E-staye są fajne - dla mnie.
Scotty mam już w zasadzie wszystkie (główne typy oczywiście), chorowałem kiedyś na A-stara, ale nawaliło się ich ostatnio co nie miara i jakoś mi przeszło....Więc kiedy pojawił sie na aukcji e-stay Nishiki postanowiłem zaryzykować - o ile bowiem o marce coś tam się słyszy w "polskim internecie" o tyle e-stay to na prawdę już rzadkość u nas (zupełnie jek ze Scottem )
Wielu z Was pewnie widziało aukcję tego Nishiki - co tu duzo mówić prezentuje się na niej średnio....
http://allegro.pl/rama-nishiki-kodiak-d ... 77952.html
No i co? na prawdę się wkręciłem!
Po przeprowadzonym "śledztwie" okazało się bowiem, że trafił mi się rodzynek, o którego istnieniu nawet znawcy i fani marki nie do końca wiedzieli! Okazuje się bowiem, że Nishiki prowadził coś w rodzaju segmentacji rynku (w innych firmach też się z tym spotkałem ale nie na taką skalę) - konkretne modele były dedykowane na dane rynki (Europa, Kanada, USA), w zasadzie chyba nawet nie istniał jakiś trzon dostępny worldwide, kazdy model był przyporządkowany swojemu regionowi
E-staye są z rynku USA (Alien, Ariel) są dość czwesto na weście widoczne, modele z rynku kanadyjskiego i europejskiego są znacznie większą rzadkością
Wracając do śledztwa - na podstawie grafiki i daty bitej na mostku mój Nishiki pochodzi z katalogowej kolekcji 1990, najprawdopodobniej stał na całym DEORE DX (wraz z ramą dostałem stery M651, sprzedawca miał też sporo DXa na aukcjach w tym samym czasie)
Rama nie jest na szczęście przerdzewiała - wewnątrz podsiodłówki, główki, w mufie po przetarciu szmatką czysto Łączenia rur, odpryski rude, ale na szczęście powierzchownie Postaram się to wyczyścić aby uniknać malowania
na razie kilka fot detali (robione przed wsępnym czyszczeniem) a prace będą relacjonowane na bierząco
#3
zobaczę jakie efekty przyniesie czyszczenie - jeśli uda się ramę doprowadzić do fajnego stanu wizualnego to pewnie będzie to rower do jazdy, czyli osprzętowo pewnie świrować nie będę
Jeśli ten plan nie wypali, to będę się zastanawiać...
#5
Nie no chodziło mi o to na jakim osprzęcie. Ostanio zauważyłem że coraz mniej powstaje na forum rowerów na DX'ie itd.
pozdrawiam
xMekpx
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#7
Fajna ramka! Oby Ci się ją udało doprowadzić do ładu.. Powodzenia!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#8
no a ja planuję w moim magicznym-tajemniczym przedsięwzięciu postawić na mix m650 z mt62mekp pisze:Na czym to stanie?
pozdrawiam
xMekpx
#9
Ten nalot rdzy to chyba jest delikatny spróbuj na początku rozpuszczalnikiem nitro na szmatkę powinno zejść no i parę zaprawek będzie lalka
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
#13
Średnio cięzki Fajna ramka, przypomina konstrukcję Saracena E-stay. Dobrze że nie alu Nishiki bo byś sobie biedy napytał.
#14
hehe, jeślibym trafił nishiki aluminiowe to raczej nie po to aby na nim jeździć
a tak - jeśli geo przypasuje - będę miał w końcu estaya którego nie będzie szkoda tyrać
co do wagi - z miskami sterów ze stali (DX) wyszlo coś koło 2,5kg + wideł ok 900g
Szacuję więc że goła rama wyjdzie podobnie do stalowego Evo, może ciut więcej
Zii twierdzi że jak na estaya to dobra waga
a tak - jeśli geo przypasuje - będę miał w końcu estaya którego nie będzie szkoda tyrać
co do wagi - z miskami sterów ze stali (DX) wyszlo coś koło 2,5kg + wideł ok 900g
Szacuję więc że goła rama wyjdzie podobnie do stalowego Evo, może ciut więcej
Zii twierdzi że jak na estaya to dobra waga
#15
ale paskuda...weź sie na mieście nie pokazuj bo Cie wezmą za sztrymsa .....
a segmantacja rynku....sprawa znana od dawna inne ramy, osprzęty itd , itp wśród wielu firm zwłaszcza jak robiły na rynki hamerykańskie i europejskie , to pierwszy podział, był nawet poodział , Europa i Polska , ale to inna bajka.
teraz też tak jest
a segmantacja rynku....sprawa znana od dawna inne ramy, osprzęty itd , itp wśród wielu firm zwłaszcza jak robiły na rynki hamerykańskie i europejskie , to pierwszy podział, był nawet poodział , Europa i Polska , ale to inna bajka.
teraz też tak jest
#16
oczywiście że segmentacja była i będzie - pisałem o tym przecież
nie mniej, do tej pory spotykałem się z segmentacją na zasadzie - większość produktów o ofercie międzynarodowej + specjalne wypusty na konkretne rynki (np Niemcy mieli sporo pozakatalogowych modeli Scotta w latach 90)
Tu jest inaczej - nie ma "trzonu" międzynarodowego, są zupełnie odrębne kolekcje na różne rynki
A estaye - wiesz, ponoć albo się je kocha albo nienawidzi dobrze że ludzie różne gusta mają bo świat byłby monotonny
Zauważyliście że jeszcze Smolar nie pojechał mi ze śmietnikiem szrotem etc?
nie mniej, do tej pory spotykałem się z segmentacją na zasadzie - większość produktów o ofercie międzynarodowej + specjalne wypusty na konkretne rynki (np Niemcy mieli sporo pozakatalogowych modeli Scotta w latach 90)
Tu jest inaczej - nie ma "trzonu" międzynarodowego, są zupełnie odrębne kolekcje na różne rynki
A estaye - wiesz, ponoć albo się je kocha albo nienawidzi dobrze że ludzie różne gusta mają bo świat byłby monotonny
Zauważyliście że jeszcze Smolar nie pojechał mi ze śmietnikiem szrotem etc?
#17
rama wyczyszczona, zaprawki porobione
Z metra i na zdjęciach nie widać, z bliska i owszem ale cudów sie nie spodziewałem Ważne na razie że z grubsza jest zabezpieczona Teraz pozostaje zlożyć ją do kupy i zobaczyć jak jeździ
Pierwsze wrażenie po postawieniu na kołach to takie że jest mała (podsiodłówka miała być wg aukcji 46cm, mnie wychodzi 45cm C-T, a C-C 40,5cm czyli 16") - długość jednak powinna być ok więc jestem pozytywnie nastawiony póki co Jeśli rower mi przypasuje to będę miał ostre myślenie co dalej (w sensie doprowadzenia go do wizualnie dobrego stanu)
Pierwsza przymiarka z kołami (zaraz zjedziecie mnie za widelec, ale nie chcę kolejnego estaya ze sztywniakiem!)
Z metra i na zdjęciach nie widać, z bliska i owszem ale cudów sie nie spodziewałem Ważne na razie że z grubsza jest zabezpieczona Teraz pozostaje zlożyć ją do kupy i zobaczyć jak jeździ
Pierwsze wrażenie po postawieniu na kołach to takie że jest mała (podsiodłówka miała być wg aukcji 46cm, mnie wychodzi 45cm C-T, a C-C 40,5cm czyli 16") - długość jednak powinna być ok więc jestem pozytywnie nastawiony póki co Jeśli rower mi przypasuje to będę miał ostre myślenie co dalej (w sensie doprowadzenia go do wizualnie dobrego stanu)
Pierwsza przymiarka z kołami (zaraz zjedziecie mnie za widelec, ale nie chcę kolejnego estaya ze sztywniakiem!)
#22
Sztopi - uwierz że zdjęcia sporo maskują - ramę jednak trzeba było wyczyścić, wiele miejsc (głównie łączenia rur) zostały przeszlifowane do gołego metalu, a teraz są podmalowane - z bliska to widać
#23
Jakby OD zrobił bliższe foto miejsc z zaprawkami to lepiej było by widać jak to wyszło - namiastka widoku na live . Ciekaw jestem jak to wyszło
SZOSA>mtb
#26
E tam nieźle - Mistrzowi Himayerowy pewnie na samą myśl o tych zdjęciach włosy dęba stoją na głowie, klacie i nogach
starałem się wyczyścić najmniej inwazyjnie jak się dało, więc drobniutki papier to ostateczność tam gdzie rudzielec oporny był, a tak to polerka olejem syntetycznym
starałem się wyczyścić najmniej inwazyjnie jak się dało, więc drobniutki papier to ostateczność tam gdzie rudzielec oporny był, a tak to polerka olejem syntetycznym
#28
postanowione!
Mag do Nishiki dostał już koronę od Speca FSa (taka bardziej kanciastą - choć w sumie to tu akurat priorytetem były parametry sterówki - dzięki Kaczko!) oraz - po dorobieniu małego elementu- podkowę (także od FSa)
Mag do Nishiki dostał już koronę od Speca FSa (taka bardziej kanciastą - choć w sumie to tu akurat priorytetem były parametry sterówki - dzięki Kaczko!) oraz - po dorobieniu małego elementu- podkowę (także od FSa)