Daccordi, nazwa chyba praktycznie nie znana w Polsce, egzotyczna. Sam internet też skąpi informacji. Najwięcej można oczywiście znaleźć na stronie domowej.
Włoska firemka, powstała w 1937.
Rower kupiłem w zeszłym roku od firmy sprowadzającej sprzęt z europy zachodniej.
Modelu nie znam, jest tylko naklejka Meynet w dwóch miejscach, na główce ramy oraz dolnej rurce tylnego widelca.
Skład:
- rama rozmiar 56 (nie jak wcześniej podałem 55), CroMo Columbus SLX, mufki, tylne widełki chromowane
- widelec - nie mam pojęcia, na górze wydziergana nazwa Daccordi, chromowany
- obręcze Mavic SUP,
- przednia piasta Shimano HB-1055,
- tylna piasta Shimano FH-1056,
- zaciski/szybkozamykacze piast wymienione na odkręcane imbusem, aby trudniej było ukraść, oryginały leżą w szufladzie,
- stery - Shimano pewnie HP-1055
- kierownica -ITMj,
- korba Shimano FC-1056,
- przednia przerzutka - Shimano FD-2200 :/ i tu będę szukał FD-1056 lub 1055, z drugiej strony przednia jest tak rzadko używana w szosie. Tylko męczy mnie, że przez to rower ma niepełną grupę 105.
- tylna przerzutka - Shimano RD-1056,
- kaseta - Sram PG-850, było: Shimano, z oznaczeniem HG, ale nie jestem w stanie przeczytać konkretnego modelu, 8 sp,
- klamkomanetki Shimano ST-1055,
- hamulce Shimano BR-1055,
- pedały - PD-1055,
- siodło Selle Italia Turbo '86,
- łańcuch Sram PC-870, było: Shimano HG,
- opony Vittoria Zaffiro 700x23c .
Plany skromne. Być może kupno przedniej przerzutki aby była w grupie (FD-1056).
A tak po za tym, to jeździć na ile czas, zdrowie i warunki pozwolą.
#4
Siodełko - Turbo, sztyca - mmmm innnaaa ! Oponki jeszcze trochę i sparuszeją - już ich nigdy nie kupię
Fajna maszyna ! .... Ale... ile masz wzrostu ?
Fajna maszyna ! .... Ale... ile masz wzrostu ?
SZOSA>mtb
#6
hey!
Wg. prawideł powinieneś mieć 57-58 ,ale sam śmigam na ramach od 55 -62 i jest mi wygodnie na wszystkich -też mam 180cm.
Owijka obrzydliwa ,takoż sztyca. Może żółta owijka i żółty rolls ,albo turbo (jak wyżej wspomniane), sztyca aero z szimanocha -tak pozatym -bardzo fajny rowerek -podobają mi się niebieskie rowery na slx'ie
Wg. prawideł powinieneś mieć 57-58 ,ale sam śmigam na ramach od 55 -62 i jest mi wygodnie na wszystkich -też mam 180cm.
Owijka obrzydliwa ,takoż sztyca. Może żółta owijka i żółty rolls ,albo turbo (jak wyżej wspomniane), sztyca aero z szimanocha -tak pozatym -bardzo fajny rowerek -podobają mi się niebieskie rowery na slx'ie
#7
koszyczek tez na smietnik i te niebieskie oponki vittoriarurokura pisze:Owijka obrzydliwa ,takoż sztyca
do tych zacnych RUREK tylko szyteczka...."ruska, cielista"
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#8
Fajny rower tu nam pokazuje a Wy tylko że śmietnik i śmietnik...
Sztyca rzeczywiście razi - Szukaj Aero, 105 nie było ale jak wypolerujesz 600 czy Dura-Ace to tragedii nie będzie, Dura-Ace Ax mial nawet niebieskie napisy... A no i co to za rozmiar?
Siodło... Jeśli o to chodzi to ortodoksem nie jestem jeśli tylko jest wygodne ale do zdjęć jakieś Turbo by się przydalo...
Pozatym... prze kozak... Ten okres to mój ulubiony "w szosach"
pozdrawiam
xMekpx
Sztyca rzeczywiście razi - Szukaj Aero, 105 nie było ale jak wypolerujesz 600 czy Dura-Ace to tragedii nie będzie, Dura-Ace Ax mial nawet niebieskie napisy... A no i co to za rozmiar?
Siodło... Jeśli o to chodzi to ortodoksem nie jestem jeśli tylko jest wygodne ale do zdjęć jakieś Turbo by się przydalo...
Pozatym... prze kozak... Ten okres to mój ulubiony "w szosach"
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#9
fajny to on bedzie trzeba tylko nad nim troszeczke popracowacmekp pisze:Fajny rower tu nam pokazuje a Wy tylko że śmietnik i śmietnik...
....tak czy siak potencjal jest i mimo ze 105 tez wydaje sie byc skromna do tych rurek
to jak pokazalo zycie i Alan od Jacoobcycles spokojnie moze unies ciezar gatunkowy
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=3284ps
w tej klasycznej ramce osobiscie dalbym manetki na rame....klamkomanetki jakies takie nowoczesne
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#10
Rowerek jest świetny ,ale właśnie przez to wart dopracowania ..mekp pisze:Fajny rower tu nam pokazuje a Wy tylko że śmietnik i śmietnik...
Sztyca rzeczywiście razi - Szukaj Aero, 105 nie było ale jak wypolerujesz 600 czy Dura-Ace to tragedii nie będzie, Dura-Ace Ax mial nawet niebieskie napisy... A no i co to za rozmiar?
Siodło... Jeśli o to chodzi to ortodoksem nie jestem jeśli tylko jest wygodne ale do zdjęć jakieś Turbo by się przydalo...
Pozatym... prze kozak... Ten okres to mój ulubiony "w szosach"
pozdrawiam
xMekpx
Nikt nie powiedział ,że śmietnik -jak dajesz rower na forum ,to trzeba się liczyć z konstruktywną krytyką;
Wiele mu nie trzeba ,sztyce tego typu można kupić całkiem tanio
Jeśli to slx ,to na 99% będzie to nietypowe 27.2
#11
Tak, sztyca ma 27,2.
A krytyka? Proszę Was :) Przy ocenie zdjęć choćby na dawnym onephoto czy zwłaszcza fototoku to tylko niewinne głaskanie :P
Sztycy poszukam, owijka też mi nie pasuje, to już pisałem. Tylko nie wiem na co się zdecydować.
Manetki na ramę? Nigdy w życiu. To jest rower do jeżdżenia a nie ciągłego polerowania i wystawiania w gablocie.
Klamkomanetki pozostaną, bo tak rower wyjechał z fabryki i mi wygodnie.
A krytyka? Proszę Was :) Przy ocenie zdjęć choćby na dawnym onephoto czy zwłaszcza fototoku to tylko niewinne głaskanie :P
Sztycy poszukam, owijka też mi nie pasuje, to już pisałem. Tylko nie wiem na co się zdecydować.
Manetki na ramę? Nigdy w życiu. To jest rower do jeżdżenia a nie ciągłego polerowania i wystawiania w gablocie.
Klamkomanetki pozostaną, bo tak rower wyjechał z fabryki i mi wygodnie.
Ostatnio zmieniony 2013-10-07, 12:05 przez Kekacz, łącznie zmieniany 1 raz.
#12
W kwestiach owijek to celuj w starsze, skóro-podobne ambrosio, bbb speed ribbon, może fizik czy bike ribbon eolo soft. To jest sprawa dość indywidualna, ale sam np. w swoich szosach nie trawie żelowych/korkowych, grubych owijek, takie kabany nie pasują mi do cienkich rurek, a druga sprawa to taka że na cieńszych lepiej czuć kierownice (ale to takie moje preferencje)...
#13
Świetna baza pod zabawę w retro szosę
Sztyca, koniecznie srebrna. 27.2 popularne, myślę że nie będzie problemu ze znalezieniem jakiejś aero od Shimano. Do tego czarne klasyczne siodło (Turbo/Rolls?) i owijka pod kolor. Będzie ładnie, spójnie i elegancko.
PS. Czarne gumy też zrobiły by robotę.
Sztyca, koniecznie srebrna. 27.2 popularne, myślę że nie będzie problemu ze znalezieniem jakiejś aero od Shimano. Do tego czarne klasyczne siodło (Turbo/Rolls?) i owijka pod kolor. Będzie ładnie, spójnie i elegancko.
PS. Czarne gumy też zrobiły by robotę.
#14
Chciałbym przywrócić nazwy na ramę w formie naklejek.
Znalazłem nawet wygląd oryginalnych
Oraz taki dość przydatny zestaw, do obróbki i skalowania.
Czy ktoś para się tutaj na forum produkcją naklejek? Pewnie lepiej byłoby wrzucić to pytanie do działu Kupię, ale chwilowo zaryzykuję tu.
Znalazłem nawet wygląd oryginalnych
Oraz taki dość przydatny zestaw, do obróbki i skalowania.
Czy ktoś para się tutaj na forum produkcją naklejek? Pewnie lepiej byłoby wrzucić to pytanie do działu Kupię, ale chwilowo zaryzykuję tu.
#15
Wg. mnie bez naklejek jest OK. Dlaczego ? Liczy się detal ! Mam nadzieję że rozumiesz ? Nakleisz naklejki bez dodatkowego lakieru ?
SZOSA>mtb
#16
Taki mały plebiscyt owijkowy. Udawajcie, że kolor jest jednolity ;)
żółć kanarkowa
ciemna niebieść
miąższ arbuzowy
kopalniana czerń
biel komunijna
Osobiście nawet podobają mi się dwa z powyższych rozwiązań. Ciekawi mnie Wasze zdanie, bo ja mogę nie być obiektywny, i nie jestem.
Aha, sztyca jest już srebrna. Zasadzałem się na "Shimano 600 Aero" na allegro, koniec miał być jutro a ja obiecałem sobie walczyć jak lew nie zważając na koszty. Jednak sprzedawca - katar-k1 - najwidoczniej ciężko się wystraszył potencjalnie niskiej ceny i zakończył przed czasem, zapewne sprzedając komuś poza allegro. Nie powiem jakie słowa cisnęły mi się na usta.
żółć kanarkowa
ciemna niebieść
miąższ arbuzowy
kopalniana czerń
biel komunijna
Osobiście nawet podobają mi się dwa z powyższych rozwiązań. Ciekawi mnie Wasze zdanie, bo ja mogę nie być obiektywny, i nie jestem.
Aha, sztyca jest już srebrna. Zasadzałem się na "Shimano 600 Aero" na allegro, koniec miał być jutro a ja obiecałem sobie walczyć jak lew nie zważając na koszty. Jednak sprzedawca - katar-k1 - najwidoczniej ciężko się wystraszył potencjalnie niskiej ceny i zakończył przed czasem, zapewne sprzedając komuś poza allegro. Nie powiem jakie słowa cisnęły mi się na usta.
#18
biała owijka, biały tył i białe siodło - fajny trójkąt zamykający rower by wyszedł Także z zaprezentowanych obstawiam białą
#22
Również skłaniałbym się do czerwieni. Do tego czerwony koszyk i większy problem, siodło.
Dzięki za wyrażenie swoich opinii. Jeśli ktoś jeszcze odczuwa ochotę na podzielenie się swoim wyborem to będę wdzięczny.
Dzięki za wyrażenie swoich opinii. Jeśli ktoś jeszcze odczuwa ochotę na podzielenie się swoim wyborem to będę wdzięczny.
#23
wszystko tylko nie czerwona
daj biala
daj biala
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#24
Jest czerwona W odwodzie czeka jeszcze czerwona BikeRibbon Eolo Soft (klik ) Na szczęście można ją nawinąć tak, aby nie było widać napisu.
Do tego zagościło Turbo z '85, cholera, jednak rzeczywiście wygodne.
A na okres jesienny dzisiaj założyłem, uwaga, błotniki :) Na usprawiedliwienie dodam, że to Crud Roadracer mk2 więc nie psują mocno linii szosówki.
Do tego zagościło Turbo z '85, cholera, jednak rzeczywiście wygodne.
A na okres jesienny dzisiaj założyłem, uwaga, błotniki :) Na usprawiedliwienie dodam, że to Crud Roadracer mk2 więc nie psują mocno linii szosówki.
#25
W końcu dzisiaj założyłem przednią przerzutkę z grupy 105SC czyli FD-1056. Jest komplet.
A teraz konkurs bez nagród.
Znajdź różnice w budowie między grupową FD-1056 (z lat 1990-99) a bezgrupową FD-2200 (2003 do dziś wg. wikipedii). Oczywiście są, ale nie wielkie.
FD-1056 srebrna, FD-2200 czarna.
Waga obu to 93 gramy.
A teraz konkurs bez nagród.
Znajdź różnice w budowie między grupową FD-1056 (z lat 1990-99) a bezgrupową FD-2200 (2003 do dziś wg. wikipedii). Oczywiście są, ale nie wielkie.
FD-1056 srebrna, FD-2200 czarna.
Waga obu to 93 gramy.
#26
FD-1056 - śruba mocująca linkę, wkręcana w korpus przerzutki
ilość podkładek przy głównej śrubie
kolor
wg ostatniego zdjęcia w nowszej brak plastikowej osłonki chroniącej sprężynę - ale nie wiem oryginalnie jej tam nie było
inny kształt mechanizmu sprężyny - w nowszej przytwierdzony do stalowych "blaszek" w starszej do pięknego ALU korpusu
ta ostatni różnica jest nie bez znaczenia moim zdaniem
ilość podkładek przy głównej śrubie
kolor
wg ostatniego zdjęcia w nowszej brak plastikowej osłonki chroniącej sprężynę - ale nie wiem oryginalnie jej tam nie było
inny kształt mechanizmu sprężyny - w nowszej przytwierdzony do stalowych "blaszek" w starszej do pięknego ALU korpusu
ta ostatni różnica jest nie bez znaczenia moim zdaniem
#29
zgrabny skubaniec, ciesz się i jeździj ile wlezie - ewentualnie, jeśli miałbym się do czegoś przyczepić - mostek w dół!