że rama za mała na Ciebie - jest naciągany. Kiera gięta, wysoko zamontowana, mostek choć bardzo ładny Tune to też ze sporym dodatnim kątem. Siodło Flite'a ma taką konstrukcję stelaża że powoduje odciągnięcie pozycji ku tyłowi i widać że ta sztyca Thomsona z setbakiem tylko tu przeszkadza.

#69
Fajnie wygląda...jest kot i ma poszukiwaną przeze mnie kierownicę i siodło :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#70
Fajnie, że Wam też się podoba bo mi bardzo. Ale już myślę, czy są jakieś fajne klimatyczne ramy full-suspenszyn z lat szarego XTRa :-P

Rower zgłosiłem w konkursie, a poniżej przedstawiam rozpiskę wagowo-częściową:

Kod: Zaznacz cały

rama z piwotami     1683   Raleigh TIMET Titanium 1999
amor z piwotami     1330   Rock Shox SID XC 1999
koło przód           728   XTR m950 - DT Revo - Mavic x517
koło tył             915   XTR m950 - DT Revo - Mavic x517
opona przód          530   IRC Serac XC 1.95
opona tył            531   IRC Serac XC 1.95
dętki                261   Continental MTB Light
opaski                46   Continental
zaciski kół          118   XTR m950
pedały               347   XTR m959
korby                685   XTR m952 175mm
suport               211   XTR m952 112,5mm
kaseta               181   Dura-Ace 7700 12-27 (zębatka 12z od XTR m953)
łańcuch              276   XTR/Dura-Ace 7701 + spinka Connex
przerzutka przód     127   XTR m952 E-Type
przerzutka tył       237   XTR m952
manetki              254   XTR m952
klamki               167   XTR m950
hamulce              394   XTR m951
linki i pancerze     178   pancerze XTR/SIS SP - linki szlifowane Jag Wire
siodełko             235   Selle Italia Flite Titanium
sztyca               280   Thomson Elite 30.0/410 SB
zacisk sztycy         32   Salsa Lip-Lock 35.0
mostek               136   Tune 25.4/110 mm
stery                120   FSA Orbit Xtreme
top cap ze śrubą      17   FSA
ekspander do sterówki 24   aluminiowy
podkładki pod mostek  11   karbon 
kierownica           158   Easton CT2 Monkey Lite 25.4/610 mm
zatyczki kierownicy    5   latin plastic
chwyty                21   dobra pianka nie jest zła
śrubki bidonów        14   nierdzewki super hiper ekstra

suma               10252 g
Na wadze wiszącej wyszło 10,30 kg. Różnica 48 g to pewnie waga mojej pasji, no i oczywiście smaru i sprężonego powietrza :-D

#72
Strasznie mnie zmotywowałeś tym rowerem do zrobienia Kony na bogato :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#73
Piękny rower, aż miło popatrzec. Masz dobry gust. Minimalnie za mały na Ciebie, ale nie przejmuj sie tym, sam często mam za małe rowery :!: Gratuluje, piękny projekt
P.S przytnij tak o połowe linki hamulcowe i przerzutkowe, będzie ładniej wygladać no i zawsze pare gram mniej.
Bocian

#74
za mała rama , na siłe robiony rower aby uzyskać wiekszy rozmiar - długi mostek, kierownica gieta i sztyca przesunięta w tył , zrobiła sie freerajdówka z tego i jest nieładnie, zamiast pięknego klasycznego roweru mtb , u mnie niestety " - " , chyba ze pójdą zmainy , choćby do konkursu pod publike

Przypomina mi to na siłe przerabiane rowerki marketowe przez małolatów aby latać po dołach w lasku , jeszcze siodło w dół i wuala
www.velotech.pl

#75
tiomek pisze:Ale już myślę, czy są jakieś fajne klimatyczne ramy full-suspenszyn z lat szarego XTRa :-P
pare miesięcy temuDIT miał piękna ramę Univege RAM 990 z Judy SL z 1999 roku za 2500, komplet zdemontowany z nowego roweru :)

#76
Mostek musi być taki, żeby kierownica była w dobrym miejscu względem osi koła, no może 100 jeszcze by było ok. Sztyca z cofnięciem, bo nie lubię geometrii wyścigowych, a przy tym mam długie nogi i krótki tułów, wiec muszę skrócić całość rurą górną. Faktycznie rower wygląda bardziej luźno niż klasyczny XC. Chyba i tak lepiej od mojego poprzedniego NRSa 18,5 z podkładkami pod mostkiem (Raleigh to 19):

Obrazek


Pod publikę nie będę robił bo... mi się nie chcę ;-) A jeśli już o geometrii, dużo łatwiej mi się wpasować w rower 29 cali, ale to już nie retro.
cardamon pisze:pare miesięcy temuDIT miał piękna ramę Univege RAM 990 z Judy SL z 1999 roku za 2500, komplet zdemontowany z nowego roweru :)
nie wiesz, czy się sprzedała?
Skeevo pisze:Strasznie mnie zmotywowałeś tym rowerem do zrobienia Kony na bogato :-)
A kto inny ma robić retro rowery na bogato jak nie my tutaj :-)


ps. linki przytnę w wolnej chwili :-)

#77
tiomek pisze:Mostek musi być taki, żeby kierownica była w dobrym miejscu względem osi koła,
Lepiej się rower prowadzi? Nigdy na to nie zwracałem uwagi jakoś.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#79
Skeevo pisze:
tiomek pisze:Mostek musi być taki, żeby kierownica była w dobrym miejscu względem osi koła,
Lepiej się rower prowadzi? Nigdy na to nie zwracałem uwagi jakoś.
w moim przypadku chodzi o nie odrywanie się przedniego koła na podjazdach, pewnie są też inne kwestie ale mi to już rybka
cardamon pisze:poszła chyba, bym ją dziabnął ale to 17-18 cali było chyba :-( chlip chlip, z miesiac wisiała :cry:
o jak dobrze, że taka mała :-)

#80
nie wiem czy czytacie co piszecie....2500 zł za rame i tandetny widelec ?? ten gość ma tak chore ceny jak wszystko na jego aukcjach , a kiedyś wieszliście psy na moich wystawkach...... rama Univegi za 2,5 klocka ......śmieszne, ani to kultowy wyrób ani cena atrakcyjna.

no bym zrozumiał jkby to była carbo coś tam z tytanem .... i widelec Amp z podwójnym tłumikeim NOS w pudełkach...
www.velotech.pl