#5
Obrazek


Wężuk na zdjeciu słuzył do wspomagania przerzutki tył, zakładało sie go na ostatnią przerwe między przelotkami i linke przykręcało do końcówki, w trakcie przerzucania naciągała sie, i wspomagał zrzucanie - taki buzer bajer lat 90-tych.

#7
No to i obiecane coś ode mnie Częsc szpeju jest cały czas "porozrzucana" po jeżdżących rowerach (w treningówce, w rowerze żony itd) ale nie stanowi spójnej całości z resztą osprzętu, częśc leży jako ciekawostki w pudle
Wszystko czeka na długie zimowe wieczory, czyszczenie, polerkę itd....
Załączniki
IMG_1126.JPG
Rodzynki - NOWE, nigdy nie zakładane klamkomatetki Exage Mountain LX, rocznik bodaj 89 Niestety kilka rysek ze względu na wiek im się przydarzyło
IMG_0206.JPG
Rodzynek - Nowy oryginalnie zapakowany Shark Fin Deore XT
IMG_1119.JPG
Canti Suntour XC LTD
IMG_1124.JPG
Równoległe prowadzenie klocków by Avid
IMG_1123.JPG
Przód do kompletu jeździ cały czas w mojej wyścigówce, wagowo obecną wersję bije na głowę
IMG_1122.JPG
Trzeba przedstawiac? ;-)
IMG_1121.JPG
tylny DX 92
IMG_1118.JPG
XT 92 - KOmponowała by się z moim Boulderem 93, ale postanowiłem zostawic tam LXa ;-)
IMG_1120.JPG
Tak, tak to Altus 93 - gdyby nie mocowanie na kierownicy to różnice z Exage niezauważalne...
IMG_1116.JPG
Przerzutka firmowana przez Cycletecha, na obejmie wybite Shimano
IMG_1125.JPG
LX 93-94 jeszcze z wąską śrubą
IMG_1117.JPG
Pierwsze korby LXa na micro w obu wersjach kolorystycznych, rok 94
IMG_1115.JPG
konstrukcja Top Swing, rok chyba 95

#8
skolioza pisze:Wydawało mi się ze "robal" - tak się to chyba nazywało w tłumaczeniu - miał sprężynkę na wierzchu...
BASSWORM - TO GUMOWA RURKA.
Dzisiaj zakupiłem okazyjnie rowerek ( z ładnym amorkiem Manitou Answer PRO X ) i własnie z seryjnie zamontowanym robalem, takze zdjecie zapodam jak to się montowało.

Był jeszcze jeden sposób naciągu przerzutki tylnej - patent z ramionkiem które montowało siepod śrube regulacyjną przerzutki tyył i to ramie odciągało przerzutke do tyłu za pomocą spreżynki.
Był to patent na tzw, prymitywne DH, pózniej dopiero zaczęto stosować rolki napinające po środku i przy korbach.

Ważna sprawa - Skolioza, zadbaj może o jakość zdjeć bo są fatalne.

#9
Piotr pisze: Ważna sprawa - Skolioza, zadbaj może o jakość zdjeć bo są fatalne.
Nic na to nie poradzę - to już uwaga do twórcy skryptu Jak zdjęcia ładujesz z dysku to niestety nie są wyraźne na pierwszy rzut oka... Jednak po kliknięciu w zdjęcie otwiera się już normalnie

#10
To wrzucaj przez serwer typu imageshack.us i wklejaj miniaturki, ładne to i przejrzyste.

A na dzisiaj to taki duuuzy rodzynek w najlepszym rozmiarze 18 '.
W zasadzie nie wazna jest prezentacja całego roweru, a dwa komponenty dla których został zakupiony.
1. Sidełko Selle Italia FLITE na prętach tytanowych.
Obrazek

2. Amortyzator Manitou X PRO z tłumikeim olejowym
Obrazek


Obydwa szpeja są jakości super.

Są jeszcze PANARACERY SMOKE przód/tył, chyba najsłynniejsze opony MTB lat 90-tych.

#12
Kolejna dosyc niespotykana częśc jaka padła mi w łapki

Obrazek


Piasta z najwyższej grupy Suntoura - XC Pro
Oparta o łożyska maszynowe Te czarne punkciki które widac na korpusie po wewstronach kołnierzy to smarowniczki z mini zaworkami kulkowymi Ot patent....

#13
A dokładniej to jest patent Grease Guard firmy Wilderness Trail Bikes. Obecnie można jeszcze kupić stery i pedały(ale nie w PL) z tymi smarowniczkami. Kiedyś były też suporty ze śrubką która miała we łbie dziurkę i pompowało sie smar przez przwierconą oś wprost do łożysk :)
Świetne rozwiązanie tam gdzie są tylko uszczelki kontaktowe. Dzisiaj obowiązuje filozofia wyrzuć, zapomnij, kup nowe, lepsze, sztywniejsze i lżejsze. Ide spać bo marudze jak stary piernik :P

#14
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mma takż piaste WTB w rowerku ze smarowniczkami, lata ok 96 r, koło firmowo plecione na słonko, bezobsługowa prawie, wciskamu smar i tyle, nadmiar wycieramy , który wydostaje siena zewnatrz przez łozyska.

#15
No to do kolekcji niższy model korb z tej samej manufaktury

Obrazek


i kultowy mostek amortyzowany Boba Girvina

Obrazek


BTW Piotrze - masz tę korbę od nowości czy z jakiegoś demontażu?
W mojej była taka piękna koronka 20T z dodatkowymi otworami... (a ja głupi sprzedałem ją kiedyś bo mi za miętko było)
Ale szukając takiej ostatnio trafiłem na coś co mnie totalnie zaskoczyło - 20T na rozstaw micro produkcji Shimano :shock: nie wiedziałem że moloch takie robił....

Obrazek

#16
Korba z przypadku jest niestety, z demontazu pewnie, ale stan nawet cvałkiem niezły.

Co do koronek 20T to mam gdzieś takż Sugino włozoną w korbowód, o Shimano mi nic nie wiadomo było, mam katalogi od 93 r, jak będzie czas to się popatrzy.

20-tka jest super na podjazdy, jeśli chcesz mieć lekki napęd , bo można założyć spoko kasete 11-28, gdzie jest lepsze stopniowanie niż 11-30, lub 32, mówimy oczywiście o 8 biegach.

Oprócz korby to było fajnych troche szpejów, ale wszystko kosztuje, udało mi sie łapsnąć Kone co uważam za okazje jaką mało i korbe.
Z ciekawostek to było sporo cześci róznych starych, z demontaży, pierwszy raz spotałem goscia co rozkłada stare rowery na części.

#20
Kilka rzeczy które ostatnio w łapki wpadło:

klamkomanetki STI Deore DX

Obrazek


tylna przerzutka do kompletu

Obrazek


i nieco starsze canti z tej samej grupy (z oryginalnymi wieszaczkami i niemalże nowymi klockami Schimano)

Obrazek


Obrazek


na koniec tylna przerzutka Suntour XC Expert z krótkim wózkiem dla systemu Microdrive (w Santourze wprowadzono ten patent 2 lata wcześniej niż w Schimano)

Obrazek

#21
Ta przerzutka SR super, jestem wielkim fanem sprzętu SR XC. Korba do tego ichniego MD (bodajże 92 r., ale mogę się mylić) występowała w anodowanym rowerku RALEIGH, którego aukcję ktoś tu pokazywał kilka dni temu na allegro.
Piękna rzecz, gratulacje. Jak Ci się znudzi, daj znać :)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#22
Obrazek
Obrazek


To moje zdobycze z myślą o Centurionie, który pomalutku zbiera części odpowiednie do epoki.
Mostki są 1 - 120 ok 5-6 st, drugi 130 i zero wzniosu, wagi prawie takie same 193 i 195 g.
Brak kierownicy cr-mo, oryginalnie jest jakaś ale czy to cr-mo to się okaże.
Zdecydowałem sie takze na cos takiego, ale głównie z powodu tego iż na 99.9% będę miał reszte czesci składowych, już nawet cos tam mam.
Hamulce są na tyle ciekawe ze w tamtych latach to na oczy takich cudów nie widziałem, jedynie na zdjeciu u Frischknechta na P-21 założone
Obrazek

#24
Jak pokombinuje to dam Ci znać co i jak przerobić się da, ja wziąłem sobie ich sporo, na razie dobrałem sprężyny i osłony plastykowe - musze ich znależć więcej niestety, a sruby i podkłdki musze wygniesć i wyrzeżbic pilnikiem , może ppodobne do oryginału na 100% nie będzie, ale skąd kto o tym będzie wiedział jak na oczy nigdy nie widział :-D ..

Zastanawiałem sie jeszcze na paroma innymi szpejami , ale to kwestia kasy której niestety brak w tym okresie.

#26
Ciąg dalszy wynalazków :
Pancerze SIS SP już niedostępne , wykupiłem ze znanego mi miejsca wszytskie jakie były.
Nadają się świetnie do restaurowania, długość po 60 cm kawałki z końcówkami.

Obrazek


No i szpejo poszukiwane na rynku - wieszaczek do canti do amortyzatora lub tyłu - krzywka wzorowana na oryginalnych wieszakach Marzocchi.

Obrazek
www.velotech.pl

#27
Piotr pisze: No i szpejo poszukiwane na rynku - wieszaczek do canti do amortyzatora lub tyłu - krzywka wzorowana na oryginalnych wieszakach Marzocchi.
Powiedziałbym, że wzorowana na patencie Suntoura, marcoki dostały tę krzywkę nieco później i w nieco zmienionej formie
Obrazek

Fakt faktem sam patent przy dobrym wyregulowaniu działa fajnie :-) Miałem okazję używać identycznego jak prezentowany przez Piotra Tektro i Marzocchiego i myślę że można zaryzykować stwierczenie, że hamulce zyskują na sile i modulacji (widać to fajnie przy klamkach bez krzywki SLR Plus)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#29
kolejne fotki:
oryginalne zaślepki Shimano do korb (zanim wprowadzono śruby na imbus były takie cusie co by ładnie wyglądało) W tym miejscu dzięki serdeczne dla Zimniastego - zgubiłem takie szpejo na ostatniej wycieczce teraz znów mam komplet :-D

Obrazek


a tu nieco historii: od prawej Deore, Deore II, Deore DX, czyli cała krótka historia tej grupy (no... na upartego można by współczesne Deore uznać za wskrzeszenie i kontynuację modelu...)

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#30
E tam, zaslepki to pikuś z małym ogonkiem, to co poniżej zobaczysz to dopiero czaaaaad.

Zauroczyła mnie ta parka.
Sprzet jest niesamowity , na zlot, czy do kompletu do Bianchi rocznikowo to samo.

Przedstawiam kaski firmy BELL, robione w USA.
Korpus steropian i na zewnątrz powłoka siateczkowa z bocznymi dużymi odblaskami, zresztą widać na zdjeciach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zresztą, wyglądaja rasowo jak na swoje latka :lol:
www.velotech.pl
cron