K2 88'comp

#1
postanowiłem zmontować na nowo i po swojemu K2 88'comp z roku '92 , rower drugi od góry w hierachii , najwyzszy 91'comp byl zmontowany na xt m730/5 , a rama roznila sie jedynie przelotkami pancerzy( notabene gorsze bo bez naciec i linki trzeba bylo przkladac przez otworki) 88'comp fabrycznie zmontowany byl na deore DX... ramke kupilem od kolegi corrado za w sumie psia kase, ale sam sobie jest winien, bo w aukcji napisal ze rama w rozmiarze 16cali, cos zle corrado zmierzyl bo to klasyczne 17,5 cala, baaardzo nowoczesna geo jak na tamte czasy, rama dluga i z duzym sloppingiem, bardzo lekka, z cieniowanych rur z alu 7005 T6,kupilem glownie ze wzgledu na ciekawy kolor i piekne haki kol a'la yeti ;), moj plan wstępny był zmontowac go na stx rc, mial byc projekt z tzw budzetowej klasy, ale ostatecznie postanowilem zlozyc go na suntour xc pro, i zamontowac odpowiedni widel , czyli oczywiscie amortyzowany pantograf girvin, noleen, ostatecznie amp, przerzutki ,manetki i kasete oraz pancerze suntour xc pro juz mam, chwilowo bedzie na cantach sachs new succes, chyba ze trafie canty suntoura xc pro ale w wersji srebrnej... prosze o wszelkie sugestie, gdyz rower bedzie bardziej stal i blyszczal niz jezdzil, siodelko, sztyca i mostek oraz stery zostaja te co sa bo to oryginal wysokiej klasy, a siodlo zelowe i skora, poszukiwana kierownica K2 i reszta do kompletu suntour xc pro, wiec jak ktos cos posiada z tej grupy to prosze smialo do mnie, dogadamy sie napewno :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 18:12 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#2
Co Cię wzięło na 1992 rok? Myślałem, że zakończysz ten okres na Kuwie :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#4
ANDRIUBIKER pisze:a suntour lezal i sie kurzyl)
...no nieee, leżał i się kurzył, profanacja jakaś ;-)
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#5
no do calego kpl troche brakuje ale baza jest ;), nie wiem czy bez grzechu mieszac xc pro z ltd z katalogow na 92 rok wynika ze ltd to takie uzupelnienie xc pro i xc comp, jakby siemanowski lx
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 16:52 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#7
sztyca jest 31,4, podsiodlowka jest 34,9 fd do mnie idzie na 34,9 i odwracacz ciagu juz jest ;0 do pchniecia mam 28,6 jak ktos zainteresowany.... klamki xc ltd juz zakupilem, wiec pewnie bedzie mix xc pro z xc ltd, do momentu zanabycia kompletnego xc pro
Ostatnio zmieniony 2013-06-26, 17:17 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#8
ANDRIUBIKER pisze:no do calego kpl troche brakuje ale baza jest ;), nie wiem czy bez grzechu mieszac xc pro z ltd z katalogow na 92 rok wynika ze ltd to takie uzupelnienie xc pro i xc comp, jakby siemanowski lx
Ja w 90% mam złożony rowerek, i też pomieszałem XCPro z XCD(canti) i LTD(klamki), ale to niebawem wszystko pokażę Wam :)
Przyszłościowo XCComp pomieszam z LTD i XC Expert, ale szukam do tego setu jakiejś ramiki TREKa Comp, lub Speca Stumpjumera
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#9
jak przejrzalem katalogi sr na 92 to miedzy xc pro a xc comp , w zasadnie jedyna roznica to smarowniczki w suporcie , piastach i wszezie gdzie sie da, reszta wyglada tak samo, a wlasciwie nawet z opisow samego suntoura wynika ze jest takie samo, a xc ltd to uzupelnienie powyzszych grup i z opisu producenta wynika ze to takze grupa zawodnicza, wiec chyba gerzechu nie bedzie ;), baa klamki xc ltd nawet lepiej mi sie podobaja niz te z xc pro i comp, taka dziwna filozofie mial suntour w tamtych czasach, choc i siemano podobnie bo miedzy xt a dx wlasciwie kosmetyczne roznice...

#10
ANDRIUBIKER pisze:jak przejrzalem katalogi sr na 92 to miedzy xc pro a xc comp , w zasadnie jedyna roznica to smarowniczki w suporcie , piastach i wszezie gdzie sie da, reszta wyglada tak samo
...no tutaj jest lekka różnica. Owszem smarowniczki robione razem z Brodaczami z WTB Grease Guard są w XC Pro wszędzie, ale XC Pro ma w piaście przedniej zamiast kulek łożyska, natomiast w piaście tylnej po jednej stronie łożysko po drugiej stronie od bębenka na kasetę 6 kulek (tego co pamiętam jak rozbierałem)
XC Comp różni się tym ,że ma tylko kulki.
ANDRIUBIKER pisze:, a wlasciwie nawet z opisow samego suntoura wynika ze jest takie samo, a xc ltd to uzupelnienie powyzszych grup i z opisu producenta wynika ze to takze grupa zawodnicza, wiec chyba gerzechu nie bedzie ;), baa klamki xc ltd nawet lepiej mi sie podobaja niz te z xc pro i comp, taka dziwna filozofie mial suntour w tamtych czasach, choc i siemano podobnie bo miedzy xt a dx wlasciwie kosmetyczne roznice...
fakt ..jak przeglądałem katalogi i opisy to XC LTD pojawia się często na Trekach 8300 albo na Comp i śmigali na tym w zawodach,. Ja też założyłem klamki LTD bo są ładniejsze, ale wagowo się trochę różnią na " - " od wizualnie topornych klamek XCPro.
Co do Canti to moj ranking LTD >> XCD >> XCPro Pedersen. Te ostatnie uważam za majstersztyk w działaniu ... Ostatnio ktoś mi je zwędził z Alle, bijąc mnie o 1,35 zł :)
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#16
ltd nie wiem dlaczego jest 25 gram ciezsze od xc pro, ale 20 gram lzejsze od xc comp, a osie w katalogach nie sa podane jakiej dlugosci, inna sprawa ze wychodzi na to ze dlugosc osi w korbach md i zwyklych jest taka sama, troche to dziw ne ale chyba tak jest, kurde mam ten zagwozdke , nie wiem jaka os dopasowac... no i do czego w takim razie byla os 112mm? suntourowska? zdaje sie z grupy xc pro, w katalogach jedynie podaja ze sa rozne osie do roznych muf, 68, 70, 73mm

#17
ANDRIUBIKER pisze:hmm, czyli 112 odpada??
oj odpada...tak jak Ojciec Dyrektor pisał. Właśnie robiłem przymiarkę do swojej korby XC Pro na suporcie 122 i dupa. Mam oryginalny GPX Suntour i muszę niestety samą oś wymienić na 126 i będzie grało.
Ostatnio zmieniony 2013-06-26, 22:07 przez WojtekKa, łącznie zmieniany 1 raz.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Załączniki
DSC_8359.JPG

#19
ANDRIUBIKER pisze:czyli do mojej korby 126 bedzie ok? , mufa ma 68mm, czy te 122 styknie
Do korby XC Pro będzie pasowało 126 ,ale co śmieszne do korby XCLTD pasuje krótszy 122, Wczoraj robiłem przymiarkę na jednej i drugiej. Co do katalogów i specyfikacji nie znalazłem konkretów tylko przeglądałem instrukcje w pudełkach :) jak np widać,że 115 pasuje tylko do SL czyli szosówek
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Załączniki
SL_4.jpg
patrz na opis w instrukcji
SL_7.jpg
dlugosc

#21
ANDRIUBIKER pisze:nooo ale to sa p[akiety opisaje jako pod MD,skad tego gpx-a brales taki by mi pasowal zapewne na 122mm
Jakoś w grudniu 2012 czy jakoś tak ,JasiuLuis sprzedawał na Alle za 20 zł.
A co do konfiguracji to mam jeszcze coś takiego - poglądowe, tylko nie wiem czy będzie wyraźne

Edit: racja pokierowałem Ciebie na MD , ale za parę dni sprawdzę, jak przyjdzie os 126 i jak siedzi korba XC Pro
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Załączniki
SystemChart4.jpg

#22
noo, i jeszcze za smieszna kase heh, potrzebny mi pakiet na to wychodzi, a z tego schematu wynika ze suporty sa takie same dla md jak zwyklych korb, czyli te Twoje 126 wynikac moze z szerokosci mufy moze, ?

#25
po mału przybywa suntoura, jeszcze w tym tygodniu dotrze korba i suport , narazie zamontowane linki i pancerze, oraz klamki ...
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 18:09 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#26
po dzisiejszej wizycie listonosza nieco drgnelo w temacie,. ale dalej pewnie bedzie zastoj, trzeba kola jakos zmontowac, wiec poszukiwanie gratow ;)
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 18:10 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#29
Rozumiem że z tym mostkiem sztywny wideł zostaje. jeśli tak to dobry wybór skoro rower i tak ma więcej stać niż jeździć. AMP f1 też bym jak najbardziej widział, natomiast pantograf Girvin jest moim zdaniem zbyt masywny.

Ciekawe czy ta rama ma coś wspólnego z Mongoose, podobna konstrukcja ramy do IBOC, ten sam stop alu.

#30
no stop 7005 t6 to jeden z bardziej popularnych jesli o ramy chodzi, wiec tu nie upatrywalbym niczego, natomiast podobne hakli tylne, ale yeti tez takowe posiadal miedzy innymi, a co do mostka , oczywiscie, mial byc albo lekki pantograf,. albo wlasnie mostek girvina, zanabylem mostek od skoliozy, wiec tak zostaje,a czy wiecej stac jak jezdzic, mam poprostu tyle rowerow , ze sila rzeczy one wiecej stoja jak jezdza, bo na kazdym smigam po trochu ;)