Witam serdecznie.
Jakiś czas temu wpadła mi w ręce rama Gazelle Formula Hybride (tak głoszą napisy na ramie) zbudowana z rurek Reynolds 525. Do ramy było dołączonych parę gratów, takich jak hamulce (czarne LX), stery (jakieś tanie, poprzednie pewnie padły i były wymienione), siodło i sztyca.
Rozmiar ramy mój, rury nie najgorsze, więc może by co poskładać?
I tu pytanie, co na tej ramie powiesić, żeby wszystko trzymało się kupy. Mam w garażu korby Shimano Deore DX w super stanie, wyczytałem, że to lata 90 i grupa pomiędzy LX i XT. Podobno całkiem wytrzymała. Jestem pewien że mieliście z nią do czynienia i doradzicie czy to dobry pomysł się w nią pakować.
A może coś innego od Shimano?
Pozdrawiam!
#2
dx zacna grupa , i 2 w kolejnosci od gory w hierarchii shimano z tamtych lat, wiec byloby i wysoko i retro jak najbardziej, kwestai z jakich lat sama rama jest, daj jakies foto, ale formula hybrid, to chyba nowsza sprawa i ona na czarnym lx-e fabrycznie byla, do tego to rama pod kola 28 cali, czyli taki trekking/cross
#3
iPodem, bo niestety na stancji nie mam aparatu, ale myślę że widać o co chodzi.
Na moje mało wprawione oko, rama bardzo ładnie wykonana, nie widać na niej śladów rdzy, jedynie rysy i wytarcia od użytkowania.
#4
tak to ta rama, pod kola 28 cali, taki trekking i faktycznie dx do niej nieco zastary, choc mysle ze sie nie pogryza
#5
No nie da się ukryć, ściganckie geo to nie jest. Potrzebuje roweru na jakieś takie lekkie wypady, utwardzona droga, wygodna pozycja itp. Dlatego pomyślałem, że ta rama podpasuje.
#7
W takim razie jeszcze takie pytanie. Nie ukrywam że myślałem także o czarnym lxie bo ładnie zgrał by się z czerwienią ramy.
Porównując te 2 grupy (LX i Deore DX):
- jak wygląda sprawa ze zużyciem (który bardziej który mniej)
- który napęd ma lepszą charakterystykę pracy (chodzi głównie o precyzję zmiany biegów)
- oraz która z tych grup jest bardziej dostępna, bo o ile LX czasami mi się przewijał na allegro to z DX widzę tylko przerzutki...
Pozdrawiam i z góry przepraszam za swoją niewiedzę, od zawsze siedziałem w SS, i trochę wstyd się przyznać, ale to pierwszy rower który bym składał z przerzutkami
Porównując te 2 grupy (LX i Deore DX):
- jak wygląda sprawa ze zużyciem (który bardziej który mniej)
- który napęd ma lepszą charakterystykę pracy (chodzi głównie o precyzję zmiany biegów)
- oraz która z tych grup jest bardziej dostępna, bo o ile LX czasami mi się przewijał na allegro to z DX widzę tylko przerzutki...
Pozdrawiam i z góry przepraszam za swoją niewiedzę, od zawsze siedziałem w SS, i trochę wstyd się przyznać, ale to pierwszy rower który bym składał z przerzutkami
#8
Niezależnie jaką grupę wybierzesz to poszukaj sobie roweru całego na takiej, zapewniam Cię że wyjdzie taniej kupić rower i sprzedać z niego ramę i trochę gratów niż kompletować grupę.Może nie powinienem tego pisać bo stracę klienta ale co tam:)
Lodzermensch
#9
kazda z tych grup jest ok, wiadomo dx wyzej, ale lx czarny z kolei nowszy, obie dzialaja precyzyjnie i dobrze, czarny lx jest juz na 8 speedow, dx na 7, skoro korbe masz, to reszte zdobedziesz bez klopotu do dx-a, ja mam np do opchniecia piasty i hamulce cantilever, na forum bez klopotu skompletujesz dx-a, wiec co wybierzesz to bedzie ok
Ostatnio zmieniony 2013-09-01, 21:47 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#10
OK. Dzięki bardzo za pomoc. Prześpię się z tym, zajrzę do portfela i może niedługo dołącze do grona RetroManiaków ;)
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
#11
Fajna firma , fajna rama z fajnych rurek.
Rama na 100% jest z lat 91-93. Wcześniej nie było R525 a później stosowali inne logo/krój czcionki w napisach. Jeśli to hybrid to faktycznie ma odrobinę złagodzone kąty.
Katalogi Gazelle m.in z tą ramą możesz pobrać tu: http://jvs.webklik.nl/page/gazelle
Mnie marzy się wersja cross:
W porównaniu do Twojej ma ostrzejsze kąty (o 2 stopnie) i jest z Reynoldsa 531
Rama na 100% jest z lat 91-93. Wcześniej nie było R525 a później stosowali inne logo/krój czcionki w napisach. Jeśli to hybrid to faktycznie ma odrobinę złagodzone kąty.
Katalogi Gazelle m.in z tą ramą możesz pobrać tu: http://jvs.webklik.nl/page/gazelle
Mnie marzy się wersja cross:
W porównaniu do Twojej ma ostrzejsze kąty (o 2 stopnie) i jest z Reynoldsa 531
Ostatnio zmieniony 2013-09-01, 22:44 przez Gerwazy, łącznie zmieniany 1 raz.
#12
jesli jest z 91-93, to dx bedzie rownie dobrze pasowal jak i czarny lx, na duzych blatach, ale chyba jednak szybciej dx-a sie skompletuje , a w za;aczniku masz kompletna grupe z 91-ego roku
#13
Dzięki! Niesamowicie mi pomogliście.
Przejrzałem katalogi, rama jest z 1991 roku. Więc myślę, że po odnowieniu lakieru i uzbrojeniu jej w grupę Deore DX wyjdzie całkiem fajny, zgrabny rowerek. Dodatkowo z tego co widzę, mam oryginalny mostek i kiere do niej
Przejrzałem katalogi, rama jest z 1991 roku. Więc myślę, że po odnowieniu lakieru i uzbrojeniu jej w grupę Deore DX wyjdzie całkiem fajny, zgrabny rowerek. Dodatkowo z tego co widzę, mam oryginalny mostek i kiere do niej
#14
w katalogu na 91 rok jak widac stala na xt m730/5 w czarnej kolorystyce, wiec moze by go na xt ponownie?? a jak nie to dx-a szukaj ale tez czarnego, bedzie lux
#16
Innych niż "na lustro" nie widziałem
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#19
dokladnie sa oryginalne, takie maja byc i lepiej nic nie ruszaj, raz ze zetrzesz napisy, dwa , ze dlugo takie ladne nie beda po tej operacji
#20
Jak nie masz dremela to miękka ściereczka i pasta lekkościerna typu Tempo i trochę nabiorą błysku.
Nie wiem czym oni to pokrywają, ale ta powłoka jest cienka i daje się polerować, jednocześnie samoistnie się nie utlenia tak jak gołe alu. Nie jest to też twarda porządna powłoka jak na częściach XTR czy Dura Ace.
W XT jest podobnie, polerowałem już takie piasty i daje to rade.
Nie wiem czym oni to pokrywają, ale ta powłoka jest cienka i daje się polerować, jednocześnie samoistnie się nie utlenia tak jak gołe alu. Nie jest to też twarda porządna powłoka jak na częściach XTR czy Dura Ace.
W XT jest podobnie, polerowałem już takie piasty i daje to rade.
#21
No to zostawiam tak jak jest. Kiedyś chciałem przepolerować piasty ultegra 6400 i też miały jakąś warstwę, nie wiem czy to taka sama? Jedynie od filca na wiertarce się ścierała ale i tak bardzo opornie.
#23
polerowałem DXyi tak jak Adamello pisze - jak się zrobi to delikatnie to wyjdzie in plus, jak się zrobi pastą grubościerną to faktycznie można tylko spaprać temat
#24
Nie będę zakładał nowego tematu. Mam do was jeszcze parę pytań, ponieważ dopiero zaczynam z retro.
*Czy znajdę gdzieś stery DX na główkę 1". Nakręcane.
*Czy trudno jest znaleźć komplet zębatek do korby? W tej u mnie raczej nie przyjmą nowego łańcucha, mimo to same ramiona są w zadziwiająco dobrym stanie.
*Oraz ostatnie, jak jest z dostępnością klamkomanetek DX, i czy hamulce w nich są przystosowane do canti?
Za swoją niewiedzę bardzo przepraszam, szukałem po róznych tematach, i nic.
*Czy znajdę gdzieś stery DX na główkę 1". Nakręcane.
*Czy trudno jest znaleźć komplet zębatek do korby? W tej u mnie raczej nie przyjmą nowego łańcucha, mimo to same ramiona są w zadziwiająco dobrym stanie.
*Oraz ostatnie, jak jest z dostępnością klamkomanetek DX, i czy hamulce w nich są przystosowane do canti?
Za swoją niewiedzę bardzo przepraszam, szukałem po róznych tematach, i nic.
#25
1. Dobre pytanie - ja calowych nie widziałem
2. To standardowy rozmiar 110 - bez problemu kupisz koronki stronglight na przykład. Ba, ja pod swoje 100kg kupiłem z bieżącej dystrybucji shimanowskiej nową stalową 36T za 50 zł.
3.Dx to wyłącznie canti, chyba że mówimy o czerwonej grupie dx z końca lat 90.
2. To standardowy rozmiar 110 - bez problemu kupisz koronki stronglight na przykład. Ba, ja pod swoje 100kg kupiłem z bieżącej dystrybucji shimanowskiej nową stalową 36T za 50 zł.
3.Dx to wyłącznie canti, chyba że mówimy o czerwonej grupie dx z końca lat 90.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#27
stry byly we wszystkich 3-ech rozmiarach, ale 1-calowe mniej na alle wystepuja, bo najczesciej stosowane bylyw rowerach stery tange levin, lespszej jakosci, lepiej uszczelnione
#28
Jeśli administracja pozwoli potraktuję ten temat do jakiś wątpliwości w doborze sprzętu. Gdy już wszystko będę miał zaplanowane, założę osobny wątek gdzie będę konsekwentnie dążył do końca.
A więc tak, kolejna dawka pytań do bardziej doświadczonych kolegów.
- Jaka powinna być długość suportu dla korby Shimano Deore DX i 7 biegowej kasety na piaście także DX
- Szukając mostka (dodatni kąt) i kierownicy w jakie marki celować żeby to współgrało. Zastanawiałem się nad Shogunem, bo mam pare pierdółek z niego, typu zacisk podsiodłowy itp.
- Opony, szukać czegoś retro czy kupić nowoczesne gumy? Rower będzie konsekwentnie używany. Jedyny wymóg w tym momencie to przystępna cena i to, aby opona była cała czarna.
Tu zdjęcie pokazuje do czego dążę (docelowo inna kolorystyka):
A więc tak, kolejna dawka pytań do bardziej doświadczonych kolegów.
- Jaka powinna być długość suportu dla korby Shimano Deore DX i 7 biegowej kasety na piaście także DX
- Szukając mostka (dodatni kąt) i kierownicy w jakie marki celować żeby to współgrało. Zastanawiałem się nad Shogunem, bo mam pare pierdółek z niego, typu zacisk podsiodłowy itp.
- Opony, szukać czegoś retro czy kupić nowoczesne gumy? Rower będzie konsekwentnie używany. Jedyny wymóg w tym momencie to przystępna cena i to, aby opona była cała czarna.
Tu zdjęcie pokazuje do czego dążę (docelowo inna kolorystyka):
#29
co do shoguna zasadniczo to byla taka marka jakby tuningowa, sporo kolorow itd, takie jakby dzisiejsze kcnc, no do klasycznej gazeli moim zdaniem niezbyt, ty wsio bardziej stonowane i bardziej klasyczne pasuje, co do mostak i jego kata, to preferencje sie bardziej licza niz inne kwestie, co z tego ze bedzie fajnie wygladac, jak nie bedzie wygodnie, raczej bym szukal rurek, sakae, 3ttt, nitto, klasyki, jak juz dx czylui japan, to raczej w strone japonskich ruru bym sie kierowal, a opony, no retro jak najbardziej sa na miejscu , ale ich stan musi byc na tyle dobry zeby byly bezpieczne, os w sumie nie pamietam , cos kolo 122 chyba