RS MAG 21 a V-breaki.

#1
Witam, ostatnio zakupiłem rower z amortyzatorem MAG 21. Rower jest na cntileverach, które nie hamują wcale. Przesmarowałem linki i pancerze ale nic to nie dało. Postanowiłem, że zmienie hample na Avid Single Digit 3. W internecie, bodajże na mtbr znalazłem temat o tym, że V-ek do maga nie da się założyć. Zastanawia mnie dlaczego? Do tej pory myślałem że te systemy są zamienne. Piwoty są identyczne a odległość piwotów do obręczy jest taka, że można założyć V-ki. Ktoś coś wie na ten temat? Amor chce sobie zostaić bo jest bardzo lekki, planuję ymienić rurę sterową na ALU i jeszcze zbić z wagi. Docelowo rowerek ma ważyć <10 kg więc gra jest warta śieczki.
Garaż:
Scott Comp Racing CST http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 19728.html
KTM Strada Team http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 04723.html

#3
Jeśli rower ma być bardzo lekki, to ja bym zaczął tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=92&start=0
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Jeśli dobrze wyregulujesz kanty, to działają całkiem fajnie.

Jeśli jednak upierasz się przy Vkach, to na pewno będą pasować. Jeden problem jest taki, że one mają znacznie większą siłę ścisku niż kanty - przez co krucha podkowa może pęknąć dość szybko. Kumpel używał Vek i Maga + booster. Podkowa pękła po półtora roku.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Pamiętam ten wątek:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ght=#12555
Tak czy owak - w katalogu były, ale dostać oryginalną graniczy z cudem. Jeśli były, to raczej OEMowe - i bardziej w Quadrach niż w Magach. Na wzmocnioną konstrukcję raczej bym nie liczył.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Heh, jaki odzew, jestem zdumiony, dziękuję wszystkim. Cóż miło by było zostawić kanty, ale już brakuje mi pomysłów jak je usprawnić, klocki ofkoz są nowe, jakieś tam shimano, linki i pancerze także, jestem turystą także Mag by za bardzo po dupie nie dostawał, myślałem też nad wycięciem CNC nowej podkowy, ale to dość droga zabawa.
Garaż:
Scott Comp Racing CST http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 19728.html
KTM Strada Team http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 04723.html

#9
Jeśli masz klocki Shimano z żółtymi napisami, to one są o kant tyłka potłuc.
Zapoluj na KoolStopy, ustaw zgodnie ze wskazówkami z wątków (nisko wieszak, szeroki rozstaw ramion, milimetr różnicy w przyleganiu klocka między przodem a tyłem) i zobaczysz, ze będzie ok.
Jesli chodzi o podkowę - to sprawdza się podkowa od Specialized Future Shock - ma inną konstrukcję i nie pęka. Czasem na ebayu są też podkowy "kastomowe" - ale ich cena jest bardzo wysoka.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
ERDE pisze:Heh, jaki odzew, jestem zdumiony, dziękuję wszystkim. Cóż miło by było zostawić kanty, ale już brakuje mi pomysłów jak je usprawnić, klocki ofkoz są nowe, jakieś tam shimano, linki i pancerze także, jestem turystą także Mag by za bardzo po dupie nie dostawał, myślałem też nad wycięciem CNC nowej podkowy, ale to dość droga zabawa.
A klamki masz do kantów czy do v?
Lodzermensch

#15
z tymi klamkami nie ma się co dziwić że hamulce są słabe
gdybys wrzucił klamkoamnetki Sh z slR + (M737/8, M900/910 na przykład, one są na 8s) i zmienił klocki na kool stopy Twoje postrzeganie kantów mogłoby się zmienić
Niemniej byłaby to inwestycja której efektu nie byłbyś pewien - fajnie byłoby przejechać sie na rowerze tak skomponowanym
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Klamki do zmiany - najlepiej zapolować na jakieś Shimanowskie SLRy pod cantilever.
Corrado ma stare SLRy - kawał kowadła i współczynnik lansu niski, ale działać będą znacznie lepiej niż obecnie: http://allegro.pl/klamki-deore-jak-xt-c ... 30227.html Mam je zamontowane w jednym rowerze z Gripshiftami i nawet jakoś dają radę, choć są dość krótkie.
Ewentualnie, jeśli nie zależy Ci na Gripshiftach, to mam na zbyciu w tej chwili klamkomanetki Deore LX pod kanty - dokładnie ten model:
http://img266.imageshack.us/img266/605/klamkivh2.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/545/pict1033.jpg

Poza tym: ramiona szerzej (klocki bardziej wysunięte). Można też obniżyć wieszak - to by się jednak wiązało z jego wymianą:
- na krótszy Shimano ,
- albo taki: http://allegro.pl/trojkat-hamulca-rbp-t ... 61110.html
Jeśli wsuwki w klockach są oryginalne, to są ok - chociaż Koolstopy byłyby lepsze :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron